Jump to content
IGNORERAD

Frun jobbar eller inte?


Guest Flores

Recommended Posts

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    14

  • måne

    9

  • MIWA

    9

  • Baa

    8

Mest aktiva i denna tråd

För att hon är kvinna??????Nänä,för att hon inte kan låta sin far leva det liv han har valt :great: utan att behöva försörja en vuxen dotter i sverige som inte kan acceptera att fadern valt att leva med en thailändsk kvinna i Thailand.Mvh Måne

För att hon är kvinna?

Var har du fått detta ifrån?

Jag har mycket möjligt fel. Hjälpa mig och förklara då! Det finns ju mycket gott om skribenter som klagar om sina familjer på precis samma sätt utan att behandlas på samma sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mycket möjligt fel. Hjälpa mig och förklara då! Det finns ju mycket gott om skribenter som klagar om sina familjer på precis samma sätt utan att behandlas på samma sätt.

Finns ingen annan här (vad jag sett) som hänger ut sin egen far på detta sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Flores tråd är en av många debatter där det klagas på familjemedlemmar och där antaganden dras över hela rasgrupper. Vi har ju till exempel de ofta återkommande debatterna om det thailändska folkets påstådda girighet. Skribenter vill tjata i evighet om sina personliga familjebekymmer. Deras svärfamiljs arbetslösa bröder, handikappade kusiner, gamla mor- och farföräldrar, osv. behöver ekonomiskt stöd. Vidare behöver hustruns giriga barn och syskon böcker för att läsa på skolan och universitet. Ju rikare de sysselsatta familjemedlemmarna är desto större stöd de behövande ska ha. Lustigt nog är det ingen av samma skribenter som klagar att alla svenskar är giriga då sysselsatta svenskar betalar en långt större andel av sin inkomst till sin familjs uppehåll samt kollektivt till landets övriga pensionerade, barn, studenter, osv. Även i Sverige gäller regeln ju större inkomst desto större andel som går till andra. Varför är det ”rättvisa” för att svenska arbetsskadade att inte svältar ihjäl men ”girighet” för att de thailändska dito att inte dör av svält?

Vidare går det inte att diskustera universitetsutbildade thailändare här. Det blir ramaskri varje gång det antyds att någon thailändare har kapaciteten att klara universitet. Deras hustrur och svärfamiljer är ju så grovt outbildade och dåligt på västerländsk film, musik, språk, intressen, osv. En examen är täckmantel för prostituerade. Har någon papper på sin examen så är det köpt. De fattigaste familjerna tar fram pengar för att en rik universitetslektor ska skriva på pappret att dottern är läkare med bästa betyg. Lustigt nog sker det mycket ofta i Sverige att arbetsplatser inte hittar någon lämplig sökande till sina tjänster. Men då formuleras inte etniska påståenden om att alla svenskar är prostituerade som köper sin examen. De som hånar thailändare förklarar svårigheten med att hitta lämpliga utbildade i Sverige med att arbetsplatsen inte är tillräckligt attraktiv, lönen är för dålig, företaget anlitar inte rekryteringsfirma eller låter bli att huvudjaga.

När svenskar ratar skitjobb i Sverige och flockar till bättre löner i Norge, Danmark, osv. kallas de ekonomiskt rationella. Samma för polacker som kommer till Sverige och låter ukrainare och vitryssar sköter de uruselt avlönade jobben hemma. Men när thailändare gör samma sak så är hela befolkningen lata enligt vissa. Alla thailändare ska vara oempatiska eftersom några säger att deras fru, barn och övriga landsmän låter folk ligga och dö efter bilolyckor. I Sverige kan en skrikande kvinna plockas ur en krogkö och våldtas i buskarna en liten bort utan att någon i kön vill förlora sin plats. En man kan ramla genom isen på en sjö med många skridskoåkare för att kämpa länge innan han drunknar medan alla bara tittar på och glor. Men det är ju inte samma sak enligt våra rasbiologer!

Här har Flores uttryckt sig lite klumpigt om thailändare tycker jag. Jag tycker att flera kom med goda och välmenande motargument. Själv tänkte jag räkna ihop hur många år HansG:s fru skulle behöva jobba i restaurang för att han skulle ha råd med flygbiljetter. Men snabbt blev det en hetsig stämning. Fler som brukar bli glada när andra prata skit om thailändare blev sjövilda och började morra som svältande vargar. Till slut blev de som ett vargpack som jagade en skadeskjuten kanin till skogs och kämpade för att vara den första att sänka tänderna i kaninen. Detta för att lämna liket kvar för att ruttna och ätas upp av asätare eftersom det hade för litet kött att bry sig om.

Hur kommer det sig att skribenter som i vanligt fall inte bryr sig ett dugg om andra etniska påståenden baserade på problem med sina närmaste anhöriga anfaller Flores? Varför ska man attackera en skribent bara för att hon är kvinna?

Hälsning

Svarten

Svarten!

Det är inte första gången du drar in etnicitet och ras terminologi i diskussionerna här.. Är du rasist eller? :unsure:

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten!

Det är inte första gången du drar in etnicitet och ras terminologi i diskussionerna här.. Är du rasist eller? :unsure:

Läste du Svartens inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej svarten,

Det här var bland den värsta smörjan jag läst på länge.

"Varför är det ”rättvisa” för att svenska arbetsskadade att inte svältar ihjäl men ”girighet” för att de thailändska dito att inte dör av svält?"

"Vidare går det inte att diskustera universitetsutbildade thailändare här. Det blir ramaskri varje gång det antyds att någon thailändare har kapaciteten att klara universitet. Deras hustrur och svärfamiljer är ju så grovt outbildade och dåligt på västerländsk film, musik, språk, intressen, osv. En examen är täckmantel för prostituerade."

Speciellt detta stycke är ett lågvattenmärke som saknar motstycke:

"Alla thailändare ska vara oempatiska eftersom några säger att deras fru, barn och övriga landsmän låter folk ligga och dö efter bilolyckor. I Sverige kan en skrikande kvinna plockas ur en krogkö och våldtas i buskarna en liten bort utan att någon i kön vill förlora sin plats. En man kan ramla genom isen på en sjö med många skridskoåkare för att kämpa länge innan han drunknar medan alla bara tittar på och glor. Men det är ju inte samma sak enligt våra rasbiologer!"

Gör dig inte dummare än du är genom att blanda in begrepp som rasbiologi och antifeminism (vad nu det är) i denna diskussion.

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej svarten,

Det här var bland den värsta smörjan jag läst på länge.

"Varför är det ”rättvisa” för att svenska arbetsskadade att inte svältar ihjäl men ”girighet” för att de thailändska dito att inte dör av svält?"

"Vidare går det inte att diskustera universitetsutbildade thailändare här. Det blir ramaskri varje gång det antyds att någon thailändare har kapaciteten att klara universitet. Deras hustrur och svärfamiljer är ju så grovt outbildade och dåligt på västerländsk film, musik, språk, intressen, osv. En examen är täckmantel för prostituerade."

Speciellt detta stycke är ett lågvattenmärke som saknar motstycke:

"Alla thailändare ska vara oempatiska eftersom några säger att deras fru, barn och övriga landsmän låter folk ligga och dö efter bilolyckor. I Sverige kan en skrikande kvinna plockas ur en krogkö och våldtas i buskarna en liten bort utan att någon i kön vill förlora sin plats. En man kan ramla genom isen på en sjö med många skridskoåkare för att kämpa länge innan han drunknar medan alla bara tittar på och glor. Men det är ju inte samma sak enligt våra rasbiologer!"

Gör dig inte dummare än du är genom att blanda in begrepp som rasbiologi och antifeminism (vad nu det är) i denna diskussion.

Är begreppet läsförståelse nått du överhuvudtaget förstår emulov?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är begreppet läsförståelse nått du överhuvudtaget förstår emulov?

Hej Lappen,

Ja, den frågan kan man ju ställa sig själv när man får läsa så märkliga saker på nätet nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lappen,

Ja, den frågan kan man ju ställa sig själv när man får läsa så märkliga saker på nätet nuförtiden.

Jag tolkar vissa stycken av svartens inlägg som ironi...gör inte du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tolkar vissa stycken av svartens inlägg som ironi...gör inte du det?

Hej Lappen

Njaa, vill inte kalla det ironi, snarare att folkligt och på ett annorlunda sätt försöka förklara lik och olikheter i mänskligt beteende, men ironin hittar jag inte i inlägget, sen om man håller med eller är ju en annan fråga.

Ibland måste man generalisera för att få respons och då tar alltid någon/några fram stridsyxan, men det är ju så ett forum fungerar.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lappen

Njaa, vill inte kalla det ironi, snarare att folkligt och på ett annorlunda sätt försöka förklara lik och olikheter i mänskligt beteende, men ironin hittar jag inte i inlägget, sen om man håller med eller är ju en annan fråga.

Ibland måste man generalisera för att få respons och då tar alltid någon/några fram stridsyxan, men det är ju så ett forum fungerar.

Baa

Du har delvis rätt för vissa måste man verkligen förklara tydligt för att det ska gå in.

I Sverige kan en skrikande kvinna plockas ur en krogkö och våldtas i buskarna en liten bort utan att någon i kön vill förlora sin plats. En man kan ramla genom isen på en sjö med många skridskoåkare för att kämpa länge innan han drunknar medan alla bara tittar på och glor.

Men det här tolkar jag som överdriven ironi för att åskådliggöra skillnaderna mellan thai och sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej svarten,

Det här var bland den värsta smörjan jag läst på länge.

"Varför är det ”rättvisa” för att svenska arbetsskadade att inte svältar ihjäl men ”girighet” för att de thailändska dito att inte dör av svält?"

"Vidare går det inte att diskustera universitetsutbildade thailändare här. Det blir ramaskri varje gång det antyds att någon thailändare har kapaciteten att klara universitet. Deras hustrur och svärfamiljer är ju så grovt outbildade och dåligt på västerländsk film, musik, språk, intressen, osv. En examen är täckmantel för prostituerade."

Speciellt detta stycke är ett lågvattenmärke som saknar motstycke:

"Alla thailändare ska vara oempatiska eftersom några säger att deras fru, barn och övriga landsmän låter folk ligga och dö efter bilolyckor. I Sverige kan en skrikande kvinna plockas ur en krogkö och våldtas i buskarna en liten bort utan att någon i kön vill förlora sin plats. En man kan ramla genom isen på en sjö med många skridskoåkare för att kämpa länge innan han drunknar medan alla bara tittar på och glor. Men det är ju inte samma sak enligt våra rasbiologer!"

Gör dig inte dummare än du är genom att blanda in begrepp som rasbiologi och antifeminism (vad nu det är) i denna diskussion.

Hej!

Nu har jag lite svårt att exakt förstå vad Knasen, Emulov och säkerligen flera tysta medlemmar har för kritik mot mina skriverier utan närmare precisering. Kul att några dock har visat förståelse!

De som läser trådarna på MPR vet att det oftast finns någon tråd som handlar om ”att thailändare är ”lata”, ”oempatiska”, ”illaluktande”, ”giriga”, ”respektlösa mot andras egendom”, ”ointelligenta”, mmm. eller att svenska kvinnor är ”okvinnliga”, ”radikala feminister för att de vill ha samma lön som män samt hjälp med hushållsarbetet hemma”, ”ser ner på svenska män med thailändska partner” och så vidare.

Om inte ovannämnda teorier är rasbiologi vad är då rasbiologi? Denna ”vetenskap” är känd för att den finkammar världen efter argument för sina teorier men aldrig tar hänsyn till motargument. Som exempel visas bilder på Alfred Nobel med sin höga hatt och en naken, långväxt, muskulös och snyggt ung man i ”läroböckerna” som exempel på typiska svenskar. Som typiska finnar och samer visas bilder på gamla finnar och samer som är puckelryggiga och smutsiga samt bär trasiga kläder. När det diskuteras i trådarna på MPR floreras påståenden om att thailändare ”bryr sig inte om att titta efter när de ser allvarliga bilolyckor”; ”svärbröderna sträcker fram sina händer vid arbetslöshet, studier, osv.”; ”män med hustrur som jobbat på bank, lampbutiker eller som har examen ljuger om hustruns barbakgrund”; … ”Sanningarna” baseras på en eller två individer och beror ofta på missförstånd. Det spelar ingen roll hur många skribenter skriver att de inte känner igen sig i beskrivningarna. Det enda som spelar roll är alla skribenter som håller med. Många känner igen exakt samma företeelse hos en eller två individer i Sverige men även dessa påpekanden avfösas ofta med arga svar. Vad är det för skillnad mellan detta teoribildande på MPR och förfarandet i rasbiologiska läroböcker?

Tillbaks till tråden undrar jag fortfarande varför Flores, en ung kvinna som saknar sin pappa, har väckt så mycket onda känslor när de finns gott om skribenter som skriver ännu sämre smörja om sina (och därmed våra) thailändska familjer och våra svenska mammor, systrar, döttrar och så vidare?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores saknar säkert sin pappa men har otroligt svårt att acceptera att fadern valt att leva sitt(eget)liv tillsammans med sin thailändska och inte med henne.Att hon sen smutskastar henne och hennes familj gör väl knappast saken bättre.HansG var väl på semester med sin dotter och tog vad jag förstår hand om henne under hennes svåra tid därnere.Nu är flores över 30 och har ju fortfarande sin andra del av sin släkt nära.Ska då inte HansG få leva sitt liv som han valt ????Och vad han gör med sina pengar måste väl iallafall vara hans ensak och inte flores(hon kan väl inte ta att sponsorn lägger pengar på nån annan än henne själv)Ha ett gott liv HansG och gör vad som faller dig in :great: Mvh Måne som inte kommer att sponsra mina barn hela livet(när de är vuxna)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Min fru har haft tur när det gäller att få jobb, När hon kom hit från Thailand andra gången , så satte jag mig ner med telefonkatalogen och plöjde igenom dem flesta företagen i min hemstad, ock fick napp. Nu har hon jobbat åt samma företag i snart 7 år. okej det är 75% men det räcker.

jap.gif Khun Lasse jap.gif

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...