Jump to content
IGNORERAD

Sverige låter sexköpare gå fria


Joints

Recommended Posts

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    22

  • Joints

    12

  • Sabura

    12

  • conservator

    8

Mest aktiva i denna tråd

Poangengen ar mkt tydlig men saknar relevans. De kan ju vara sa att det forvisso kostat mig nagonting for att hamna i situationen. Drinkar, middag, soppapengar, telefonrakning eller vad som helst. Dock inte med uppsatet att "kopa" en tjanst och damen ifraga "saljer" inte. Bara for att det har varit "omkringkostnader" sa betyder det inte att det handlar om en affarsuppgorelse. Just att det ar en affarsuppgorelse kring utbyte av sex mot betalning ar defintionen pa prostitution. Darmed blir hela jamforelsen mellan prostitution och bjuda en tjej pa en drink i baren extremt haltande.

Vad pavisar detta for kvinnosyn? Alla tjejer ar horor tills motsatsen ar bevisad? Jag blir morkradd nar jag tanker pa vilka minor folk maste gatt pa for att fa en sadan sne och cynisk bild av det motsatta konet. Vidare ar ditt resonemang direkt ohederligt da du forenklar en komplicerad situation som giftemal och gemensamma barn till att enbart handla om sexuellt utbyte. Att du dessutom antyder att de ar frigjorda ar sa billigt eftersom du inte har en aning men anda gissar vilt - allt for att det skall passa in i din varldsbild och argumentation.

Vart har jag skrivit att det är någon sorts affärsuppgörelse? Jag har bara konstaterat att det kostar, vare sig man vill eller inte...vare sig man tror det eller inte. Det kostar att uppvakta en kvinna eller att betala för en kvinnas tjänster om man nu söker sig till prostituerade.

Romantik? Kärlek? Självklart finns det...och det är härligt när det väl slår in...men är det kostnadsfritt..gratis? Nä...

Det här har absolut INGET med kvinnosyn att göra..det är mer en samhällssyn på hur vi människor värderar och värderas. Det ekonomiska samhället helt enkelt.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag tycker det är ohederligt att man begär miljoner för att man varit gift med en rik person, man kanske inte är hora men lyxhora ligger närma till hands!

Hon har fött ett par ungar till dem, proffs brukar undvika detta då det inte befrämjar framtida affärer!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite utanför ämnet, men visst ska väl Sverige ofta spela bror duktig och fara runt hela världen och kolla upp barnarbetare som syr kläder och gör fotbollar, inget fel med det. Men att det står små vietnamesbarn och säljer jordgubbar på torg och i gatuhörn i Svenska städer bryr sig Svenska myndigheter inte om. För det är väl också en typ av barnarbete

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag tycker det är ohederligt att man begär miljoner för att man varit gift med en rik person, man kanske inte är hora men lyxhora ligger närma till hands!

Här håller jag inte med alls. Elin har fött deras barn och hon har varit hans fru på hans villkor pga hans status inom sin bransch. Elin har troligen fått åsidosätta allt för Mr Woods och det är detta som hon nu cashar ut från. Jag tycker absolut inte att det är fel med tanke på det han gjort mot henne och på det sätt han både planerat och hållit det gömt. Detta är en av de fulaste otrohetsaffärerna jag sett. En hel stab arbetade hemligt för honom i syfte att sopa saker under mattan, att hålla Elin på behörigt avstånd samt att betala sina nöjen. Hua...han är värd all skit som kommer hans väg. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan66 & Konserven!

Så bara för att tex Woods är rik så skall Elin ha bättre pröjs än om han varit fattig?

Är inte alla kvinnor lika mycket värda?

Är de som gift sig rikt mer värda än de som gift sig fattigt?

Är det inte här på MPR som man brukar gnälla över att thaitjejer gifter sig med faranger pga pengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändare som han är tigern och med så mycket stålar, det tror väl tusan att han vill ha några mia noi

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte förbjudet för svenska tjejer att sälja sex. Men många är det som har sökt lyckan tex i England och USA.

När de sedan skiljer sig tar de hem ofantliga summor ofta som enda prestation i dessa förhållanden är att de var frigjorda blondiner och att de i vissa fall har burit hans barn.

Ta Elin Nordengren hon vill ju ha en bra slant för de åren hon nu har varit tillsammans med Woods var i ligger hennes prestation för att motivera att hon skall ha pengar vid en skilsmässa? Är hon en hora som skall ha betalt efter slutfört uppdrag?

Moo

Äntligen en som lyckas blåsa en Thailändare! Ja, halvthai iaf! Och inte på lite deg heller.. vad snackas det om, 2mdr kr?! :)

Skönt att se en svensk kompensera alla svenskar som blivit blåsta av dessa lycksökande thaidamer! Är vi kvitt nu? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan66 & Konserven!

Så bara för att tex Woods är rik så skall Elin ha bättre pröjs än om han varit fattig?

Är inte alla kvinnor lika mycket värda?

Är de som gift sig rikt mer värda än de som gift sig fattigt?

Är det inte här på MPR som man brukar gnälla över att thaitjejer gifter sig med faranger pga pengar?

Det känns lite som att det inte är hennes fel att situationen har uppstått, och finns där inget annat skrivet så är ju hälften hennes, hon kunde kanske klandrats

ngt hårdare om det var hon som hade haft 15 st poa noi istället och sedan dragit med hälften av pengarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju alltid hoppas att Tiger har skrivit ett bra äktenskapsförord

Varför ska man hoppas det?

Kan ju tänkas att Fru Woods kommer att spendera en hel del i Sverige till alla andras glädje, tänk va mycket skatt hon kommer att betala. :whistle:

Fast, javisst ja, mamma hur ju suttit i riksdan så hon kan nog lära ut lite sparknep. :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man hoppas det?

Kan ju tänkas att Fru Woods kommer att spendera en hel del i Sverige till alla andras glädje, tänk va mycket skatt hon kommer att betala. :whistle:

Fast, javisst ja, mamma hur ju suttit i riksdan så hon kan nog lära ut lite sparknep. :crazy:

jo det tycker jag, ger man sig in i ett förhållande tomhänt då kan man också lämnade det tomhänt. Men visst Tigern kan väl ge henne 30,000 sek i månaden,det bör hon väl klara sig på.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan66 & Konserven!

Så bara för att tex Woods är rik så skall Elin ha bättre pröjs än om han varit fattig?

Är inte alla kvinnor lika mycket värda?

Är de som gift sig rikt mer värda än de som gift sig fattigt?

Är det inte här på MPR som man brukar gnälla över att thaitjejer gifter sig med faranger pga pengar?

Ha bättre pröjs?

Vänta nu...har inte vi i Sverige en lag som ger kvinnan rätt till hälften om man skiljer sig? Jag har hört talas om killar som varit tvungna att sälja huset de bott i för de hade inte kunnat köpa ut sin ex hustru från huset.

50% är 50% även om det är 10kr eller 10 000 000 000 kr.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha bättre pröjs?

Vänta nu...har inte vi i Sverige en lag som ger kvinnan rätt till hälften om man skiljer sig? Jag har hört talas om killar som varit tvungna att sälja huset de bott i för de hade inte kunnat köpa ut sin ex hustru från huset.

50% är 50% även om det är 10kr eller 10 000 000 000 kr.

Alldeles riktigt :great:

Har för mig att i USA har dom nån regel´, eller praxis, som ger hustrun, eller mannen, rätt att fortsätta sitt liv med oinskränkt levnadsstandard, då kommer det att kosta flis för Tigern, kanske en del av ränderna går ur. :whistle:

Undrar hur många %advokater som jagar Woods för att få en bit av kakan, det finns ju en drös som blivit störtrika på ännu rikare människors skillsmässor. Tacka vet jag Sverige, där sysslar vi inte med sånt. :rtfm:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mest tråkiga är väl att dessa damer som många gånger kommer från ingenting och skiljer sig från någon mycket rik man fastnar på de rika planet med näsan så högt att dom nästan drunknar i duschen. Jag, och de får stå för mig, tycker enbart att dom framstår som giriga och patetiska när dom skriker om belopp som är fantasisummor. dom blir många gånger erbjudna pengar som säkrar hela deras livstid ut, utan att kriga i domstolar. Men mycket vill ju alltid ha mer som de heter. Elin Woods kommer säkert få ett fett bud även hon. Sen om hon tar de får vi väl se. Annars blir ett antal advokater glada och välgödda en tid under processan. Det är väl dom enda vinnarna. De kan inte vara lätt att gå från barnflicka till miljardärshustru och sen behöva släppa de. Även om hon gör de som mycket rik. I Sverige hade hon fått 50% men i USA får väl en domare avgöra beloppet som hon kan välja om hon vill förkasta eller inte. Och nu har svensk press fått nåt nytt att gulla med som ersättning till tant Anka och andra lyxdamer som gift upp sig i standard. Dom har de ju så jobbigt i sin lilla klubb för inbördes beundran. Sarkasm???

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns lite som att det inte är hennes fel att situationen har uppstått, och finns där inget annat skrivet så är ju hälften hennes, hon kunde kanske klandrats

ngt hårdare om det var hon som hade haft 15 st poa noi istället och sedan dragit med hälften av pengarna!

Hon får onekligen bra betalt i alla fall!

Tur hon inte var gift med en volvoarbetare som varit otrogen för då hade det inte blivit många kronor!

Ändrades av BaBoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Vart har jag skrivit att det är någon sorts affärsuppgörelse? Jag har bara konstaterat att det kostar, vare sig man vill eller inte...vare sig man tror det eller inte. Det kostar att uppvakta en kvinna eller att betala för en kvinnas tjänster om man nu söker sig till prostituerade.

Romantik? Kärlek? Självklart finns det...och det är härligt när det väl slår in...men är det kostnadsfritt..gratis? Nä...

Det här har absolut INGET med kvinnosyn att göra..det är mer en samhällssyn på hur vi människor värderar och värderas. Det ekonomiska samhället helt enkelt.

Hej Stefan66!

Jag skulle gissa att en minoritet av svensar träffar sina partner ute. Det är våldsamt många som träffar sin kärlek i skolan, på arbetsplatsen, singelsföreningen, kyrkan, under umgänget med gemensamma vänner, osv. En hel av dessa män har säkert bjudit på någon glass, kopp kaffe eller present vilket inte är så konstigt då män tjänar mer i förhållande till kvinnor. Men många av dessa män har säkerligen inte köpt någonting all eller tvärtomt fått någonting av tjejen!

Var inte så säkert att alla män bjuder alltid tjejen på något då de träffas första gången!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka deprimerande erfarenheter så många verka ha på det här forumet. Att man alltid betalar för sex är ju helt absurt eller räknar ni in slitage på ba**en i era ekonomiska kalkyler? Man behöver vare sig bjuda på drinkar, mat, presenter eller kontanter för att ha sex med vare sig svenska eller thailändska tjejer.

Påståendet att man alltid betalar för sex är bara ett försök att släta över diverse moraliska dilemman man har av att köpa sex i Thailand (kognitiv dissonans).

Kvinnor har minst lika mycket sexuella lustar som män och även om det finns många som förenar både nytta och nöje så är det väldigt långt ifrån alla.

Hej Joints!

Kanonbra inlägg av dig som vanligt! Det är kul att diskutera alla idéer som cirkulerar här. Det där med att jämställa att ragga en kvinna på disco med att köpa en prostituerade förtjänar lite fundering. Om en man träffar sin sambo sedan tre år tillbaka på ett disco efter det att han bjöd henne på en öl kan man resonera att han betalade henne 50 kronor för sex. Efter tre år har de haft sex 450 gånger. Detta innebär att ha har betalat 11 öre per ligg och har gjort exakt samma sak som att gå på Malmskillnadsgatan och ta hem en sexarbetare. Man måste dock fundera lite hur många sexarbetare står på Malmskillnadsgatan och tar 11 öre för att gå hem med en kund?

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints!

Kanonbra inlägg av dig som vanligt! Det är kul att diskutera alla idéer som cirkulerar här. Det där med att jämställa att ragga en kvinna på disco med att köpa en prostituerade förtjänar lite fundering. Om en man träffar sin sambo sedan tre år tillbaka på ett disco efter det att han bjöd henne på en öl kan man resonera att han betalade henne 50 kronor för sex. Efter tre år har de haft sex 450 gånger. Detta innebär att ha har betalat 11 öre per ligg och har gjort exakt samma sak som att gå på Malmskillnadsgatan och ta hem en sexarbetare. Man måste dock fundera lite hur många sexarbetare står på Malmskillnadsgatan och tar 11 öre för att gå hem med en kund?

Hälsning

Svarten

Tack Svarten,

Men jag tror att du har gjort en glädjekalkyl. Enligt "sex kostar alltid" brigaden så måste du ständigt underhålla din fru genom att ge henne drinkar, presenter eller andra saker, annars blir det inget skoj i bingen. Fast på ett vis har du ju rätt. Om jag har förstått det hela rätt så måste man alltså bjuda på drinkar för att ha få till en one night stand och då framstår ju dessa damer som extremt billiga i jämförelse med affärskvinnan på gatan.

Jag tror faktiskt inte det finns så många kvinnor som väljer en man framför en annan just pga av att han "bjudit" på några drinkar. Tvärtom så tror jag att de flesta kvinnor anser att en man som tror sig köpa fördelar genom att bjuda på drinkar hamnar ganska långt ner på listan över lämpliga partners. Det finns så oändligt många andra faktorer som spelar in men det behövs väl inte påpekas, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt "sex kostar alltid" brigaden...

Förstår inte varför det är nödvändigt att "märka" personer som tycker annorlunda?

Jag är övertygad om att du förstår vad jag menar, men att du ser saker på ett annat sätt. Jag skrev "krasst" och det är ju konstigt att det misstolkas eller ens kan diskuteras. Jag är glad att du aldrig betalt ett öre för sex eller för ditt förhållande. Det är väldigt få förunnat. Om jag sedan tror dig är en helt annan sak..men grattis. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints!

Kanonbra inlägg av dig som vanligt! Det är kul att diskutera alla idéer som cirkulerar här. Det där med att jämställa att ragga en kvinna på disco med att köpa en prostituerade förtjänar lite fundering. Om en man träffar sin sambo sedan tre år tillbaka på ett disco efter det att han bjöd henne på en öl kan man resonera att han betalade henne 50 kronor för sex. Efter tre år har de haft sex 450 gånger. Detta innebär att ha har betalat 11 öre per ligg och har gjort exakt samma sak som att gå på Malmskillnadsgatan och ta hem en sexarbetare. Man måste dock fundera lite hur många sexarbetare står på Malmskillnadsgatan och tar 11 öre för att gå hem med en kund?

Hälsning

Svarten

Under dom 3 åren har han inte köpt något mer :whistle:

Köpt sex var går den gränsen :crazy::crazy:

Jag går med en tjej vi tycker om varandra jag köper henne ett guld armband vänskapen spricker hon säljer det får pengar är det köpt sex B)

Mvh.Plätt

12 dar kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Det finns så oändligt många andra faktorer som spelar in men det behövs väl inte påpekas, eller?

He he! Detta brukar jag säger till de som säger att de har valt sin fru enbart pga sin nationalitet och som ofta antar att även jag också har gjort det.

För att fortsätta med kalkylen och lägga till ännu flera drinkar och även ett biobesök enligt ditt påpekande kan vi säga att killen pröjsade 250 kronor för att få sex ett antal gånger innan paret flyttar ihop. De hjälps åt att betala hyran, tv-avgiften, elabbonnamang, osv. I slutändan har han flera 1000-lappar mer i plånboken. Enligt de som tycker att det är viktigt att räkna kostnaden för sex gör killen en vinst varje han och sambon har sex och håller ihop!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför det är nödvändigt att "märka" personer som tycker annorlunda?

Jag är övertygad om att du förstår vad jag menar, men att du ser saker på ett annat sätt. Jag skrev "krasst" och det är ju konstigt att det misstolkas eller ens kan diskuteras. Jag är glad att du aldrig betalt ett öre för sex eller för ditt förhållande. Det är väldigt få förunnat. Om jag sedan tror dig är en helt annan sak..men grattis. :drinks:

Du läser saker jag aldrig skrivit. Var har jag skrivit att jag aldrig betalat för förhållanden? Dessutom har jag väl inte pekat ut dig mer personligen än vad du har pekat ut halva befolkningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints!

Kanonbra inlägg av dig som vanligt! Det är kul att diskutera alla idéer som cirkulerar här. Det där med att jämställa att ragga en kvinna på disco med att köpa en prostituerade förtjänar lite fundering. Om en man träffar sin sambo sedan tre år tillbaka på ett disco efter det att han bjöd henne på en öl kan man resonera att han betalade henne 50 kronor för sex. Efter tre år har de haft sex 450 gånger. Detta innebär att ha har betalat 11 öre per ligg och har gjort exakt samma sak som att gå på Malmskillnadsgatan och ta hem en sexarbetare. Man måste dock fundera lite hur många sexarbetare står på Malmskillnadsgatan och tar 11 öre för att gå hem med en kund?

Hälsning

Svarten

Svarten!

Det här som vissa använder sig av i diskussionen om drinkar till svenska tjejer på discon gäller ju generellt engångsligg. Hur många engångsligg har du själv gått hem med utan att bjudit tjejen ifråga på en drink eller två?

Nu är det väl inte så vanligt med att någon träffar och blir ihop med en parrent dam i från Malmskillnadsgatansgatan. Men här på forumet så träffar ju många sina framtida partners i baren i Thailand. Gäller då inte dina kalkyler även dessa par då? Eller tror du att mannen ifråga även efter 3 år som sambos måste hala fram en tusenbathare så fort det ska till att bli lite älskog?

Link to comment
Dela på andra sajter

Under dom 3 åren har han inte köpt något mer :whistle:

Köpt sex var går den gränsen :crazy::crazy:

Jag går med en tjej vi tycker om varandra jag köper henne ett guld armband vänskapen spricker hon säljer det får pengar är det köpt sex B)

Mvh.Plätt

12 dar kvar

He he Plätt!

Det är bra att du och Joints pekar ut mina bristfälliga kalkyler! Man måste uppvaktar tjejen mer än så. Men jag har säkert rätt för en av hundra män som blir ihop med en tjej efter discobesök. Det finns ju alltid snåljoppar som vill minimera kostnaden för sex! BTT som exempel skulle ju aldrig bjuda på mer efter han har blivit ihop med tjejen!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...