Jump to content
IGNORERAD

Tredje dos


Nicholas

Recommended Posts

Kan nog vara på sin plats för dom som inte fått moderna eller Pfizer. 

 

Faktum är att dom borde få 2 doser mRNA. 

 

Ps 

Sinovac är ju hemskt innefektivt emot delta.

Ds

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jed

    8

  • Jive

    5

  • Wangthong

    5

  • LTD

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Just nu känns det att jag avstår på tredje dosen. Var 10 dagar inlagt pga hjärtsäck inflammation efter två doser Pfizer

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte vaccinerad och velar mellan två alternativ.

 

1. Vaccinera mig med Pfizer.

2. Stanna hemma i lägenheten tills smittan har ebbat ut.

 

Det verkar finnas en risk att bli allvarligt sjuk efter vaccinering.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jive:

Jag är inte vaccinerad och velar mellan två alternativ.

 

1. Vaccinera mig med Pfizer.

2. Stanna hemma i lägenheten tills smittan har ebbat ut.

 

Det verkar finnas en risk att bli allvarligt sjuk efter vaccinering.

Du måste vikta risken att bli allvarligt sjuk av viruset eller risken att få allvarliga "men" av vaccinet och där känns det som ett ganska enkelt val

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du måste vikta risken att bli allvarligt sjuk av viruset eller risken att få allvarliga "men" av vaccinet och där känns det som ett ganska enkelt val

Såhär tänker jag:

Om jag inte vaccinerar mig och får smittan så dör jag.

Om jag vaccinerar mig, så riskerar jag att bli sjuk av vaccinet eller av viruset och bli inlagd en längre tid på en fullpackad sal nånstans och då känns det bättre att vara hemma och frisk.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev Jive:

Såhär tänker jag:

Om jag inte vaccinerar mig och får smittan så dör jag.

Om jag vaccinerar mig, så riskerar jag att bli sjuk av vaccinet eller av viruset och bli inlagd en längre tid på en fullpackad sal nånstans och då känns det bättre att vara hemma och frisk.

Är frun ute bland folk så kan väl hon smitta dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Är frun ute bland folk så kan väl hon smitta dig?

 

Kan hon föra med sig smitta om hon är vaccinerad?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Jive said:

 

Kan hon föra med sig smitta om hon är vaccinerad?

Ja så klart!

Ta D-vitaminer 1000 iu per 10 kg kroppsvikt o gå ut o lev som om inget har hänt. Men om du är i Thailand så bör du för säkerhets skull inte köpa thailändska vitaminer utan amerikanska som säljs där.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

USA rekommenderar nu att de som vaccinerats med Pfizers eller Modernas tvådosvaccin också ska ta en tredje dos.

Dosen ska tas åtta månader efter den andra och ambitionen är att skydda människor om effekterna av vaccinet försämras eller en ny mutation dyker upp.

Beskedet från USA kritiseras av Världshälsoorganisationen WHO som menar att ingen data pekar på att en tredje dos behövs.

simon.isaksson@sverigesradio.se

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Alarik:

USA rekommenderar nu att de som vaccinerats med Pfizers eller Modernas tvådosvaccin också ska ta en tredje dos.

Dosen ska tas åtta månader efter den andra och ambitionen är att skydda människor om effekterna av vaccinet försämras eller en ny mutation dyker upp.

Beskedet från USA kritiseras av Världshälsoorganisationen WHO som menar att ingen data pekar på att en tredje dos behövs.

simon.isaksson@sverigesradio.se

Sicken jävla röra!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
57 minutes ago, Jive said:

Jag är inte vaccinerad och velar mellan två alternativ.

 

1. Vaccinera mig med Pfizer.

2. Stanna hemma i lägenheten tills smittan har ebbat ut.

 

Det verkar finnas en risk att bli allvarligt sjuk efter vaccinering.


Lite knepigt val.

Jag hade också tänkt vänta ut Covid men bytte fot när polaren blev smittad och inlagd med syrgas och höll på att dö. Jag fattade det först som att han inte var vaccinerad men när vi talades vid förra veckan så sa han att han redan hade fått första sprutan och var 2 veckor från att få den andra när han blev smittad och sjuk. När han frågade läkarna varför han blev så ruskigt sjuk trots att han redan hade fått första dosen svarade de att om han inte hade tagit den så hade han garanterat dött. Detta är nästan 3 månader sedan och han har ännu inte återhämtat sig.

Hela familjen smittades av Covid men de andra blev bara lite krassliga i ett par dagar. Inte ens hans far, som är 80 bast, blev speciellt sjuk. Verkar vara ytterst individuellt och jag kan väl lägga till att hans far och resten av familjen varken dricker alkohol eller röker medan min goda vän är storkonsument av både alkohol och nikotin samt aldrig motionerar medan hans gamla far går 5 km om dagen.

 

Hur som helst så har jag tagit första jabben och kommer att ta också den andra även att det nu verkar som att vaccinet inte är aktivt speciellt länge men jag tänkte som så att "hellre lite sjuk av vaccinet än att dö i Covid". Jag blev inte det minsta sjuk av första sprutan men hade helst sluppit och får nog aldrig veta om det var rätt beslut eller inte.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Såhär tänker jag:

Om jag inte vaccinerar mig och får smittan så dör jag.

Om jag vaccinerar mig, så riskerar jag att bli sjuk av vaccinet eller av viruset och bli inlagd en längre tid på en fullpackad sal nånstans och då känns det bättre att vara hemma och frisk.

Min åsikt är nog att riskerna och sannolikheten att du råkar väldigt illa ut för viruset överstiger många gånger den risk du tar om du vaccinerar dig. Ser man dessutom till vilken effekt vaccineringen har på ditt liv som du kan leva efter du vaccinerat dig är det en "no brainer"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Min åsikt är nog att riskerna och sannolikheten att du råkar väldigt illa ut för viruset överstiger många gånger den risk du tar om du vaccinerar dig. Ser man dessutom till vilken effekt vaccineringen har på ditt liv som du kan leva efter du vaccinerat dig är det en "no brainer"

Nu har jag registrerat mig. Får se om jag får ett svar i morgon.

Tack för dina synpunkter!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev Jive:

 

Kan hon föra med sig smitta om hon är vaccinerad?

Ja skyddet är inte 100 %-igt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Ja skyddet är inte 100 %-igt.

Inte 100%igt, men väldigt nära efter vad jag förstår när jag pratade med en läkare. Om det sen är 3% eller 0,4 % som faktiskt kan bli smittade en andra gång (du måste bli smittad för att föra viruset vidare, det är liksom antikropparnas effekt) överlåter jag till dom som har tid att plöja igenom alla siffror om Covid. 

 

Det är inte dom som är vaccinerade som sprider mässlingen, även om det är teoretiskt möjligt där med att få det två gånger tydligen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Amigo said:

Just nu känns det att jag avstår på tredje dosen. Var 10 dagar inlagt pga hjärtsäck inflammation efter två doser Pfizer

Glöm inte att officiellt så var det bara en allergi från sprutan. 

Men bra att du inte tar fler för det är stor chans att du inte överlever det.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Mr atm said:

Glöm inte att officiellt så var det bara en allergi från sprutan. 

Men bra att du inte tar fler för det är stor chans att du inte överlever det.

Jag undrar hur världen i allmänhet ter sig i dina ögon. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Nicholas said:

Jag undrar hur världen i allmänhet ter sig i dina ögon. 

 

 

Ganska mörk. Men jag är rätt positiv, aldrig sjuk, vältränad, fri, rik som ett troll och din då?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Jive:

Såhär tänker jag:

Om jag inte vaccinerar mig och får smittan så dör jag.

Om jag vaccinerar mig, så riskerar jag att bli sjuk av vaccinet eller av viruset och bli inlagd en längre tid på en fullpackad sal nånstans och då känns det bättre att vara hemma och frisk.

Nu enl statistik är det 1 eller 2 av en miljon som drabbas av hjärtsäcks inflamation. Klart att det jag som är den andra av dem.  Så i Sverige handlar det om nån enstaka fall, alla har ju inte fått Pfizer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
3 timmar sedan, skrev Jed:

Inte 100%igt, men väldigt nära efter vad jag förstår när jag pratade med en läkare. Om det sen är 3% eller 0,4 % som faktiskt kan bli smittade en andra gång (du måste bli smittad för att föra viruset vidare, det är liksom antikropparnas effekt) överlåter jag till dom som har tid att plöja igenom alla siffror om Covid. 

 

Det är inte dom som är vaccinerade som sprider mässlingen, även om det är teoretiskt möjligt där med att få det två gånger tydligen. 

De siffror som jag hittat på nätet säger att Pfizer ger bäst skydd med 94 %. AZ lär ge ett skydd på 85 %. Vaccinet är bra och vad jag kan se vår enda väg ur det här, så höga tal som du anger vore ju kalas men jag har inte hittat något som stödjer det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

De siffror som jag hittat på nätet säger att Pfizer ger bäst skydd med 94 %. AZ lär ge ett skydd på 85 %. Vaccinet är bra och vad jag kan se vår enda väg ur det här, så höga tal som du anger vore ju kalas men jag har inte hittat något som stödjer det. 

Det var en undersökning som gjordes, där 3% av dom som fått Covid hade vaccinerats, men man sade även att det är förmodligen mycket lägre i verkligheten eftersom dom flesta som är vaccinerade inte behöver testa sig( dvs. gruppen blir överrepresenterad). 

 

Men jag har även hört skattningar som gör gällande att det är 0.4 % av dom som är representerade som blir smittade. Vilket som är rätt vet jag inte? men som sagt så är det inte dom som är vaccinerad som sprider vanlig influensla, Mässling eller andra virussjukdomar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

fri, rik som ett troll

Varför ängnar du då en sekund här inne då

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Alarik:

USA rekommenderar nu att de som vaccinerats med Pfizers eller Modernas tvådosvaccin också ska ta en tredje dos.

Dosen ska tas åtta månader efter den andra och ambitionen är att skydda människor om effekterna av vaccinet försämras eller en ny mutation dyker upp.

Beskedet från USA kritiseras av Världshälsoorganisationen WHO som menar att ingen data pekar på att en tredje dos behövs.

simon.isaksson@sverigesradio.se

Mam ser ju hur det är i Israel. Där var en väldigt stor del av befolkningen vaccinerad med två doser. Nu är det en ny våg där. Visar väl att en tredje dos behövs. Annars väntar väl isolation eller ta chansen utan vaccination.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur farligt är det där?

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Man ser ju hur det är i Israel. Där var en väldigt stor del av befolkningen vaccinerad med två doser. Nu är det en ny våg där. Visar väl att en tredje dos behövs. Annars väntar väl isolation eller ta chansen utan vaccination.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev axe:

Hur farligt är det där?

 

Har ingen koll, men tror inte att det är så jätteproblematiskt. Problemet kommer väl alltid vara dom som inte tagit någon dos av olika själ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...