Jump to content
IGNORERAD

ABBA Voyage - släpps första låten på nästan 40 år ikväll 2 sep 2021?


spooncreek

Recommended Posts

Uttrycket "Som vi har längtat!" eller varför inte "Äntligen!" har kanske aldrig varit lämpligare än just ikväll. Släpps det en Abba-låt och får vi se de nya "Abbatars"?  Stämmer bilden på dem som läckt ut nu på morgonen? 

 

 Spänningen rent ut sagt helt olidlig. 18.45 svensk tid, 23.45 thaitid så vet vi mera.

 

image.png.03962127424e265527a8c81b2b1057cd.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    9

  • spooncreek

    6

  • Tallviking

    4

  • Wangthong

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

I fortsatt väntan på det nya...Kanske är de bäst bevarade för eftervärlden i Lasse Hallströms turnefilm från -77 från  Australien,  där hysterin var total och bandet de hade med sig brutalt. Inklusive körtjejerna som får lite mer sångtid i den här rätt okända låten "Get on the carousel" Lite av hysterin runtomkring  kan man också se i klippet. 

Agnethas & Annifrids raffset är väl dock sådär..inte riktigt klarat tidens tand, om de  (seten alltså) ens var snygga då...

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

okända låten "Get on the carousel"

Sjukt bra

 

enus

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, spännande!

Följer!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, känns väldigt utdraget, får kolla en annan dag.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre!:

 

 

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

T

12 minutes ago, Tommy said:

OK, känns väldigt utdraget, får kolla en annan dag.

 

 

MVH

Två låtsläpp, ett utlovat album och en konsert på nybyggd arena i London med the Abbatars i november, allt presenterat på under en timme. Inte så utdraget :-) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
13 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jag blev inte besviken......❤️

'Don't shut me down' var den bästa av de två som släpptes men jag känner att ‘I Still Have Faith in You’ kommer att växa för mig......

Underbart att höra Fridas å Agnetas röster igen och att de fortfarande håller vid 70+.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag blev inte besviken......❤️

'Don't shut me down' var den bästa av de två som släpptes men jag känner att ‘I Still Have Faith in You’ kommer att växa för mig......

Underbart att höra Fridas å Agnetas röster igen och att de fortfarande håller vid 70+.......:thumbsup:

Jag hade förväntat mig lite mer, något nytt, något banbrytande, men just som du säger kanske låtarna kommer att växa in när man hört dem några gånger!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

T

Två låtsläpp, ett utlovat album och en konsert på nybyggd arena i London med the Abbatars i november, allt presenterat på under en timme. Inte så utdraget :-) .

Kollar när jag får tid, de lär väl knappast försvinna i morgon?

 

Jag upplevde det som väldigt utdraget OCH tråkigt att se Björn och Benny sitta och klappa sej själva på ryggarna, men sån är jag.

 

Gillar Abba, men har aldrig varit nån fanatisk fan, som min kusin Monika, i Australien, hon sitter förmodligen och gråter glädjetårar nu!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Överambitiöst trams...

 

De var bäst på popmusik, inte sånt här.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Snubblade över 2Cellos igår, riktigt bra! (vet inte varför jag missat dem tidigare?).

 

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Snubblade över 2Cellos igår, riktigt bra! (vet inte varför jag missat dem tidigare?).

 

 

 

MVH

Förväntade mig att ABBA skulle leverera något liknande!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

I början 70 talet trodde man väl aldrig att man skulle sitta i Thailands utmark år 2021 och lyssna på nysläppt musik av mina dåvarande grannar...rysningar.....

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...