Jump to content
IGNORERAD

Bokning av tid hos ambassaden vid UT?

Dixon

Recommended Posts

Hej!

Min tjej skall snart åka tillbaka till Thailand efter efter en 6mån vistelse hos mig.

Nu undrarar vi om hon måste boka tid hos ambassaden för att lämmna in papprerna för UT,

eller räcker det bara att gå dit och sedan invänta tid för intervju?

Dela på andra sajter

Hon behöver inte boka tid för att ansöka om UT på ambassaden. Det är bara att gå dit under ordinarie öppettider. Hon får tid för intervju när hon lämnar in sin ansökan.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Dela på andra sajter

Applications for Work, Studies and Residence permits can be submitted without prior booking:

Monday-Tuesday 8.00-12.00

Thursday-Friday 8.00-12.00

/GSt

Dela på andra sajter

Är ni helt säkra på att man inte kan lämna Ut på någon eftermiddag. Alltid mellan 08-12 mån-tis och Tors -fredag. Det förstör flera planer för mig

Dela på andra sajter

Ni hade rätt och nu blev det stora problem, Tänkte flyga ner från Udonthani och fixa alla papper som sedan lämnas in. Men det är chanslöst nu. Frågan är om man ska ta bussen istället. Den kommer ju tidigt till Bangkok

Dela på andra sajter

Ni hade rätt och nu blev det stora problem, Tänkte flyga ner från Udonthani och fixa alla papper som sedan lämnas in. Men det är chanslöst nu. Frågan är om man ska ta bussen istället. Den kommer ju tidigt till Bangkok

Ja, det är väl budgetvarianten. Annars kan ni väl flyga dit dagen innan och bo på hotell nära ambassaden. Så gjorde jag och fru Chang.

One night in Bangkok... ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jag har tagit bussen ett par gånger. Det är inte trevligt att komma till Bangkok 4:30 på morgonen. Sen sover man inte jag i alla fall särksilt bra på bussen. Så man längtar efter att checka in på ett hotell bara för att få slagga en timme eller två.

Bå Pen Jang

Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag har bokat en månad i Jomtien. Men allt går åt fel håll. Tänkte använda den som bas upp till ambassaden. Men så visade det sig att det är bäst att åka upp till udon för att fixa div. papper som fattas(passet till lill chipen nytt pass till frugan och nytt ID-kort). Jag vet att det går på andra ställen . Men mycket lättare där frugan är regad. Tänkte sedan flyga ner på morgonen och lämna in papprena för att för att sedan åka vidare till Jomtien för lite semester. Som jag ser det blir det buss ner istället för att vi ska hinna ordna papprena hos eurovisa som sedan ska lämnas till ambassaden.

Ps får väl se om vi kan ordna det i jomtien. Kan alltid kolla upp det. Vad tror ni?

Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag har bokat en månad i Jomtien. Men allt går åt fel håll. Tänkte använda den som bas upp till ambassaden. Men så visade det sig att det är bäst att åka upp till udon för att fixa div. papper som fattas(passet till lill chipen nytt pass till frugan och nytt ID-kort). Jag vet att det går på andra ställen . Men mycket lättare där frugan är regad. Tänkte sedan flyga ner på morgonen och lämna in papprena för att för att sedan åka vidare till Jomtien för lite semester. Som jag ser det blir det buss ner istället för att vi ska hinna ordna papprena hos eurovisa som sedan ska lämnas till ambassaden.

Ps får väl se om vi kan ordna det i jomtien. Kan alltid kolla upp det. Vad tror ni?

Då kan jag glädja dig med att det tar 1-2 veckor att fixa pass i Udon. Levereras hem. Möjligt att det går att påverka vart den landar.

Bå Pen Jang

Dela på andra sajter

Då blir det minst en vecka i udonthani.Det går inte så bra det här. Men vi kämpar på.Ska försöka skriva om hur det verkligen blir. Ska bli väldigt spännande att följa

Dela på andra sajter

Trevligt Khonken!

Det blir spännande att höra hur det går!

Förut kunde man få passet på en dag i Bangkok nånstans. Vet inte hur det ligger till med det nuförtiden. Har ni brådis kan det ju vara värt att kolla upp det.

Bå Pen Jang

Dela på andra sajter

Då blir det minst en vecka i udonthani.Det går inte så bra det här. Men vi kämpar på.Ska försöka skriva om hur det verkligen blir. Ska bli väldigt spännande att följa

Hej,

angående Joomtien så finns det väl där Svenska Konsulatet, kan inte de utfärda handlingarna till er...

mvh mifferolleyes.gif

Dela på andra sajter

Miffe

Frugan får mitt namn och är thai. Då är det bäst att amphoer sköter det. Mini är också thai just nu. För att få pass måste jag vara med och skriva på.Då är det lättare att allt görs på hemmaplan. Det är min åsikt. Det kan också gå lite fortare på hemmaplan. Jag hade hoppats på att minimera resorna till Bangkok. Har absolut ingenting emot Udonthani.

Ska försöka skriva om detta hur det går.

Dela på andra sajter

Miffe

Frugan får mitt namn och är thai. Då är det bäst att amphoer sköter det. Mini är också thai just nu. För att få pass måste jag vara med och skriva på.Då är det lättare att allt görs på hemmaplan. Det är min åsikt. Det kan också gå lite fortare på hemmaplan. Jag hade hoppats på att minimera resorna till Bangkok. Har absolut ingenting emot Udonthani.

Ska försöka skriva om detta hur det går.

väldigt intressant att följa vad som händer i forumet, har själv en lägenhet i Jomtien och en ung flickvän i filippinerna.rolleyes.gif

Dela på andra sajter

Som svar är min fru enligt henne själv gao leo. Då brukar jag säga att när hon kommer till sverige är hon ung och jag Gao Leo. Det älskar hon att höra konstigt nog

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...