Jump to content
IGNORERAD

Tvångsvaccinering


Guest Fredman

Tvångsvaccinering?  

85 röster

  1. 1. Tvångsvaccinering?

    • Ja, självklart!
      14
    • Nej, men vi ska ha vaccinpass för aktiviteter som t.ex. restauranger, fotboll, bio mm.
      41
    • Nej, det är upp till var och en. Alla ska få röra sig fritt.
      29
    • Stäng ned allt.
      1


Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Peolito:

Alice välkomnar de som ska en trappa ner :-)

Är det något han börjat med sedan restaurangen Cooper’stown i Phoenix stängdes?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    28

  • LTD

    27

  • Tallviking

    26

  • UglyFarang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Alarik:

Är det något han börjat med sedan restaurangen Cooper’stown i Phoenix stängdes?

Nej, sedan han släppte Billion Dollar Babies 1973.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Peolito:

De gamla i Överkalix hämtades av Sankte Per eller Alice Cooper då det var dax för den eviga vilan helt enkelt, covid eller inte. 

Men i Kalix är det enligt Liikavaara-Frans Sankte Petter som står som står vid pärleporten och sållar agnarna från vetet. ;)

 

Nu Kalixvägen far jag sista gången
Då tustna klockan och psalmosången
På lådan min komma ingen krans
Men prästen säga: "Det vara Frans"

 

När sedan domedagshornet låter
Jag baki himmelsdörren står och gråter
Jag är så dyster så i mitt sinn
När ingen säga: "Vars'go, stig in"

 

Och Sankte Petter, han på mig titta
"Hur i helvete har du hitta?
För du vet att ni är vi i ett saligt hus
Hit inte komma nå jävla bus"

 

Jag säger: "Petter du titta bara
Jag är ju Frans ifrån Liikavaara
Jag tänkte komma och bo på dig
Om inte du redan glömma mig"

 

Då tager Petter mig stora famnen:
Han säger: "Frasse kom i rätta hamnen
Och öl och hembränt du dricka får
Bland himlens änglar i tusen år"

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Peolito:

Nej, sedan han släppte Billion Dollar Babies 1973.

Märkligt...

för "när fan blir gammal blir han religiös"

och det har ju också Alice Cooper blivit

märks också tydligt på skivan The Last Temptation.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt inlyssnad på den skivan. Tycker inte han har gjort något bra sedan 70-talet. Men han är ju gammal och borde ha vaccinerat sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev janne_h:

Jag förespråkar naturligtvis ingen tvångsvaccinering. Då detta är upp till var och en. Dock anser jag att det är oansvarigt att inte vaccinera sig. Som till exempel så fylls återigen sjukhusen upp av sjuka ovaccinerade patienter. Man behöver inte vara Einstein för att förstå att detta dränerar resurser från annan vård. Och för en patient som får sin operation uppskjuten. Så kan detta innebära döden, som exempel. Självklart är inte ovaccinerade ett direkt hot mot vaccinerade. Men det blir ju ett indirekt hot. Då det tar resurser av sjukvården helt i onödan. Bara för att någon som vart sjuk. Ansåg att det var onödigt att vaccinera sig. Och då kan detta inderekt vara hot mot vaccinerade med andra sjukdomar. Då dom riskerar att inte få den vård dom annars normalt skulle få. 

Hoppas detta ger svar på din fråga? 

Majoriteten av de som ligger på IVA (41st) och inom slutenvården (247st) i Sverige idag räknas som ovaccinerade, det stämmer. Dock har en majoritet fått första sprutan och en del har fått spruta 2 men för kort tid har gått för att de ska räknas som fullvaccinerade.

Vad man måste förstå är att det är INTE unga ovaccinerade som tar upp plats på sjukhusen utan majoriteten, ca 85% är över 50år. Utöver det har majoriteten, även bland de under 50år, minst en eller flera underliggande sjukdomar.

Att påstå att dessa totalt 288 personer belastar sjukvården till bristningsgränsen visar ju bara på hur underdimensionerad sjukvården i Sverige är.

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Alarik:

Märkligt...

för "när fan blir gammal blir han religiös"

och det har ju också Alice Cooper blivit

märks också tydligt på skivan The Last Temptation.

Religiös blev han på 80 talet kristen har han nog varit hela livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev axe:

Religiös blev han på 80 talet kristen har han nog varit hela livet.

Vincent Furnier som han hette då var antagligen religiös innan det då han är son till en präst.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Vincent Furnier som han hette då var antagligen religiös innan det då han är son till en präst.

Ja, Alice Coopers pappa var präst och han växte upp i ett religiöst hem men han lämnade för en tid sin kristna tro och har beskrivit sig som ”den förlorade sonen” och att Gud stod med öppna armar och tog emot honom när Alice Cooper ville tillbaka till honom.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Alarik:

Att det tyvärr inte hjälpte att vaccinera åtta äldre personer med Astra Zeneca-vaccin på ett äldreboende i Överkalix?

Riktig slutsats, samt att personalen klarade sig från döden trots att de blivit smittade. 

Sedan kan man gissa hejvilt på en massa saker. 

Men förmodligen var det dags för den eviga vilan som Peolito skrev. Om det blev "stairway to heaven" eller "highway to hell" vet vi ej heller, men mest troligt någondera.

 

Vi vet inte ens om de blev tvångsvaccinerade.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Dempa said:

Majoriteten av de som ligger på IVA (41st) och inom slutenvården (247st) i Sverige idag räknas som ovaccinerade, det stämmer. Dock har en majoritet fått första sprutan och en del har fått spruta 2 men för kort tid har gått för att de ska räknas som fullvaccinerade.

Vad man måste förstå är att det är INTE unga ovaccinerade som tar upp plats på sjukhusen utan majoriteten, ca 85% är över 50år. Utöver det har majoriteten, även bland de under 50år, minst en eller flera underliggande sjukdomar.

Att påstå att dessa totalt 288 personer belastar sjukvården till bristningsgränsen visar ju bara på hur underdimensionerad sjukvården i Sverige är.

 

Det kan så vara. Men någonstans har ju dessa 50+ blivit smittade. Statistiskt sett så finns det med andra ord flera smittbärare bland dom unga. 

Således så ger ju dessa inderekt dom äldre smitta. Tror ditt resonemang haltar lite om du enbart tittar på dom som är inlagda. Du måste ju titta på hela orsaks kedjan! 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, Surin P3 said:

Med andra ord är du för tvångsvaccinering.

Denna kommentar var nog en av dina mest ointellegenta kommentarer. Jag skrev från första början att jag INTE förespråkar tvångs vaccinering. 

Detta exkluderar inte mig från att ha en åsikt om dom som väljer att inte vaccinera sig. Att utifrån det påstå att jag är för tvångsvaccinering. Är att visa sina egna brister i att förstå det svenska språket. 

Jag har respekt för den fria viljan. Det betyder inte att jag behöver tycka om det som personer väljer. 

Verkar som du har svårt att förstå skillnaden på detta. 

Jag röstar inte på Socialdemokraterna. Det betyder dock inte att jag hatar socialdemokrater. Trots att jag anser att deras väljare är lurade. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev janne_h:

Det kan så vara. Men någonstans har ju dessa 50+ blivit smittade. Statistiskt sett så finns det med andra ord flera smittbärare bland dom unga. 

Således så ger ju dessa inderekt dom äldre smitta. Tror ditt resonemang haltar lite om du enbart tittar på dom som är inlagda. Du måste ju titta på hela orsaks kedjan! 

Frugan blev smittad i april låg inne på IVA, infektion och lungkliniken tills hon skrevs ut i slutet på maj med syrgas. Nästan två månader inne på sjukhuset. Vet ej hur statistiken ser ut för hur länge en covid patient ligger ine men många har lång tid på sjukhuset. 

Nu har det inte tagit slut än. Efter utskrivning har hon fortsatt att belasta sjukvården. Hon är bekant för en stor del av personalen på sjukhuset, ambulansen, 1177 etc, "du igen" typ, är bekanta uttryck när hon ringer eller dyker upp. Idag var det dags för akuten igen, vet ej vilken gång i ordningen. Hon tål ej en del antibiotika numer, förut var det inga problem, mycket skit med den där coviden.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Dystra coronasiffror oroar inför lättade restriktioner: Släpp bara för vaccinerade

 

De svenska pandemisiffrorna är värre nu jämfört med samma period i fjol, skriver Aftonbladet. Tidningen har jämfört vecka 34–37 i år med samma period 2020 och noterar att Sverige i år har omkring fyra gånger fler smittofall, tre gånger fler inom intensivvården och dubbelt så många döda.

Det oroar inför de kommande restriktionslättnaderna 29 september, enligt överläkaren Johan Styrud. Siffrorna är oroväckande men det bör också skiljas på vaccinerade och ovaccinerade, säger han. Styrud menar att man kan släppa på restriktionerna men att man då ska ha ”väldigt lätt” att sedan ändra ett sådant beslut.

– Men jag tycker att man ska släppa restriktionerna bara för de som är vaccinerade.

 

https://omni.se/dystra-coronasiffror-oroar-infor-lattade-restriktioner-slapp-bara-for-vaccinerade/a/9K6m3p

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Dystra coronasiffror oroar inför lättade restriktioner: Släpp bara för vaccinerade

 

De svenska pandemisiffrorna är värre nu jämfört med samma period i fjol, skriver Aftonbladet. Tidningen har jämfört vecka 34–37 i år med samma period 2020 och noterar att Sverige i år har omkring fyra gånger fler smittofall, tre gånger fler inom intensivvården och dubbelt så många döda.

Det oroar inför de kommande restriktionslättnaderna 29 september, enligt överläkaren Johan Styrud. Siffrorna är oroväckande men det bör också skiljas på vaccinerade och ovaccinerade, säger han. Styrud menar att man kan släppa på restriktionerna men att man då ska ha ”väldigt lätt” att sedan ändra ett sådant beslut.

– Men jag tycker att man ska släppa restriktionerna bara för de som är vaccinerade.

 

https://omni.se/dystra-coronasiffror-oroar-infor-lattade-restriktioner-slapp-bara-for-vaccinerade/a/9K6m3p

Och ändå är så många vaccinerade.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

fyra gånger fler smittofall, tre gånger fler inom intensivvården och dubbelt så många döda.

Finns det faktiska siffror?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Björn Olsen är orolig, det är positivt tycker jag. Han har ju lyckats ha fel i stort varje gång han öppnat käften.


Jag undrar om Aftonbladet friserat siffrorna litegrann för att man verkligen ska kunna säga att dödssiffran fördubblats. När jag räknar får jag det till 71 döda vecka 34-37 2020 mot 105 döda samma period i år.

Lite vanskligt att veta exakt med tanke på inrapporteringsdatum mm.

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Dempa:

Björn Olsen är orolig, det är positivt tycker jag. Han har ju lyckats ha fel i stort varje gång han öppnat käften.


Jag undrar om Aftonbladet friserat siffrorna litegrann för att man verkligen ska kunna säga att dödssiffran fördubblats. När jag räknar får jag det till 71 döda vecka 34-37 2020 mot 105 döda samma period i år.

Lite vanskligt att veta exakt med tanke på inrapporteringsdatum mm.

 

Olsen och han Styrudd är väl med i samma panikklubb, har aldrig hört de säga ett positivt ord om nåt.

 

Sen är det ju riktigt dåligt kvällspress-sensationssökande i de här artiklarna. Det är ju rent sagt ohederligt att dra såna slutsatser på så små siffror. Men tidningar ska väl säljas ändå....

 

Jag säger inte att det är över, men de här senaste påståendena är i princip ljug, eller åtminstone medvetet förvriden sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, berlitz said:

FB_IMG_1632632244181.jpg

 

Den där bilden begriper jag inte men å andra sidan har matte aldrig varit mitt starka ämne. Vad är budskapet och vem är kvinnan med det uttrycklösa ansiktet? Är hon bra på matte?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Så fick Olsen sina minuter i rampljuset igen. 

Går numera även under namnet Ranelids-Covid.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Björn Olsen för att du öppnade käften igen. Du varnade för en kraftig uppgång och inte långt efter det vänder siffrorna neråt igen 👍

 

Dagens IVA siffror

 

FBE42ECC-72F7-4777-A1F0-0E1A6D2CBBF6.jpeg.2d77ebcaa7932c056df23fc38463ce84.jpeg

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...