Jump to content
IGNORERAD

Ni bestämmer, resa till Thailand alt. köpa bil?

Amigo

Välja på  

38 röster

1. 1. Ska man resa till Thailand eller köpa bil?

• Köpa bil, resa hinner man senare.
      8
    • Resa, bilar finns efter resan.
      24
    • Haa sip haa, både och. Billig bil o flygstol
      6

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Biltema torkarblad. 

Billiga och bra. 

De ska ju bytas efter varje vinter så de dyraste från Biltema blir bäst. Frosten förstör de varje vinter, dyra som billiga enligt min erfarenhet.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

De ska ju bytas efter varje vinter så de dyraste från Biltema blir bäst. Frosten förstör de varje vinter, dyra som billiga enligt min erfarenhet.

Frosten och saltet.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Frosten och saltet.

Har fan inte bytt torkarblad på vår pärla på 6 år och de var nog inte nya när vi köpte bilen...

Funkar fint (utom den på bakrutan, men den var kass redan för 6 år sedan och känns lite överflödig)...

Nu ÄR jag dock en av dem som skrapar frosten av framrutan, innan jag testar torkarn!

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Tommy:

Har fan inte bytt torkarblad på vår pärla på 6 år och de var nog inte nya när vi köpte bilen...

Funkar fint (utom den på bakrutan, men den var kass redan för 6 år sedan och känns lite överflödig)...

Nu ÄR jag dock en av dem som skrapar frosten av framrutan, innan jag testar torkarn!

MVH

Du har nog Biltemas mellanprisklass. Vintersäsongen är lite snällare hos er. Här i mellersta norrland börjar de ösa på med salt i värsta från oktober t.o.m. mars. Har väl inte kört loss så många fastfrysna torkare. Ibland kan man ha glömt stänga av torkarna innan man startar bilen. Det som tar död på dom är det förbannade saltet som förstör allt, plast, gummi, järn t.o.m. aluminium tar det död på. Dessutom börjar snart den tiden när vi får fylla spolarvätska oftare än drivmedel.   

Dela på andra sajter

15 hours ago, Wangthong said:

Du har nog Biltemas mellanprisklass. Vintersäsongen är lite snällare hos er. Här i mellersta norrland börjar de ösa på med salt i värsta från oktober t.o.m. mars. Har väl inte kört loss så många fastfrysna torkare. Ibland kan man ha glömt stänga av torkarna innan man startar bilen. Det som tar död på dom är det förbannade saltet som förstör allt, plast, gummi, järn t.o.m. aluminium tar det död på. Dessutom börjar snart den tiden när vi får fylla spolarvätska oftare än drivmedel.   

Död åt vägsalt. 

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nicholas:

Död åt vägsalt. 

Död åt vintern 😉

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev C-dude:

Död åt vintern 😉

C;D

Säkert borgarna som hittat på!:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

On 2021-08-27 at 15:46, skrev andrejsdenruskige:

Tror jag får ta mig en sväng förbi Piteå och se om jag ser någon Meriva snurrandes runt på stan’

Har du vart skitfull i Piteå någon gång? 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 minuter sedan, skrev falukorven:

Har du vart skitfull i Piteå någon gång? 

Jodå, några gånger. Men aldrig blivit haffad, så då räknas det egentligen inte.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jodå, några gånger. Men aldrig blivit haffad, så då räknas det egentligen inte.

Är inte det ett normaltillstånd i Piteå (att vara skitfull).....?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
51 minuter sedan, skrev frogfish:

Är inte det ett normaltillstånd i Piteå (att vara skitfull).....?

Det vet jag inte. Men det underlättar åtminstone. 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har inte ens vart i Piteå. Men det kanske är trevligt där.. 

Dela på andra sajter

Nu är jag ingen expert, men ska man ta in sin livs kärlek till Sverige.

Man funderar vad som är viktigast köpa bil eller åka till Thailand.

Det kostar att ha henne här hemma nya kläder, med mera.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev FF:

Nu är jag ingen expert, men ska man ta in sin livs kärlek till Sverige.

Man funderar vad som är viktigast köpa bil eller åka till Thailand.

Det kostar att ha henne här hemma nya kläder, med mera.

FF

En resa till Ullared med nya bilen så är problemet löst.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

3 hours ago, andrejsdenruskige said:

Med tanke på hur poppis det blivit med listor här på MPR på sistone  kanske @Tallviking kan fixa en över "städer man helst inte vill besöka?" Piteå borde ligga riktigt bra till på en sådan lista skulle jag gissa.

Be whats next, Nano Nano.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev spooncreek:

Med tanke på hur poppis det blivit med listor här på MPR på sistone  kanske @Tallviking kan fixa en över "städer man helst inte vill besöka?" Piteå borde ligga riktigt bra till på en sådan lista skulle jag gissa.

Har inte brytt mej riktigt om vilka städer jag varit i i Norrland...

Men tror inte Piteå var värst.

Men gjorde delar av min värnplikt i Härnösand, hamnade på Holmögadd som Maskinist i det hyfsat moderna 12/70 batteriet som låg där tills Kustartilleriet lades ner, så där har jag nästan säker varit!

Holmögadd ligger strax utanför Holmsund och Umeå (där jag tror jag vaknade i en trappuppgång på nåt studentboende under en onsdags-permission (missade båten ut till Gadden, och fick städa toaletter som straff bara för att jag vart lite trött en kväll i Umeå)), så jag har mest troligt varit där ock!

Arvidsjaur minns jag som ett kallt ställe (då jag tvingades dit på "vinterutbildning" -92 eller så, rätt märkligt eftersom vi var från Marinen, vad fan skulle vi ha att göra i en jävla jättesnödriva???), så antagligen har jag varit där också, men är inte helt säker?

Var några Km under ytan i lapphelvetet, tror det var i Kiruna, varmt som fasen mitt i Vintern nere i gruvan!

Hade en kollega som var Bodensare i grunden, han fick mej att följa med på en roadtrip till Boden, när han köpt en bil där av sin farsas kompis, kul resa, såg några miniälgar mitt på landsvägen på väg dit (tror han kallade dem "Renar").

Sen ville han visa mej "Beachen" om jag minns rätt var det nån strand nära just Piteå, hyfsat trevligt, "Lapplands Hawaii", förmodligen var jag i Boden och Piteå?

Denne FD Bodensare lurade med mej till Thailand hösten 2000, första resan dit för mig, på "Bröllopsresa (jag var hans bestman)", Hans nyblivna hustru fick inte följa med (det var ju en grabbresa), gissa hur länge det äktenskapet höll?

Men städer jag inte kommer att besöka igen ÄR Boden, och Kairo (som jag bara besökt för att jag fick betalt för att göra det, 2 gånger, andra gången vägrade jag gå iland trots att vi var lediga, ett 40-gradigt maskinrum som stinker diesel, är fantastiskt mycket trevligare än Kairo)...

Så min lista på städer jag aldrig vill besöka igen är Kairo och Boden, och då har jag ändå varit i Teheran, Bombay, Tabriz, Poona/Puna, Isfahan och Istanbul,för att nämna några skithål...

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 minute ago, Tommy said:

Har inte brytt mej riktigt om vilka städer jag varit i i Norrland...

Men gjorde delar av min värnplikt i Härnösand, hamnade på Holmögadd som Maskinist i det hyfsat moderna 12/70 batteriet som låg där tills Kustartilleriet lades ner, så där har jag nästan säker varit!

Holmögadd ligger strax utanför Holmsund och Umeå (där jag tror jag vaknade i en trappuppgång på nåt studentboende under en onsdags-permission (missade båten ut till Gadden, och fick städa toaletter som straff bara för att jag vart lite trött en kväll i Umeå)), så jag har mest troligt varit där ock!

Arvidsjaur minns jag som ett kallt ställe (då jag tvingades dit på "vinterutbildning" -92 eller så, rätt märkligt eftersom vi var från Marinen, vad fan skulle vi ha att göra i en jävla jättesnödriva???), så antagligen har jag varit där också, men är inte helt säker?

Var några Km under ytan i lapphelvetet, tror det var i Kiruna, varmt som fasen mitt i Vintern nere i gruvan!

Hade en kollega som var Bodensare i grunden, han fick mej att följa med på en roadtrip till Boden, när han köpt en bil där av sin farsas kompis, kul resa, såg några miniälgar mitt på landsvägen på väg dit (tror han kallade dem "Renar").

Sen ville han visa mej "Beachen" om jag minns rätt var det nån strand nära just Piteå, hyfsat trevligt, "Lapplands Hawaii", förmodligen var jag i Boden och Piteå?

Denne FD Bodensare lurade med mej till Thailand hösten 2000, första resan dit för mig, på "Bröllopsresa (jag var hans bestman)", Hans nyblivna hustru fick inte följa med (det var ju en grabbresa), gissa hur länge det äktenskapet höll?

Men städer jag inte kommer att besöka igen ÄR Boden, och Kairo (som jag bara besökt för att jag fick betalt för att göra det, 2 gånger, andra gången vägrade jag gå iland trots att vi var lediga, ett 40-gradigt maskinrum som stinker diesel, är fantastiskt mycket trevligare än Kairo)...

Så min lista på städer jag aldrig vill besöka igen är Kairo och Boden, och då har jag ändå varit i Teheran, Bombay, Tabriz, Poona/Puna, Isfahan och Istanbul,för att nämna några skithål...

MVH

Snacka med TV om listan, jag bara ställde frågan om en lista 😉

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Snacka med TV om listan, jag bara ställde frågan om en lista 😉

Jag bara infogade ett par tips om ställen som borde vara med på listan du föreslog!

Riktigt bra tanke där!

Menade bara att du missat nåt i Piteå, det är helt OK!

MVH

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

🤬

När en orange Helly-Hansen tröja ses som att vara "Uppklädd" på krogen, och damerna på samma krog bara letar efter korkade värnpliktiga att "kramas med i sänghalmen" så får man snabbt avsmak...

Svensk hillbilly-stad där halva den vuxna befolkningen går på socialbidrag, "för sjuka för att kunna jobba".

Men fiska och jaga älg funkar fint, kändes som att jag var i sossarnas valboskapsland (före massinvandringen av nya väljare)...

Boden suger.

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

När en orange Helly-Hansen tröja ses som att vara "Uppklädd" på krogen, och damerna på samma krog bara letar efter korkade värnpliktiga att "kramas med i sänghalmen" så får man snabbt avsmak...

Svensk hillbilly-stad där halva den vuxna befolkningen går på socialbidrag, "för sjuka för att kunna jobba".

Men fiska och jaga älg funkar fint, kändes som att jag var i sossarnas valboskapsland (före massinvandringen av nya väljare)...

Boden suger.

MVH

Hur länge sen är det du var i Boden, jag bara frågar?  Jag bodde där ett tag för en 15 år sen och riktigt så jävligt var det inte tycker jag.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

12 minutes ago, Tommy said:

Boden suger.

MVH

Jag har lyckligtvis (?) inte varit i Boden heller, men du sätter ju fingret på något även jag upplevt, särskilt mycket i Norrland. De arbetsskygga som kan göra allt utom att jobba.

Men, apropå en diskussion i en annan tråd, det lättaste är väl helt enkelt att ge dessa människor en medborgarlön, så kan de få jaga sin älg, utan att behöva känna att de måste gnälla över krämpor de egentligen inte har för att få sin statliga ersättning. Eller flytta till  Thailand för den delen, om det nu skulle kännas bättre.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Hur länge sen är det du var i Boden, jag bara frågar?  Jag bodde där ett tag för en 15 år sen och riktigt så jävligt var det inte tycker jag.

Var nog 16-17 år sedan, det kanske blev bättre året efter?

Ändrat: Det var 18 år sedan, sorry!

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Var nog 16-17 år sedan, det kanske blev bättre året efter?

MVH

Var det månne en så kallad shorttime eller ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...