Jump to content
IGNORERAD

Billigaste och enklaste sättet att ringa billigt?


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Ge mig tips på att ringa billigt utan krångel att ladda ner en massa program å skit

Tack så länge

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    4

  • Sabura

    3

  • Singha711

    3

  • Nisse Hult

    3

Mest aktiva i denna tråd

Ge mig tips på att ringa billigt utan krångel att ladda ner en massa program å skit

Tack så länge

Utan att ladda ner har du ju tex Comviq Amigos 0.79 minuten funkar bra som kontantkort.

Får förresten tacka för bra inlägg förut även om jag inte gillar FORD!!he he :whistle:

Välkommen med nytt blod till MPR!! :great:

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Ge mig tips på att ringa billigt utan krångel att ladda ner en massa program å skit

Tack så länge

www.telefonkort.net funkar jättebra. Betala med kort och få pinkod direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag har Amigos redan men det blir fan dyrt 100-150 skr om dagen.

Går även bra att lämna tips om att ringa genom datorn om det går vill säga, skall tillägga att tjejen inte har internet i skogen där hon bor, inte än i allafal.

Forden har jag bara för att jag har en Ford 1934 roadster Hot Rod

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge mig tips på att ringa billigt utan krångel att ladda ner en massa program å skit

Tack så länge

Ringer själv via Rebtel till Thailand, har 3:vänner som operatör och abbonomang i Sverige och då blir det 5,6 öre per minut.

Hur enkelt som helst.

Mvh.Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade länk till Rebtel här på MPR startsida. Drygt 5 öre !! i minuten till Thailand. Till både landlina och mobil. Oslagbart såvitt jag vet (ok Skype med PC till PC är gratis).

Hustrun har numera riktiga långkok med syrrorna :-)

Utklipp från Rebtel:

Make a cheap call to Thailand

Just call and talk at these cheap Rebtel rates. Rates start at (complete rates list):

Landline

0,056 kr

Mobile

0,056 kr

/SvenA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ringer själv via Rebtel till Thailand, har 3:vänner som operatör och abbonomang i Sverige och då blir det 5,6 öre per minut.

Hur enkelt som helst.

Mvh.Plätt

jap.gif

Är det krångligt att fixa det,

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det krångligt att fixa det,

Jag är ingen data snille :whistle:

Det är inte svårt :clapping: regga dig sen lägger du in Thai numret så gör Rebtel om det till ett 08 nummer :dance1::dance1:

Sen Ringer du :drinks:

Det kostar inte att regga sig.

Sen köper du pott sälv köper jag för 10 Dollar lägsta summan

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Amigos redan men det blir fan dyrt 100-150 skr om dagen.

Går även bra att lämna tips om att ringa genom datorn om det går vill säga, skall tillägga att tjejen inte har internet i skogen där hon bor, inte än i allafal.

Forden har jag bara för att jag har en Ford 1934 roadster Hot Rod

Föreslår Skype enkelt att ladda ner och obegränsat (max 6 timmar/dag) till fast telefon och mobil för ca 44 kr/mån. Tjejen behöver alltså inte ha internet. Dock så blir du fast vid datorn om du inte använder Skype To Go. http://www.skype.com/intl/sv/allfeatures/callphones/?cm_mmc=affiliate-_-commission_junction-_-text-_-skypeout_pid%3D3456974

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge mig tips på att ringa billigt utan krångel att ladda ner en massa program å skit

Tack så länge

Om du vill ha det billigt och bra så skaffa skype, 37 sek i månaden att ringa obegränsat till Thailand. Dock så måste du ju trycka på en knapp på datorn för att ladda ner den.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med Skype pratar du från din PC.

Med Rebtel ringer du med din vanliga telefon.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att Rebtel är klart enklast. Och otroligt bra pris.

Med ett mobilabonnemang där det är gratis att ringa landlinor så blir det inte mer än 5 öre i minuten. Hur enkelt som helst och bra kvalitet på linan.

Nu kan damerna hemma ringa och snacka med Thailand tills örona trillar av.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att Rebtel är klart enklast. Och otroligt bra pris.

Med ett mobilabonnemang där det är gratis att ringa landlinor så blir det inte mer än 5 öre i minuten. Hur enkelt som helst och bra kvalitet på linan.

Nu kan damerna hemma ringa och snacka med Thailand tills örona trillar av.

Hur är ljudet på rebtel?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 linx är bäst, 149kr mån, prata så länge du vill,

och se den du pratar med, behöver ej ha

datorn i gång när du ringer :great:

skicka ett mail till mig för mer info

Link to comment
Dela på andra sajter

Med Skype pratar du från din PC.

Med Rebtel ringer du med din vanliga telefon.

Skaffar du Skype To Go (gratis) så får du ett 08-nummer som du ringer, så du betalar m.a.o. ord vanligt sverigesamtal.

Passar mig helt utomordentligt, då vi har mobil växel på jobbet, med fria sverige samtal.

Så jag pröjsar runt 40 kronor i månaden och kan sedan ringa obegränsat från dator, hemtelefon och mobil utan extra kostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge mig tips på att ringa billigt utan krångel att ladda ner en massa program å skit

Tack så länge

Köper Star telefonkort i asiatbutiker, kostar 100 kronor för 8 timmars samtal från svensk fast telefoni till Thailändsk mobil

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade rebtel men det slukade mer pengar än en ålandsfärja slukar diesel

Slukar inte Ålandsfärjan diesel för mer än 5 öre minuten ?blink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag ringde med comviq amigos kort när jag provade att ringa med rebtel, å det var ju ingen tröst må jag säga ekonomiskt sett, på en minut ca: hade jag ringt för 10 spänn. INTE BILLIGT

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan göra som jag...ha Bredbandsbolaget som fast telefoni och sedan ta tilläggstjänsten för utlandssamtal (Utland Special). Betalar 19kr/mån och ger 0,37kr/min när jag ringer.

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Skype är ju perfekt med bild och allt och helt gratis. Nackdelen är ju att den man ringer ska ha datorn på och Skype startat.

Nu har vi gått varvet runt alla olika kort. Nu har vi gått tillbaks till Telia med Utland Prisavtal. 39 öre per minut. Kanske inte det billigaste men det funkar bra. Nu har inte vi mer än kanske en timme per månad telefontid + kanske 5 timmar Skype. Har man mer än 60 minuter per månad kan det ju kanske vara värt att köra med kort och dyligt. men för oss just nu passar Telia bra. /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med IP-telefoni från Banhof

Thailand fasta: öppningsavg: 0,49 kr sen 0,1925 kr min

Thailand, mobil: öppningsavg: 0,49 kr sen 0,1925 kr min

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Köper Star telefonkort i asiatbutiker, kostar 100 kronor för 8 timmars samtal från svensk fast telefoni till Thailändsk mobil

Vi körde också med star förut och 95% av gångerna vi ringde så funkade det bra med bra kvalitet.

Men när man hade ett viktigt samtal kunde man ge sig fan på att det var en av dom 5 % som man antingen inte kom fram elller att ljudkvaliten var usel. Dessutom upplevde vi det som om kortet slukade tid om det låg oanvänt ngn vecka. Men om man ringer dagligen och långa samtal är star ett bra alternativ /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där gäller om du ringer till fast telefon i Thailand. Bredbandsbolaget är tyvärr dyra om man ringer till thailändsk mobil, 2 kr/min...

Man kan göra som jag...ha Bredbandsbolaget som fast telefoni och sedan ta tilläggstjänsten för utlandssamtal (Utland Special). Betalar 19kr/mån och ger 0,37kr/min när jag ringer.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där gäller om du ringer till fast telefon i Thailand. Bredbandsbolaget är tyvärr dyra om man ringer till thailändsk mobil, 2 kr/min...

Underligt, för min tjej har bara mobil och jag betalar den taxan jag uppgav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...