Jump to content
IGNORERAD

Tvångsvaccinering


Guest Fredman

Tvångsvaccinering?  

85 röster

  1. 1. Tvångsvaccinering?

    • Ja, självklart!
      14
    • Nej, men vi ska ha vaccinpass för aktiviteter som t.ex. restauranger, fotboll, bio mm.
      41
    • Nej, det är upp till var och en. Alla ska få röra sig fritt.
      29
    • Stäng ned allt.
      1


Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev LTD:

Jag var själv extremt skeptisk till covid vaccin när det kom, alldeles för snabbt framtaget. 

Men jag hade inga som helst betänkligheter över att ta twinrix, vaccin mot hepatit mm, va ju helt självklart när jag skulle åka hit. 

 

Covid vaccinen togs fram snabbt och inte enligt gängse former som normalt gäller, men nu efter att biljoner människor fått vaccin kan man inte längre påstå att vaccinen inte är testade och dom som gått med på att vara Försökskaniner har visat att vaccinen är tämligen säkra, inte värre än vanligt influensa vaccin så det mesta av vaccin motståndarnas argument håller inte längre och dom som hävdar att covid inte är värre än just vanlig influensa och att det därav inte ska vara krav på vaccin är helt ute å cyklar.

 

Om man inte begripit nu att covid är på riktigt så e man inte med i matchen. 

Jag har tyvärr 2 i bekantskapskretsen som har fått hjärtsäcks/hjärtmuskelinflammation efter Pfizer/Biontecs vaccin vilket är statistiskt totalt omöjligt!

Båda år i samma ålder som mej, rubbad hjärtrytm och ingen ork alls längre, sjukskrivning i 5 månader hittills den ena har man stoppat hjärtat 3ggr nu och startat om det med det har inte återfått rytmen så nästa operation blir att gå in via ljumsken och upp i hjärtat och bränna av någon nerv.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    28

  • LTD

    27

  • Tallviking

    26

  • UglyFarang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Vi kan ju tycka vad vi vill, och vaccinera oss om vi vill (eller låta bli). Men vaccinerar du dig inte (valfri du) så kommer du inte in i Thailand. Det är fakta som bidrog till att jag tog doserna, vare sig vi gillar det eller ej.

Man kan klara sej utan Thailand ett tag till...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ställde ju in mig i ledet när jag väl blev erbjuden Pfizer, hade jag inte fått välja Pfizer så hade jag avstått men jag räknade iskallt med att nästa gång jag skulle förlänga mitt UT så skulle jag inte ha något val längre och jag kan ju inte vara säker på vilka möjligheter jag har att välja vaccinsort då. 

 

Efter första dosen märkte jag ingenting, bara ytterst lite öm runt sticket ett par tim morgonen efter. 

 

Men efter dos 2 vaknade jag på natten med feberfrossa och värsta värken i hela kroppen, det höll i sig ganska precis ett dygn, satan va ont i lederna jag hade. Googlade och insåg att en paracetamol riskerar att försämra vaccinet skyddseffekt så det va bara att härda ut. Dan efter va det över. Detta visar ju att vaccinet fungerar och visar troligen på att jag skulle bli rätt sjuk om jag fick covid ovaccinerad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Man kan klara sej utan Thailand ett tag till...

Det väljer du ju själv, på samma sätt som du väljer själv om du vill vaccinera dig.

 

Själv har jag familjen i Thailand, och så självisk är jag inte så att jag sitter i Svedala i flera år när det finns (i mitt tycke) vettigt vaccin som gör att jag kan åka dit.

Mycket "själv" blir det....

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har tyvärr 2 i bekantskapskretsen som har fått hjärtsäcks/hjärtmuskelinflammation efter Pfizer/Biontecs vaccin vilket är statistiskt totalt omöjligt!

Båda år i samma ålder som mej, rubbad hjärtrytm och ingen ork alls längre, sjukskrivning i 5 månader hittills den ena har man stoppat hjärtat 3ggr nu och startat om det med det har inte återfått rytmen så nästa operation blir att gå in via ljumsken och upp i hjärtat och bränna av någon nerv.

Ja den risken finns men hur stor är den? Hur många fall är det mot alla doser som getts, hur sjuka hade dom här personerna blivit av covid? 

Frågan är som sagt inte helt lätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev LTD:

Ja den risken finns men hur stor är den? Hur många fall är det mot alla doser som getts, hur sjuka hade dom här personerna blivit av covid? 

Frågan är som sagt inte helt lätt. 

Det är väl frågor som aldrig går att få svar på.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen vaccin, ingen resa? 

Ingen mobil, ingen resa buss, tåg? 

Inget internet, inga snabba intyg 

Inget bankid, tid för intyg. 

Inget konto kort, vissa restaurang. stopp. 

 

Vart är vi på väg.?

Jo skaffa ett vaccin intyg med bank id och betala med bank kort. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Stoneys:

Ingen vaccin, ingen resa? 

Ingen mobil, ingen resa buss, tåg? 

Inget internet, inga snabba intyg 

Inget bankid, tid för intyg. 

Inget konto kort, vissa restaurang. stopp. 

 

Vart är vi på väg.?

Jo skaffa ett vaccin intyg med bank id och betala med bank kort. 

Ett kontantfritt samhälle är väl ingen konstig utveckling. Sedan har du adderat vaccin till det, och gjort det hela till någon suddig dikt.

 

Kämpa vidare!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev M33:

Ett kontantfritt samhälle är väl ingen konstig utveckling. Sedan har du adderat vaccin till det, och gjort det hela till någon suddig dikt.

 

Kämpa vidare!

Ett vaccin samhälle är väl ingen konstig utveckling heller. 

Men anti vacc, gnäller dom inte kan resa. PENSIONÄR gnäller dom kan inte resa, för dom har ingen smart phone. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Dempa:

Handlar inte om hur lätt man blir smittad. Det handlar om ett vaccinresistent virus. För att det ska ske måste en majoritet av befolkningen vara vaccinerad.
Förstår inte varför covid-19 skulle bete sig annorlunda än andra respiratoriska virus. Viruset anpassar sig till omgivningen, om majoriteten är vaccinerade så kommer det att mutera. 

Själva iden med ett vaccin är ju att viruset inte ska få fäste. Kommer det inte in i någon organism så kan det det inte mutera sig, men om det går omkring ett gäng ovaccinerade så kan ju viruset mycket lättare ta sig in och omorganisera sig, sedan kan det kanske ta sig in i även vaccinerade. Du tror väl inte att viruset kan mutera sig självt ute i luften?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Wangthong:

Ett virus strävar liksom andra levande varelser efter att bli framgångsrikt. Därför vill det uppnå stor spridning. Får det stor spridning är det framgångsrikt. Framgång uppnås också om miljön för överlevnad är gynnsam för viruset, dör värden, dvs. människan är det inte någon framgång för viruset. Så vad viruset vill åstadkomma är stor spridning och lång överlevnad.

Hur lätt smittade vi blir beror på hur effektivt vaccin vi lyckas skapa. Titta på influensan, den lever vi med år efter år, förmodligen kommer vi att få leva på samma vis med covid.

Ja?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför söker ni inte fakta som hjälper er. Så slipper ni bli sjuka. Vaxade eller ovaxade.  Berlitz talade om hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev John Khonken:

Varför söker ni inte fakta som hjälper er. Så slipper ni bli sjuka. Vaxade eller ovaxade.  Berlitz talade om hur.

Du skulle inte känna igen fakta om den så hoppade upp och bet dig i röven.

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Själva iden med ett vaccin är ju att viruset inte ska få fäste. Kommer det inte in i någon organism så kan det det inte mutera sig, men om det går omkring ett gäng ovaccinerade så kan ju viruset mycket lättare ta sig in och omorganisera sig, sedan kan det kanske ta sig in i även vaccinerade. Du tror väl inte att viruset kan mutera sig självt ute i luften?

Du har nog missat något, Covid-19 eller mera korrekt Sars-Cov2 är ett Coronavirus som muterar mycket snabbt liksom alla Coronavirus, så snabbt att man hittills inte lyckats att skapa vaccin mot det, förkylningar brukar vara Coronavirus och det har man fått stå ut med tills att kroppen har besegrat viruset själv.

Nu har man tagit fram ett par serier med vaccin som inte är det optimala men det finns några som håller på att godkännas som har en annorlunda uppbyggnad så att det ska innebära mindre risk att bli vaccinerad med dem ett av de kommande vaccinerna har visat mycket goda egenskaper, så goda att man hoppas på att detta vaccin evt ska kunna få bort C-19, man har dessutom fått fram 2 mediciner som är verksamma mot C-19 så pass bra att de flesta inte behöver sjukhusvård.

Nu hittar säkert någon något fel i denna texten men jag är trött och bjuder på detta.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Du har nog missat något, Covid-19 eller mera korrekt Sars-Cov2 är ett Coronavirus som muterar mycket snabbt liksom alla Coronavirus, så snabbt att man hittills inte lyckats att skapa vaccin mot det, förkylningar brukar vara Coronavirus och det har man fått stå ut med tills att kroppen har besegrat viruset själv.

Nu har man tagit fram ett par serier med vaccin som inte är det optimala men det finns några som håller på att godkännas som har en annorlunda uppbyggnad så att det ska innebära mindre risk att bli vaccinerad med dem ett av de kommande vaccinerna har visat mycket goda egenskaper, så goda att man hoppas på att detta vaccin evt ska kunna få bort C-19, man har dessutom fått fram 2 mediciner som är verksamma mot C-19 så pass bra att de flesta inte behöver sjukhusvård.

Nu hittar säkert någon något fel i denna texten men jag är trött och bjuder på detta.....

Ja men du måste väl ändå hålla med om att virus oftast sprids mellan människor genom att någon råkar nysa på någon annan, eller genom att man tar på något nersmittat som någon annan smittad människa tagit på. Det är nog mycket sällsynt att man råkar gå in i ett stycke luft där virus råkar sväva runt och roar sig med att mutera sig självt utan att någon annan organism varit där och lämnat det, eller? Om du håller med om det så är det väl viktigt att så många som möjligt vaccinerar sig, och jag ser inget i din text som tyder på att man inte borde vaccinera sig. Vad har du egentligen för åsikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Varför söker ni inte fakta som hjälper er. Så slipper ni bli sjuka. Vaxade eller ovaxade.  Berlitz talade om hur.

Du menar alternativ foliehatts fakta som du tror på?

Lär dig sålla källor innan du söker fakta är ett hett tips. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Det är väl frågor som aldrig går att få svar på.

Hur många som fått hjärtsäcksinflamation av dem som fått Pfizer är nog ganska enkelt att besvara. Ids inte leta siffror just nu men mycket sällsynt är det iaf. 

Moderna har större problem med dätta men sällsynt där också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag har tyvärr 2 i bekantskapskretsen som har fått hjärtsäcks/hjärtmuskelinflammation efter Pfizer/Biontecs vaccin vilket är statistiskt totalt omöjligt!

Båda år i samma ålder som mej, rubbad hjärtrytm och ingen ork alls längre, sjukskrivning i 5 månader hittills den ena har man stoppat hjärtat 3ggr nu och startat om det med det har inte återfått rytmen så nästa operation blir att gå in via ljumsken och upp i hjärtat och bränna av någon nerv.

Kunde skrivit det inlägget själv angående min mor.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 hours ago, Batting said:

Jo men det stämmer ju. Viruset ges en chans att mutera i.o.m. dessa korkade vaccinmotståndare. :wut:

En förhastad slutsats pga total brist på kunskap. 

 

Lite besvärande när mindre vetande ska börja bestämma över folk som vet bättre. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Man kan klara sej utan Thailand ett tag till...

För oss kom det väldigt olämpligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Stoneys:

Ingen vaccin, ingen resa? 

Ingen mobil, ingen resa buss, tåg? 

Inget internet, inga snabba intyg 

Inget bankid, tid för intyg. 

Inget konto kort, vissa restaurang. stopp. 

 

Vart är vi på väg.?

Jo skaffa ett vaccin intyg med bank id och betala med bank kort. 

Kort är väl rena stenåldern i dessa tider!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Stoneys:

Ett vaccin samhälle är väl ingen konstig utveckling heller. 

Men anti vacc, gnäller dom inte kan resa. PENSIONÄR gnäller dom kan inte resa, för dom har ingen smart phone. 

Vad vore livet utan gnäll! 

Inte ens vädret låter man bli att gnälla över!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Batting:

Själva iden med ett vaccin är ju att viruset inte ska få fäste. Kommer det inte in i någon organism så kan det det inte mutera sig, men om det går omkring ett gäng ovaccinerade så kan ju viruset mycket lättare ta sig in och omorganisera sig, sedan kan det kanske ta sig in i även vaccinerade. Du tror väl inte att viruset kan mutera sig självt ute i luften?

I varje fall att minska skadeverkningarna! Idealet vore väl om viruset inte fick fäste men hur ofta sker det till 100%

Sedan har alla mediciner biverkningar, så det gäller att göra sina val. 

Alla borde få en riktig utbildning i medicin, + en massa andra utbildningar som man skulle behöva! 10 år grundskola + 4 år gymnasium samt 20 år på högskola/universitet då borde man vara bättre rustad för livet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

En förhastad slutsats pga total brist på kunskap. 

 

Lite besvärande när mindre vetande ska börja bestämma över folk som vet bättre. 

 

Du tror också att viruset klarar sig utan värddjur?
Att viruset liksom svävar omkring och muterar sig på egen hand lite här och där?
Eller vad är det du reagerar mot?

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Wangthong:

I varje fall att minska skadeverkningarna! Idealet vore väl om viruset inte fick fäste men hur ofta sker det till 100%

Sedan har alla mediciner biverkningar, så det gäller att göra sina val. 

Alla borde få en riktig utbildning i medicin, + en massa andra utbildningar som man skulle behöva! 10 år grundskola + 4 år gymnasium samt 20 år på högskola/universitet då borde man vara bättre rustad för livet. 

Jag har kryssat för att vaccinering ska vara frivilling, men att man då även för stå sitt kast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...