Jump to content
IGNORERAD

Grilltråden


Dalton

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Älg ryggbiff var desto bättre än björnjäveln… Riktigt gött och uppskattat av hela matsällskapet 👍🏻
3E5B5ACB-0565-4951-85EA-DF8D5C18DC7F.thumb.jpeg.9e2d8390f39ce4a01305f6c6f8da8b12.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Då grillen gjort sitt under vintern är ju frågan om vilken av dessa två man ska satsa på 

 

9CAFC673-10E3-4572-BEC5-97BFC74DFC00.thumb.jpeg.12ce8c2f41498461156a1c29784e1711.jpeg

 

FFEC9A59-BAF4-4616-88BB-82D2B9550EEC.thumb.jpeg.6f5165b045f459f38a634da4ed7af8e9.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Dalton:

Då grillen gjort sitt under vintern är ju frågan om vilken av dessa två man ska satsa på 

 

9CAFC673-10E3-4572-BEC5-97BFC74DFC00.thumb.jpeg.12ce8c2f41498461156a1c29784e1711.jpeg

 

FFEC9A59-BAF4-4616-88BB-82D2B9550EEC.thumb.jpeg.6f5165b045f459f38a634da4ed7af8e9.jpeg

Jag funderar på denna istället för en Weber när jag byter. https://bagarenochkocken.se/grillar/gasolgrillar/napoleon-gasolgrill-525-1-xt-rogue-stal/ 

 

@andrejsdenruskige har nog undersökt samtliga grillar på marknaden, och vet vad som är bra.
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev M33:

Jag funderar på denna istället för en Weber när jag byter. https://bagarenochkocken.se/grillar/gasolgrillar/napoleon-gasolgrill-525-1-xt-rogue-stal/ 

 

@andrejsdenruskige har nog undersökt samtliga grillar på marknaden, och vet vad som är bra.
 

 


Du bör gå för SE istället för XT. Någon hundring dyrare, men något bättre

funktioner. 
Får du plats så kör gärna med en 625:a om du skulle behöva större grillyta. 
525:an räcker långt, men om man kör mycket indirekt grillning så kan man fort förlora halva grillytan. 
 

Synd att bagaren och kocken har tagit bort Amex…..
 

 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev M33:

Jag funderar på denna istället för en Weber när jag byter. https://bagarenochkocken.se/grillar/gasolgrillar/napoleon-gasolgrill-525-1-xt-rogue-stal/ 

 

@andrejsdenruskige har nog undersökt samtliga grillar på marknaden, och vet vad som är bra.
 

 

 

Tejpar du dit en elsladd så du klarar av ev lägenhetskontroller  😉

 

 

ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Du bör gå för SE istället för XT. Någon hundring dyrare, men något bättre

funktioner. 
Får du plats så kör gärna med en 625:a om du skulle behöva större grillyta. 
525:an räcker långt, men om man kör mycket indirekt grillning så kan man fort förlora halva grillytan. 
 

Synd att bagaren och kocken har tagit bort Amex…..
 

 

Presentkort på Zupergift löser Amex och 50p / 100kr extra… 10000kr värde kostar 9500kr

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev M33:

Jag funderar på denna istället för en Weber när jag byter. https://bagarenochkocken.se/grillar/gasolgrillar/napoleon-gasolgrill-525-1-xt-rogue-stal/ 

 

@andrejsdenruskige har nog undersökt samtliga grillar på marknaden, och vet vad som är bra.
 

 

För stort för min balkong… Men tror det lutar åt Webern faktiskt… 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev M33:

Presentkort på Zupergift löser Amex och 50p / 100kr extra… 10000kr värde kostar 9500kr


Det luktar åtminstone en 625:a då man får både poäng och spend. PRO serien är ju inte helt fel nu när jag tänker efter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev wavis:

Har en Napoleon rouge se o e kanonnöjd ..

Du hade väl 625:an?

Riktigt bra, speciellt om man kör indirekt. Har för mig att det var typ 14cm extra i bredd jämfört med 525:an. 
 

Jag beställde en 625:a, väntade på leverans, kom inget så jag ringde och hörde hur det gick. jag fick svar att det var leveransproblem och jag skulle få grillen i december (det här var några veckor innan midsommar). 
Jag gick upp till PRO och allt som låg över 625 SE i modellprogrammet, men inget kunde levereras. Däremot så kunde man hosta fram en 525:a. 
 

Med facit i hand så räcker en 525:a, men jag skulle absolut ha köpt en 625:a för de tillfällen det behövs lite extra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Det luktar åtminstone en 625:a då man får både poäng och spend. PRO serien är ju inte helt fel nu när jag tänker efter. 

Jag visste inte att det finns grillar speciellt avsedda för pensionärer!

11 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
38 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jag visste inte att det finns grillar speciellt avsedda för pensionärer!

 


Aldrig hört om kremering?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du hade väl 625:an?

Riktigt bra, speciellt om man kör indirekt. Har för mig att det var typ 14cm extra i bredd jämfört med 525:an. 
 

Jag beställde en 625:a, väntade på leverans, kom inget så jag ringde och hörde hur det gick. jag fick svar att det var leveransproblem och jag skulle få grillen i december (det här var några veckor innan midsommar). 
Jag gick upp till PRO och allt som låg över 625 SE i modellprogrammet, men inget kunde levereras. Däremot så kunde man hosta fram en 525:a. 
 

Med facit i hand så räcker en 525:a, men jag skulle absolut ha köpt en 625:a för de tillfällen det behövs lite extra. 

 Har för mig att jag har en  rouge 525 se..🤣 Men nu blir jag osäker får kolla när jag kommer hem.. Men nöjd som fan har rotisserie o koltråg röktillsats  blir till o köpa en grillplatta nu i dagarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Aldrig hört om kremering?

Den sker väl med automatik för oss som inte flygs upp till himmelen utan hamnar på det varmare stället där livet är ett enda stort grillparty.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev GreenValley:

Den sker väl med automatik för oss som inte flygs upp till himmelen utan hamnar på det varmare stället där livet är ett enda stort grillparty.

Jag ska bli till fjärrvärme när jag blir stor

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag ska bli till fjärrvärme när jag blir stor

E inte du en Ängel??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
37 minuter sedan, skrev Odin:

E inte du en Ängel??


Om några år så är jag det. 
Det lär bli hälsovådlig rök som kommer ur fjärrvärmeanläggningens ugn. 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Om några år så är jag det. 
Det lär bli hälsovådlig rök som kommer ur fjärrvärmeanläggningens ugn. 

Man har ju även i det levande livet lagt av en och annan rökare som inte heller luktat hallontårta! 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev GreenValley:

Man har ju även i det levande livet lagt av en och annan rökare som inte heller luktat hallontårta! 

Det har ju blivit en hel del VMA meddelanden genom tiderna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Slutade med en Napoleon 365 vad den nu hette… Lagom balkonggrill helt enkelt…. 
 

Packa upp! 
IMG_4166.thumb.jpeg.619bfef3c842cd4b688f0376d6fb5d5b.jpeg

 

Provgrillning!

IMG_4172.thumb.jpeg.5474212ae2ada33832924ff88fdb8810.jpeg

IMG_4174.thumb.jpeg.e28f68ac113e1a8927f38d2db9350217.jpeg

IMG_4175.thumb.jpeg.7a69af114c1d49823ee263e7c31528f7.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

 snyggt golv

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bränt in stekbordet en sväng, så testar steka lite lök, köttbullar å pannbiff…. Men är väl som Moberg säger, ett stekbord tar 10 år innan den är inbränd

 

IMG_4185.thumb.jpeg.8415fcf6745516e5d89156608f862d25.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar till ett förmodligen bra köp!

Jag har en Napoleon 625 SE, super nöjd med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...