broder tuk tuk Inlagd Januari 3, 2010 Dela Inlagd Januari 3, 2010 Herr Clion! Jag tackar så mycket för erbjudandet om att vara best man på ev bröllop. Pla är en trevlig och snäll och intelligent tjej men kom igen när du lyckats hitta Tik istället. Åk ut till krokodilfarmen och fråga efter frun till ägarens sonson. Hon kommer säkert ihåg mig. Tik är för övrigt den enda thaitjej utanför barerna som jag varit lite nedkärad i. Hittar du Tik och det hela leder till bröllop så lovar jag att bjuda dig på en riktig 5000 bahts goding på något raffinerat och dyrt ställe. Diskretion utlovas. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Januari 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 3, 2010 Clion är som sagt en stjärna! Måste ändå imponeras av fru Clion som accepterar detta detektivarbete på semestern. Det skulle aldrig min göra. Haha Tummen upp, Clion!! nä det var inte lätt.men eftersom hon kände pla sen tidigare (jag satte henne på att läsa eng då vi träffades 2004 )så kände hon ju henne då hon hade pla som lärare När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Januari 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 3, 2010 Båda tummarna upp faktiskt. Det skulle vara intressant att få veta hur många gånger frasen "thing-thong farang" uttalats av fru Clion under arbetets gång som en förklaring till det hela inför andra. En hel del gånger 55555 men om hon behövde hjälp med nån körning eller nåt annat.ok om du hjälper mig med Pla pep clirre så man får ge å ta 555555 När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Januari 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 3, 2010 Herr Clion! Jag tackar så mycket för erbjudandet om att vara best man på ev bröllop. Pla är en trevlig och snäll och intelligent tjej men kom igen när du lyckats hitta Tik istället. Åk ut till krokodilfarmen och fråga efter frun till ägarens sonson. Hon kommer säkert ihåg mig. Tik är för övrigt den enda thaitjej utanför barerna som jag varit lite nedkärad i. Hittar du Tik och det hela leder till bröllop så lovar jag att bjuda dig på en riktig 5000 bahts goding på något raffinerat och dyrt ställe. Diskretion utlovas. BTT Tyvär så börjar semestern dra mot sitt slut bkk den 5 å hem den 8 men om nån frivillig vill ta över stafettpinnen så går det bra När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pele Inlagd Januari 3, 2010 Dela Inlagd Januari 3, 2010 Jag tror att alla har en dualitet, en god och anpassad personlighet och en lite mindre rumsren. Skulle vara intressant om alla s k goda personligheter även hade en profil för sin ljusskygga individ. DÅ skulle säkert BTT framstå som en "ängel". PianoPele En darrning vid ögonens möte www.thaitribes.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Får väl sälla mig till skaran av medlemmar som imponeras och förundras av Clions spenderande av dyrbar semestertid för BTT´s räkning. Personligen var jag övertygad om att BTT drog en vals om sin Thailandsvistelse eftersom han lyckades vara så fel ute i sina inlägg under så lång tid. Och i ärlighetens namn så kan jag fortfarande inte få ihop hur man vistats i Thailand flera år och fått saker så om bakfoten, eller helt missat saker, som i BTT´s fall. Men men.. uppenbart är att han har varit här så nu får man väl försöka hitta på någon annan förklaringsmodell. Gissar att vi alla lever i våra bubblor och super åt oss av bekräftelser för våra förklaringsmodeller om livet ur vår omgivning. Oavsett var vår bubbla just för närvarande råkar befinna sig rent geografiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 (ändrad) Jag tror att alla har en dualitet, en god och anpassad personlighet och en lite mindre rumsren. Skulle vara intressant om alla s k goda personligheter även hade en profil för sin ljusskygga individ. DÅ skulle säkert BTT framstå som en "ängel". Detta bekraftar vad jag alltid trott! BTT ar Lars60's mindre rumsrena alter ego har pa MPR. Ungefar som Fogden ar Lappen's osv. Imponerande jobb Clion!! Nasta uppdrag kan kanske innebara ett slutgiltigt bevis gallande vilken ol som smakar minst ackligt - Chang eller Singha! Ändrades Januari 4, 2010 av wille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Tack för underhållningen Clion ...men vart tog farangen vägen?...sitter han och super utanför seven/eleven i Naklua tro . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Får väl sälla mig till skaran av medlemmar som imponeras och förundras av Clions spenderande av dyrbar semestertid för BTT´s räkning. Personligen var jag övertygad om att BTT drog en vals om sin Thailandsvistelse eftersom han lyckades vara så fel ute i sina inlägg under så lång tid. Och i ärlighetens namn så kan jag fortfarande inte få ihop hur man vistats i Thailand flera år och fått saker så om bakfoten, eller helt missat saker, som i BTT´s fall. Men men.. uppenbart är att han har varit här så nu får man väl försöka hitta på någon annan förklaringsmodell. Gissar att vi alla lever i våra bubblor och super åt oss av bekräftelser för våra förklaringsmodeller om livet ur vår omgivning. Oavsett var vår bubbla just för närvarande råkar befinna sig rent geografiskt. Tro det eller ej, det kan faktiskt vara både kul och lärorikt att göra något annat på sin semester än att "turista" i traditionell mening. Man lär sig så mycket mer när man bryter det vanliga mönstret. Sen påminner BTT mig om Stina på Saltkråkan... Kanske lite långsökt men eftersom hon var en besservisser som talade om för alla att "Hemma på vår gata i stan" så var det si och så. BTT har format sin verklighet från livet i Pattis. Ett liv som skiljer sig avsevärt från resten av Thailand. Hemma på vår gata i Pattis, där finns en Noi som har 17 faranger som skickar henne 1000 USD i månaden. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ronoh Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Helt otroligt vilket arbete som har utförts i bägge riktningarna, jag antar att dem allra flesta har följt dessa trådar på arbetstid vid jobb datorn. Undrar hur många timmar som har lagts ner totalt på allt den stora BTT komplotten. Vi på MPR skulle säkert ha kunnat tillverkats ett antal tusen oäktlingar runt omkring i Thailand under massiva tiden som har lagts ner. Min blogg om Thailandhttp://www.hejda-sverige.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 @Clion: Detta var mäkta imponerande, att du ens orkade försöka lösa mysteriet på din semester begriper jag mig inte på. Men det var klart underhållande, tänkte först när du fotade första stället att du var klar då, men att du sedan går och lunchar med damen i frågan och tar mer bilder gör oss bara glada. Stor tumme upp för herr Sherlock Clion! Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Skulle aldrig falla mig in att använda arbetsdatorn till nöjesrelaterade sysslor Och belasta en arbetsgivare under produktiv tid nänänä.Mvh Måne som är pensionär Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Skulle aldrig falla mig in att använda arbetsdatorn till nöjesrelaterade sysslor Och belasta en arbetsgivare under produktiv tid nänänä.Mvh Måne som är pensionär Tur att MPR ingår i arbetssysslorna då Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Precis! Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Trodde jag också men idag när jag skulle köpa 2 stora Chang och 2 Bacardi Breezer på 7/11 idag så sa gumman att det räcker med en av varje idag, du ska köra imorgon. Aldrig får man vad man vill /mvh MBFPK. Det där har ett namn börjar på t och slutar på offel, hehe nää hon kanske har rätt jag kunde inte låta bli bara. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Tror att mamma bäng...är otroligt försiktig med rusdrycker när han är ute och reser.Hur i helvete kan han annars komma ihåg allt han sett och var han varit???Själv har jag varit i Thailand sen 80-talet och det är inte mycket jag kommer ihåg (soi cowboy,nana.soi 2 walking)men kul har jag haft(säger dom) Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Tror att mamma bäng...är otroligt försiktig med rusdrycker när han är ute och reser.Hur i helvete kan han annars komma ihåg allt han sett och var han varit???Själv har jag varit i Thailand sen 80-talet och det är inte mycket jag kommer ihåg (soi cowboy,nana.soi 2 walking)men kul har jag haft(säger dom) Mvh Måne Men dimman har väl lättat på senaste tiden??? MVH Svampen "knegardax igen efter helgen ha det"! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UT006 Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 ...men kul har jag haft(säger dom) ... Som sagt; en minneslucka är också ett minne! “The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.” - Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Som sagt; en minneslucka är också ett minne! Näääe inte ett minne men en erfarenhet... eller Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Mynobuzz! Jag känner inte att jag har missat så mycket eller varit fel ute i mina beskrivningar och detaljer rörande livet i Pattaya under åren. Att jag möjligen tagit fel på vissa gatunamn och adresser är bara mänskligt. Dessutom är jag inte så intresserad av att lägga gatunamn eller barnamn på minnet. Sedan är det ju ochså så att jag är en vanemänniska som gärna har samma rutiner och vanor och då går till samma barer och ställen. Det är ochså en av anledningarna till att jag trots 4 år sammanlagt i Pattaya inte är så duktig på olika barer och områden. Exempelvis så har jag tillbringat mesta tiden i två eller tre stambarer. Loy saloy baren på Second Road och Vickybaren på soi 8. Med vissa avstickare till andra barer och områden. När jag bodde i Naklua så blev barerna längs med Naklua Road det naturliga tillhålet, men någon specifik bar kan jag inte peka ut där. Vi har alla olika begåvningar när det gäller vad vi minns. Jag minns ex namn på personer lättare än namn på gator och byggnader. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Mynobuzz! Jag känner inte att jag har missat så mycket eller varit fel ute i mina beskrivningar och detaljer rörande livet i Pattaya under åren. Att jag möjligen tagit fel på vissa gatunamn och adresser är bara mänskligt. Dessutom är jag inte så intresserad av att lägga gatunamn eller barnamn på minnet. Sedan är det ju ochså så att jag är en vanemänniska som gärna har samma rutiner och vanor och då går till samma barer och ställen. Det är ochså en av anledningarna till att jag trots 4 år sammanlagt i Pattaya inte är så duktig på olika barer och områden. Exempelvis så har jag tillbringat mesta tiden i två eller tre stambarer. Loy saloy baren på Second Road och Vickybaren på soi 8. Med vissa avstickare till andra barer och områden. När jag bodde i Naklua så blev barerna längs med Naklua Road det naturliga tillhålet, men någon specifik bar kan jag inte peka ut där. Vi har alla olika begåvningar när det gäller vad vi minns. Jag minns ex namn på personer lättare än namn på gator och byggnader. BTT Och när är nästa resa inplanerad då BTT? Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Januari 4, 2010 Dela Inlagd Januari 4, 2010 Mynobuzz! Jag känner inte att jag har missat så mycket eller varit fel ute i mina beskrivningar och detaljer rörande livet i Pattaya under åren. Att jag möjligen tagit fel på vissa gatunamn och adresser är bara mänskligt. Dessutom är jag inte så intresserad av att lägga gatunamn eller barnamn på minnet. Sedan är det ju ochså så att jag är en vanemänniska som gärna har samma rutiner och vanor och då går till samma barer och ställen. Det är ochså en av anledningarna till att jag trots 4 år sammanlagt i Pattaya inte är så duktig på olika barer och områden. Exempelvis så har jag tillbringat mesta tiden i två eller tre stambarer. Loy saloy baren på Second Road och Vickybaren på soi 8. Med vissa avstickare till andra barer och områden. När jag bodde i Naklua så blev barerna längs med Naklua Road det naturliga tillhålet, men någon specifik bar kan jag inte peka ut där. Vi har alla olika begåvningar när det gäller vad vi minns. Jag minns ex namn på personer lättare än namn på gator och byggnader. BTT BTT, Tänkte inte så mycket på din okunskap om barernas namn som dina stereotypa uppfattningar om Noi (som bättre passar förstagångsresenärer), totala okunskap om vad thailändare äter, bristfälliga kunskap i Thai etc. Samt, naturligtvis, den obegripliga missen med "matafay". Som bli än mer obegriplig om man varit engelskalärare åt bartjejer (!) i flera år. Visst, om du legat i koma mesta tiden så är det förståeligt. Men knappast annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Januari 5, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2010 Men jag hade inte hittat om jag inte fått hjälp från pingislover med kartan.viket i å för sig var rätt gata.men btts 7/11 ligger till höger 50 meter när man kör UT från potisangatan mot naklua road.hittade inte stället på potisan utan var på väg å ge upp så när vi skulle köra ut på naklua road titta jag ju till höger och då såg jag en 7/11 på höger sida och templet på andra sidan så där var det När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 5, 2010 Dela Inlagd Januari 5, 2010 (ändrad) En bra deckare vet att ställa de rätta frågorna till rätt person, bra jobbat Commisair Maigrét. Men vad ska man nu göra på morgonen efter frukost? Har försökt läsa en bok. men det är så lite bilder i dom, får nog ta till Pelle Svanslös igen för där finns ju både Bill o Bull i originalversionen. Baa Ändrades Januari 5, 2010 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Januari 5, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2010 Få väl hoppas våran broder dukar upp nån ny tvivelaktig story som vi kan gnälla om .Så man har ett nytt jobb i December När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu