Jump to content
IGNORERAD

Tvångsvaccinering


Guest Fredman

Tvångsvaccinering?  

85 röster

  1. 1. Tvångsvaccinering?

    • Ja, självklart!
      14
    • Nej, men vi ska ha vaccinpass för aktiviteter som t.ex. restauranger, fotboll, bio mm.
      41
    • Nej, det är upp till var och en. Alla ska få röra sig fritt.
      29
    • Stäng ned allt.
      1


Recommended Posts

829FB007-104F-439E-A034-774E27AA72CE.jpeg.7d50a2a06ae8bcd479b131b2286e3d15.jpeg

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    28

  • LTD

    27

  • Tallviking

    26

  • UglyFarang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu börjas det.. Senaste budet vid resa till Koh Chang är kontroll vid färjeläget, endast fullvaccinerade släpps in. Detta enligt en bofast kompis. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Koh Changer:

Nu börjas det.. Senaste budet vid resa till Koh Chang är kontroll vid färjeläget, endast fullvaccinerade släpps in. Detta enligt en bofast kompis. 

Verkar så . ca 5.20 in  

 

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Batting:

Ja men du måste väl ändå hålla med om att virus oftast sprids mellan människor genom att någon råkar nysa på någon annan, eller genom att man tar på något nersmittat som någon annan smittad människa tagit på. Det är nog mycket sällsynt att man råkar gå in i ett stycke luft där virus råkar sväva runt och roar sig med att mutera sig självt utan att någon annan organism varit där och lämnat det, eller? Om du håller med om det så är det väl viktigt att så många som möjligt vaccinerar sig, och jag ser inget i din text som tyder på att man inte borde vaccinera sig. Vad har du egentligen för åsikt?

Visst sprids viruset oftast genom närkontakt men att du skulle smittas bara för att du tar i en yta som en smittad har tagit i då måste den smittade ha hostat eller nyst i sin hand strax innan och du tar med din hand någonstans där viruset kan ta sej in i din kropp, lämpligen via någon slemhinna tex mun, näsa eller ögon.

Lite god handhygien funkar långt, jag har tvättservetter och handsprit i bilar och jackor.

Att man kan gå in i ett område med svävande virus kan absolut hända då viruset kan vara luftburet ganska länge efter att någon har nyst eller hostat.

Hur viruset muterar och under vilka förhållande är jag lite för okunnig för att svara på men det är virusens normala "liv" att göra så.

Vad jag har för åsikt?

Om vaccinering?

De nuvarande vaccinerna kommer inte in i min kropp så länge som jag får bestämma själv.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Wangthong:

För oss kom det väldigt olämpligt!

Det är bara att beklaga, det kom väl olämpligt för mej också för jag avskyr att tillbringa vintern i Sverige och kommer nog att se om det finns något hyfsat varmt ställe vi kan ta några veckor i under den kommande vintern

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Visst sprids viruset oftast genom närkontakt men att du skulle smittas bara för att du tar i en yta som en smittad har tagit i då måste den smittade ha hostat eller nyst i sin hand strax innan och du tar med din hand någonstans där viruset kan ta sej in i din kropp, lämpligen via någon slemhinna tex mun, näsa eller ögon.

Lite god handhygien funkar långt, jag har tvättservetter och handsprit i bilar och jackor.

Att man kan gå in i ett område med svävande virus kan absolut hända då viruset kan vara luftburet ganska länge efter att någon har nyst eller hostat.

Hur viruset muterar och under vilka förhållande är jag lite för okunnig för att svara på men det är virusens normala "liv" att göra så.

Vad jag har för åsikt?

Om vaccinering?

De nuvarande vaccinerna kommer inte in i min kropp så länge som jag får bestämma själv.

Antar att du har lagt ner alla tankar på att besöka Thailand i framtiden då? 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Nu börjas det.. Senaste budet vid resa till Koh Chang är kontroll vid färjeläget, endast fullvaccinerade släpps in. Detta enligt en bofast kompis. 

Ska förmodligen dit om någon vecka, tur man såg det komma och tog sina tvångssprutor under protest.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

 

Att man kan gå in i ett område med svävande virus kan absolut hända då viruset kan vara luftburet ganska länge efter att någon har nyst eller hostat.

 

Denna någon måste väl då varit smittad antar jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev LTD:

Antar att du har lagt ner alla tankar på att besöka Thailand i framtiden då? 

Nej, hur så?

Det är på väg flera vaccin som har utvecklats i lugnare tempo och med andra metoder än de befintliga, dessutom utan att behöva kylas så extremt som dagens vaccin ett av dem har fått godkännande i Indonesien(har jag för mej) med mindre krav på kyla så minskar risken för felhantering.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Denna någon måste väl då varit smittad antar jag?

Det verkar ganska sannolikt...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-06 at 13:32, skrev Batting:

Jo men det stämmer ju. Viruset ges en chans att mutera i.o.m. dessa korkade vaccinmotståndare. :wut:

Viruset har mest att vinna på en mutation för att kunna överleva i de vaccinerade....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Det verkar ganska sannolikt...

Och det blir man förmodligen lättare om man inte är vaccinerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Viruset har mest att vinna på en mutation för att kunna överleva i de vaccinerade....

Jo men det är inte i de vaccinerade de muterar.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Jo men det är inte i de vaccinerade de muterar.

Hur vet du det? 

Fakta är ju att man som vaccinerad kan bli infekterad, har du någon trovärdig källa som visar att viruset inte kan mutera pga vaccinet som finns i kroppen det ändå lyckats infektera? 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev LTD:

Hur vet du det? 

Fakta är ju att man som vaccinerad kan bli infekterad, har du någon trovärdig källa som visar att viruset inte kan mutera pga vaccinet som finns i kroppen det ändå lyckats infektera? 

Jag har nog haft fel.
Jag lägger mig platt och erkänner att jag och alla länder som vill vaccinera sin befolkning förmodligen har fel.
Alla regeringar som har restrektioner för inresande tureister har säkert haft fel.
Nu är det dags att vi lyssnar på alla konspirationer, och på foliehattarna! 
Fan jag skäms, hur kunde jag gå på det där? :44:

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Batting:

Jo men det är inte i de vaccinerade de muterar.

De muterar t.o.m. innan det finns vaccin.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Batting:

Jo men det är inte i de vaccinerade de muterar.

Du är verkligen upplyst vet t.o.m var de muterar!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Wangthong:

Du är verkligen upplyst vet t.o.m var de muterar!

Det här är ju hopplöst.
Försök tänka lite logiskt.
Viruset muterar för att lyckas ta sig in i något värddjur.
Det borde väl då ske inan? 
Men som sagt var, jag och i stort sett alla regeringar i hela värden har ju missuppfattat allt så glöm att jag skrev det där.
Fördjupa dig i div. konspirationsteorier istället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Batting said:

Det här är ju hopplöst.
Försök tänka lite logiskt.
Viruset muterar för att lyckas ta sig in i något värddjur.
Det borde väl då ske inan? 
Men som sagt var, jag och i stort sett alla regeringar i hela värden har ju missuppfattat allt så glöm att jag skrev det där.
Fördjupa dig i div. konspirationsteorier istället. 

 

Naturligtvis muterar viruset i de ovaccinerade eftersom det är rädd för att senare träffa på någon som är vaccinerad :-)

Har jag förstått dig rätt?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Batting:

Jag har nog haft fel.
Jag lägger mig platt och erkänner att jag och alla länder som vill vaccinera sin befolkning förmodligen har fel.
Alla regeringar som har restrektioner för inresande tureister har säkert haft fel.
Nu är det dags att vi lyssnar på alla konspirationer, och på foliehattarna! 
Fan jag skäms, hur kunde jag gå på det där? :44:

Vilka länder är det som tror att covid inte muterar i vaccinerade? 

Har du överhuvudtaget nån källa eller nåt du har drömt? 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-30 at 05:31, skrev janne_h:

Det verkar som att du missat grundläggande kunskaper i hur ett vaccin fungerar. Om det är som du påstår. Så skulle många sjukdomar som idag är utrotade på grund av hög vaccinering fortfarande existera i samhället utan att någon känner till det. 

Det skyddar minst dom första 6 månaderna mot smitta. Som exempel. Så ligger min mamma just nu för palliativ vård på sjukhus. Då hon har obotlig lever cancer. Då läkarna säger att slutet sker troligtvis denna vecka. Så tilläts min syster vara på sjukhuset trots att hon är förkyld. Bara för att hon är vaccinerad. På dig låter det som att vaccinet är som paracetamol typ. Nånting som bara lindrar. Men så är det inte.

Såg en forskningschef från en av läkemedelsbolagen i tv i morse. Och hon sa att vaccin skyddar mot smitta minst dom 6 första månaderna. Men därefter bör påfyllningsdos tas. Detta utifrån en undersökning om Pfizer hur den fungerar och hur länge. Efter det kan många bli smittade utan att veta om det. Men innan skyddar vaccinen mot smitta. Således dör sjukdomen ut om alla vaccinerar sig inom ett visst tidspann. Och som du skriver så hindras allvarlig sjukdom under alla omständigheter för dom flesta. Att tillverkaren anger att vaccinet är verkningsbart till 95% som exempel. Det betyder i praktiken. Att vaccinet fungerar tillfredsställande på 95 människor av 100. Varav 5 personer inte får det skydd som vaccinet är avsett för. Vilket är relativt vanligt för dom flesta typ av vaccin. 

Men nu har det ju framkommit att de ljugit och skyddsgraden,vilket inte är förvånande när ett vaccin tas fram så snabbt,normalt behövs ju minst 10 år för att få fram ett dugligt vaccin men som sagt,enorma stålar att tjäna så en liten lögn om sin egen produkt förträfflighet fyller ju den redan stinna börsen blixtsnabbt.😋

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Naturligtvis muterar viruset i de ovaccinerade eftersom det är rädd för att senare träffa på någon som är vaccinerad :-)

Har jag förstått dig rätt?

 

/ SatanG

En inbrottstjuv bryter sig inte in för att sno nyckeln till huset han redan är inne i.
Alltså jag förstår inte hur dumt man kan resonera.
Vi vaccinerar oss för att förhindra viruset från att ta sig in i kroppen på en, men det är ändå i en vaccinerad kropp den skulle ta sig in, och varför det då?
Jo för att där mutera sig så att den ska kunna överlista de vaccinerade, men den har ju redan tagit sig in påstår ni!
Den har ju enligt er redan lyckats, varför ska den då mutera sig?
Ska den mutera sig för att lyckas ta sig in i ovaccinerade?
Det var väl länge sedan det lyckades med det, först Kineser, sedan en massa skidåkare i alperna, och sedan hela Europa, Amerika, Asien, Afrika och jävla hela!
Hur fan tänker ni?
Tänker ni överhuvudtaget?   :44:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev LTD:

Vilka länder är det som tror att covid inte muterar i vaccinerade? 

Har du överhuvudtaget nån källa eller nåt du har drömt? 

Ja men stackars lille vän....om det lyckas ta sig in så är det klart att det kan mutera sig även där, men det spelar väl ingen roll?
Vad gör det, det har ju tydligen redan tagit sig in! :angry:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-08 at 23:19, skrev Batting:

Och det blir man förmodligen lättare om man inte är vaccinerad.

Du förstår tydligen inte att som vaccinerad kan du bli smittad men inte bli sjuk och då kommer du under en kortare tid att bära viruset och smitta andra men du känner dej inte sjuk.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-08 at 23:20, skrev Batting:

Jo men det är inte i de vaccinerade de muterar.

Du har tydligen små händer, viruset BEHÖVER INTE mutera för att smitta ovaccinerade!!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...