Jump to content
IGNORERAD

Thaiman


acmed00x

Recommended Posts

Jag är gift sen 5 år tillbaka med en Thaiman (jag är en kvinna) Han har haft silikonbröst

sen vi träffades, han är katoy.

Vi blev kära i varandra och gifte oss, han bor i Sverige sen 4 år tillbaka. jag är även bisexuell

så detta med en kvinnas överkropp och en manlig underdel har varit perfekt för mej. Så långt är allt frid och fröjd.

Nu till mitt problem som inge kan hjälpa mej med, men jag känner att jag måste skriva av mej.

Vi ska till LOS 15/12-17/2, min man har nu bokat in sej på ett sjukhus i Bangkok där han ska göra ett kösnbyte

jag tycker inte det är rätt emot mej, han har inte ens diskuterat detta med mej innan. I går talade han bara om vad han ska göra, jag blev en aning irriterad på honom. Visst det är hans kropp men vi är gifta, han säger att han inte vill skiljas utan att det är mej han vill ha. jag är villrådig. Detta är skitjobbigt för mej, jag älskar han för den han är, men hur kul blir det i sängen sen för mej????????????? :suicide:

Det var skönt att skriva av sej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu några råd från MPR lär nog inte hjälpa förutom att du bör nog tala ut ordentligt med han innan det är försent. Lycka till.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oooops!

Helt plötsligt så verkar de flesta små relationsproblem rätt futtiga. rolleyes.gif

Antar att du inte är ute efter några råd, men kan väl bara för min egen del konstatera; att om frugan hade propsat på att operera dit en "bakham-noi" så hade nog vårt äktenskap varit över. 1zgarz5.gif

jap.gif

PS Har aldrig tänkt på att katoyer är perfekta för bisexuella kvinnor! Trodde de flesta ladyboys var inne på att ragga män dessutom, där ser man! DS

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, råd visste jag innan att det inte går att få, men lite olika synvinklar är aldrig fel.

Tack än så länge.

De flesta katoyer vill självklart ha män, men även där finns det undantag som med allt annat.

Min man har väl "antagligen" varit med män innan jag kom med i bilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som han borde snackat igenom det med dig innan han bestämde sig.

Det minsta man kan begära är väl att han tar sig tid att verkligen förklara för dig vad det är som gäller och hur du känner inför det.

Svår situation att sätta sig in i dock

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag håller med Myran med den skillnaden att bägge måste VERKLIGEN förklara vad man vill med sitt liv,

eller vad man förväntar sig, för att gå vidare med sin partner.

MVH stugan5

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Frågan känns så stor.

Även om jag inte kan komma med någon råd än så vill jag att du ska veta att det finns de som bryr sig... fast de inte har något svar att komma med än.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett inte direkt vanligt relationsproblem :) .

Men som alla andra relationsproblem så går det förstås ändå att jämföra generellt och på mig låter det som att din partner har tagit ett för förhållandet viktigt beslut helt på egen hand.

Detta är nog något ni måste tala igenom tillsammans, råd härifrån lär inte hjälpa ett minsta dugg tyvärr.

Lycka till!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsättning på mitt liv.

I går och idag har vi samtalat en hel del med varandra, vi har även haft telefonkontakt med läkaren i Bangkok.

Läkaren visste inte att min man är gift.

Vi har nu bestämt tillsammans med läkaren att i början på januari ska vi ha ett psykologiskt samtal

allihop, därefter ska det beslutas vad som händer.

Läkaren tyckte att denna semester ska vi prata, känna efter och umgås med varandra.

Om det mot förmodan blir en operation så blir den tidigast i April, men just nu så är allt uppskjutet

och jag hoppas att jag och läkaren tillsammans kan få min man till att tänka 2 gånger innan

han gör något.

Just nu så vill jag försöka bli gravid så våran gemensamma lille kille kan få ett syskon till.

Det känns efter våra samtal med läkaren att allt känns bättre nu, eller om det bara är tid jag fått till att vänja mej.

Jag vet iallafall nu att jag åker dit med en man, och jag åker hem med samma man.

Det finns säkert en hel del läkare som inte skulle engagera sej, bara vilja tjäna pengar, så

denna läkaren känns seriös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tungt.

Hoppas det går bra för er

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var skönt att höra. Bra att läkaren visade sådan förståelse för er.

Jag hoppas att ni kommer fram till ett gemensamt bra beslut.

ps, lycka till med graviditets planerna.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Acmed!

Bra att höra att du har pratat med din man samt med hans läkare i Thailand! Allt brukar oftast kunna lösa sig med diskussion. Jag hoppas att allt går väl. Lycka till med sonens syskon!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta katoeyer är väl transexuella om jag har förstått saken rätt. Han är med andra ord en kvinna som fötts i en mans kropp. Han har säkert våndats över detta under större delen av sitt liv och nu först samlat ihop så pass mycket pengar så att det räcker till en operation. Att gå och inte känna sig "hemma" i sin egen kropp måste vara ett så stort problem att det är svårt för någon annan att ens försöka att sätta sig in i dennes problem.

Men det anmärkningsvärda är ändå hur man kan hålla de känslorna och tankarna för sig själv och inte dela med sig av dem till sin livspartner. Man är ju ett par och ett sådant beslut påverkar ju i allra högsta grad relationen. Jag kan föreställa mig att man kan fortsätta att älska varandra men det kommer ändå aldrig att bli det samma igen av olika anledningar.

Dels så blir den fysiska gemenskapen helt annorlunda. De som säger att det inte är så viktigt ljuger. Sex är enligt mig en mycket viktig del och har man ett bra samliv så brukar ett första tecken på att något är fel i relationen vara att det blir sämre och tråkigare och kanske inte lika ofta förekommande som tidigare. Som man är det ju lätt att säga att det finns ju stavar och andra leksaker som kan använda sig av för att kompensera förlusten, eventuellt en sk "strap-on". Men det tror inte jag på. Det finns väl inget som fullt ut kan ersätta den riktiga varan? Personligheten kommer säkert att vara densamma efter som före operationen men det kommer ändå säkert att saknas något och om man kan vänja sig vid det vet jag inte.

Det är också svårt att som man sätta sig in i hur det skulle vara om ens egen partner skulle släppa en sådan "bomb". Det är en helt annan sak eftersom man då skulle dela sitt liv med en man efter operationen. Då spelar det nog ingen roll hur mycket man än älskar sin partner skulle jag tro. Man har ju valt att leva med en kvinna och inte med en man. I fallet med en kateoy så lever de ju redan som kvinnor och omställningen från att leva som kvinna med manligt kön, till att leva som kvinna med en kvinnas kön känns i varje fall som enklare för en utomstående.

Men det värsta är nog sveket i sig. Jag kan inte kalla det för något annat för det är precis så jag upplever att det är. Att svikas av sin partner är aldrig lätt och jag är inte säker på att jag skulle klara av att gå vidare i livet tillsammans med någon som svikit mig på det viset. Det skulle hela tiden ligga och gnaga i mig. -Vad blir det nästa gång? Kan jag någonsin lita på min partner igen?

Att bli sviken och/eller bedragen kan te sig på olika sätt men ett könsbyte där man själv varit ovetande och inte getts möjligheten att yttra sig i saken på förhand måste tillhöra något av den värsta sortens svek.

Att det sedan finns barn med i bilden komplicerar saken ytterligare. Den ni har redan nu kommer säkert inte att påverkas men jag funderar på hur lämpligt det kan vara att skaffa ett barn till i den rådande situationen? Du har inte en aning om hur det här kommer att påverka vare sig dig själv eller er relation på sikt. Kan du tänka dig att fortsätta leva tillsammans med din partner även efter en operation? Om din partner väljer att avstå från en operation av hänsyn till vad du tycker, hur lycklig kommer han att vara sedan? Han har avstått sin dröm för att göra dig till viljes men kommer säkert att få en personlig reaktion på det beslutet. Innan du vet säkert så är det nog bättre för alla parter att avvakta.

Jag är inte säker på att det var till någon hjälp men vill ändå försöka att komma med några synpunkter. Har aldrig hört talas om något liknande förr heller. Det är en så svår fråga så synpunkter är det enda man kan ha. RFSL eller någon liknande organisation kanske kan hänvisa er till någon kurator eller liknande som ni kan få prata med innan ni åker för att besöka läkaren. Kanske finns det andra par som gått igenom något liknande som ni kan få prata med.

Hoppas att det löser sig för er och att du återkommer hit. Om inte annat så för att få skriva av dig lite. Det kan vara nog så viktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer och fyller på med dagens moraliska stöd.

Tycker Welders svar låter klokt och håller med.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste i Bangkok Post att sådana operationer skulle förbjudas från årsskiftet . De läste jag i augusti. Kanske bara är en tidningsanka, men väl värt att kolla upp. Om så är fallet blir de olagligt med all vad de innebär i Thailand. Lycka till i ert framtida förhållande.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att det skulle bli förbjudet att genomföra könsbytesoperationer i Thailand ??? Låter väldigt osannolikt isåfall

Vet inte om den thailändska traditionen "förlora ansiktet" kan spela in här lite också och att han känner det lite som att han är misslyckad som man eller kvinna eftersom han är mitt emellan och skäms lite för detta

Det kan mycket väl vara så att han blir en mer lycklig och harmonisk människa efter en operation men som flera sagt. Lever man i en relation måste alla känslor, tankar och framförallt planer diskuteras tillsammans

Speciellt när det gäller så enormt påverkande ingrepp som mycket drastiskt påverkar er både mentalt och fysiskt.

Om han inte inser detta känns det lite som grunderna till själva förhållandet har problem

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De kan som sagt vara en anka i tidningen. Men dom skrev i ordalag som Kastrering å liknande. I övrigt håller jag ned dig. Jag hade ett intressant samtal med en Kathoi sist å dom är ofta mycket olyckliga i själen och många ser prostitution som enda utväg att träffa män. Fick även veta att flera bekanta till "honom" som opererat sig blivit konstiga i psyket efter de. Ofta mer benägna till våld än innan operationen. Har även en svensk skolkamrat som levde i fel kropp ca 40 år innan han blev kvinna. Ett liv fyllt av droger mm. Men hon är "Hel" idag som hon säger och lever med en man så de kan sluta lyckligt också.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Welder för ett långt och mycket välskrivet, intressant inlägg.

Var så god.

Jag hoppas på det bästa för er vad det nu än må vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...