Jump to content
IGNORERAD

Sverige låter sexköpare gå fria


Joints

Recommended Posts

Sverige låter sexköpare gå fria enligt en debattartikel skriven av Pofessor Madeleine Leijonhufvud. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sverige-later-sexkopare-ga-fria_3970753.svd#articlecomments

Som vanligt ligger fokus på Thailand och anledningen till det är att Thailand visserligen förbjuder sexuella tjänster för de som är under 18 år fast i praktiken åtalas ingen om säljaren är mellan 15-17. Därför är det svårt att åtala för samma brott i Sverige, om jag förstått artikeln rätt. Det kanske stämmer att ingen eller få åtalas i Thailand för köpsex av ungdommar mellan 15-17 för jag kan inte komma ihåg att jag läst det någonstans. Någon som vet mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    22

  • Joints

    12

  • Sabura

    12

  • conservator

    8

Mest aktiva i denna tråd

M000234287x020023

Sverige låter sexköpare gå fria enligt en debattartikel skriven av Pofessor Madeleine Leijonhufvud. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sverige-later-sexkopare-ga-fria_3970753.svd#articlecomments

Som vanligt ligger fokus på Thailand och anledningen till det är att Thailand visserligen förbjuder sexuella tjänster för de som är under 18 år fast i praktiken åtalas ingen om säljaren är mellan 15-17. Därför är det svårt att åtala för samma brott i Sverige, om jag förstått artikeln rätt. Det kanske stämmer att ingen eller få åtalas i Thailand för köpsex av ungdommar mellan 15-17 för jag kan inte komma ihåg att jag läst det någonstans. Någon som vet mer?

Alldeles oavsett vilket ämne man diskuterar här, så slutar det alltid, snarare förr än senare, med debatt om sexköp eller hororna i Thailand. Snacka om boooring.

Ändrades av M000234287x020023
Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles oavsett vilket ämne man diskuterar här, så slutar det alltid, snarare förr än senare, med debatt om sexköp eller hororna i Thailand. Snacka om boooring.

Nu håller jag inte med alls.

Enligt min åsikt handlar dom flesta inläggen på MPR om den stora frågan om BTT har varit språklärare på en skola i Naklua eller inte.

Ett till synes oändligt antal inlägg från BTT och dom som tvivlar på hans påstående. Det pågår t.o.m detektivarbete från vissa håll om han talar sanning eller inte.

Jag bryr mig inte i det men tycker att Joints ofta skriver tänkvärda inlägg...

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

jap.gifSexköpen är bevisligen en viktig del av "charmen" med Thailand - något som en medlemsunderökning här på MPR har slagit fast. Alltså måste möjligheten att diskutera prostitutionen vara lika relevant som alla andra möjliga och omöjliga ämnen som dyker upp här.

" Idag är Thailand i topp bland länder dit svenskar åker på semester. Ett vackert land, värmen och baden lockar. Men det som också lockar är möjligheten att köpa sex. Möjligheten för svenska män att använda unga thailändska pojkars och flickors kroppar. För en del är detta själva syftet med resan. De reser ofta, det blir en viktig del av deras liv, något de upprepar så ofta de kan och har råd."

Undrar vad hon har för belägg för sitt påstående - hon kanske är medlem här? whistle.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles oavsett vilket ämne man diskuterar här, så slutar det alltid, snarare förr än senare, med debatt om sexköp eller hororna i Thailand. Snacka om boooring.

Och ändå läser du här och bemödar dig tom att svara. Tvångstankar, hangups? Verkar ganska boooring tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Boring håller jag i o för sig med om men inte som debattområde, snarare boring med alla självutnämnda expertbedömmare av svenska mäns normala semester med sexköp som mål, luktar smörartiklar lång väg eftersom tabubelagda ämnen alltid drar till sig en massa medlöpare i sitt fördömmande.

Lite patetiskt att det finns så många som uppfattar det som nyheter varje gång istället för att konstatera upprepandets tristess.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad hon har för belägg för sitt påstående - hon kanske är medlem här? whistle.gif

jap.gif

Det kan man undra. Jag tror inte jag någonsin sett någon skriva om att köpa sex av minderåriga på något thaiforum. Att det köps sex av minderåriga (15-17 år) råder det väl ingen tvekan om att det finns men jag hade aldrig tidigare funderat på om någon fällts för det i domstol. Finns det några kända fall eller är den thailändska polisen ovanligt slapp i sådana situationer? Det är i så fall ett kryphål som borde täppas till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite patetiskt att det finns så många som uppfattar det som nyheter varje gång istället för att konstatera upprepandets tristess.

Baa

Att polisen eller de thailändska domstolarna ignorerar ungdomar som säljer sex var nytt för mig, kalla det gärna patetiskt om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä thailändska myndigheter ser allvarligt på att barn under 18 år säljer sex.

Jag har läst ganska många gånger i Bangkok post om att dom har åtalat sexköpare.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en man och kvinna har sex med pengar som betalning skiter då jag i om det är på bådas villkor och inte en tjej eller kille som måste sälja via tvång.men då ska vafrken köparen eller säljaren åka dit utan den jäveln som tvingar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä thailändska myndigheter ser allvarligt på att barn under 18 år säljer sex.

Jag har läst ganska många gånger i Bangkok post om att dom har åtalat sexköpare.

MVH BanFang

Är du säker på att det inte bara gäller barn under 15?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att polisen eller de thailändska domstolarna ignorerar ungdomar som säljer sex var nytt för mig, kalla det gärna patetiskt om du vill.

? ?

Sorry men nu hajar jag inte?

Jag kanske uttrycker mig klantigt, vad jag menar är att det blir patetiskt att media o medihoror tycker att det är nyheter varje gång denna "sexexpertis" kommer med sina pekpinnar riktade mot svenska mäns semesterresor till vissa länder, i detta fall Thailand.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

jap.gifSexköpen är bevisligen en viktig del av "charmen" med Thailand - något som en medlemsunderökning här på MPR har slagit fast. Alltså måste möjligheten att diskutera prostitutionen vara lika relevant som alla andra möjliga och omöjliga ämnen som dyker upp här.

" Idag är Thailand i topp bland länder dit svenskar åker på semester. Ett vackert land, värmen och baden lockar. Men det som också lockar är möjligheten att köpa sex. Möjligheten för svenska män att använda unga thailändska pojkars och flickors kroppar. För en del är detta själva syftet med resan. De reser ofta, det blir en viktig del av deras liv, något de upprepar så ofta de kan och har råd."

Undrar vad hon har för belägg för sitt påstående - hon kanske är medlem här? whistle.gif

jap.gif

Att sopa framför egen dörr, kanske inte vore så dumt av ex MADELEINE LEIJONHUFVUD med flera moraltanter?

Ganska ofta hör man på svenska Tv att någon reporter intervjuar exempelvis gästande popartister eller turistande ensamma män i Sverige. Helt ogenerat och utan att ifrågasättas säger så gott som samtliga utländska män att de finner de blonda svenska kvinnorna som det största dragplåstret för att besöka Sverige.

Varför är det så?

Är dessa blonda kalufser så otroligt intressanta att titta på?

- Nej självklart så skulle dessa blondiner vara ointressanta om de inte gick att få omkull.

- Men inte fanken upprörs medelsvensson över att dessa sexuella möten äger rum.

- Nej det gör man inte, för det är ju ”jättestor” skillnad gentemot turistsexet i Thailand.

Dessa respektabla svenska damer har ju i ärligt uppsåt ”Engagerats” via uppvaktning och drinkar på krogen istället för att få en solkig slant på nattduksbordet.

Det är nog lättare att kritisera det som inte försiggår in på knuten. :whistle:

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

? ?

Sorry men nu hajar jag inte?

Jag kanske uttrycker mig klantigt, vad jag menar är att det blir patetiskt att media o medihoror tycker att det är nyheter varje gång denna "sexexpertis" kommer med sina pekpinnar riktade mot svenska mäns semesterresor till vissa länder, i detta fall Thailand.

Baa

Jag hajar och tror inte att Leijonhufvud har så mycket kött på benen när det gäller vare sig män eller Thailand överhuvudtaget. Hon är i mitt tycke en ganska frånstötande person. Men här tar hon upp ett fenomen jag inte kände till eller iaf inte funderat på tidigare. Sant eller inte, jag skulle gärna vilja veta hur det ligger till. Samtidigt är det ju både trist och "boring" att Thailand dras upp för tusende gången som fult exempel. Vilket troligen gör att man missar poängen med den här tråden för det är väl inte bara jag som är emot att minderåriga säljer sex utan rättsliga följder för köparna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en man och kvinna har sex med pengar som betalning skiter då jag i om det är på bådas villkor och inte en tjej eller kille som måste sälja via tvång.men då ska vafrken köparen eller säljaren åka dit utan den jäveln som tvingar..

Med ditt resonemang skulle de altså vara hel ok om en äldre man frågar en ung tjej om hon vill följa med till hans rum för sex mot betalning.Då har han ju inte tvingat, bara frågat. Detta leder ju bara till stora kryphål för pedofiler och andra perversa element. SKÄRPNING OM JAG FÅR BE!!!!!!

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att inte Lejonufvud och andra som tycker så mycket engagerar sig i barnsexhandeln som ökat lavinartat i vissa länder i afrika? Kan de bero på att så många svenskar åker till Thailand och inte till dessa länder i afrika. De vore nåt för TV5 att göra program om.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hajar och tror inte att Leijonhufvud har så mycket kött på benen när det gäller vare sig män eller Thailand överhuvudtaget. Hon är i mitt tycke en ganska frånstötande person. Men här tar hon upp ett fenomen jag inte kände till eller iaf inte funderat på tidigare. Sant eller inte, jag skulle gärna vilja veta hur det ligger till. Samtidigt är det ju både trist och "boring" att Thailand dras upp för tusende gången som fult exempel. Vilket troligen gör att man missar poängen med den här tråden för det är väl inte bara jag som är emot att minderåriga säljer sex utan rättsliga följder för köparna?

Naturligtvis är det oacceptabelt med sexköp där den ena parten uppenbarligen är för ung eller i beroendeställning, men detta gäller ju i hela vår värld och inte specifikt i Thailand.

Om Leijonhufvud t.ex. hade satsat sin energi på afrikanska stater och den barnprostitution som pågår där, eller vaför inte Indien, då hade förmodligen hela scoopet rasat eftersom det inte säljer med ett opopulärt resmål, nej, har man ett välkänt land att stötta sig mot så gäller det att slå mynt av sin situation, såna jornalister har man inte mycket över för som ser det man vill sälja och inte något mer.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles oavsett vilket ämne man diskuterar här, så slutar det alltid, snarare förr än senare, med debatt om sexköp eller hororna i Thailand. Snacka om boooring.

Ditt inlägg hade passat bättre i någon tråd som spårat ur på det sätt du beskriver. Om du orkat läsa trådens titel hade du sluppit läsa... men det kanske var nyfikenhet som tog överhanden?

Såg själv detta debattinlägg i SvD och funderade på att starta en tråd, men Joints var snabbare ;-)

Det är onekligen märkligt att Sverige inte kan åtala pga att Thailand inte gör det. Än mer märkligt kanske att Thailand trots lagstiftning inte skulle åtala för betalsex med 15-åring. Om det nu är sant?

Jag förstår inte logiken i svensk lagstiftning. Om någon blir åtalad i Thailand ska denna person förstås inte bli åtalad en gång till i Sverige. Men om personen inte blir åtalad i Thailand, varför inte i Sverige om man nu anser sig kunna bestämma över vad svenskar får göra utomlands? Och det är väl det professor emerita vill hävda.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ditt resonemang skulle de altså vara hel ok om en äldre man frågar en ung tjej om hon vill följa med till hans rum för sex mot betalning.Då har han ju inte tvingat, bara frågat. Detta leder ju bara till stora kryphål för pedofiler och andra perversa element. SKÄRPNING OM JAG FÅR BE!!!!!!

Pratar om vuxna människor som kan bestämma över sina egna liv, exempelvis en svensk tjej är på discot och ser en kille där, hon utnyttjar honom mot fria drinkar hela kvällen mot att han får komma till.det är på de båda vuxnas villkor.

Peddojävlar borde inte få finnas så där har vi säkert samma synpunkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är onekligen märkligt att Sverige inte kan åtala pga att Thailand inte gör det. Än mer märkligt kanske att Thailand trots lagstiftning inte skulle åtala för betalsex med 15-åring. Om det nu är sant?

Jag förstår inte logiken i svensk lagstiftning. Om någon blir åtalad i Thailand ska denna person förstås inte bli åtalad en gång till i Sverige. Men om personen inte blir åtalad i Thailand, varför inte i Sverige om man nu anser sig kunna bestämma över vad svenskar får göra utomlands? Och det är väl det professor emerita vill hävda.

Herr Chang har talat.

Jag gissar att den thailändska polisen måste intressera sig för målggruppen 15-17 år. Om de inte gör det och inte griper någon så kan den personen inte skyfflas över till Sverige och ställas till svars där. Så gissar jag att det är. Men det ligger något absurt i det hela.

Kul att du förstod trådens syfte. Kanske har jag blivit väldigt dålig på att förklara mig eller så är forumisterna så väl drillade i prostitutionsdebatten att de svarar på ren rutin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon blir gripen och fälld för sex med barn i Thailand borde han avtjäna sitt straff där i ett råtthål och inte belasta skattebetalarna i Sverige i ett lyxfängelse här. Ställer man till de så får man ta konsekvenserna på plats.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...