Jump to content
IGNORERAD

Sverige låter sexköpare gå fria


Joints

Recommended Posts

Boring håller jag i o för sig med om men inte som debattområde, snarare boring med alla självutnämnda expertbedömmare av svenska mäns normala semester med sexköp som mål, luktar smörartiklar lång väg eftersom tabubelagda ämnen alltid drar till sig en massa medlöpare i sitt fördömmande.

Lite patetiskt att det finns så många som uppfattar det som nyheter varje gång istället för att konstatera upprepandets tristess.

Baa

Lär oss Baa!

lär

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    22

  • Joints

    12

  • Sabura

    12

  • conservator

    8

Mest aktiva i denna tråd

Lär oss Baa!

lär

Vilka oss, tror att Du är rätt ensam om att inte begripa att det är en sned mediabevakning om den svenska mannens sexresor.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka oss, tror att Du är rätt ensam om att inte begripa att det är en sned mediabevakning om den svenska mannens sexresor.

Baa

Hallo, det har jag inte sagt ngn gång, tyckte bara din artikel var pregnant så jag ville ha mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sångaren i det Thailändska bandet "Big Ass" dömdes väl för att ha haft sex med en 16 åring?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är intressant att hennes uppgifter tas som en sanning, vad presenterar hon för fakta om att Thailändska myndigheter ej lagför den som bryter mot Thailändsk lag!

Sedan verkar det som en ensam resande man i hennes tycke har ett kriminellt uppsåt! Grundar hon sina uppgifter på vittnespsykologer likt Han ”Van den Kvast” som trodde på uppgifter erkännanden som psykologer fått Thomas Qwik efter sin behandling av honom!

Jag anser att vi snarare bör stärka beviskraven, det finns så mycket förutfattade meningar och en väldigt stark presumtion av att alla män har gjort det de beskylls för oavsett om det finns någon bevisning. Grund principen om att alla är oskyldiga tills motsatsen är ”bevisad” har helt glömts bort i den allmänna hysterin!

Den som kräver att en anklagelse av denna art styrks med riktiga bevis blir beskylld för att skydda de som utnyttjat minderåriga prostituerade.

Jag anser att den som anklagar någon utan att kunna styrka ”bevisa” sina anklagelser skall få ett känna bart straff som är i nivå med den skada som åsamkas den anklagade såväl ekonomiskt som socialt långsiktigt! Vilka har inte hört efter någon blivit frikänd att ”det är nog ingen rök utan eld”

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

jap.gifSexköpen är bevisligen en viktig del av "charmen" med Thailand - något som en medlemsunderökning här på MPR har slagit fast. ...

jap.gif

He he UT006!

Du tror väl inte mer på forumets undersökningar än på utomjordlingar va? Ska rösterna från något 100-tal ivriga respondenter reflektera erfarenhet bland forumets 1000-tals medlemmar? Och att den skulle på något sätt reflektera en typisk svensk thailandsturist? Den enda som denna "undersökning" sägar att en massa ivriga barkunder klickade på "ja". :wai:

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är intressant att hennes uppgifter tas som en sanning, vad presenterar hon för fakta om att Thailändska myndigheter ej lagför den som bryter mot Thailändsk lag!

Sedan verkar det som en ensam resande man i hennes tycke har ett kriminellt uppsåt! Grundar hon sina uppgifter på vittnespsykologer likt Han ”Van den Kvast” som trodde på uppgifter erkännanden som psykologer fått Thomas Qwik efter sin behandling av honom!

Jag anser att vi snarare bör stärka beviskraven, det finns så mycket förutfattade meningar och en väldigt stark presumtion av att alla män har gjort det de beskylls för oavsett om det finns någon bevisning. Grund principen om att alla är oskyldiga tills motsatsen är ”bevisad” har helt glömts bort i den allmänna hysterin!

Den som kräver att en anklagelse av denna art styrks med riktiga bevis blir beskylld för att skydda de som utnyttjat minderåriga prostituerade.

Jag anser att den som anklagar någon utan att kunna styrka ”bevisa” sina anklagelser skall få ett känna bart straff som är i nivå med den skada som åsamkas den anklagade såväl ekonomiskt som socialt långsiktigt! Vilka har inte hört efter någon blivit frikänd att ”det är nog ingen rök utan eld”

Hej..angående "seriemördaren" Thomas Quick så är tydligen en rättskandal av sällan skådat slag på väg mot sitt slut.

Han har erkänt 30 mord och dömts som skyldig till 8 av dessa.

Första mordet som han tog på sig kan han omöjligt ha begått eftersom han bevisligen konfirmerades samma dag.

I minst ett av dom andra fallen så är han också garanterat oskyldig eftersom "mordoffren" fortfarande är i livet.

Vittnespsykologen som "lockade" fram erkännande från Thomas heter Sven-Åke Christiansson.

Åklagaren som gjorde sig en karriär på detta heter Christer van der kvast.

Som försvarare hade han Claes Borgström, numera jämställdhetsombudsman. Under rättegångarna uppträdde han dock snarare som biträdande åklagare.

Redan 1993 påstod Leif GW Persson att Thomas Q var oskyldig.

Nu påstår han att när nu mordfallen ska tas upp till ny prövning så finns det ingen advokat som är villig åta sig uppdraget att försvara dom fällande domarna.

Jag tror att han har rätt samt att Sverige trots dess brister är en välfärds- och rättsstat.

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon menar skulle polisen komma fixar bar ägaren till det på Thailändskt vis som är fult accepterat i Thailand. Det är väl detta hon vill ha sagt.

Men hur mycket sanning ligger det i det hon skriver jag tror inte att det finns särkilt mycket men kan endast tro då jag inte vet.

Jag undrar om inte även hon enbart tror.

Jag hoppas att hon med denna artikel skall få några att ångra sina tänkta utflykter på sina semestrar för vad de kommer att få utstå när de kommer hem. För hon vill väl inte att alla män som reser utomland under denna julen skall bli misstänkliggjorda eller gör hon?

Att ta till så starka vapen som bryta mot barnkonventionen och FN och bli misstänkliggjord för att utöva sex med minderåriga barn tyder på desperation.

Hur känner sig Grabben, Gubben som vill åka på semester och eventuellt träffa sin livs kamrat i Thailand när han läser detta det är just honom det drabbar inte den garvade räven han vet att han inte skall gå i solen och är inte där för det heller. Därför undrar man vad hon har i mot utländska kvinnor och svenska män och där sex appellen ligger i makt och pengar och ger ömsesidig kärlek pga just det. Nej jag tror hon driver en feministisk och jämställdhetsfråga genom detta och där svenska män inte skall kunna komma undan genom att söka kärleken utomlands.

Eller kan det var så att opinionen svänger i frågan om att sälja sex i Sverige och det snart kommer att bli tillåtet att sälja sex under ordnade förhållande även i Sverige och det hon nu försöker göra är ett desperat försök att dra i gång en debatt.

Det hon nu gör i en desperation hoppas jag gör att alla som läser hennes artikel och kommande artiklar förstår att hon enbart är ut efter jämställdhet. Män som över huvud taget kan reser till dylika länder är enligt henne svin som går med minderåriga och som skall behandlas där efter.

Sverige skulle väl knappast skicka uppgifter om en utlännings förehavande i Sverige om dessa inte vore straffbara i Sverige men i utlänningens hem land så varför skulle andra länder skicka uppgifter till Sverige.

Däremot öppnas möjligheten för att utöva utpressning om du inte betalar så skickar vi dessa uppgifter sanna eller falska kvittar.

I ett land som Thailand där korruption är vanligt kommer det nog inte dröja allt förlänge innan detta är verklighet med hot.

Men ta det för hot inte vill väl Thailand förlora flera turister.

Så här skulle man också kunna tolka hennes artikel:

Grabbarna och Gubbarna som skall på semester i Thailand nya rön och råd.

18 år är ålder gränsen och det är vad Thailändsk lag säger samma som i Sverige och därför tycker jag att ingen behöver vara orolig och fundera på om de är minderåriga som arbetar på nöjesfältet.

Madeleine Leijonhufvud säger i en artikel på Svenska Dagbladet att man åker inte fast om man har sex med minderåriga det verkar som om nästan igen blir dömd vilket var tråkigt att höra och framför allt att sådant sprids på Svenska Dagbladet men bettyder ju samtidigt att risken är väldigt liten om så är fallet hon tror att det beror på korruption jag tror inte att det existera minderåriga över huvudtaget men hur som helst risken är väldigt liten att någon åker fast.

Skulle du tycka att hon ser för ung ut välj någon som ser lite äldre ut men kom i håg att de flesta tjejerna ser bra mycket yngre ut än vad de är. Thomas Bodström vår tidigare justitieminister gick ju på ordentlig mina när han bedömde deras ålder i Phuket för något år sedan. Men jag tror han är feminist så man vet inte helt säkert om det handlade om politiska poäng kolla noga.

OBS glöm ej att andvända kondom!!!

God Jul och trevlig semester önskar Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

jap.gifSexköpen är bevisligen en viktig del av "charmen" med Thailand - något som en medlemsunderökning här på MPR har slagit fast. Alltså måste möjligheten att diskutera prostitutionen vara lika relevant som alla andra möjliga och omöjliga ämnen som dyker upp här.

" Idag är Thailand i topp bland länder dit svenskar åker på semester. Ett vackert land, värmen och baden lockar. Men det som också lockar är möjligheten att köpa sex. Möjligheten för svenska män att använda unga thailändska pojkars och flickors kroppar. För en del är detta själva syftet med resan. De reser ofta, det blir en viktig del av deras liv, något de upprepar så ofta de kan och har råd."

Undrar vad hon har för belägg för sitt påstående - hon kanske är medlem här? whistle.gif

jap.gif

En professor kastar nog inte bara ut med ord. Skolad att ha källor i all sin kritik.

Fotobloggen www.djingen.blogspot.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sopa framför egen dörr, kanske inte vore så dumt av ex MADELEINE LEIJONHUFVUD med flera moraltanter?

Ganska ofta hör man på svenska Tv att någon reporter intervjuar exempelvis gästande popartister eller turistande ensamma män i Sverige. Helt ogenerat och utan att ifrågasättas säger så gott som samtliga utländska män att de finner de blonda svenska kvinnorna som det största dragplåstret för att besöka Sverige.

Varför är det så?

Är dessa blonda kalufser så otroligt intressanta att titta på?

- Nej självklart så skulle dessa blondiner vara ointressanta om de inte gick att få omkull.

- Men inte fanken upprörs medelsvensson över att dessa sexuella möten äger rum.

- Nej det gör man inte, för det är ju ”jättestor” skillnad gentemot turistsexet i Thailand.

Dessa respektabla svenska damer har ju i ärligt uppsåt ”Engagerats” via uppvaktning och drinkar på krogen istället för att få en solkig slant på nattduksbordet.

Det är nog lättare att kritisera det som inte försiggår in på knuten. :whistle:

Nu med Sveriges växande fördoms fullhet mot invandrare störs sig otaliga män i Sverige på att Svenska blonda damer hamnar i säng med utländska män. Framför allt när det gäller män från mellenöstern. De är ju muslimer och vi får inte ha sex med deras kvinnor. Då blir det ett jävla liv i SVEA. Rätte mig om jag har fel?

:)

Fotobloggen www.djingen.blogspot.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sopa framför egen dörr, kanske inte vore så dumt av ex MADELEINE LEIJONHUFVUD med flera moraltanter?

Ganska ofta hör man på svenska Tv att någon reporter intervjuar exempelvis gästande popartister eller turistande ensamma män i Sverige. Helt ogenerat och utan att ifrågasättas säger så gott som samtliga utländska män att de finner de blonda svenska kvinnorna som det största dragplåstret för att besöka Sverige.

Varför är det så?

Är dessa blonda kalufser så otroligt intressanta att titta på?

- Nej självklart så skulle dessa blondiner vara ointressanta om de inte gick att få omkull.

- Men inte fanken upprörs medelsvensson över att dessa sexuella möten äger rum.

- Nej det gör man inte, för det är ju ”jättestor” skillnad gentemot turistsexet i Thailand.

Dessa respektabla svenska damer har ju i ärligt uppsåt ”Engagerats” via uppvaktning och drinkar på krogen istället för att få en solkig slant på nattduksbordet.

Det är nog lättare att kritisera det som inte försiggår in på knuten. :whistle:

Hej

Fattar inte vad du vill få fram. Menar du att prostitutionen i Thailand är jämförbar med popartisters framfart i Sverige och våran kvinnliga befolkning?

Menar du att turistande singlar åker till Sverige för att köpa sex genom att köpa drinkar till de svenska damerna?

Eller är det ännu en "nähä det är minsann ingen skillnad på att betala för en prostituerad i Thailand än att lägra en svensk kvinna för de vill ibland bli

bjudna på drinkar och andra galenskaper vilket kostar lika mycket. Alltså är svenska kvinnor och thailändska prostituerade samma sak"

Nu vet jag inget om din moder, systrar eller andra släktingar men nej, svenska kvinnors sexliv är normalt sett inte att jämföra med thailändska prostituerade.

/SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Fattar inte vad du vill få fram. Menar du att prostitutionen i Thailand är jämförbar med popartisters framfart i Sverige och våran kvinnliga befolkning?

Menar du att turistande singlar åker till Sverige för att köpa sex genom att köpa drinkar till de svenska damerna?

Eller är det ännu en "nähä det är minsann ingen skillnad på att betala för en prostituerad i Thailand än att lägra en svensk kvinna för de vill ibland bli

bjudna på drinkar och andra galenskaper vilket kostar lika mycket. Alltså är svenska kvinnor och thailändska prostituerade samma sak"

Nu vet jag inget om din moder, systrar eller andra släktingar men nej, svenska kvinnors sexliv är normalt sett inte att jämföra med thailändska prostituerade.

/SatanG

Rent krasst så betalar man alltid för sex, vare sig kvinnan är prostituerad i Thailand eller den där snygga bruden på innehaket i Sverige...eller din fru. Det kan låta hårt och fult, men oerhört naivt att tro något annat.

Det är absolut inte att samställa alla med prostituerade, utan enbart ett konstaterande att man alltid får betala för sig...fast på olika sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent krasst så betalar man alltid för sex, vare sig kvinnan är prostituerad i Thailand eller den där snygga bruden på innehaket i Sverige...eller din fru. Det kan låta hårt och fult, men oerhört naivt att tro något annat.

Det är absolut inte att samställa alla med prostituerade, utan enbart ett konstaterande att man alltid får betala för sig...fast på olika sätt.

Haha en smula cynisk kanske.

Frågar man vissa cyniker bland det täckta könet så skulle de förmodligen se det som att det dyra priset betalas av din partner för sexet.

Alltså betalar alla, män som kvinnor, alltid för sex?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha en smula cynisk kanske.

Frågar man vissa cyniker bland det täckta könet så skulle de förmodligen se det som att det dyra priset betalas av din partner för sexet.

Alltså betalar alla, män som kvinnor, alltid för sex?

/SatanG

Då talar vi om två olika valutor och en valuta (den känslomässiga) som inte alltid stämmer. Visst är det cyniskt, men jag har levt så pass länge i det här livet att jag har förstått att pengar banar väg för allt här i livet hur mycket man än må hata att det just är så. Jag gillar inte att livets goda ting är så fruktansvärt låst och fokuserat på ekonomiska värden...men men...vad gör man? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent krasst så betalar man alltid för sex, vare sig kvinnan är prostituerad i Thailand eller den där snygga bruden på innehaket i Sverige...eller din fru. Det kan låta hårt och fult, men oerhört naivt att tro något annat.

Det är absolut inte att samställa alla med prostituerade, utan enbart ett konstaterande att man alltid får betala för sig...fast på olika sätt.

Inte ett sarskillt krasst men ganska sa kasst resonemang. Det handlar inte om naivitet utan snarare om att inte forenkla och fordumma hela diskussionen. Om du utgar fran pengar finns med som en faktor i alla manskliga interaktioner sa blir foljdaktigen slutasatsen att det alltid ar en faktor nar det galler sex. Dock tjanar ju detta resonemang ingenting till eftersom det inte leder till nagon slutsats om huruvida det faktiskt finns en saljare eller kopare.

Att jamfora prostitution med att bjuda en tjej pa en drink eller middag ar extremt lojligt da det inte med nodvandighet ar en affarsuppgorelse. Att bli bjuden pa en drink forpliktar inte till nagonting och behover inte betyda att mannen/kvinnan ar villig att salja. Det innebar inte heller med novandighet att mannen/kvinnan som bjuder pa en drink forvantar sig ett att fa nagot i utbyte. Forhoppningar lar finnas men inga garantier.

Anvander ni samma resonemang nar ni bjuder era killpolare pa en bira pa krogen? Ar det ocksa prostitution dar ni forvantar er ett blasjobb i utbyte?

S-N,

Den stora skillnaden ar val att det ena bryter mot svensk lag och det andra inte. Da ar det kanske rimligt att juridikprofessorn tar upp detta eller? Vidare sa ar det val fullt naturligt att Thailand anvands som exempel da det dels ar relevant med tanke pa fokus av artikeln och dels sa finns det miljontals svenskar som har varit i Thailand och darmed lattare kan relatera till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då talar vi om två olika valutor och en valuta (den känslomässiga) som inte alltid stämmer. Visst är det cyniskt, men jag har levt så pass länge i det här livet att jag har förstått att pengar banar väg för allt här i livet hur mycket man än må hata att det just är så. Jag gillar inte att livets goda ting är så fruktansvärt låst och fokuserat på ekonomiska värden...men men...vad gör man? :D

Som en vis man sa för länge sedan "Livet är / skall vara ett lidande" :D Och vissa verkar lida mer än andra.

Ha en bra dag / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ett sarskillt krasst men ganska sa kasst resonemang. Det handlar inte om naivitet utan snarare om att inte forenkla och fordumma hela diskussionen. Om du utgar fran pengar finns med som en faktor i alla manskliga interaktioner sa blir foljdaktigen slutasatsen att det alltid ar en faktor nar det galler sex. Dock tjanar ju detta resonemang ingenting till eftersom det inte leder till nagon slutsats om huruvida det faktiskt finns en saljare eller kopare.

Att jamfora prostitution med att bjuda en tjej pa en drink eller middag ar extremt lojligt da det inte med nodvandighet ar en affarsuppgorelse. Att bli bjuden pa en drink forpliktar inte till nagonting och behover inte betyda att mannen/kvinnan ar villig att salja. Det innebar inte heller med novandighet att mannen/kvinnan som bjuder pa en drink forvantar sig ett att fa nagot i utbyte. Forhoppningar lar finnas men inga garantier.

Anvander ni samma resonemang nar ni bjuder era killpolare pa en bira pa krogen? Ar det ocksa prostitution dar ni forvantar er ett blasjobb i utbyte?

S-N,

Den stora skillnaden ar val att det ena bryter mot svensk lag och det andra inte. Da ar det kanske rimligt att juridikprofessorn tar upp detta eller? Vidare sa ar det val fullt naturligt att Thailand anvands som exempel da det dels ar relevant med tanke pa fokus av artikeln och dels sa finns det miljontals svenskar som har varit i Thailand och darmed lattare kan relatera till det.

Du missar poängen. Det handlar om vad det kostat dig för att hamna i situationen att ni har sex. Man räknar givetvis inte med att få sex varje gång man bjuder en person eller en tjej på något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en vis man sa för länge sedan "Livet är / skall vara ett lidande" :D Och vissa verkar lida mer än andra.

Ha en bra dag / SatanG

Jopp. Det är livets hårda skola. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jopp. Det är livets hårda skola. :dance1:

Och du hamnade i Obsklassen förstår jag :whistle:

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte förbjudet för svenska tjejer att sälja sex. Men många är det som har sökt lyckan tex i England och USA.

När de sedan skiljer sig tar de hem ofantliga summor ofta som enda prestation i dessa förhållanden är att de var frigjorda blondiner och att de i vissa fall har burit hans barn.

Ta Elin Nordengren hon vill ju ha en bra slant för de åren hon nu har varit tillsammans med Woods var i ligger hennes prestation för att motivera att hon skall ha pengar vid en skilsmässa? Är hon en hora som skall ha betalt efter slutfört uppdrag?

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka deprimerande erfarenheter så många verka ha på det här forumet. Att man alltid betalar för sex är ju helt absurt eller räknar ni in slitage på ba**en i era ekonomiska kalkyler? Man behöver vare sig bjuda på drinkar, mat, presenter eller kontanter för att ha sex med vare sig svenska eller thailändska tjejer.

Påståendet att man alltid betalar för sex är bara ett försök att släta över diverse moraliska dilemman man har av att köpa sex i Thailand (kognitiv dissonans).

Kvinnor har minst lika mycket sexuella lustar som män och även om det finns många som förenar både nytta och nöje så är det väldigt långt ifrån alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du hamnade i Obsklassen förstår jag :whistle:

Du är nog inte vidare bra på ekvation..eller tolkning av skrift heller. Men vad gör det...snart är det julafton! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka deprimerande erfarenheter så många verka ha på det här forumet. Att man alltid betalar för sex är ju helt absurt eller räknar ni in slitage på ba**en i era ekonomiska kalkyler? Man behöver vare sig bjuda på drinkar, mat, presenter eller kontanter för att ha sex med vare sig svenska eller thailändska tjejer.

Påståendet att man alltid betalar för sex är bara ett försök att släta över diverse moraliska dilemman man har av att köpa sex i Thailand (kognitiv dissonans).

Kvinnor har minst lika mycket sexuella lustar som män och även om det finns många som förenar både nytta och nöje så är det väldigt långt ifrån alla.

Så du har aldrig betalat för "de fria"...de som så oerhört gärna har sex med dig utan att kosta dig ett enda öre? Mmm...den var ju bra. :great:

Skulle vara kul att få se din analys och förklaring om vad som menas med att det inte kostar dig något.

Jag har aldrig påstått att kvinnor inte har sexuella lustar, de har det precis som män. Fast till 99% vill jag nog påstå att det är män som uppvaktar kvinnor och förväntas bjuda damen på något. Jag har inget emot det alls..absolut inte...men faktum är..att vi alla betalar för slutprodukten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka deprimerande erfarenheter så många verka ha på det här forumet. Att man alltid betalar för sex är ju helt absurt eller räknar ni in slitage på ba**en i era ekonomiska kalkyler? Man behöver vare sig bjuda på drinkar, mat, presenter eller kontanter för att ha sex med vare sig svenska eller thailändska tjejer.

Påståendet att man alltid betalar för sex är bara ett försök att släta över diverse moraliska dilemman man har av att köpa sex i Thailand (kognitiv dissonans).

Kvinnor har minst lika mycket sexuella lustar som män och även om det finns många som förenar både nytta och nöje så är det väldigt långt ifrån alla.

Ja tänk så enkelt det kan vara, det finns kvinnor som faktiskt kan tänka sig att gå den traditionella vägen!

Det talas väldigt lite om romantik, passion!

Barer, sex, pengar, horor-tycks vara melodin hos många, alla tar betalt principen är ju så dumt så dumt eller baserat på oerhört dåliga upplevelser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du missar poängen. Det handlar om vad det kostat dig för att hamna i situationen att ni har sex. Man räknar givetvis inte med att få sex varje gång man bjuder en person eller en tjej på något.

Poangengen ar mkt tydlig men saknar relevans. De kan ju vara sa att det forvisso kostat mig nagonting for att hamna i situationen. Drinkar, middag, soppapengar, telefonrakning eller vad som helst. Dock inte med uppsatet att "kopa" en tjanst och damen ifraga "saljer" inte. Bara for att det har varit "omkringkostnader" sa betyder det inte att det handlar om en affarsuppgorelse. Just att det ar en affarsuppgorelse kring utbyte av sex mot betalning ar defintionen pa prostitution. Darmed blir hela jamforelsen mellan prostitution och bjuda en tjej pa en drink i baren extremt haltande.

Det är ju inte förbjudet för svenska tjejer att sälja sex. Men många är det som har sökt lyckan tex i England och USA.

När de sedan skiljer sig tar de hem ofantliga summor ofta som enda prestation i dessa förhållanden är att de var frigjorda blondiner och att de i vissa fall har burit hans barn.

Ta Elin Nordengren hon vill ju ha en bra slant för de åren hon nu har varit tillsammans med Woods var i ligger hennes prestation för att motivera att hon skall ha pengar vid en skilsmässa? Är hon en hora som skall ha betalt efter slutfört uppdrag?

Moo

Vad pavisar detta for kvinnosyn? Alla tjejer ar horor tills motsatsen ar bevisad? Jag blir morkradd nar jag tanker pa vilka minor folk maste gatt pa for att fa en sadan sne och cynisk bild av det motsatta konet. Vidare ar ditt resonemang direkt ohederligt da du forenklar en komplicerad situation som giftemal och gemensamma barn till att enbart handla om sexuellt utbyte. Att du dessutom antyder att de ar frigjorda ar sa billigt eftersom du inte har en aning men anda gissar vilt - allt for att det skall passa in i din varldsbild och argumentation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...