Jump to content
IGNORERAD

Räkmacka eller gemensamt ansvar ?


dandy

Delat eller ej ?  

123 röster

  1. 1. Hur delas ekonomin upp hemma hos er ?

    • Vi delar alla kostnader efter (intjänings)förmåga.
      76
    • Hon lägger några tusen varje månad, resten spenderar hon på egen hand.
      7
    • Jag står för allt utom hennes kläder.
      19
    • Jag har inget förhållande med thailändska.
      21


Recommended Posts

Mycket bra inlägg Stefan. great.gif

Jag förstår helt ärligt inte vad en del tjejer (som ditt x) hade tänkt sig innan dom flyttade till Sverige. Att glida runt på en räkmacka är väl knappast något som är legio i förhållanden i Thailand.

Ger vi dom fel signaler och falska förhoppningar eller tar dom helt enkelt en chansning och hoppas att vi går på det ?

dandy

Lever man loppan på semestern i Thailand o spenderar 50 000-100 000:- på en månad och sedan när damen kommer till Sverige och får se att man bor i en 2-rums lägenhet så tar de väl för givet att man har råd att bo där!

På orten där jag bor finns en handfull förtidspensionärs gubbar med mycket låg inkomst där mer eller mindre deras Thaidamer får försörja dem med städjobb, kanske inte vad damen trott när hon kom hit.

Men som tur är så sticker damerna förr eller senare!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    27

  • Sabura

    18

  • dandy

    18

  • Baa

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lever man loppan på semestern i Thailand o spenderar 50 000-100 000:- på en månad och sedan när damen kommer till Sverige och får se att man bor i en 2-rums lägenhet så tar de väl för givet att man har råd att bo där!

På orten där jag bor finns en handfull förtidspensionärs gubbar med mycket låg inkomst där mer eller mindre deras Thaidamer får försörja dem med städjobb, kanske inte vad damen trott när hon kom hit.

Men som tur är så sticker damerna förr eller senare!

Varför det?

Förklara gärna varför, det är väl inte 0 i utdelning på pensionspengarna, så lite drar väl gubbarna också in?

Kan väl hålla med om att "drömcenariet" crashade rätt rejält, men ju fler som går på nitar och VÅGAR berätta det i Thailand, ju bättre är det för att övertron på Shangrila inte skall gro.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kravet från mig till frugan när hon kom i maj var att hon skulle ha ett bra jobb (dvs inte städerska på 7-11 eller liknande…) innan årets slut och att vi skulle dela lika på alla utgifter och inget till bröder och systrar där hemma och att vi skall investera för framtiden som gynnar oss båda….

Nu blev det inte riktigt så, dock har hon lyckats att göra klart SFI C och fått ett praktikjobb som projektledare. Denna praktikplats kommer nu i februari går över till en anställning. Så vi går mot rätt håll…

Tror det är viktigt att ställa krav för att inte riskera att de läser svenska på SFI 10-15 år eller liknande, det tror jag nämligen inte vi skulle acceptera om Britta gjorde…

My way or the highway…

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det?

Förklara gärna varför, det är väl inte 0 i utdelning på pensionspengarna, så lite drar väl gubbarna också in?

Kan väl hålla med om att "drömcenariet" crashade rätt rejält, men ju fler som går på nitar och VÅGAR berätta det i Thailand, ju bättre är det för att övertron på Shangrila inte skall gro.

Baa

Precis, är det så farligt att tjejerna måste arbeta så det går runt för dom??

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

My way or the highway…

En sjalvklar slogan i alla karleksfulla forhallanden med omsesidig respekt som ledord..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en kille i utkanten av bekantskpaskretsen. Trevlig och social kille som har ett välbetalt jobb i IT branchen och bor i utkanterna av Stockholm (ej Södertälje).

Han är sedan 10-15 år gift med en thailändska. Dom bor ganska trångt i en 2á där klädkammaren blivit ett rum för grabben (hennes son). Mannen har alltid ställt upp för styvgrabben och hjälpt till med läxläsning m.m.

Under åren har lite eller inga pengar från tjejens plånbok hjälpt till med dom löpande utgifterna i Sverige (hon jobbade heltid).

För några år sen sålde han bilen (behövdes inte enligt frugan).

Samtidigt byggdes ett stort och fint hus är byggt i Thailand, givetvis till största delen med hans pengar. Eftersom små hundar (typ stora råttor) är det ultimata beviset för hi-so köptes 2 såna också.

Damen ifråga är också ganska "pigg i lådan" och började köra egna race på jobbet (hotell), enligt snacket på grund av att gubben inte ville/kunde - fan trot. Om det var pengar inblandat vet jag inte, men det håller jag inte för otroligt.

Nåväl, grabben har nu gått klart grundskola och gymnasium och dam + son har nu flyttat tillbaka till det fina huset i Thailand.

Mannen sitter nu ensam hemma på kammaren men lika förbaskat skickar han pengar till det löpande för damen.

Alla lever sina liv som dom själva önskar men jag har svårt att tro det var så här han tänkt det.

dandy

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en kille i utkanten av bekantskpaskretsen. Trevlig och social kille som har ett välbetalt jobb i IT branchen och bor i utkanterna av Stockholm (ej Södertälje).

Han är sedan 10-15 år gift med en thailändska. Dom bor ganska trångt i en 2á där klädkammaren blivit ett rum för grabben (hennes son). Mannen har alltid ställt upp för styvgrabben och hjälpt till med läxläsning m.m.

Under åren har lite eller inga pengar från tjejens plånbok hjälpt till med dom löpande utgifterna i Sverige (hon jobbade heltid).

För några år sen sålde han bilen (behövdes inte enligt frugan).

Samtidigt byggdes ett stort och fint hus är byggt i Thailand, givetvis till största delen med hans pengar. Eftersom små hundar (typ stora råttor) är det ultimata beviset för hi-so köptes 2 såna också.

Damen ifråga är också ganska "pigg i lådan" och började köra egna race på jobbet (hotell), enligt snacket på grund av att gubben inte ville/kunde - fan trot. Om det var pengar inblandat vet jag inte, men det håller jag inte för otroligt.

Nåväl, grabben har nu gått klart grundskola och gymnasium och dam + son har nu flyttat tillbaka till det fina huset i Thailand.

Mannen sitter nu ensam hemma på kammaren men lika förbaskat skickar han pengar till det löpande för damen.

Alla lever sina liv som dom själva önskar men jag har svårt att tro det var så här han tänkt det.

dandy

Känner igen det där. Finns t o m "spån" till karlar som fortfarande, efter ett antal år, ger pengar till sitt ex trots att hon hittat ny man i Sverige. Ibland förstår jag inte gubbar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det?

Förklara gärna varför, det är väl inte 0 i utdelning på pensionspengarna, så lite drar väl gubbarna också in?

Kan väl hålla med om att "drömcenariet" crashade rätt rejält, men ju fler som går på nitar och VÅGAR berätta det i Thailand, ju bättre är det för att övertron på Shangrila inte skall gro.

Baa

Nja om gubbarna förklarat hur det ligger till vilket i DE fall på min ort inte är fallet!

Många av gubbarna tror oxå att damerna kommer va nöjda i alla fall för de är ju så fattiga hemma i Thailand ( :whistle: )!

Sedan har det kanske med språket att göra oxå, gubbarna här kan knappt engelska (o thaidamerna är inte så vassa heller) så klart det blir missförstånd!

Men beviset är väl ändå att eftersom de oftast hittar en annan farang (eller thai) efter en tid här så måste väl det betyda att de inte är nöjda (naturligtvis byts det väl partners stup i kvarten i farang förhållande oxå förstås)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kravet från mig till frugan när hon kom i maj var att hon skulle ha ett bra jobb (dvs inte städerska på 7-11 eller liknande…) innan årets slut och att vi skulle dela lika på alla utgifter

:rolleyes::rolleyes:

Min 20åriga son är utbildad byggnadsarbetare och han har inget jobb så hur kunde du då tro att det skull gå så lätt för din dam?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, fruntimmer i all ära men det är ju trots allt plånboken som man håller kärast.

Nykäre Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en kille i utkanten av bekantskpaskretsen. Trevlig och social kille som har ett välbetalt jobb i IT branchen och bor i utkanterna av Stockholm (ej Södertälje).

Han är sedan 10-15 år gift med en thailändska. Dom bor ganska trångt i en 2á där klädkammaren blivit ett rum för grabben (hennes son). Mannen har alltid ställt upp för styvgrabben och hjälpt till med läxläsning m.m.

Under åren har lite eller inga pengar från tjejens plånbok hjälpt till med dom löpande utgifterna i Sverige (hon jobbade heltid).

För några år sen sålde han bilen (behövdes inte enligt frugan).

Samtidigt byggdes ett stort och fint hus är byggt i Thailand, givetvis till största delen med hans pengar. Eftersom små hundar (typ stora råttor) är det ultimata beviset för hi-so köptes 2 såna också.

Damen ifråga är också ganska "pigg i lådan" och började köra egna race på jobbet (hotell), enligt snacket på grund av att gubben inte ville/kunde - fan trot. Om det var pengar inblandat vet jag inte, men det håller jag inte för otroligt.

Nåväl, grabben har nu gått klart grundskola och gymnasium och dam + son har nu flyttat tillbaka till det fina huset i Thailand.

Mannen sitter nu ensam hemma på kammaren men lika förbaskat skickar han pengar till det löpande för damen.

Alla lever sina liv som dom själva önskar men jag har svårt att tro det var så här han tänkt det.

dandy

Sällan jag läst så mycket skitsnack i ett o samma inlägg!

Du känner knappt karln men du vet ändå så himla mycket om honom & hans familj!

Skrattar så tårarna rinner!

Nej skaffa dig ett liv istället för ränna runt i stugorna som en kärring & skvallra!

(Sitter du när du pissar oxå?)!

Ändrades av BaBoo
Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes::rolleyes:

Min 20åriga son är utbildad byggnadsarbetare och han har inget jobb så hur kunde du då tro att det skull gå så lätt för din dam?

Johopp, nu har Du ju spillt galla över 08 området, men skicka dit grabben istället för att låta honom gå och skräpa i arbetslöshet i långtbortistans, där är det fortfarande gott om jobb för utbildade byggnadsarbetare.

Blir lite snett i Din argumenation om man inte ser hela nationen som arbetsplats.

Sen ett råd i all välmening, Du skall nog inte sätta person och sak under samma tak i Dina svar, ger en onödigt personiell inriktning vilket, om Du läser svaren inte är fallet.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du Candy! Håller med Magrood, för bara en vecka sedan när du blev medlem så brydde du dig ite ett dyft om Thailand eller Thailändare enligt dig själv nu helt plötsligt känner du en massa!

Vilket Nick hade du innan här på MPR?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra inlägg Stefan. great.gif

Jag förstår helt ärligt inte vad en del tjejer (som ditt x) hade tänkt sig innan dom flyttade till Sverige. Att glida runt på en räkmacka är väl knappast något som är legio i förhållanden i Thailand.

Ger vi dom fel signaler och falska förhoppningar eller tar dom helt enkelt en chansning och hoppas att vi går på det ?

dandy

Tack. :)

Jag tror att det är ganska individuellt. Mitt ex fordrade en hel del (ekonomiskt) och var/är rent ruggigt egoistisk, medans hon var betydligt sämre på att vara en god fru. Hon sa t o m till sina thailändska vänner att hon inte var snäll mot mig. Hon smysslade och ljög...ja *suck*. Var alldeles till sig av att skaffa sig status på orten bland thailändskorna och ville så gärna vara "hi-so". Är ganska glad att ha kommit ut ur det äktenskapet...

Jag tror att en del thailändskor har fått en lite snedvriden bild av att vara gift med farang. Det är prestige mellan thailändskorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Johopp, nu har Du ju spillt galla över 08 området, men skicka dit grabben istället för att låta honom gå och skräpa i arbetslöshet i långtbortistans, där är det fortfarande gott om jobb för utbildade byggnadsarbetare.

Blir lite snett i Din argumenation om man inte ser hela nationen som arbetsplats.

Sen ett råd i all välmening, Du skall nog inte sätta person och sak under samma tak i Dina svar, ger en onödigt personiell inriktning vilket, om Du läser svaren inte är fallet.

Baa

Jag ser hela världen som en arbetsplats o detta gör min son oxå, jag jobbar tex i Norge har jobbat i Spanien och jag har jobbat på de flesta platser i Sverige (även Stockholmsområdet) jag åker dit jobben finns o sitter inte som en gökunge o lipar efter diverse bidrag!

Hur många ställen har Baa arbetat på?

Ändrades av BaBoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Skrattar så tårarna rinner!

Nej skaffa dig ett liv istället för ränna runt i stugorna som en kärring & skvallra!

(Sitter du när du pissar oxå?)!

Helt i linje med dom flesta av dina övriga ogenomtänkta inlägg. dance1.gif

dandy

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. :)

Jag tror att en del thailändskor har fått en lite snedvriden bild av att vara gift med farang. Det är prestige mellan thailändskorna.

Taskigt att Du råkat illa ut, men Du är långt ifrån ensam. Det kan inte tillräckligt många gånger påtalas att det är värsta sortens lögn som sprids, och inte säkert av damen själv utan ofta av hennes familj som vill vara mer än de andra i byn.

"Min dotters farang har 10 000 000 och slott i Europa"

Från början var det en tvåa i nån medelstor kommun men sen börjar karusellen och vips är man indragen i en karusell som aldrig stannar.

Lycka till med nästa kärlek, kan ju bara gå åt ett håll.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur man inte håller till i de fattiga delarna där många är lågutbildade!

Så sant, det är inte alltid lätt att hålla reda på nollorna om man inte gått i skolan.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min naiva uppfattning Baboo är att om du vill jobba så finns det jobb... :crazy:

Jo min son vill oxå jobba!

Eller du menar kanske att han inte vill jobba? Och alla andra som blivit arbetslösa senaste tiden o inte kan få jobb heller vill inte jobba? Undrar varför de jobbat innan i en massa år om de inte ville!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo min son vill oxå jobba!

Eller du menar kanske att han inte vill jobba? Och alla andra som blivit arbetslösa senaste tiden o inte kan få jobb heller vill inte jobba? Undrar varför de jobbat innan i en massa år om de inte ville!

Men snälla BaBoo, nu vänder Du taggarna utåt igen, hade Du inte slutat med taggtråd inför julen? :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...