Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

dandy

Flytta till Thailand - behålla bidragen ?

emigrera och behålla bidragen  

132 members have voted

1. 1. är det Ok att behålla bidrag när man emigrerat

• JA - det är ok
      50
    • NEJ - det är oacceptabelt
      82

Recommended Posts

dandy

En kille härifrån Södertälje har emigrerat till Thailand med sin thaifru.

Han "glömde" meddela myndigheterna för att kunna behålla barnbidrag + lite annat och skrev sig på en "brevlådeadress" i stan.

Tycker du det är oacceptabelt ?

dandy

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Pele

fusk är alltid oacceptabelt

Bengt-Erik

Ja så kan man tänka

:whistle:

Tommy

Jag har betalt skatt hela livet, betalar fortfarande litegrann, fast jag inte får mycket för det då vi inte bor i Sverige.

Jag blir så trött när jag läser om bidragsfuskare, men samtidigt glad att jag inte betalar så mycket av deras bidrag längre, de där svinen drar Sveriges ärliga arbetare i fördärvet, önskar att staten hade bättre koll.

Visst är det fel att "fuska" hoppas Sverige löser problemet med fuskare snart, så att ni herderliga skattebetalare får det lite lindrigare!

MVH Tommy

Guest Nobody

Det är ju mina pengar som den fan snor! :angry2:

Tommy

Det är ju mina pengar som den fan snor! :angry2:

Japp, han och tusentals andra :wai: .

MVH Tommy

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Försäkringbedrägeri är alltid occeptabelt vare sig det utförs mot staten eller privat försäkringsbolag.

/mvh

svarten

En kille härifrån Södertälje har emigrerat till Thailand med sin thaifru.

Han "glömde" meddela myndigheterna för att kunna behålla barnbidrag + lite annat och skrev sig på en "brevlådeadress" i stan.

Tycker du det är oacceptabelt ?

dandy

Hej!

Myndigheterna har börjat samköra sina olika registrer i kampen mot fusk. Många personer har avslöjats och straffats.

Teoretisk kan försäkringskassan ser att personen i fråga som mottar bidrag inte har någon inkomst i Sverige. Brist på inkomst i Sverige ger stark misstanke om att personen inte finns i Sverige. Detta utgör dock inte bevis men Fk skulle kunna fråga personen om sin inkomstlöshet som krav för att kunna fortsätta motta bidrag. Kruxet är att Fk inte har resurser att kolla allas uppgifter i andra register.

Fk tar däremot anmälningar från privatpersoner för att underlätta jakten på fuskare. Anmälningarna kan göras anonymt.

Hälsning

Svarten

Odin

``Den fan´´ har kanske betalt in skatt under sitt boende i Sverige så att det täcker...Kanske?

Med risk för att verka cynisk, har någon här reflekterat över att sjukvård, skola äldrevård etc. har försämrats kraftigt de senaste åren. Men skatterna är kvar på samma muntra nivå, dvs. höga. Vart tar våra kära skattemedel vägen tro??

Ja inte f-n ligger förklaringen i att någon (Svensk medborgare) som erhåller barnbidrag (och även betalar en viss skatt) väntar med att skriva ut sej från landet när han flyttar ut.

Och PS. Den som är oskyldig kan kasta första stenen DS.

svarten

``Den fan´´ har kanske betalt in skatt under sitt boende i Sverige så att det täcker...Kanske?

Med risk för att verka cynisk, har någon här reflekterat över att sjukvård, skola äldrevård etc. har försämrats kraftigt de senaste åren. Men skatterna är kvar på samma muntra nivå, dvs. höga. Vart tar våra kära skattemedel vägen tro??

Ja inte f-n ligger förklaringen i att någon (Svensk medborgare) som erhåller barnbidrag (och även betalar en viss skatt) väntar med att skriva ut sej från landet när han flyttar ut.

...

Hej Odin!

Aliansen har sänkt skatten för sysselsatta två år i rad och planerar en sänkning i antigen värnskatt eller statsskatt (vet ej hur det blev) till årsskiftet.

...

Och PS. Den som är oskyldig kan kasta första stenen DS.

Det är inte så säkert att alla eller ens majoritet fuskar. Så lätt är det inte. Alla har inte tillgång till svartarbete eller till utvandra till andra länder. Jag har aldrig fuskat och kommer inte på något sätt att göra det om jag skulle vilja det.

Hälsning

Svarten

Odin

Har du aldrig underlåtit att tex. betala P-mätaren när du springer in ett snabbärende till Kiosken?

Odin

När jag började i mit gebit så hade jag väldigt höga moraliska principer. Men eftersom tiden gick och jag varit hemma hos och sett hur den sk. eliten inom Svenskt näringsliv och även hos ett fåtal riksdagspolitiker lever,

och resonerar när inga kameror fins i närheten sjönk moralen eller kanske du vill kalla det viljan att betala skatt.

Jag är egenföretagare med 2 anställda vissa månader har jag betalat 2-3 hundra tusen i skatt, jag är bara en liten skutt och vi är ju tusentals likadana.

Vart f-n tar alla pengar vägen?

BanFang

Har du aldrig underlåtit att tex. betala P-mätaren när du springer in ett snabbärende till Kiosken?

Det är inte riktigt samma sak som att bidragsfuska eller skattesvindla.

Det är som att jämföra olika brott. Köra lite för snabbt på en biltom väg eller att misshandla någon.

Kan ej jämföras.

MVH BanFang

Odin

Hej Odin!

Aliansen har sänkt skatten för sysselsatta två år i rad och planerar en sänkning i antigen värnskatt eller statsskatt (vet ej hur det blev) till årsskiftet.

Det är inte så säkert att alla eller ens majoritet fuskar. Så lätt är det inte. Alla har inte tillgång till svartarbete eller till utvandra till andra länder. Jag har aldrig fuskat och kommer inte på något sätt att göra det om jag skulle vilja det.

Hälsning

Svarten

Det var bara det rödmärkta paartiet jag hakade upp mej på... Jag vet mycket väl att man inte kan jämföra äpplen och päron. Jag är en vuxen man, vid mina sinnens (nåja)fulla bruk

BanFang

Jag svarar att det är oacceptabelt att uppbringa bidrag om man nu har flyttat utomlands.

Men jag vet att det är svårkollat.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy