Guest Kenthamon Inlagd Mars 30, 2010 Dela Inlagd Mars 30, 2010 Hej Kenth, frågan är bara om du ringer PC-to-PC eller PC-to-Phone för detta pris (och inga fler kostnader för mottagaren). Har läst att 50 THB/mån är ett kampanjpris som gäller bara för 6 "billing-periods". I Skype har det alltid varit gratis att ringa PC-to-PC, medan PC-to-Phone debiteras med en minuttaxa som ungefär motsvarar lokala samtalskostnaden i mottagarlandet (Skype-Out) och inga fler avgifter tillkomer för mottagaren. Fördelen med Skype-to-Go är att du kan ringa Phone-to-Phone för en fast månadskostnad (ca. 90 SEK) med vanliga telofoner (inkl. mobil) eller Skype-telefon för att slippa de lokala minut- och uppkopplingsavgifter som din tele-operatör tar. Dessutom kan du dela abonnemanget med flera personer på olika platser och länder. För mig är Skype-To-Go den perfekta avvägningen mellan pris och bekvämlighet, då jag inte vill vara låst till min dator när jag behöver ringa eller blir uppringd. Förresten går det även att vidarekoppla inkommande samtal till ett annat telefonnummer eller till mobilen om jag så önskar. Samtidigt kan ja själv ringa ifrån min mobil eller annat fast telefonnummer som jag då kan anmäla till tjänsten utan extra kostnad (tex. på jobbet). Friheten är alltså väldigt stor med denna lösning... Mvh //Singha711 Jag kan ringa till alla fasta och mobiltelefoner. Slår bara thailandsnummer, som du var i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Mars 30, 2010 Dela Inlagd Mars 30, 2010 Själv ringer jag med mobil till mobil i Thailand via Rebtel för ca:100:- pratar en timme dagen kanske Använder 3 Telefonjack Nej Tack "Mobilt" hemnummer kan inte bli bättre. Mvh.Plätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Mars 30, 2010 Dela Inlagd Mars 30, 2010 Med Skype pratar du från din PC. Med Rebtel ringer du med din vanliga telefon. Njaaa...du kan ringa från din mobiltelefon och använda Skype. Du skaffar SkypeToGo. Det gör man på www.skype.com. Du betalar mindre än 50:- per månad för ETT land, t.ex. Thailand. Jag har automatisk betalning via mitt VISA-kort varje månad. När du skall ringa så ringer du ditt lokala Skypenummer ( du får ett eget, personligt Skypenummer) t.ex. 08-nummer för Stockholm. Där kan du sedan ringa till valfritt nummer i Thailand. När du ringer ditt nummer så svarar en röst "Välkommen till Skype. Tryck 1 för kortnummer eller 2 för att ringa valfritt nummer" Du kan via webben lägga upp kortnummer. Jag har t.ex nr 1 för tjejens mobil, 2 för tjejens hemnummer, 3 för en kompis där. Du ringer gratis med den enda begränsningen 6 tim. taltid per dag. Funkar utmärkt!! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tegstgor Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Hej Vi använder SKYPE för att ringa till Thailand fast telefon eller mobil Månads kostnad 98 kronor och då ringer du obegränsat. Så nu så ringer frugan ca. 3 timmar per dag till släkt och vänner i Thailand och Australien m.m //Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holst Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Hej Vi använder SKYPE för att ringa till Thailand fast telefon eller mobil Månads kostnad 98 kronor och då ringer du obegränsat. Så nu så ringer frugan ca. 3 timmar per dag till släkt och vänner i Thailand och Australien m.m //Göran Det måste ju va helt underbart att hon sitter i telen 3 tim/dag Mvh Holst Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig. Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd Mars 31, 2010 Dela Inlagd Mars 31, 2010 Hej, Prova Voip Discount, och jämför, min fru och vänner ringer mycket med den. Det är gratis till Thailand både fasta och mobiler. Testa fritt & mer info på www.voipdiscount.com. Ladda kontot med 10 Euro (ca 12,5 Euro med avgifter och skatt) se mer info på sidan om fridagar mm. Max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply. With your FREE DAYS you can call for free to all the destinations listed as free! when you have no FREE DAYS left the normal rates apply. You can get extra Freedays by buying credit. Jag har också använt Voip Discount de senaste somrarna, jag har inte betalat någon uppkopplingsavgift under mina FREE DAYS iaf. 12,5 € får 120 dagar är en bra deal, särskilt när man har pengarna kvar efter 120 dagar... (normaltaxan är ca 10 öre minuten och sms kostar ca 30 öre/st) VoipDiscount Freedays Buying credit entitles you to 120 Freedays (unless stated otherwise). This means you can call all countries marked as "Free" in our rates list for a period of 120 days at no costs. When the 120 days are over, the normal rate will be charged for these destinations. You can get more Freedays by topping up your account with credit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tegstgor Inlagd April 1, 2010 Dela Inlagd April 1, 2010 Det måste ju va helt underbart att hon sitter i telen 3 tim/dag Mvh Holst Visst jag sitter ju på jobbet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hayes Inlagd April 2, 2010 Dela Inlagd April 2, 2010 Själv ringer jag med mobil till mobil i Thailand via Rebtel för ca:100:- pratar en timme dagen kanske Använder 3 Telefonjack Nej Tack "Mobilt" hemnummer kan inte bli bättre. Mvh.Plätt Spelar det någon roll vad jag har för abonnemang till min mobil om jag vill använda Rebtel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd April 7, 2010 Dela Inlagd April 7, 2010 Om man inte vill använda datorn utan kontantkort,vilket är bäst tycker ni? Ha en bra dag alla önskar Pust. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu