Jump to content
IGNORERAD

Whiskey i Udon


MangeUdon

Recommended Posts

God kväll (god dag)gott folk.

Jag har min käre fader på besök i Thailand. Nästa vecka fyller gubben år och jag hade tänkt mig att några flaskor fin whiskey skulle smaka. Med det menar jag inte sang-som, mekong, black label och dylik. Jag skulle vilja få tag i någon "finare" whiskey. En singelmalt typ Mac Allan, Laphroig, Glen livet eller liknande. Vart kan jag hitta det i Udon? Finns det över huvud taget att tillgå?

Jag har sett att lotus och Carrefour kränger "halvshysst" whiskey typ chivas, men det verkar vara det flådigaste som går att få tag i på dessa varuhus, eller har jag fel? Någon annan välsorterad spritbutik kanske?

Tacksam för tips!

/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

God kväll (god dag)gott folk.

Jag har min käre fader på besök i Thailand. Nästa vecka fyller gubben år och jag hade tänkt mig att några flaskor fin whiskey skulle smaka. Med det menar jag inte sang-som, mekong, black label och dylik. Jag skulle vilja få tag i någon "finare" whiskey. En singelmalt typ Mac Allan, Laphroig, Glen livet eller liknande. Vart kan jag hitta det i Udon? Finns det över huvud taget att tillgå?

Jag har sett att lotus och Carrefour kränger "halvshysst" whiskey typ chivas, men det verkar vara det flådigaste som går att få tag i på dessa varuhus, eller har jag fel? Någon annan välsorterad spritbutik kanske?

Tacksam för tips!

Blacken är väl i allafall schysstare än den halvschyssta Chivas

/

www.mangeudon.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenixen Mange.

Hoppas Ni har det bra på badsemestern,

Siam Nilssons tips är helt rätt, finns på Tesco verkligt sjysta korgar med Chivas och div annat godis för runt 2500 bath. En solklar faderspresent som man ju kan dra lite egen nytta utav. (Kom bara ihåg inköpstiderna)

Hade gott i saltvattnet.

Baa (i sötan)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenixen Mange.

Hoppas Ni har det bra på badsemestern,

Siam Nilssons tips är helt rätt, finns på Tesco verkligt sjysta korgar med Chivas och div annat godis för runt 2500 bath. En solklar faderspresent som man ju kan dra lite egen nytta utav. (Kom bara ihåg inköpstiderna)

Hade gott i saltvattnet.

Baa (i sötan)

Tjena Baa!

Jo, jag kom ju på att jag sett det. Det finns ju massvis av liknande korgar på Lotus...Okej, något mindre älskvärd whiskey kanske, men upplägget är ju tjusigt ändå.

Conservator...hmmm, smaken är ju som baken. Men nog är en chivas något smarrigare än en Black! Men,men.nu är det ju gubben som ska fyllas på bränslet, inte jag :crazy: ...eller? He,he :whistle:

/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Mangeudon skrev.

.Okej, något mindre älskvärd whiskey kanske

Hejsan Mangeudon.

Viktigast är väl dock tanken med presenten och att du sen inte vill ge farsan en Thaiwhiskey

kan nog dom flesta här räkna ut med rumpan och en kritbit

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mange Badare.

ieBifogar bild på resultatet av dagens spaning hos nya Tesco Lotus här i Udon. Det fanns en Johnny till som var lite dyrare...tyvärr hann jag inte fotografera innan jag blev tillsagd att fotoförbud råder !! Ingen av dessa två Johnnie angav destillatets ålder.

Simma lugnt.

/SvenA

post-4094-126121875278_thumb.jpg

post-4094-126121875278_thumb.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

De saljer ju Blue Label pa Lotus ibland. Da spottar man inte i glaset och den piskar ju en sjabbig Chivas mkt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Baa!

Jo, jag kom ju på att jag sett det. Det finns ju massvis av liknande korgar på Lotus...Okej, något mindre älskvärd whiskey kanske, men upplägget är ju tjusigt ändå.

Conservator...hmmm, smaken är ju som baken. Men nog är en chivas något smarrigare än en Black! Men,men.nu är det ju gubben som ska fyllas på bränslet, inte jag crazy.gif ...eller? He,he whistle.gif

/

www.mangeudon.se

Ja som sagt delade meningar, men ar alltid njutit mer utav blackens smak! chivas är överskattat

men helst en Bowmore om jag får välja fritt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hitta en Mackmyra på Lotus kan vara väldigt svårt (555) Billigaste wiskeyn är nog den hemgjorda på landsbygden, Tvi s..n vad det smakar illa. Det var några år sedan som jag använde alkohol senast . Nu för tiden så håller jag mig till Cola zero, slipper bakfyllan. Meditationen slår all fylla i mitt liv nu.

Ha det bäst

jap.gif Khun Karla jap.gif

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vi har en sprit butik i Saraburi och där kan man finna en del verkliga rariteter. Ägaren brukar bjuda på några glas ibland när han ser mig. Och detta från sina utvalda flaskor. Har förstått att det är inte rariteterna han säljer till Thaiarna eller till mig. Men han har faktiskt en hel del flaskor av verkligen finare märkena. Jag har köpt en del bra grejer hos honom men priserna är nästan som hemma i Sverige av de finare sorterna. Tror att han importerar själv och är någon form av grossist där i detta området.Han har stor omsättning på Grants,Chivas och Famous Grouse men sen i övrigt så är det bara skit grejer.Lokala Pipers mm. Men när jag besöker honom så har alltid en ny singel malt till salu. Köper nästan alltid en flaska bara för att han skall köpa in några finare grejer till mig. Tror det heter bistånd eller något sådant. :D

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

De finns en stor sprit butik som har lite mer udda märken och tror dom har singel malt med. Om du kör från big c och in mot stan en ganska bra bit. Rakt fram i rondellen och sen en korsning tror jag. På vänster sida vid en korsning ligger en större sprit butik. Bra priser och trevlig gubbe i kassan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...