Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

som jag tror när jag ser det...

Nåja, ny boss som verkar ha vettiga åsikter och som tex inte skall låta sig påverkas av alla wannabees som vill vara med och bestämma...

http://www.ft.com/cms/0e45e12c-0619-11dd-802c-0000779fd2ac.html?_i_referralObject=11928741&fromSearch=n

12 stycken 747-or skall in och göras iordning...

4-6 777-or skall "kanske" leasas och ersätta några gamla 747.

Och här en intressant tråd, fattar nada Thai men det är fina bilder...

http://www.thaitransport-photo.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=121153#1211

Som sagt var, det "kanske" händer saker på Thai nu om vi har tur... :great:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

egen skärm hade varit kul att ha nästa gång , de ligger ju långt efter där .

Bara de inte minskar på "pitchen"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan bara bli bättre. Economy Premium senast mot sthlm va ett skämt tyvärr. Den lilla lådan man fick med kitet (strumpor, tandborste, ögonbindel etc) fanns inte längre. Man fick ögonbindel och tandborste när man frågade.

Och den lilla ostbrickan där man fick välja mellan olika ostar va borta. nu fick man visseligen ost men bara mjukost i folie.

Synd. Har alltid kollat som Thai på enda altenativet, men får tänka om nu.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

egen skärm hade varit kul att ha nästa gång , de ligger ju långt efter där .

Bara de inte minskar på "pitchen"

Jajemen, Singapore Airlines började med sin "Kris world" med egen skärm i alla klasser 1997 och hade inte Thai haft självupptagna mut-intresserade snåljåpar i toppen så hade naturligtvis Thai satsat på samma.

Vad gäller pitchen så är det iaf en punkt som Thai vinner på... iaf på sina 747-or.

Det kan bara bli bättre. Economy Premium senast mot sthlm va ett skämt tyvärr. Den lilla lådan man fick med kitet (strumpor, tandborste, ögonbindel etc) fanns inte längre. Man fick ögonbindel och tandborste när man frågade.

Och den lilla ostbrickan där man fick välja mellan olika ostar va borta. nu fick man visseligen ost men bara mjukost i folie.

Synd. Har alltid kollat som Thai på enda altenativet, men får tänka om nu.

Så är det... skall dra fam min externa hd och leta upp lite bilder för skojs skull och jämföra med nu och då... viss skillnad..

ps. SAS har/hade kanonpris i biz framigenom... 14k ToR, rena klippet mot vad det brukar o kosta.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Kul att du tog upp ämnet på intevrvjun så :thumbsup: verkade nye chefen vettig men det återsår att se.

Får väl de om jag flyger med thai tlii Thailand (flugit inrikes) .

bra och intressanta länkar annars.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lite jämförelse då o nu..

Då:

Kvalitets-champagne

post-3290-126005192637_thumb.jpg

Riktigt kit med det mesta, typ glidmedel osv...

post-3290-126005193108_thumb.jpg

Ena delen av ostbrickan...

post-3290-126005193493_thumb.jpg

post-3290-12600519385_thumb.jpg

post-3290-126005194206_thumb.jpg

post-3290-126005194638_thumb.jpg

Nu ser den FÄRDIGA ostbrickan ut så här...

post-3290-126005202938_thumb.jpg

Men skall sägas att jag trivs skitbra på Thai iaf... som sist på vägen hem till CPH så var ju bubbel-drecken slut framåt småtimmarna... jaja, ett par groggar funkar ju oxå, nemas problemas... och när det var dags för frukost så kom en av besättningen fram till mig med en flarra o fråga "do you like some" frågade han, givet för ett glas mycket goare champagne än vad man drack igår... frågade var han hittade den halvan och det var överblivet från biz där nere och dom töntarna var tydligen färdiga.. ibland e second hand kanon... :great: det är såna små saker som gör att jag håller mig till Thai 99 procent av resorna.

post-3290-126005192637_thumb.jpg

post-3290-126005193108_thumb.jpg

post-3290-126005193493_thumb.jpg

post-3290-12600519385_thumb.jpg

post-3290-126005194206_thumb.jpg

post-3290-126005194638_thumb.jpg

post-3290-126005202938_thumb.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är skicket på: TG951 747:an? Kan man hoppas att dom renovera dom med under nästa år?

Det är en tolkningsfråga, sagt är ju att några 747-or skall på uppgradering.. och det är dom äldsta som skall det enl uppgift.Vi har dom nyaste på CPH och ARN...

Men enl osäkra uppgifter så blir det Airbus A380 nummer 1 år 2012 och det siktar vi väl alla på!? ;-)

Och enligt ännu osäkrare uppgifter skall premiärturen gå Landvetter(GOT)-Utapao(UTP).. :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en tolkningsfråga, sagt är ju att några 747-or skall på uppgradering.. och det är dom äldsta som skall det enl uppgift.Vi har dom nyaste på CPH och ARN...

Men enl osäkra uppgifter så blir det Airbus A380 nummer 1 år 2012 och det siktar vi väl alla på!? ;-)

Och enligt ännu osäkrare uppgifter skall premiärturen gå Landvetter(GOT)-Utapao(UTP).. :drinks:

Tack för svaret, lamai. Bara att hoppas att dom kanske fixat till dom till sommaren då! :)

Tjejen läste på Kapook idag, angående skytrain från suvarnabhumi till City ser inget vidare ut! Hon nästan lackade ur när hon läste om vilket tåg dom ska sätta in. Samt priset enligt henne och många thai är på tok för högt! 150tbh per vuxen 15min. Många kommentarer under länken Min länk , endast thai då. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...