Jump to content
IGNORERAD

Korruption är normalt och en inneboende faktor i livet


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

National Anti Corruption kommissionen har bestämt att år 2010 ska vigas åt en upplysningskampanj för att kunna mobilisera miljoner människor så att den thailändska korruptionen kan utrotas, detta sade NACC medlem Pakdee Pothisiri idag i en artikel i tidningen The Nation.

Enligt kommissionens undersökning så anser nästan nio av tio personer i Thailand att korruptionen är det allvarligaste problemet i samhället. Och cirka sex av tio företagsledare sade att de hade haft egen erfarenhet av mutor.

I artikeln i tidningen kan man även läsa att 33% av thailands lagstiftare är så pass miljöskadade att de anser att ”Korruption är normalt och en inneboende faktor i livet”.

Jag kan bara säga ”Good Luck” till NACC och deras kommande utrotningskampanj.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/2009/12/16/politics/politics_30118638.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det känns nästan som en dödfödd kampanj

Alla som kan driva den är ju själva på olika sätt korrumperade. Annars skulle dom aldrig nått dit dom är från början

Men jag håller tummarna för att dom lyckas för korruptionsproblemet är det i särklass värsta som finns i Thailand och det som hindrar vettig utveckling av landet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid något.

En lång resa börjar nog med ett första steg. (finns nog finare sätt att uttrycka det på)

Håller tummarna!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...