Jump to content
IGNORED

Hyra hus 🏡 i Thailand

S m i l e 1

Recommended Posts

Vi tittade på nybyggt hus på 127m² 4 rum o kök i Thailand i vintras, bra pris att hyra nu, inklusive sängar och vardagsrumsmöbler. Jag börjar ju ta ut min pension nästa år. 🏖️ 

Vad kan hyran vara på detta hus ?

IMG_20210318_112642~2.jpg

12 000 THB/mån skulle jag gissa. Tillkommer el o vatten etc.

• Pannslag 1
  • Fint 1

--- bredband2.jpg.239d53301a19d75baffdea3af419eb7e.jpg det sämsta internet leverantören i Sverige!---

15 minutes ago, S m i l e 1 said:

Vi tittade på nybyggt hus på 127m² 4 rum o kök i Thailand i vintras, bra pris att hyra nu, inklusive sängar och vardagsrumsmöbler. Jag börjar ju ta ut min pension nästa år. 🏖️ 

Väldigt mycket beror på vart huset är och närheten till det folk vill ha.

Möblerat/icke möblerat etc.

/ SatanG

Edited by SatanG
  • Ge karma 3
  • Fint 2

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

56 minutes ago, Amigo said:

12 000 THB/mån skulle jag gissa. Tillkommer el o vatten etc.

Det låter billigt....

Vatten är ju inte dyrt.

Elen kommer jag köra med egna solpaneler ☀️

51 minutes ago, SatanG said:

Väldigt mycket beror på vart huset är och närheten till det folk vill ha.

Möblerat/icke möblerat etc.

/ SatanG

Ja, inklusive sängar och vardagsrumsmöbler.

25km in i landet från järnvägsstationen.

9 minuter sedan, skrev S m i l e 1:

Ja, inklusive sängar och vardagsrumsmöbler.

25km in i landet från järnvägsstationen.

Under 10000

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
26 minuter sedan, skrev S m i l e 1:

Det låter billigt....

Vatten är ju inte dyrt.

Elen kommer jag köra med egna solpaneler ☀️

Det är ju svårt att veta, men jag uppskattar det med lång hyrestid.

En undran bara om solpaneler på ett hyreshus, ifall hyresvärden inte står för investeringen?

Edited by Amigo
typo
  • Ge karma 1
  • Fint 1

--- bredband2.jpg.239d53301a19d75baffdea3af419eb7e.jpg det sämsta internet leverantören i Sverige!---

2 timmar sedan, skrev S m i l e 1:

Jag gissar att du borde få hyran som står i annonsen och kan förhandla med att det är möblerat 😉 Inte så mycket i närheten men spelar du golf är det inte så långt till Black Mountain.

/Krille

• Fint 1
1 hour ago, Amigo said:

Det är ju svårt att veta, men jag uppskattar det med lång hyrestid.

En undran bara om solpaneler på ett hyreshus, ifall hyresvärden inte står för investeringen?

Jag hade tänkt att bekosta solpanelerna själv.

Detta nybyggt grann hus på 88m² med 3 rum o kök, samma pris att hyra som det större, inklusive sängar och vardagsrumsmöbler. 

Jag tycker hyran borde vara lägre på detta hus ?

IMG_20210318_112725~2.jpg

44 minuter sedan, skrev S m i l e 1:

Detta nybyggt grann hus på 88m² med 3 rum o kök, samma pris att hyra som det större, inklusive sängar och vardagsrumsmöbler. 

Jag tycker hyran borde vara lägre på detta hus ?

IMG_20210318_112725~2.jpg

Inget av husen verkar ju ha någon vettig väl tilltagen uteplats under tak vilket för mig i alla fall skulle vara ett krav. 

• Ge karma 1
  • Fint 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Posted (edited)
1 hour ago, Mankan said:

Inget av husen verkar ju ha någon vettig väl tilltagen uteplats under tak vilket för mig i alla fall skulle vara ett krav. 

Det är ju inget krav för mej, jag gillar ju SOL ☀️ i LOS, men det är säkert inget stort jobb och bygga extra tak och det kan ju bli extra tak av solpanelerna.

Edited by S m i l e 1
  • Ge karma 1
2 minuter sedan, skrev S m i l e 1:

Det är ju inget krav för mej, jag gillar ju SOL ☀️ i LOS, men det är säkert inget stort jobb och bygga extra tak och det kan ju bli extra tak av solpanelerna.

Vad tror Du (eller vet) att solpaneler kommer kosta? Producerar de så pass mycket att man kan sälja det som blir över?  Hur lång tid är avskrivningen så att man fått tillbaka det man satsat? Intressant tycker jag.

• Ge karma 1
  • Fint 1

46 minutes ago, Amigo said:

Vad tror Du (eller vet) att solpaneler kommer kosta? Producerar de så pass mycket att man kan sälja det som blir över?  Hur lång tid är avskrivningen så att man fått tillbaka det man satsat? Intressant tycker jag.

Jag startade en ny tråd om Solpaneler och solfångare i Thailand

• Ge karma 1
  • Fint 1
11 timmar sedan, skrev S m i l e 1:

Ja gillar du att sitta i direkt sol i Thailand så är du nog ett unikum. Det var bara en påminnelse från min sida men tycker du själv att det inte är viktigt så är det ju bra att strunta i det. :)

• Ge karma 2
  • Fint 3

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Posted (edited)
2 hours ago, Mankan said:

Ja gillar du att sitta i direkt sol i Thailand så är du nog ett unikum. Det var bara en påminnelse från min sida men tycker du själv att det inte är viktigt så är det ju bra att strunta i det. :)

Jag reser till Thailand för värmen och solen ☀️ 

Va gör du i Thailand, sitter inne med AC'n på +16°C ?

Vad är det du påminner..... ?

Edited by S m i l e 1
  • Haha 2
15 timmar sedan, skrev S m i l e 1:

Det är ju inget krav för mej, jag gillar ju SOL ☀️ i LOS, men det är säkert inget stort jobb och bygga extra tak och det kan ju bli extra tak 

Om du gillar sol och funderar på hus en bit från havet skulle jag rekommendera att hyra hus med egen pool. Eller i alla fall hyra i ett område med pool.

/Krille

• Ge karma 5
  • Pannslag 1
  • Fint 1
On 2021-04-02 at 07:54, skrev Mankan:

On 2021-04-02 at 11:05, skrev Surin P3:

Det är en bra bit över 60 grader i solen just nu. :D

Jag cyklar mycket i Thailand, oftast de varmaste timmarna på dygnet. Min gps har visat 50-52 grader som allra

högst någonsin. Det är alltså i solen, 1 meter över asfalten.

Var du hittar "en bra bit över 60 grader" vet jag ej?

Att det fungerar att cykla i värmen, beror ju på att man svettas rejält, fartvinden kyler kroppen.

Att sitta still, gå eller jogga i eftermiddagssolen är däremot inte att rekommendera.

Man måste dock vara extremt noga med vätskeintaget vid cykling, lätt att göra bort sig där.

mvh

biker

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Fint 2
On 4/2/2021 at 11:05 AM, Surin P3 said:

Det är en bra bit över 60 grader i solen just nu. :D

Mot en mattsvart plåt vägg i 45° lutning, ja 60°C 

Jag har bara mätt upp till max 48.4°C men på bilden endast 45.9°C

Men i en normal vedeldad sauna har jag fått upp temperaturen i 142°C det var "lite" hett om öronen.

IMG_20210309_133134~2.jpg

On 4/2/2021 at 11:29 AM, Krille said:

Om du gillar sol och funderar på hus en bit från havet skulle jag rekommendera att hyra hus med egen pool. Eller i alla fall hyra i ett område med pool.

/Krille

Hyresvärden hade pool att låna, som ingick i hyran, men hade föredragit en sauna istället.