Jump to content
IGNORERAD

TV5: Sexturisterna - Thailand


UT006

Recommended Posts

Kanal%205.gif

Sexturisterna - Thailand

popup_arrow_left.gifFöregående Nästa popup_arrow_right.gif

TID: 02:15 - 03:10

Brittisk dokumentär från 2007. Flickvän till salu i Thailand.

-------------------------------

Har vi sett den förut?

-------------------------------------------------------------------------

Adm. kan väl slänga den här tråden om någon annan har hunnit före.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    7

  • Sabura

    3

  • Fritz

    3

  • Nerike

    2

Mest aktiva i denna tråd

Varför visa så mycket skit från Thailand, när det finns lika mycket skit på vår egen bakgårdmellow.gif

ha det bäst

Khun Lasse

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför visa så mycket skit från Thailand, när det finns lika mycket skit på vår egen bakgårdmellow.gif

ha det bäst

Khun Lasse

Tycker faktiskt det är bra att det visas, för många svinar rejält i det underbara landet Thailand. Det är aldrig fel att ta ett steg tillbaka och skänka en eftertanke. Thailand är underbart på väldigt många sätt och de bjuder in alla att ta del av deras land. Tyvärr tar en del element inte hänsyn till varken kultur eller människovärde och det är bra att just detta belyses mellan varven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt det är bra att det visas, för många svinar rejält i det underbara landet Thailand. Det är aldrig fel att ta ett steg tillbaka och skänka en eftertanke. Thailand är underbart på väldigt många sätt och de bjuder in alla att ta del av deras land. Tyvärr tar en del element inte hänsyn till varken kultur eller människovärde och det är bra att just detta belyses mellan varven.

Menar du toplessbadande farangkvinns nu eller? :unsure:B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt det är bra att det visas, för många svinar rejält i det underbara landet Thailand. Det är aldrig fel att ta ett steg tillbaka och skänka en eftertanke. Thailand är underbart på väldigt många sätt och de bjuder in alla att ta del av deras land. Tyvärr tar en del element inte hänsyn till varken kultur eller människovärde och det är bra att just detta belyses mellan varven.

Tycker ochså att det är bra att ämnet tas upp men detta är väl inte ett LOS problem mera

ett globalt problem!

Kolla dom stackars Afrikanska männen som blir utnyttjade av frånskilda eller gifta Euoropakvinns

som bara har en sak i huvudet när dom drar iväg med vänninan på en HÄLSOTRIPP!!!! :P

Eller alla stackars brudar i Copenhagen som gav gratis ligg till alla tjänstemän på Klimatmötet

i ren protest!

Eller Malmskinnarn,Nyhamn,Reperbahn,Soho what ever same same but diffrent!!!!

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ochså att det är bra att ämnet tas upp men detta är väl inte ett LOS problem mera

ett globalt problem!

Kolla dom stackars Afrikanska männen som blir utnyttjade av frånskilda eller gifta Euoropakvinns

som bara har en sak i huvudet när dom drar iväg med vänninan på en HÄLSOTRIPP!!!! :P

Eller alla stackars brudar i Copenhagen som gav gratis ligg till alla tjänstemän på Klimatmötet

i ren protest!

Eller Malmskinnarn,Nyhamn,Reperbahn,Soho what ever same same but diffrent!!!!

MVH Svampen :wai:

Världen är vriden...jag vet. Men nu handlade detta om Thailand och om sexturisterna. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du toplessbadande farangkvinns nu eller? :unsure:B)

Precis...särskilt de som är lönnfeta och över 50... :dance1:

Själv är jag smällfet och 40+. :he:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en dokumentär nu kl 22 på TV8

som heter "Tsunamin efter vågen"

vet inget om den men ska blänga lite

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis...särskilt de som är lönnfeta och över 50... dance1.gif

Själv är jag smällfet och 40+. he.gif

Men det är ju sant så det går inte att argumentera med att det finns i andra länder med liknande former etc.

Talar vi om TL så är det bara så att det är ett stort inslag och att ha starka synpunkter om detta är befogat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför visa så mycket skit från Thailand, när det finns lika mycket skit på vår egen bakgårdmellow.gif

ha det bäst

Khun Lasse

Du menar alltså på allvar att Sverige har lika mycket problem gällande prostitution, korruption, militärkupper, fattigdom, bristande utbildning, trafikdöd, klassklyftor etc som Thailand? Eller har jag uppfattat dig fel? Jag ser inget fel på att uppmärksamma problem i andra länder men när det gäller prostitution så är väl den redan uppmärksammad till förbannelse när det gäller Thailand.

Så jag själv är ganska trött på alla dokumentärer om prostitution och hade gärna sett lite större spridning när det gäller "problem". Och thailändare hade gärna fått göra dokumentärer om problem i Sverige. Det hade varit ganska kul att se en sådan. Undra vad den hade handlat om - äldreomsorgen, hemska svenska kvinnor, bristen på karaokebarer, social ensamhet, vädret, hemska matvanor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför visa så mycket skit från Thailand, när det finns lika mycket skit på vår egen bakgårdmellow.gif

ha det bäst

Khun Lasse

Min gissning är att det beror på att programmet om Thailand lockar betydligt fler tittare och därmed mer reklampengar till TV-bolaget.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gissning är att det beror på att programmet om Thailand lockar betydligt fler tittare och därmed mer reklampengar till TV-bolaget.

Mvh Fritz...

Sex säljer ju alltid. Nu har jag inte stenkoll på allt som visas om Thailand i Sverige men vanligtvis kan man dela in det i två grupper. Totalt okritiska hyllningar a la Vingkatalogen där Thailand är paradiset och alla lever i ett ständigt lyckorus eller horträsket där kvinnor och barn tvingas in i prostitution för att serva korkade västerlänningar. Det kanske finns mer nyanserade dokumentärer och reportage men jag har haft svårt att hitta dessa och jag lovar att jag har letat <_<

Link to comment
Dela på andra sajter

Sex säljer ju alltid. Nu har jag inte stenkoll på allt som visas om Thailand i Sverige men vanligtvis kan man dela in det i två grupper. Totalt okritiska hyllningar a la Vingkatalogen där Thailand är paradiset och alla lever i ett ständigt lyckorus eller horträsket där kvinnor och barn tvingas in i prostitution för att serva korkade västerlänningar. Det kanske finns mer nyanserade dokumentärer och reportage men jag har haft svårt att hitta dessa och jag lovar att jag har letat

Instämmer, men vi är nog för liten grupp för att intressera media för dina förslag whistle.gif

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst säljer sex, men det är befogat att ta upp ämnet för att ingen kan väl missat att det är en jätteindustri i TL.

Sen att det finns ett annat TL också är ju sant !

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg inte denna dokumentär, men rent produktionsmässigt så är det ju alltid succé att göra dokumentär om sexturism.

Ner med en kameraman, ljudteam och ansvarig... filma lite barer, intervjua några brudar. Hem å klipp.

Dan innan den visas i SVT så har Aftonbladet en "Här köar de svenska gifta männen för barnsex" på löpet.

Fruar, barn och gifta män kollar. Och så även MPR'arna som vill se om de känner igen nån i baren.

Brukar ju inte vara någon direkt undersökande journalistik.

Man bara konstaterar att det finns prostituerade, och att det finns torskar.

Sen då? Zzz...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Visst hyrs det och "köps" tjänster av varierande art från de anställda i Thailands barer och nöjesetablissemang. Men enligt den thailändska lagen "The Entertainment Places Act of 1966" så är detta affärsförfarande inte att jämställa med vad västerlänningar ofta tycker är "Prostitution", vilket faktiskt är förbjudet i Thailand.

Vad turisten och den "hyrda" servicekamraten från baren (dock minst 18 år) sedan gör mellan lakanen är något som rubriceras som " special services ".

När den thailändska sexlagen kom till för att blidka starka västerländska påtryckningar så utformades lagen på ett sätt så att renodlade bordeller skulle försvinna från den öppna marknaden, samt för att thaimännens egna favorittillhåll " massage parlours " skulle kunna få laglig licens att fortsätta att tillhandahålla just kroppsknådning och " special services ".

Mer om detta pragmatiska lagvrängande finns att beskåda på denna sida:

http://www.sexwork.com/Thailand/legal.html

Sverige har ju sina sexlagar, och Thailand har även sina lagar som ska följas.

Kanske bäst om man som turist i främmande land tar seden (lagen) dit man kommer, i stället för att upprört vifta med pekpinnar?

Ha de bra och simma lugnt.

SiamNilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst finns den lagen, och den efterföljs ju ganska bra eller?

Special service eller vad man nu vill kalla det för att det skall kännas bra och vem den speciella servicen är till för! (minst lika många Thai som utnyttjar den) Men det är och har varit under

en lång tid etts stort inslag så en viss debatt är ju nog befogad, eller ska man ta seden dit man kommer utan betänkligheter eller synpunkter?

Att bara njuta utav det som står på menuen tycks vara helt ok enl. många!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad turisten och den "hyrda" servicekamraten från baren (dock minst 18 år) sedan gör mellan lakanen är något som rubriceras som " special services ".

Med risk för att verka petig så vill jag ändå påpeka att gränsen numera är 20 år för att få jobba i bar, oavsett om du serverar, diskar eller har andra arbetsuppgifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja visst finns den lagen, och den efterföljs ju ganska bra eller?

Special service eller vad man nu vill kalla det för att det skall kännas bra och vem den speciella servicen är till för! (minst lika många Thai som utnyttjar den) Men det är och har varit under

en lång tid etts stort inslag så en viss debatt är ju nog befogad, eller ska man ta seden dit man kommer utan betänkligheter eller synpunkter?

Att bara njuta utav det som står på menuen tycks vara helt ok enl. många!

Det står en ju en fritt som turist att avstå dessa nöjen, eller hur?

Sex med barbrudar är ju inget som är obligatoriskt bara för att man turistar i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va driver ni med mig, finns det sexturism i los (land of smile)

Nu är det väl som några säger sex säljer, och det gör det verkligen om det finns sexturism i Los.

Och för det andra så är vi svenskar så jävla duktiga på att vissa andra vad som är rätt och fel, och då ska det visas alla dessa doku.. om Los

där det visas att det finns tjejer som bjuder ut sig.

För att dom som inte har råd att åka till Los, kan säga nä till Los åker jag inte för det är bara pedo..,torskar och annat drägg som åker dit.

Det har dom ju sett på TV, och det som visas på TV är ju alltid rätt så nu behöver dom inte skämmas att dom inte har råd att åka till Los.

Och att dom dessutom fick dom nåt att snacka om, ni vet den där perversa grannen som åker ner till los en gång om året.

Och när ska dom visa en bra doku.. om Los som tar upp större problem än tjejer som bjuder ut sig för det finns överallt även i vatikanstaten.

Dom stackars familjer som bor vid sopanläggningar och försöjer sig med att samla in skräp, eller den koruppta eliten som tar åt sig allt som kronjuveler som öppenbart var stulna i ett annat land för att sedan skicka tillbaka falska smycken.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står en ju en fritt som turist att avstå dessa nöjen, eller hur?

Sex med barbrudar är ju inget som är obligatoriskt bara för att man turistar i landet.

Helt rätt upp till var o en, menade inget annat-man tar sina beslut o sen tar man vad som kommer efter sina beslut!

Tillfredställelse, ångest, omgivningen syn på dig etc. etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om detta stämmer men jag har läst på ett par olika ställen att turisterna står för max 5 % av kunderna och att det alltså är ca. 95% thailändska män som utnyttjar dessa "tjänster". Vill man göra ett seriöst reportage om sexhandeln i Thailand borde man väl undersöka detta i stället för att alltid fokusera på turisterna (men saken är väl den att dem som gör reportagen egentligen skiter i om någon thailändsk tjej eller kille far illa i sexhandeln, man vill bara skapa rubriker i hemlandet och tjäna pengar eller få sina 15 minuter i rampljuset och ett program som bara visade thailändare skulle ingen titta på här i väst).

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ändå är detta återkommande ”Thailand-trashande” av sysslolösa murvlar gammal uttjatad skåpmat.

Värre var det i början av 1980-talet då herrtidningarnas reportage från Pattaya och Bangkoks nöjeskvarter var på tapeten i kvällspressen och diskussionsprogram på TV.

Rödstrumpor, moralivrare och vänsterjournalister fullständigt spydde galla över de svenska män som tydligen åkte till det där soliga ”sexträsket” Thailand. :diablo: Då skyltade man inte gärna med destinationen på sin flygbiljett.

Min egen mor var inför min första resa alldeles utom sig av ”skam” när jag som 19-åring (1981) berättade att jag skulle dra till Thailand på semester. Hon försökte till och med gömma undan min bankbok för att jag inte skulle kunna åka. Hon skulle annars få skämmas ögonen ur sig på stan om hon träffade sina moraliskt högstående väninnor (som visste hur det låg till).

Damerna hade ju läst både löpsedlar och hört på TV hur det gick till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå är detta återkommande ”Thailand-trashande” av sysslolösa murvlar gammal uttjatad skåpmat.

Värre var det i början av 1980-talet då herrtidningarnas reportage från Pattaya och Bangkoks nöjeskvarter var på tapeten i kvällspressen och diskussionsprogram på TV.

Rödstrumpor, moralivrare och vänsterjournalister fullständigt spydde galla över de svenska män som tydligen åkte till det där soliga ”sexträsket” Thailand. diablo.gif Då skyltade man inte gärna med destinationen på sin flygbiljett.

Min egen mor var inför min första resa alldeles utom sig av ”skam” när jag som 19-åring (1981) berättade att jag skulle dra till Thailand på semester. Hon försökte till och med gömma undan min bankbok för att jag inte skulle kunna åka. Hon skulle annars få skämmas ögonen ur sig på stan om hon träffade sina moraliskt högstående väninnor (som visste hur det låg till).

Damerna hade ju läst både löpsedlar och hört på TV hur det gick till!

Ingen rök utan..så lite rätt hade ju mamma ändå, även om hon fått det ifrån löpsedlar!

Faktum kvarstår att det är en jätteindustri i landet som med all rätt kan ifrågasättas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...