Jump to content
IGNORERAD

Bankkonto med tillhörande BankID stängt


Surin P3

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

Är det e- identifikationen du behöver och inte bankkontot kan du ju alltid ladda ner Frejas e-id. Inte bundet till bankerna och funkar på de flesta myndigheter och liknande.

 

https://frejaeid.com

Om man är folkbokförd i Sverige, ja.

Vilket jag ju inte är.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 209
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    36

  • Surin P3

    22

  • HuaHindinnge

    21

  • spooncreek

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det gör dom därför att dom är skyldiga att följa de lagar som tagits fram från nationellt och internationella organisationer som ett led att få bukt på olaglig penningtvätt och minska finansiell brottslighet.

Det är inte bankernas fel så skall du klaga gör det mot rätt mål och inse vad din klagan egentligen då innebär !

Har dom ändrat den lagen nyligen? Jag vill minnas ett betydligt högre belopp (dessutom i euro och ej kronor). 

Men bankerna väljer att jävlas med normala kunder, lutar sig mot en policy (ej lag) som svenska bankföreningen tagit fram men även den har ett betydligt högre belopp än det våra Gestapo banktjänsteman påstår och försöker tvinga oss att följa. 

 

Har du provat att sätta in kontanter i annat EU land?

Hade du problem där? Troligtvis inte......

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander

Jag är bara glad att denna lag finns.
Penningtvättslagen - Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism - ställer höga krav på att banken har god kännedom om dig som kund och dina bankaffärer. Banken måste förstå syftet med affärsförhållandet och även med de transaktioner som du vill utföra. Därför måste banken ställa frågor till dig när du ska bli ny kund i banken eller utföra dina bankärenden. Den information banken får om dig behandlas konfidentiellt och omfattas av banksekretessen och personuppgiftslagen.

 

Ändringstryck: https://svenskforfattningssamling.se/sites/default/files/sfs/2020-06/SFS2020-661.pdf

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, 65Selander said:

Jag är bara glad att denna lag finns.
Penningtvättslagen - Lag (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism - ställer höga krav på att banken har god kännedom om dig som kund och dina bankaffärer. Banken måste förstå syftet med affärsförhållandet och även med de transaktioner som du vill utföra. Därför måste banken ställa frågor till dig när du ska bli ny kund i banken eller utföra dina bankärenden. Den information banken får om dig behandlas konfidentiellt och omfattas av banksekretessen och personuppgiftslagen.

 

Ändringstryck: https://svenskforfattningssamling.se/sites/default/files/sfs/2020-06/SFS2020-661.pdf

Du skoja mig aprillo?

Jo det låter bra på pappret. Men det har inget med verkligheten att göra tyvärr.

Om dom vill finansiera terrorism så går dom andra vägar.

Terrorism och virus är perfekt för eliten.

Den kan finnas överallt och samtidigt ingenstans. Därmed fortsätta så länge dom vill. Kontroll + $$$

Krig är ju bästa business.

 

https://m.youtube.com/watch?v=suCeNgAzQhA

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Bankerna silar mygg men sväljer med glädje kameler.

Spelar ingen roll men ser banken att den kan göra en riktigt stor profit blundar den gärna för "små" bagateller.

Vill jag göra en placering av låt oss säga 50 tkr ställs oftast frågor men skulle det röra sig om 500 miljoner ställs inte alls samma frågor, man kan undra varför?

Å andra sidan har jag 500 miljoner att placera vet jag med största sannolikhet hur jag ska visa att pengarna ändå är legitima, visserligen kanske med fejkade papper men ändå.

I vilket fall som helst behandlas jag som den storfräsare jag är, däremot ska den som sålt "lite" svart stå där och försöka förklara hur denne kommit över den svindlande summan av 50 tkr.

Jag vet!!!!

Sålde en traktor med skogsvagn (helt avskriven) till en privatare för styvt 50 tkr, pengarna gick direkt in på privatkontot och självklart kom det en förfrågan från banken om just dessa pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
17 minutes ago, Mr atm said:

Du skoja mig aprillo?

Jo det låter bra på pappret. Men det har inget med verkligheten att göra tyvärr.

Om dom vill finansiera terrorism så går dom andra vägar.

Terrorism och virus är perfekt för eliten.

Den kan finnas överallt och samtidigt ingenstans. Därmed fortsätta så länge dom vill. Kontroll + $$$

Krig är ju bästa business.

 

https://m.youtube.com/watch?v=suCeNgAzQhA

 

De stora skurkarna kör ju din favorit valuta, titta bara på växelkontoren som Forex hur många det är som försöker tvätta pengar.
En mindre kedja som var bra tvivelktig fick ju klappa ihop när de synades i sömmarna.

Sedan så förstår jag inte varför personer gnäller att man får dessa frågor vid insättningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minutes ago, 65Selander said:

De stora skurkarna kör ju din favorit valuta, titta bara på växelkontoren som Forex hur många det är som försöker tvätta pengar.
En mindre kedja som var bra tvivelktig fick ju klappa ihop när de synades i sömmarna.

Sedan så förstår jag inte varför personer gnäller att man får dessa frågor vid insättningar?

Du sväljer medias beten duktigt.

Att Bitcoin skulle vara bra för kriminella är totalt 100% fel. Men du får tro vad du vill.

Men fakta är det inte.

Men att Fiat-valutor så som $ ock skr är bra till det, det har du helt rätt i.

Sedan om maffian (regeringen) ska ha en %

av våra pengar hela tiden. Dom kallar det skatt (stöld). Det kan man diskutera.

Du vet att alla storbanker i Sverige har åkt dit på böter på flera 10-tals miljoner för s.k pengatvätt. Men det är ju en fjärt i rymden för dom. Dom tjänar 100-tals miljarder genom att vara som en parasit bara.

 

Du förstår inte att folk gnäller om kassörskan på banken frågar om insättning.

Men det förstår jag. Även om det inte är kassörskans fel.

Finns dessutom inget minsta belopp som dom kan fråga på.

Jag är glad att bankernas makt kommer att försvinna i framtiden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
10 minutes ago, 65Selander said:

Är inte Bitcoin bra för kriminella?, varför är det inte det och varför kommer det sig att alla små som stora aktörer som sysslar med Ransomware begär betalt i Bitcoin.
https://www.svd.se/svenska-notan-for-cyberangrepp-20-miljarder

Det finns mycket bättre sätt för kriminella än att använda Bitcoin. Banker tex. är mycket bättre.

Nu var jag lite slö och kopierade en del bara.

 

"Är Bitcoin anonymt?

Bitcoin är utformat så att dess användare kan skicka och ta emot betalningar med en godtagbar nivå av sekretess precis som andra former av pengar. Dock är Bitcoin inte anonymt och kan inte erbjuda samma nivå av sekretess som kontanter. Användningen av Bitcoin lämnar omfattande offentliga spår. 

Viss oro har framförts för att privata bitcointransaktioner skulle kunna användas i olagligt syfte. Det är dock värt att notera att Bitcoin utan tvekan kommer att genomgå liknande reglering som redan gäller i befintliga finansiella system. Bitcoin kan inte vara mer anonymt än kontanter och det är inte troligt att Bitcoin skulle sätta stopp för någon brottsutredning. Dessutom är Bitcoin utformat för att förhindra ett stort antal ekonomiska brott."

Men man vill ju gärna skylla på Bitcoin och svartmåla dom. Banker och regeringar vill inte att du och jag ska börja använda Bitcoin.

 

Men det är under 1% som används i kriminellt syfte. Hur många % tror du att $ och skr är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilar är också bra för kriminella. Tycker de ska förbjudas och alla måste ta bussen.

Och mobiler.

Och hammare.

Och skor.

 

Allt ska förbjudas. 

 

Utom katter. De kan få vara kvar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
23 minutes ago, Surin P3 said:

Bilar är också bra för kriminella. Tycker de ska förbjudas och alla måste ta bussen.

Och mobiler.

Och hammare.

Och skor.

 

Allt ska förbjudas. 

 

Utom katter. De kan få vara kvar...

Sedan är det ju otroligt skönt att veta att politikerna aldrig kan vara kriminella eftersom dom är med att skapa lagar 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 5/27/2021 at 6:26 PM, Surin P3 said:

Så då har Swedbank stängt mitt konto.

 

Jag har använt det till mest småbetalningar, men först och främst för BankID.

Har haft betalningar på några hundra här och där, men alltid minst ett par i månaden.

Maxsaldo runt nån tusenlapp.

 

Inga mail, ingen vanlig post, men de lyckades skicka ett meddelande på deras hemsida i början på mars.

Påminnelse 22 mars om att jag måste verifiera min adress genom bevittnad kopia på räkning samt notariserad kopia på mitt pass.

 

Och de måste mottagit dessa dokument innan det 29 mars. Jag läste meddelandet i slutet på April och skickade dokumenten nån dag senare. 

 

Dessa dokument är tydligen till för att känna mig bättre. Så jag inte håller på med penningtvätt eller liknande. Med mina få tusenlappar.

 

Plus att dessa dokument skickades in i december 2020 också, fast för nån annan bokstavskombination.

 

Jag har haft kontot sen ca 1989.

 

Kul... 

Har varit med om detta tidigare.

Orsaken till den stenhårda hållningen är Swedbanks tvätteri i öst. Nu måste de städa upp allt och följa alla regler in i minsta detalj för att få behålla sin banklicens annars stänger USA banken, det är så det fungerar. Det grävs fortfarande retroaktivt i Swedbanks förehavanden och det kommer att fortgå i minst fem år.

 

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
4 timmar sedan, skrev Jolo:

Har dom ändrat den lagen nyligen? Jag vill minnas ett betydligt högre belopp (dessutom i euro och ej kronor). 

Men bankerna väljer att jävlas med normala kunder, lutar sig mot en policy (ej lag) som svenska bankföreningen tagit fram men även den har ett betydligt högre belopp än det våra Gestapo banktjänsteman påstår och försöker tvinga oss att följa. 

 

Har du provat att sätta in kontanter i annat EU land?

Hade du problem där? Troligtvis inte......

De svenska reglerna från finansinspektionen som bankerna är skyldiga att följa skiljer sig inte från övriga EU-länders eftersom dom bygger på samma EU-direktiv som i sin tur bygger på FN:s internationella regler

 

Och Ja. Det kommer nya och hårdare regler rätt ofta just för att det är så mycket problem med penningtvätt och ekonomisk brottslighet

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tycker att det här med penningtvätt borde vara en polissak. Inte en banksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
5 minutes ago, Tallviking said:

De svenska reglerna från finansinspektionen som bankerna är skyldiga att följa skiljer sig inte från övriga EU-länders eftersom dom bygger på samma EU-direktiv som i sin tur bygger på FN:s internationella regler

 

Och Ja. Det kommer nya och hårdare regler rätt ofta just för att det är så mycket problem med penningtvätt och ekonomisk brottslighet

Swedbank var skyldiga, det är den stora skillnaden. Missköter de sig nu så åker banklicensen och de avnoteras från börsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Precis nyss, skrev Captain Morgan:

Swedbank var skyldiga, det är den stora skillnaden. Missköter de sig nu så åker banklicensen och de avnoteras från börsen.

Skyldiga för att dom inte tillräckligt hårt granskat hur deras kunder tvättade pengar ja. Det är ju inte riktigt det samma som att Banken själva tvättat pengar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
4 minutes ago, Tallviking said:

Skyldiga för att dom inte tillräckligt hårt granskat hur deras kunder tvättade pengar ja. Det är ju inte riktigt det samma som att Banken själva tvättat pengar

De är ansvariga för att deras verksamhet följer alla regler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
5 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

De är ansvariga för att deras verksamhet följer alla regler.

Det svåra är att svara för att alla deras kunder följer alla regler. Speciellt i kriminellt aktiva kretsar i baltikum

 

Men alla här klagar när bankerna försöker kolla så deras kunder följer reglerna

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minutes ago, Surin P3 said:

Bilar är också bra för kriminella. Tycker de ska förbjudas och alla måste ta bussen.

Och mobiler.

Och hammare.

Och skor.

 

Allt ska förbjudas. 

 

Utom katter. De kan få vara kvar...

 

Förstår dig absolut, blev själv nästan utlåst både förra året och i år.

Även min femåring blev fryst på Nordnet.

Dessa regler är bara till för att jävlas med vanliga Svensson, har man stora resurser får man egen bankman som ser till att alla regler försvinner. Swedbank som under många år satt sig på höga hästar och trott sig haft bättre moral än andra visade sig bara vara en i mängden av maffiabanker som utan problem skeppar hundratals miljoner åt oligarker i Ryssland och Baltikum.

Detta är en av orsakerna att jag lagt delar av mina tillgångar i krypto, inte för att jag är ohederlig utan helt enkelt för att ha en chans om och när bankjävlarna fryser ens tillgångar på eget bevåg. 

Som småbarnsfarsa har jag inte råd att förlita mig på att banker för evigt låter en få tillgång till egna ärligt ihoptjänade pengar. Dessutom har de kunnat ta alldeles för bra betalt för sin insats.

Visst kan man smyga undan pengar i kryptovärlden på diverse sätt, finns ju Bitcoin tumbler etc men det är ju löjligt att tro att cash inte varit långt större inblandad i brottslighet de senaste hundra åren iaf.

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Förstår dig absolut, blev själv nästan utlåst både förra året och i år.

Även min femåring blev fryst på Nordnet.

Dessa regler är bara till för att jävlas med vanliga Svensson, har man stora resurser får man egen bankman som ser till att alla regler försvinner. Swedbank som under många år satt sig på höga hästar och trott sig haft bättre moral än andra visade sig bara vara en i mängden av maffiabanker som utan problem skeppar hundratals miljoner åt oligarker i Ryssland och Baltikum.

Detta är en av orsakerna att jag lagt delar av mina tillgångar i krypto, inte för att jag är ohederlig utan helt enkelt för att ha en chans om och när bankjävlarna fryser ens tillgångar på eget bevåg. 

Som småbarnsfarsa har jag inte råd att förlita mig på att banker för evigt låter en få tillgång till egna ärligt ihoptjänade pengar. Dessutom har de kunnat ta alldeles för bra betalt för sin insats.

Visst kan man smyga undan pengar i kryptovärlden på diverse sätt, finns ju Bitcoin tumbler etc men det är ju löjligt att tro att cash inte varit långt större inblandad i brottslighet de senaste hundra åren iaf.

 

/ SatanG

 

IKEA har bra madrasser annars.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Captain Morgan said:

Swedbank var skyldiga, det är den stora skillnaden. Missköter de sig nu så åker banklicensen och de avnoteras från börsen.

Det de darrar för är väl att det är US som tvingar dom att sköta sig och förlorar de rätten att handla med dollar så är det god natt på riktigt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Tallviking said:

IKEA har bra madrasser annars.....

Nja Kamprad verkade inte tycka sina madrasser dög till att ha pengar i.

 

Kan tillägga att min femårings konto blev låst i Nordnet. Orsaken var att i den årliga KYC var jag tvungen att fylla i hans mammas personnummer. Eftersom hennes thailändska personnummer inte är utformat på samma sätt som i Sverige var det omöjligt. Skulle det hända en person som är i behov av att ta ut pengar i någon avlägsen del av världen och dessutom kanske ensam kan det orsaka en jävla massa problem. Men det är kanske svårt att sätta sig in i ett sådant scenario.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
11 minuter sedan, skrev SatanG:

Nja Kamprad verkade inte tycka sina madrasser dög till att ha pengar i.

 

Kan tillägga att min femårings konto blev låst i Nordnet. Orsaken var att i den årliga KYC var jag tvungen att fylla i hans mammas personnummer. Eftersom hennes thailändska personnummer inte är utformat på samma sätt som i Sverige var det omöjligt. Skulle det hända en person som är i behov av att ta ut pengar i någon avlägsen del av världen och dessutom kanske ensam kan det orsaka en jävla massa problem. Men det är kanske svårt att sätta sig in i ett sådant scenario.

 

/ SatanG

Du får göra som Ingvar då och lägga pengarna i Schweiziska banker

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...