Jump to content
IGNORERAD

Svenskt snus i Bangkok


Kim

Recommended Posts

Ja just det, var hittar man riktigt svenskt snus till salu i Bangkok?

Skulle ha varit gott med en pris i jul.

Ps Var det där hemmagjorda substitutet som säljs som svenskt snus är jag inte intresserad av att veta dock. Riktig vara, importerad från gamla Saweeden ska det vara.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från en tidigare tråd

"

Hejs.

Snus finns o köpa på New Cowboy Bar som ligg på Soi 22 Sukhumvit Road, Bangkok.

Det har General och Grov Snus.

Senast jag köpte där var i april.

Hejsvejs

Mr Lumberjack DP14

"

Det är påssnus som gäller i Thailand. Om det är lössnus Du är ute finns det i min frys, men jag bor på fel sida Bangkok från Surin sett.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från en tidigare tråd

"

Hejs.

Snus finns o köpa på New Cowboy Bar som ligg på Soi 22 Sukhumvit Road, Bangkok.

Det har General och Grov Snus.

Senast jag köpte där var i april.

Hejsvejs

Mr Lumberjack DP14

"

Det är påssnus som gäller i Thailand. Om det är lössnus Du är ute finns det i min frys, men jag bor på fel sida Bangkok från Surin sett.

Poffa

Soi 22 Sukhumvit, New cowboy bar. ligger inte så långt från där jag anlänt nyss. tar en promenad och tackar så mycket för tipset. Väntar på vänner som anländer från Chantaburi med buss när som helst, kanske hinner jag dit innan. :)

Som sagt var tack för tipset! great.gif

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skandinaviska kyrkan i Bangkok brukar ha ibland ring och kolla Tel: +66-2-261 5750

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars far du bjuda pa ett par bira sa far du nagra dosor som motprestation. Har dryga 12 dosor general portion kvar och ny leverans ar bestalld och dyker upp om en dag eller tva!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars far du bjuda pa ett par bira sa far du nagra dosor som motprestation. Har dryga 12 dosor general portion kvar och ny leverans ar bestalld och dyker upp om en dag eller tva!

Låter som ett flott erbjudande, en dosa General portion mot några öl. :)

Visserligen så sprang jag på Pelikanbaren när jag letade New Cowboy bar tidigare i kväll och fick 2 dosor Ettan för 900 baht, men en general på det hade inte varit fy skam. Kan du kanske pm:a mig ditt mobilnr och eventuella familjeplaner dom närmaste dagarna så kanske vi kan få till en träff. Jag blir, som det ser ut just nu, kvar här i Bkk ett par nätter till och kanske jag får över en kväll samtidigt som du?

För övrigt tack till alla tips som ledde mig till skattkistan på nolltid. Mmmm! :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är det någon som vet var man kan få tag på snus just nu eller själv kanske har några dosor de kan avvara? Jag missade att Swedish Match inte skickade något i mellandagarna så får i bästa fall snuset till Shanghai innan jag åker tillbaks till Bkk igen nästa fredag så det kan bli några väldigt jobbiga dagar.

Jag har ringt Stable Lodge och Pelikan Inn men de har båda nästan slut. Ska prova med New Cowboy och Red Pin också men ingen som svarar än. Åker till Shanghai på måndag morgon så vore oerhort tacksam for snabbt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dålig planering Atom!

Man får aldrig ens riskera att ens ligga lågt på snus. Så här ser det ut i min "snusfrys" f.n.

Visserligen planerar jag ingen tripp in till stan de närmsta dagarna, men skulle det knipa för Dig får jag övertala damen att jag måste in för att hjälpa en vän i nöd.

Poffa

post-5577-126241330094_thumb.jpg

post-5577-126241330094_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Det finns ett indiskt portionssnus som också säljs i Sverige. enligt uppgift ska det också säljas i BKK, men var ? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack for alla snabba och hjälpsamma svar.

Poffa, jag vet inte var utanfor Bkk du bor men om du skulle vilja ta dig in till stan med lite snus så utlovar jag middag på valfri restaurang samt bra pris på snuset.

Hoer gärna av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Försöker googla på indian snuff/snus retailer Bangkok... men hittar inget.

I varje fall är det indiska portionssnuset som också säljs i Sverige och över disk i Bangkok helt OK, med lite bismak av menthol. Men jag undrar var det säljs. Inte direkt på 7/11. Måste vara i ngn indiskt pakistansk minimart eller ngt sånt? ngn som känner till detta snus? /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack for alla snabba och hjälpsamma svar.

Poffa, jag vet inte var utanfor Bkk du bor men om du skulle vilja ta dig in till stan med lite snus så utlovar jag middag på valfri restaurang samt bra pris på snuset.

Hoer gärna av dig.

For en kobe-importerad stek pa Vertigo sa hade jag latt delat med mig en stock eller sa :D

Link to comment
Dela på andra sajter

For en kobe-importerad stek pa Vertigo sa hade jag latt delat med mig en stock eller sa biggrin.gif

Där någonstanns går väl gränsen, men for en serios snusjunkie så är nästan inget pris for hogt yes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Damen har lånat ut sin bil till sin bror men det löste hon lätt när hon skulle ut på lite ärenden genom att ta min bil(!) så jag kan inte slänga mig i bilen precis just nu men hon är på gång hem igen så det ska nog ordna sig.

Det är kanske bättre att vi tar detaljerna via PM.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte ringa Vikingsnus i Pak Chong, han tillverkar ju snus Tel:0850235493

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit mycket hyllande av Clions arbete for att rentvå Btt från illasinnade rykten, och det fortjänar han nog, men "Veckans MPR:are" är helt klart, i mina ogo, Poffa. Han korde 200 km tur och retur for att dela med sig snus till mig och visade sig dessutom vara en mycket trevlig bekantskap och rätt många bärs blev det. Hoppas att han delar med sig lite flitigare här på forumet av sin stora teoretiska och praktiska thailandskunskap. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dom vänliga orden Atom, men vad gör man inte för en snusare i nöd ;) .

Det blev en längre och något "fuktigare" kväll än vad jag hade tänkt men den höll på att sluta i katastrof när herr Atom var på väg att lämna baren utan påsen med snus :whistle: .

Nu hade jag dock "polisen" med mig och hon såg det som tur va.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Poffa,

Du får verkligen framfora mina varmaste tack till frugan, det hade ju varit ett gigantiskt västgotaklimax om jag kommit hem utan snusen. Min fru, som redan var lite småsne over min sena hemkomst med tanke på det digra programmet vi hade idag, hade nog blivit väldigt fundersam.

Jag vet inte om jag kan skylla på alkoholen dock, jag vet inte hur många hundra dosor jag donerat till Thai Airways under åren genom kvarglomda dosor i stolsryggen. Får trosta mig med att många stora män har påståtts vara tankspridda, ska tydligen vara ett tecken på ett rorligt, eller var det kanske rorigt, intellekt smile.gif .

Tack än en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...