Jump to content
IGNORERAD

vad händer


sakaeo

Recommended Posts

Min tjej och jag satt och pratade om thailands framtid och hon sa nu är det alvarligt. Efter Kungens födelsedag. Är det många som vill ta makten, det finns en grupp som vilat i några år som har Thaksin sympati och är militärer dom väntar bara att få ta över. Min tjej är jätte orolig för ett inbördes krig. Varför hon säger det är för den information hon fått hemifrån. Hoppas inerligt att det inte blir så.

Jag sa för några år sen att Tailand var på väg åt Burma då fick jag skit, hoppas att jag har fel.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sakaeo!

Vi tycker väl alla samma. Ingen vet vad som ska hända, ser stora farhågor men hoppas att vi har fel. Hur som helst är det många som befarar kungens bortgång särskilt med tanken på att det är brottsligt att spekulera om kungens ev. dåliga hälsa just nu.

Någon gruppering av militärer som är trogna Thaksin har jag inte hört talas om. Lustigt att höra för att jag har faktiskt vistats ganska mycket på en militärbas i Isaan då en släkting bor där. Givetvis var jag nyfiken hur dessa isaanska soldater stod till politiskt men vågade förstås inte fråga. Lustigt nog spelades faktiskt lokalradio på laotiska med inslag av Thaksinvänlig propaganda på basens högtalarna på morgnarna.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaos kommer det att bli när kungen lämnar in det är helt säkert.Det finns många som stödjer Kronprinssesan istället för Kronprinsen .ja huga vad komma

att ske då.

mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var allt lite tragiskt att se kungen på tv här i Thailand på födelsedagen, ett drapperi som drogs åt sidan och där satt han helt apatisk

och efter en stund drogs drapperiet tillbaka

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...