Jump to content
IGNORERAD

Etihad Airways?


Marlon

Recommended Posts

Hejsan,

Tillbaka i Sverige efter 1:a Thailands resan. Längtade direkt tillbaka så jag började leta efter en biljett över jul och nyår. Hittade en ToR med Etihad Airways till hyfsat pris. Någon som har rest med dem? Om ja, vad är era omdömen? Hur funkar det att mellanlanda i Abu Dhabi?

Ha det gött!

Marlon

Ps. Hoppas hinna posta en reseberättelse från 1:a resan inom kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du också drabbats av gula febern. I så fall välkommen i gänget.Om flygbolaget vet jag nada

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, ja gula febern har verkligen slagit till rejält :great: . Längtar sååååå tillbaka till LOS!!!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Reste med Etihad vintern 09 och blev helt nöjd. Fick en liten tripp STO- Frankfurt med Lufthansa. FRA-AbuDAbi = Etihad Abu-BKK = Etihad. Det enda tråkiga delen var på nervägen då vi landade vid gamla terminalen i abudabi. MAssor med folk och ingen hänsyn till ickerökare. På vägen hem hade dom öppnat den nya terminalen som var helt ok.

Servicen ombord va jätte bra. Dom har / hade svensk staff till vissa delar.

Egen skärm i sätet.

Den gången fick vi resan till kanonpris. Vi sparade över 5000 sek jämnfört med finnair.

Lite tråkigt med 2 byten men va fan

/ Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tack för omdömet, låter ju bra. Håller med om att det är lite tråkigt med två byten, blir så för mig också (Göteborg - Bryssel - Abu Dhabi - Bangkok). Men man är ju ung och rask så det ska nog gå bra. Får se det som möjlighet att sträcka lite på benen :rolleyes: . Dessutom är biljetten betydligt billigare än de som nu finns kvar att köpa hos andra bolag.

Har kollat Etihads hemsida och planet från Bryssel ska gå till den nya terminalen liksom flyget till Bangkok. Så jag ska förhoppningsvis slippa den gamla terminalen.

Endast 17 dagar till avresa :clapping: !!!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Betalade 9,200 SEK för biljetten hos Seat24. Provade att söka på olika sajter, på olika utrese och hemresedatum samt från Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, och Oslo. SAS, Thai mfl skulle ha 12,000 SEK och uppåt beronde på datum och flygplats. Märks att man är väldigt sent ute för att skaffa biljett... Men vad f_n, man lever bara en gång :dance1: . LOS, here I come again!!!

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...