Jump to content
IGNORERAD

Resultatet av BTTs bildbevistråd

Avregistrerad clion

Recommended Posts

broder tuk tuk

Nja herr Clion i december lär jag nog själv vara på plats i Pattaya så då kan vi lösa gåtorna ihop.

Nobuzz!

Livet i barerna är ofta stereotypt och enahanda så givetvis blir även skildringarna åt det hållet.

Sedan får jag väl erkänna att jag förväxlat matafay med butterfly och faktiskt trott att ordet matafay finns i thaispråket och betyder otrogen.

Inte så lätt med bartjejers uttal av engelska språket allla gånger, men rätt ska vara rätt.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Få väl hoppas våran broder dukar upp nån ny tvivelaktig story som vi kan gnälla om .Så man har ett nytt jobb i December :dance:

Clion jag har ett uppdrag till dig, se dessa inlägg i tråden

Soi6 är en Soi där det erbjuds xxx snabbisar utan att skämmas för besök Red Point Bar det är ac bar med trevligt folk. :drinks:

Annars är väl dom flesta barerna same same soi6

Red Point Bar :kort::kort::kort::kort:

Vi var där ett gäng och dom hotade oss

med pistol, så den baren är det varning på

finns massor av trevliga barer på den gatan

försök att vara där mellan 16-21 då är det bäst

(har jag hört av flera kompisar) :whistle:

Om man blir hotad med pistol har man ju gjort nått dumt.

2 beer please and u get a gun in your face,njaaaaaaa

Jag känner mig förorättad av Forden34, Det som hände vet jag är 100% sant

om du går till Soi 6 utanför Blue Hawaii på höger sida från second road

så sitter det en kille ser ut som Ad Carabao (eller indian) han kan bekräfta

att jag var där 2005 och att dom hotade oss. Snälla Clion kan du ta detta

hedersuppdrag. :dance1:

Man vill juh inte bli kallad lögnare som skjutit sig själv :suicide:

Pingis som vill ha hjälp med bevis :rtfm:

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Sorry pingis almenackan e fulltecknad :whistle: sitter just nu på NANA i Bkk (de du swedenfarang)och ska på powers 50 årskalas o 20minuter :dance::drinks::dance: sen e det bara 2 dar kvar :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Sorry pingis almenackan e fulltecknad :whistle: sitter just nu på NANA i Bkk (de du swedenfarang)och ska på powers 50 årskalas o 20minuter :dance::drinks::dance: sen e det bara 2 dar kvar :diablo:

Jag tänkte mer som december jobb :drinks:
Dela på andra sajter

Nja herr Clion i december lär jag nog själv vara på plats i Pattaya så då kan vi lösa gåtorna ihop.

Nobuzz!

Livet i barerna är ofta stereotypt och enahanda så givetvis blir även skildringarna åt det hållet.

Sedan får jag väl erkänna att jag förväxlat matafay med butterfly och faktiskt trott att ordet matafay finns i thaispråket och betyder otrogen.

Inte så lätt med bartjejers uttal av engelska språket allla gånger, men rätt ska vara rätt.

BTT

Käre BTT ,vet hur det är,tog nog några öl för mycket,skulle hem visade fel kort till hotelet,motorbike körde mej till hotelet som kortet visade ,jag talar om för han här bor jag inte,varför visar du mej det kortet om du inte bor där som svar.

Hittade rätt kort han fixade mej hem,men tokig farang

Ha en bra dag alla önskar Pust.

PS.kommer med tips till BTT från Khon Kaen snart.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Clion jag har ett uppdrag till dig, se dessa inlägg i tråden

Jag känner mig förorättad av Forden34, Det som hände vet jag är 100% sant

om du går till Soi 6 utanför Blue Hawaii på höger sida från second road

så sitter det en kille ser ut som Ad Carabao (eller indian) han kan bekräfta

att jag var där 2005 och att dom hotade oss. Snälla Clion kan du ta detta

hedersuppdrag. dance1.gif

Man vill juh inte bli kallad lögnare som skjutit sig själv suicide.gif

Pingis som vill ha hjälp med bevis rtfm.gif

Jag har då inte kallat dig lögnare, om det är sant vet jag inte men att bli hotad av en lirare med pistol helt plötsligt verkar helt mysko om man inte gjort nått dumt vill säga, tala om vad som hände så vet vi

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr pingislover!!

Nu ska du inte lura ut herr Clion till tvivelaktiga porrklubbar.

Vi vill inte att mästerdetektiven ska bli skjuten.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Bäste herr pingislover!!

Nu ska du inte lura ut herr Clion till tvivelaktiga porrklubbar.

Vi vill inte att mästerdetektiven ska bli skjuten.

BTT

Är nog ingen fara med Clion´s liv.

Tycker han har visat prov på färdigheter som värsta MI5 agenten ;)

Dela på andra sajter

Kan inte vara lätt att få in en träff på våran deckare, han sitter inte still en sekund.. :whistle:

om det inte serveras Wirre förståss. :drinks:

post-3426-126270717574_thumb.jpg

post-3426-126270717574_thumb.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Tja Pingis,

Jag brukar upphålla mig på red point bar, har alltid "behandlats" väl.

Är du säker på att du inte menar red light bar?

Anledningen är att jag upplevde en liknande händelse där, förutom pistolen.

Erkki

Dela på andra sajter

Tja Pingis,

Jag brukar upphålla mig på red point bar, har alltid "behandlats" väl.

Är du säker på att du inte menar red light bar?

Anledningen är att jag upplevde en liknande händelse där, förutom pistolen.

Erkki

Nej det är Red Point bar, på höger sida, från second road,

lite närmare beachroad, men ganska mitt i Soi Yodsak

Dela på andra sajter

Pingis,

Har hört att det dras dildos på gästerna på shorttimeställen. Speciellt när gästerna redan befinner sig i underläge.

Säkert att det inte en sån de drog? :)

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Guest Siam-Nilsson

Nobuzz!

BTT

Hej BTT, nu ska jag inte försöka göra mig lustig över dig.

Istället skulle jag vilja försöka ge dig BTT en viss upprättelse gällande ditt omtalade uttryck ”matafay”, som enligt dig begagnades av damerna i baren när du var i närheten.

- BTT, du tolkade detta uttryck som att de menade att du var en ”Butterfly”.

Men nu tror jag att du missförstod vad damerna sa.

Det kan ju bero på den höga musiken i baren eller på att damerna använde sig av en slarvig dialekt när de talade. Eventuellt var du väl också lite intoxikerad av rusdrycker, vilket medförde lite nedsatt hörsel som följd.

Så när de såg dig knata omkring där vid barerna så ville de nog bara önska dig välkommen.

De ville helt enkelt att du skulle återkomma till baren och söka upp den aktuella damen som tilltalade dig. De ville inte att du skulle glömma bort dem.

Vad hon förmodligen sa till dig var: ”Ma ha, na dja” och inte ”Ma ta fay”.

”Ma ha, na dja” kan översättas med ungefär: ”Come back and look for me, please”.

Den feminina ändelsen ”na dja” används ofta av thailändska kvinnor i syfte att låta lite gulliga och trevliga. ”Ma ha” betyder ungefär ”kom och sök”.

Så där har du förmodligen förklaringen till att vissa här på MPR inte ville ”köpa” uttrycket ”matafay”.

Och att damerna tyckte att du var en Buttefly - Nej, det stämde nog inte heller.

Ha de bra,

SiamNilsson

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Siam Nilsson!!

Nog vet jag att ändelsen na dja används när tjejerna vill vara verkligt feminina och insmickrande.

Oftast används enbart ändelsen dja.

Men bäste herr Nilsson nu råkar broder ha ett väldigt väl utvecklat språköra, bla för olika dialekter så att jag skulle ha förväxlat ma ha na dja med matafay kan jag svårligen tro.

Nej istället är det så att butterfly har förvandlats till matafay via battafay där då b et i battafay av någon anledning förvandlats till m.

Möjligen på grund av den mjukare betoningen.

Vi vet ju alla att thaiare har problem med uttal av R så där har vi ju orsaken till uttalet av afay.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nej istället är det så att butterfly har förvandlats till matafay via battafay där då b et i battafay av någon anledning förvandlats till m.

Möjligen på grund av den mjukare betoningen.

Vi vet ju alla att thaiare har problem med uttal av R så där har vi ju orsaken till uttalet av afay.

BTT

Bäste Broder TT

-Jag har inget att invända mot din lingvistiska förklaring. Den faller mycket väl inom rimlighetens gränser i det ofta orimliga Pattaya. Det är ju inte helt ovanligt att man i Thailand stöter på en minst sagt fantasifull och ibland rumphuggen pidgin-engelska.

Nu vet jag inte när jag kommer att återvända till Pattis igen eller när du själv tänker lämna den svenska depån. Men jag hoppas att du snart är på banan igen, och att du med däcktjut kring soi 8 får möjlighet att bidra med lite mer klöver till den Thailändska bruttonationalprodukten.

Ha en bra dag,

Dela på andra sajter

• 5 månader senare...
Avregistrerad clion

Bra Lappen det får jag tacka för :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Japp det är det Lappen!!

Och ett utmärkt ställe att tillbringa en dryckeskväll. Som syns lite på bilderna så finns det gott om olika matstånd plus då seven eleven och mamas lilla butik i närheten.

Går man sen en femtio meter åt höger eller vänster så hittar man bla en bra tysk restaurang och ett antal bra thaimatställen,frisörer, massage, pharmacy.

Går man sen ytterligare 150-200 meter så börjar barerna breda ut sig längs Naklua Road.

Så vill man inte bo mitt inne i centrala Pattaya så finns det gott om prisvärda apartments kring soi Potisarn med angränsande område.

Man kan ofta få samma standard på ett apartmentrum för ca 8000 baht i månaden som på ett hotel för 20.000 i månaden.

Däremot ska det väl erkännas att kommer man på semester i tre veckor, en månad så vill man kanske bo på hotel lite närmre ex soi7 och 8 eller walking street.

Trots allt bättre action där än ute i Naklua.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...