Jump to content
IGNORERAD

Importskatter (bil) till Thailand.. någon som vet?


noBuzz

Recommended Posts

Har ju samlat massor av barnbidrag nu och tänkte köpa en sån här för bidragspengarna.

volkswagen-concept-t-1.jpg

volkswagen-concept-t-7.jpg

volkswagen-concept-t-6.jpg

Någon som vet vad importskatten kan tänkas bli? Är den avdragsgill i Sverige?

smile.gif

PS. Ska naturligtvis ha en gul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa du borde ju kunna få tillbaka momsen ialla fall, men fråga J.Posener han är ju kunnig i området. Och även en fena på preskriptionstider

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha han ser ju ut som ett stort barn så jag skulle inte hålla det för otänkbart.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du bussen, då får du ligga i, 306% wow. Det är ju Svenska siffror nästan..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det finns rejäla skatte/importlättnader för s.k. eco-fuel bilar.

Senaste siffrorna jag såg var importskatter på runt 23% för de billigaste bilarna.

Sen ska man ju tänka på att det ges kraftiga "rabatter" för äldre bilar. Skatten minskar för varje år som bilen är gammal upp till 10 år, sen stannar den på samma skattesats.

Ska se om jag kan hitta mera info.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade barn och barnbidrag så skulle jag definitivt inte spendera dom pengarna på mig själv och nåt lyxåk..men vi är ju olika.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade barn och barnbidrag så skulle jag definitivt inte spendera dom pengarna på mig själv och nåt lyxåk..men vi är ju olika.

Fritz..

Frågade precis William om han vill köpa en ny bil åt mig... Och han sa: -Ja, pappa. Såklart. :)

Fin son man har...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade barn och barnbidrag så skulle jag definitivt inte spendera dom pengarna på mig själv och nåt lyxåk..men vi är ju olika.

Fritz..

Tja, jag har ju inte barnbidrag längre så något lyxåk är tyvärr uteslutet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade precis William om han vill köpa en ny bil åt mig... Och han sa: -Ja, pappa. Såklart. smile.gif

Fin son man har...

Tjenare P3 drinks.gif

Jag uppfattade trådskaparens första inlägg som att han ( ironiskt) ville använda sina barnbidragspengar till att att köpa en lyxbil.

Om din grabb William vill köpa en ny bil till dig så tycker jag det är..vad säger man...gulligt.preved.gif

Själv har jag inga barn men hälsa William och hans mamma från Fritz att ni är välkomna att hälsa på oss i vårt enkla boende närhelst ni är i Pattaya.

Mvh Fritz.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare P3 drinks.gif

Jag uppfattade trådskaparens första inlägg som att han ( ironiskt) ville använda sina barnbidragspengar till att att köpa en lyxbil.

Om din grabb William vill köpa en ny bil till dig så tycker jag det är..vad säger man...gulligt.preved.gif

Själv har jag inga barn men hälsa William och hans mamma från Fritz att ni är välkomna att hälsa på oss i vårt enkla boende närhelst ni är i Pattaya.

Mvh Fritz.

Hej Fritz,

Ja, du har helt rätt. Och jag tackar för inbjudan. Vi kommer ner till Pattis den 26 denna julens månad och även i Januari runt den 14.

Då lär säkert en hel del medlemmar träffas. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Buzzen

Jag kommer ihåg för drygt 20 år sen

så hade Norge sjuka regler för import

och skatter/försäkringar för sportbilar

Men någon kom på ett kryphål, man registrerade

bilen som lastbil, och satte upp ett plexiglas

mellan framsätet och baksätet :dance1:

VIPS..så hade man en lastbil. sen var

det bara att köra runt, jag tror t.o.m att

man kunde lyfta momsen för bilen. Vet inte

idag om dom knutit igen den säcken, men det

såg roligt ut när det kom Porche, Ferrari, BMW

alla med en plexiglas uppskruvad i bilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns eller fanns väl något liknande i Sverige också för att komma undan den högre skatten på dieselbilar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...