Jump to content
IGNORERAD

Frun jobbar eller inte?


Guest Flores

Recommended Posts

Anta detta scenariot. En man har gift sig med en thailändska, de bor nu även permanet i Thailand. Deras ekonomi går jämnt upp, eftersom de endast lever på makens pension.

Men frun jobbar inte, har inte ens erbjudit sig att jobba. Är det vanligt när man gift sig med en thailändska att de blir hemmafruar??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    14

  • måne

    9

  • MIWA

    9

  • Baa

    8

Mest aktiva i denna tråd

Tror jag inte. Min fru kan inte låta bli att jobba när vi är hemma i Thailand. Hon jobbar som fan här i sverige också. När vi är i Thailand så vill hon gärna åka med familjen till marknaden och sälja grönsaker.

/ Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Argumentet "Men man tjänar så lite ändå på att jobba i T-Land" Är man då lat, eller är det sant att det är inte lönt att jobba 10 timmar per dag så man kan lika väl strunta i de pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt, låt mej säga att frugan min är hemmafru, men att påstå att hon är arbetslös vore väldigt orättvist, 3 barn som skall pysslas om och skjutsas till skolan, en make som är ute och reser drygt halva året...

Ungefär som min kära mor hade det när jag växte upp, hon slutade förvärvsarbeta, strax innan jag föddes (är äldsta barnet).

Att jobba 6 dagar i veckan för 6000-8000bath i månaden kanske kan kännas onödigt om det rullar in Ca 50.000 varje månad i pension? Vad vet jag?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Argumentet "Men man tjänar så lite ändå på att jobba i T-Land" Är man då lat, eller är det sant att det är inte lönt att jobba 10 timmar per dag så man kan lika väl strunta i de pengarna.