Jump to content
IGNORERAD

Budget per månad i Thailand


Mr Ning Ning

Recommended Posts

Det vore mycket intressant att veta hur stor budget alla sifferkunniga på den här tråden anser som lämplig när man är i Thailand?? Ex, per månad el. vecka.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    35

  • broder tuk tuk

    16

  • Odin

    15

  • Mr Ning Ning

    15

Mest aktiva i denna tråd

Det vore mycket intressant att veta hur stor budget alla sifferkunniga på den här tråden anser som lämplig när man är i Thailand?? Ex, per månad el. vecka.

Hej.

1000sek/dag. Resa ej inräknad.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

DE blir 135000tbh räknat på 4,50 i kurs. Hur mycket ska du driva runt på de beloppet??

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

FTN705 som tycker de är en lämplig budget per mån i Thailand. Å nog är det friskt alltid. Hade -17 på morgonen i Östergötland.

Ändrades av Mr Ning Ning

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

FTN705 som tycker de är en lämplig budget per mån i Thailand. Å nog är det friskt alltid. Hade -17 på morgonen i Östergötland.

Hej Mr Ning Ning

Det är en mycket lämplig semesterbudget för mig.

Mvh.Frazze

Ändrades av ftn705
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte mig emot. Det är dina pengar. Blev bara lite nyfiken. Ligger själv lite lägre men har inte tråkigt för de. Våra behov styr ju utgifterna på olika sätt.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte mig emot. Det är dina pengar. Blev bara lite nyfiken. Ligger själv lite lägre men har inte tråkigt för de. Våra behov styr ju utgifterna på olika sätt.

Hej.

Fördelat ungefär så här i tbh. Hotell 1000-1500. Mat&dryck 2000-2500. Övriga nöjen 1000-1500.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Den frågan går väl knappast att svara på om du inte berättar vad du vill göra i Thailand och hur länge du vill vara där.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de blev lite konstigt. Jag skcka mest ut frågan för att se vad andra har som budget vid resor. Som läget ä nu åker jag bara på en månad men ska försöka få till 3mån under vintertiden och lägre fram kan de nog bli längre tid. Jag behöver som sagt inte bo på hotell längre men betalar för hennes rum när jag är där. ca3000tbh i mån. Sen dricker jag inte alkohol så de håller ner utgifterna. Men är gärna ute i nöjeslivet ändå. Röker inte. Är mycket förtjust i god mat å gillar Thaifood. Märkte till min glädje att man kan äta rätt mycket i Thailand utan att gå upp i vikt. Tappade 3kg första resan å sen har de blivit fler som åkt bort.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev en konstig tråd när man klipper utsådär från andra trådar!

Släpp saxen och ta rätt nål till tråden nästa gång ska Du se att det går bra.

Den tråden handlar om budget i Thailand.

Som tidigare sagts så är det rätt stor skillnad att bo här eller att besöka landet.

Min uppfattning efter att ha tillbringat några år här:

Förutom grundkostnad som t.ex. boende räknar jag med att det går alldeles utmärkt att leva för 2000 bath om dagen för att ha en behaglig tillvaro.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev tidigare så styr ju våra behov utgifterna i hög grad. Ja att bo längre tid på en plats brukar alltid bli billigare när man lärt sig var saker finns till bästa pris. Jag är ju ny i detta med bara 3resor än så alla tips och förslag är välkommna. Jag gick runt på drygt 10000tbh i veckan sist å hade mycket trevligt hela tiden utom när polisen stoppa oss utan hjälmar, men hon körde så de kosta bara 200tbh i böter.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Under min första resa till LOS gjorde jag på plats av med ca 60,000 TBH under 23 dagar (hotell, mat, resor, nöjen, shopping, etc). Blir ca 2,600 TBH per dag. Jag snålade inte, köpte det jag ville ha. Var och hälsade på damen så det var ingen "kung i baren" i dessa 2,600 TBH.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm ok

Jag har aldrig klarat en månad under 70k Kronor, fast det har blivit det dubbla åxå men vi är ju alla olika.

Jag (och det står bara för mej) gillar inte att spara/snåla när jag är på semester.

Har jag inte stålar så jag kan leva det livet så stannar jag hemma och drar ihop pengar så att jag kan..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm ok

Jag har aldrig klarat en månad under 70k Kronor, fast det har blivit det dubbla åxå men vi är ju alla olika.

Jag (och det står bara för mej) gillar inte att spara/snåla när jag är på semester.

Har jag inte stålar så jag kan leva det livet så stannar jag hemma och drar ihop pengar så att jag kan..

Håller helt med, man ska inte snåla på sin semester. Och ja, låter som om du har riktigt kul! Skulle vara roligt om man kunna få lite mer info om vad du gör på dina resor.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag klippte sönder tråden pga att detta är en helt separat diskussion mot vad som efterfrågades i den andra tråden.

Plus för att det alltid är intressant med budget-prat.

Och jag ser inte direkt det konstiga i denna tråd. Finns väl inte nån, med enkelhet, synlig koppling till den andra tråden?

Link to comment
Dela på andra sajter

... Förutom grundkostnad som t.ex. boende räknar jag med att det går alldeles utmärkt att leva för 2000 bath om dagen för att ha en behaglig tillvaro. ...

Aj, aj!

60 000 per månad utöver grundkostnaderna (är det även mat, tele, försäkringar)! Nu gör du mig nervös. Jag hade fått information av svågern bl a, att vi skulle kunna ha ett bra liv för 50 000, ink. grundkostnaderna, i Udon.

Nu spelar jag inte golf, så då kanske det går att hanka sig fram. rolleyes.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj, aj!

60 000 per månad utöver grundkostnaderna (är det även mat, tele, försäkringar)! Nu gör du mig nervös. Jag hade fått information av svågern bl a, att vi skulle kunna ha ett bra liv för 50 000, ink. grundkostnaderna, i Udon.

Nu spelar jag inte golf, så då kanske det går att hanka sig fram. rolleyes.gif

jap.gif

Håller med!

Sjukt att det skulle kosta 60 000 utöver grundkostnader, måste äta på lyxmat varje dag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Marlon... Det kan ganska enkelt sammanfattas, Vad som faller mej in.

Vi började resan på Shangri-la hotel i Bkk 3-4 dagar där hyrde jag 2 rum ett till mej och ett till min son med flickvän, jag hade aldrig stannat i Bkk tidigare men nu gjorde vi verkligen stan min resekamrat (en riktig gammal Thairäv) visade mej runt.

Varje dag startade med (efter frukost) en tretimmars promenad ok låter tråkigt men var skitroligt, ocn vid 2-3 tiden så lyckades vi som av en händelse alltid hamna på någon trevlg bar.

Vi (jag &tjejen)tog en taxi som skjutsade oss upp till Surin.

Och han som körde var så jäkla trevlig och så bra chaffis (pratade bla flytande Engelska) så jag ville att han skulle stanna och fortsätta skjutsa oss några dagar, jag frågade och han sa ja- jag kan bo i bilen sa han. Men jag hyrde in honom på hotellet.

Han stannade i 3-4 dagar innan han åkte tbx till Bkk.

Och vi stannade ytterligare några dagar och kompisen som mellanlandat i Pattaya kom upp med sin tjej och hjälpte mej att röja innan suget efter Beachen blev för stort och vi tog en Commuter till Koh Chang.

Vi hyrde varsin Bungalow och ett par moppar som vi verkligen använde, vi var nog vid varenda vattenfall på ön.

Jag har varit några gånger på K.C. tidigare så nu var det min tur att vara guide, och vi hade det verkligen skönt och trevligt.

Jag anser att Thailand bästa seafood restaurant ligger på K.C. och där tillbringades nästan varje kväll, det är ett litet oansenligt ställe men med Thai seafood som det ska smaka.

Vi hittade även en bartender som efter ett liv ute bland dom fiiina barena i stora världen kommit hem och startat en liten bar vid Bang bao där han serverade drinkar i världsklass.

Orkar inte skriva mer just nu

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Odin,

Räcker gott med det du skrivit, har fått en bra uppfattning. Låter som om du unnar dig och dina nära och kär ett bra liv. Schysst! :great:

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin,det verkar som våra kostnader är snarlika :drinks: gillar oxå att bli av med stålars verkar det som,men kul har jag alltid.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...