Jump to content
IGNORERAD

Räkmacka eller gemensamt ansvar ?


dandy

Delat eller ej ?  

123 röster

  1. 1. Hur delas ekonomin upp hemma hos er ?

    • Vi delar alla kostnader efter (intjänings)förmåga.
      76
    • Hon lägger några tusen varje månad, resten spenderar hon på egen hand.
      7
    • Jag står för allt utom hennes kläder.
      19
    • Jag har inget förhållande med thailändska.
      21


Recommended Posts

Mycket hade jag räknat med när jag startade tråden men att Karin Boye skulle dyka upp var så att säga oväntat buba.gif

Vad säger moderatorerna om detta flagranta brott mot upphovsrättslagen police.gif

dandy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    27

  • Sabura

    18

  • dandy

    18

  • Baa

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej!

Anser att beroende på inkomst i "familjen" så ska man bidraga procentuellt lika till försörjningen.Detta med vissa undantag som ex. en familjemedlem som man får försörja i ex. i Thailand.(Menar då en far eller mor eller barn,men det ska vara berättigat)

Att man "låter" sin tjej shoppa upp hennes lön till största delen är lika med att skjuta sitt förhållande i sank..

De män som tillåter det redan i början av förhållandet gör sig själv en björntjänst som dom dessvärre upptäcker försent. :suicide:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja P3,

Kanon, då kan du få lite jobb av mig, kan du kolla hur man kopplar in vanlig tv till den befintliga skärmen?

Samt vad en back kamera kopplad till samma skärm kostar.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

P3 en liten fråga bara vad har du för bilförsäkring? 1000 bath månaden

betalade precis försäkringen på pickupen 17000 bath för ett år

men man är väl lurad som vanligt tur att det inte drabbar nån fattig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket hade jag räknat med när jag startade tråden men att Karin Boye skulle dyka upp var så att säga oväntat buba.gif

Vad säger moderatorerna om detta flagranta brott mot upphovsrättslagen police.gif

dandy

Tja dandy,

Det är för all del inte tillåtet förrän 24 april 2011 då Karin Boye har varit död i 70 år. Men eftersom det endast rör sig om ett litet smakprov av hennes produktion så tycker jag vi kan låta det passera.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

P3 en liten fråga bara vad har du för bilförsäkring? 1000 bath månaden

betalade precis försäkringen på pickupen 17000 bath för ett år

men man är väl lurad som vanligt tur att det inte drabbar nån fattig :rolleyes:

Finns 3 olika grader av föräkring av motorfordon, 17 000 för en pickup är absolut inget dåligt pris om bilen är ganska ny och tillfullo betald. Kolla för säkerhets skull att Du har den högsta försäkringsgruppen, då täcker den allt och lite till.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid alla våra bilköp (av ny bil) har första årets försäkring ingått.

Får man inte första året gratis, ska man nog gnälla lite - eller tills man får det. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förmögenheten jag hade/sparade investerade jag i aktier. och förlorade i princip allt.

Jag handlar en hel del med aktier, skulle du vilja dela med dig om vad som hände (kanske i en annan tråd om det inte passar här)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Budget i Thailand per månad?

Nja, har aldrig någon budget när vi är här lika lite som jag har det i Sverige, men sist vi var här 6 mån i sträck så hade jag när jag kollade efteråt tagit ut dryga 180 000 kr från kontot på dessa månader. Fast då köpte vi ju en gammal bil, ett par mobiltelefoner, betalde lite på frugans gamla studielån osv. Frågan är ju var man ska räkna in i budgeten?

Den här femmånaders resan kommer inte heller att bli särskilt billig men då har jag ju när vi åker hem inhandlat kameraprylar för kanske 35 000 kr, en klocka för 2000 kr, eventuellt en markplätt för 30 000 - 50 000 kr med mera, med mera.

Fast dom första åren i Thailand, själv utan fru och barn, så brukade jag klara mig på runt 1500-1600 baht om dagen när jag räknade efter efteråt. Nu går det betydligt mer per dag.

Ironiskt nog så hade jag på den tiden betydligt mer på kontona än vad jag har idag. Och förmögenheten jag hade/sparade investerade jag i aktier. och förlorade i princip allt. Så jag hade inget för att jag sprättade mindre pengar i Thailand. tyvärr.

Oj, borde inte det här meddelandet hamnat i tråden "budget i Thailand", och inte här?

Måste ha varit berusad när jag la in det för jag vet inte varför det blev så fel. Skickar inget till Thailand för övrigt, som ju är trådens topic. :)

Ps BaBoo. att jag förlorade pengar i IT-kraschen som startade i mars -2000 och pågick under ca 3,5 år är jag nog inte ensam om. Önskade att jag istället sprättat dom förlorade pengarna på vin, kvinnor och sång. Men men...

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps BaBoo. att jag förlorade pengar i IT-kraschen som startade i mars -2000 och pågick under ca 3,5 år är jag nog inte ensam om. Önskade att jag istället sprättat dom förlorade pengarna på vin, kvinnor och sång. Men men...

Ericsson eller (de har gått ner 90% sedan år 2000)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ericsson eller (de har gått ner 90% sedan år 2000)?

Ja b la Ericsson men också mycket annat IT som luften gick ur.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Här vore det nog på sin plats att klippas & klistras :crazy:

Frågan är ju bara vem som ska göra det då det är Fodervärdarna som blivit offTopic nu. :whistle:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...