Jump to content
IGNORERAD

Ni bestämmer, resa till Thailand alt. köpa bil?

Amigo

Välja på  

38 röster

1. 1. Ska man resa till Thailand eller köpa bil?

• Köpa bil, resa hinner man senare.
      8
    • Resa, bilar finns efter resan.
      24
    • Haa sip haa, både och. Billig bil o flygstol
      6

Recommended Posts

27 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Tror jag får ta mig en sväng förbi Piteå och se om jag ser någon Meriva snurrandes runt på stan’

Du får gå med i Opel klubben.se!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Jag får hoppas att Ni inte blir/är avundsjuka nu! Glömde ta foto, var så uppspellt. Kommer senare.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev LTD:

Tyckte det va dyrt med nya torkare när jag servade på Chevrolet nyss, jvla märkesverkstäder att ockra, 730 baht för båda fram, totalt inkl 7L olja å filter blev det 2400 baht. 

Det kostar på å ligga på topp 👍

Det är skillnad på skit och pannkaka! 😎

Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Tror jag får ta mig en sväng förbi Piteå och se om jag ser någon Meriva snurrandes runt på stan’

Det har varit dåligt med utlovade sågverksbilder min gode herre:huh:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev B747:

Det har varit dåligt med utlovade sågverksbilder min gode herre:huh:

Jag vet!

Ångesten gör att jag tar mig en tur norrut. 
sågverk kommer

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

Tack för tipset. Märkesverkstaden hade inte ens delarna på lager så jag ska kolla runt lite.

Till sharanen hade VW-verkstaden inga delar hemma när vi skulle byta bromsskivor o belägg bak samt några hjulupphängningsstag fram. Deras pris 48 000 kr.

Den lilla verkstaden tog delar från AD-bildelar och gjorde jobbet.Pris 22000 kr för allt.

Born41

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag vet!

Ångesten gör att jag tar mig en tur norrut. 
sågverk kommer

TACK!!!! Då kan jag slappna av.Jag är ju som ett barn på julafton för helvete.

Dax att du lär dig.....

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Om my way @B747

image.jpg

Dessa förb.vägbyggen på E4 vid Bygdeå är jobbiga men kommer att bli underbara.Två till ett väg kan man fan inte protestera mot då dom har planerat detta långt norröver.

Dela på andra sajter

On topic.Ursäkta mig för svammel med Andrejs.Jag väljer en resa alla dagar i veckan.

Juli 2018 var min senaste resa till Thailand och visst fan saknar man Thailand hela tiden.

På tal om bil så fraktar jag mitt arsle dit jag vill vare sig det är en Mc laren eller Porsche.

Själv kör jag en VW polo, med medvind,hemlängtan och solen i ryggen går den helvetiskt fort.....:rotfl:

Dela på andra sajter

Guest Fredman
21 minuter sedan, skrev B747:

On topic.Ursäkta mig för svammel med Andrejs.Jag väljer en resa alla dagar i veckan.

Juli 2018 var min senaste resa till Thailand och visst fan saknar man Thailand hela tiden.

På tal om bil så fraktar jag mitt arsle dit jag vill vare sig det är en Mc laren eller Porsche.

Själv kör jag en VW polo, med medvind,hemlängtan och solen i ryggen går den helvetiskt fort.....:rotfl:

Snabbare än Lloyden? Frun har en Polo, kanonbil! 

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev B747:

Är det här din?:dance1:

https://www.youtube.com/watch?v=8OpGhNj-tVA

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Kan bara hålla med om att märkesverkstäder är tjyvar och banditer.

Jag har en Opel Vectra 2004 och för 6 månader sedan slutade cupefläkten att fungera.

Åkte till Opel på Överby för ett kostnadsförslag. Dom sa att det gått fukt i fläkten så den måste

bytas. Den kostade 6800 som reservdel. Men även styrenheten till fläkten var fuktskadad och måste bytas.

Den kostade 5300 som reservdel. Så med arbete ca 15000 kr. Det är ungefär vad hela bilen är värd

så jag åkte till en bilelektriker istället. Han lagade bilen för 2100 kr. Ett motstånd bytte han så var det klart.

När jag frågade om fukten så svarade han att det inte fanns någon fukt.

Kommer aldrig mer att köpa en bil som skall lagas eller ha service hos Hedin Bil.

MVH

Nutteman

Dela på andra sajter

En vanlig saxdomkraft till Opel Astra -16 kostar på märkesverkstad 1100 kronor, men då följer inte veven med. På Biltema kostar motsvarande 169 kronor och då följer veven med.

Ändrades av born41
Dela på andra sajter

Det blir nog ingen resa i närmaste framtid iallafall. Copy från regeringens hemsida:

www.regeringen.se / Reseavrådan med anledning av pandemin förlängs till den 15 oktober  Publicerad 26 augusti 2021

Detta gäller nu

- UD förlänger avrådan från icke-nödvändiga resor till de flesta av världens länder till och med den 15 oktober 2021. 

- Följande länder är enligt tidigare beslut fortsatt undantagna från avrådan från icke nödvändiga resor: Albanien, Andorra, Armenien, Australien, Azerbajdzjan, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Brunei, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Förenade kungariket Storbritannien och Nordirland, Grekland, Irland, Island, Israel, Italien, Japan, Jordanien, Kanada, Kosovo, Kroatien, Lettland, Libanon, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Moldavien, Monaco, Montenegro, Nederländerna, Nordmakedonien, Norge, Nya Zeeland, Polen, Portugal, Qatar, Rumänien, San Marino, Saudiarabien, Schweiz, Serbien, Singapore, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sydkorea, Tjeckien, Tyskland, Ukraina, Ungern, USA, Vatikanstaten och Österrike, samt Hongkong, Macao och Taiwan.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Det blir nog ingen resa i närmaste framtid iallafall. Copy från regeringens hemsida:

www.regeringen.se / Reseavrådan med anledning av pandemin förlängs till den 15 oktober  Publicerad 26 augusti 2021

Detta gäller nu

- UD förlänger avrådan från icke-nödvändiga resor till de flesta av världens länder till och med den 15 oktober 2021. 

- Följande länder är enligt tidigare beslut fortsatt undantagna från avrådan från icke nödvändiga resor: Albanien, Andorra, Armenien, Australien, Azerbajdzjan, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Brunei, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Förenade kungariket Storbritannien och Nordirland, Grekland, Irland, Island, Israel, Italien, Japan, Jordanien, Kanada, Kosovo, Kroatien, Lettland, Libanon, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Moldavien, Monaco, Montenegro, Nederländerna, Nordmakedonien, Norge, Nya Zeeland, Polen, Portugal, Qatar, Rumänien, San Marino, Saudiarabien, Schweiz, Serbien, Singapore, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sydkorea, Tjeckien, Tyskland, Ukraina, Ungern, USA, Vatikanstaten och Österrike, samt Hongkong, Macao och Taiwan.

Ser bara tre länder som börjar på T. Inget av dom du har i din lista är Thailand. Inte ens landet Siam finns med.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Ser bara tre länder som börjar på T. Inget av dom du har i din lista är Thailand. Inte ens landet Siam finns med.

De länderna som är undantagna....

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

De länderna som är undantagna....

Man måste vara läskunnig också!

Inte många länder vi har kvar att åka till.

Dela på andra sajter

On 2021-08-27 at 14:02, skrev Krille:

Jag var på resa så frun åkte in på den auktoriserade VW-verkstaden när Golfen började vibrera oroväckande. En hjulbult hade lossnat och en var lös - det kostade drygt 1 200 kr i arbete och material (1 hjulbult)..... låt oss säga att vi aldrig besöker den handlaren/verkstaden igen.

/Krille

Hänt mig också en gång för väldigt många år sedan.

Efter att jag berättat för verkarn hur bilen betedde sig

körde han in bilen på verkstaden

spände den lösa hjulbulten

och sa åt mig att nu kunde jag köra vidare.

Ingen kostnad.....

Dela på andra sajter

Här är pärlan, den är så skön. Nu började EPS lampan lysa men det fixade jag lätt med mina kunskaper, slå av och på tändingen så vips var den borta, och styrning hur lätt som helst igen.

Bilen heter förresten OPEL MERIVA 1.6 ENJOY 10 joten det är bara att njuta!

meriiva.jpg

Ändrades av Amigo
Tillade OPEL MERIVA 1.6 ENJOY 10

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Alarik:

Hänt mig också en gång för väldigt många år sedan.

Efter att jag berättat för verkarn hur bilen betedde sig

körde han in bilen på verkstaden

spände den lösa hjulbulten

och sa åt mig att nu kunde jag köra vidare.

Ingen kostnad.....

Spände? Du är ingen bilmekaniker va?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Alarik:

Han sa det verkarn

Helt klart riktigt! Man kan dra åt, men drar man inte åt så det spänner är det ganska värdelöst. 

Det var väl det som var anledningen till att den lossnade, den var åtdragen men spände inte ordentligt.

Dela på andra sajter

On 8/27/2021 at 11:27 AM, Fredman said:

Fick just meddelande om tillägg till servicen som bilen är inne på. Detta plus serviceavgifter så är man snart uppe i vad en begagnad bil kostar…

Rånare i kostym har man hört talats om men det finns de i blåställ också!

CD353454-A1B3-4690-8AE0-CD88FFADCF3D.thumb.png.3e6917b790eebbcd760b9d9cf6d6d1ec.png

Biltema torkarblad. 

Billiga och bra. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...