Jump to content
IGNORERAD

Budget per månad i Thailand


Mr Ning Ning

Recommended Posts

  • Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    35

  • broder tuk tuk

    16

  • Odin

    15

  • Mr Ning Ning

    15

Mest aktiva i denna tråd

Guest Forden34

Jag brände 78 000 skr + resa 4890 på en månad å då var tjejen med i tre veckor, puhhhhhhhhh

Jag vet att det är mycket deg men det sket jag i då det var min första resa å inte haft semester sen 1993.

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina resor till Thailand med eller utan flickvän brukar vara ganska lika i utgifter, brukar göra av med ca 5000-6000 baht/dag.

Men då brukar jag/vi inte vara kvar på samma ställe, utan brukar bli en del rese kostnader med taxi,båt,flyg i den budgeten också..

Men tycker som flera andra jobbar hellre hårt hemma och kan spendera lite mer när man kommer iväg på semester..

Har en kompis som åkte 2 mån och han klarade sig på 11000kr med allt utom resan, så alla har vi olika krav på boende, mat och nöjen..

Mvh Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brände 78 000 skr + resa 4890 å då var vi 2 st, puhhhhhhhhh

Jag vet att det är mycket deg men det sket jag i då det var min första resa å inte haft semester sen 1993

Hur länge var du borta?

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brände 78 000 skr + resa 4890 på en månad å då var tjejen med i tre veckor, puhhhhhhhhh

Träffade jag någon som villigt spenderade ca. 2 månadslöner per dag på, eller tillsammans med mig och som dessutom är mer än villig att bygga ett nytt hus till mig på marken som mina föräldrar äger skulle jag också kunna tänka mig att gifta mig med denne även om hon skulle se ut som Elisabeth Höglund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brände 78 000 skr + resa 4890 på en månad å då var tjejen med i tre veckor, puhhhhhhhhh

Jag vet att det är mycket deg men det sket jag i då det var min första resa å inte haft semester sen 1993.

Det ska du inte skämmas över! Se på paret från Skåne som shoppade sönder Ullared för närmare 60 000 kr...på bara en massa bråte! Dina 78 000 kr känns välplacerade i förhållande till vad de köpte...

Link to comment
Dela på andra sajter

men om man verkligen skulle vilja leva extremt billigt så borde man kunna klara en dag på 50 B /dag exkl boende!

inte mitt mål men rent praktiskt borde det väl kunna funka!

Link to comment
Dela på andra sajter

men om man verkligen skulle vilja leva extremt billigt så borde man kunna klara en dag på 50 B /dag exkl boende!

inte mitt mål men rent praktiskt borde det väl kunna funka!

50 baht låter lite väl snålt. Men jag skulle kunna klara mig på under 150 baht om dagen exkl. boende om jag ville det och ändå äta 3 mål mat ute varje dag.

Ändrades av Welder
Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru svetsarn

Lite skillnad är det, jag lägger mina stålar på vad jag vill. Om jag prioriterar att bränna mina SKATTADE stålar på att ha ett gott liv en månad så gör jag det oavsett vad förmyndarstaten eller ngn annan säger eller tycker.

I alla fall än så länge

tids nog så kommer säkert lagar och förordningar att reglera tex. vilken mat och i vilken mängd du tillåts konsumera.

Jag kan lungna dej med att tjejen har redan ett fint hus i Los, men det spelar ingen roll för jag vill ändå inte ha ett hus där jag inte bor.

Men tack för omtanken, även om den var ironisk

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 baht låter lite väl snålt. Men jag skulle kunna klara mig på under 150 baht om dagen exkl. boende om jag ville det och ändå äta 3 mål mat ute varje dag.

ja då får du nog äta thaislafs varje dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja en sak e då säker å de e att den garanterat SPRICKER :blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Conservator!

Att överleva på 50 baht om dagen är fullt möjligt.

Jag överlevde en hel månad i apburen på två portioner ris och vattensjuk kål per dag plus en flaska vatten.

Sammanlagt kostade väl dessa måltider ca 15-20 baht.

Men i normala fall så är nog snålaste budgeten om man vill fortsätta vara psykiskt frisk:

frukost: ca 30 baht. Nescafe plus bröd och smör och pålägg från seven eleven.

Lunch: ca 35 baht En tallrik ris och kyckling eller nudelsoppa plus vatten.

Middag: ca 50-100 baht: Ris plus tilltug, ex kyckling, fläsk eller nötkött.

Frukt: ca 10-20 baht.

Har man möjlighet att själv laga sin mat i 2500 baht per månadrummet så blir det väl några 10 bahtare billigare per dag.

Faktiskt en engelsk kille som prövade att leva så snålt han kunde under en månad utan att knäckas.

Hans dagliga budget finns på www.ajarn.com

Men enligt hans uträkning handlade det ju om att stå ut under en månad på en budget på ca 30000 baht inklusive månadshyran för rummet.

Han unnade sig i och för sig ganska mycket sprit och festande på helgerna men hans mathållning höll väl ungefär ca 100 baht per dag budgeten.

Väldigt mycket nudelsoppor från seven som han värmde i en microvågsugn på rummet.

Absolut inget att rekommendera.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Btt.

Ja det är väl avhängt på vilket liv man vill leva, klart som korvspad hehe att det går. Men va f-n vem ska få stålarna när du dör? Allmänna arvsfonden tackar ingen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

men om man verkligen skulle vilja leva extremt billigt så borde man kunna klara en dag på 50 B /dag exkl boende!

inte mitt mål men rent praktiskt borde det väl kunna funka!

Ja det skulle nog funka. Speciellt i Issaan om man lever i en by.

Det blir inga extravaganser, men mat för dagen blir det.

Det är nog inte så kul men ur ett sociologiskt perspektiv kan det vara intressant..

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Btt.

Ja det är väl avhängt på vilket liv man vill leva, klart som korvspad hehe att det går. Men va f-n vem ska få stålarna när du dör? Allmänna arvsfonden tackar ingen...

Du har ju barn?

iofs inte meningen att de skall få stålarna men i alla fall inte allmänna arvsfonden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Träffade jag någon som villigt spenderade ca. 2 månadslöner per dag på, eller tillsammans med mig och som dessutom är mer än villig att bygga ett nytt hus till mig på marken som mina föräldrar äger skulle jag också kunna tänka mig att gifta mig med denne även om hon skulle se ut som Elisabeth Höglund.

forden34 tjänar kulor på sitt hojbyggande,då kan man unna sig lite av livets goda :dance1::preved:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru svetsarn

Lite skillnad är det, jag lägger mina stålar på vad jag vill. Om jag prioriterar att bränna mina SKATTADE stålar på att ha ett gott liv en månad så gör jag det oavsett vad förmyndarstaten eller ngn annan säger eller tycker.

I alla fall än så länge

tids nog så kommer säkert lagar och förordningar att reglera tex. vilken mat och i vilken mängd du tillåts konsumera.

Jag kan lungna dej med att tjejen har redan ett fint hus i Los, men det spelar ingen roll för jag vill ändå inte ha ett hus där jag inte bor.

Men tack för omtanken, även om den var ironisk

Har jag kommenterat något du sagt eller gjort eller på något vis brytt mig om vad du gör eller inte gör?

Förklara gärna så ska jag göra mitt yttersta för att komma med någon sorts förklaring till mitt handlande.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att leva på snålbudget i Thailand och ex som pensionär är säkert ett utmärkt sätt att bli hel eller halvalkis.

Jag har sett dessa trasiga och utmärglade gubbar planlöst vandra omkring i Pattaya. Deras dag bsstår av några vändor till nudelståndet och ett antal singha för att sedan återvända till rummet för ytterligare en 5-6 stora singha sedan sömn tills de vaknar för att åter gå ut och inhandla ytterligare öl.

Minns en gubbe som bodde i rummet bredvid mig. Varenda morgon stod där minst 10 stora singha utanför hans dörr som städerskan fick plocka undan.

På nätterna var där ett jävla oväsen inne i rummet när gubben bråkade med någon tjej han plockat upp någonstans på sin motobike.

Eller ochså så pippades det friskt därinne.

Gubben som för övrigt var en fetmagad tysk försökte vid ett antal tillfällen locka med broder på sina brudraider men utan att lyckas.

De brudarna han drog hem var inga godingar, om man säger så.

Fan vet var han raggade upp dem. Troligen på Beach Road.

Själv hamnade jag en gång i sängen med en skata på säkert 60 år som jag i fyllan utanför seven kom i slang med.

Av någon anledning skulle hon plötsligt snabbt hem när jag fått av henne Behån.

Vet inte vad som flög i kärringen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

forden34 tjänar kulor på sitt hojbyggande,då kan man unna sig lite av livets goda :dance1::preved:

Det tycker jag absolut att han ska göra. Han verkar klara av det ganska bra också efter vad det låter och det missunnar jag honom inte alls.

Det var inte tänkt som något påhopp på honom utan mer en reflektion på vad jag själv kan tänkas göra för så mycket pengar. Försökte att krydda det men lite ironi men det fungerade väl så där kan jag tycka nu så här i efterhand.

Är Bettan villig att spendera motsvarande summor på mig så kan jag ställa upp på en åktur eller två.

(Nu försökte jag vara lite ironisk igen.)

Link to comment
Dela på andra sajter

ja då får du nog äta thaislafs varje dag

Ja men jag tycker om det. Det finns massor av både god och bra mat om man vet var man ska gå.

Jag äter ofta på mindre thairestauranger även om jag inte gör det alla dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...