Jump to content
IGNORERAD

Bankkonto i Thailand


maffe

Recommended Posts

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    9

  • stefan5300

    3

  • andrejsdenruskige

    3

  • maffe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Var in på kontoret i BuriRam när vi var där sist, inga problem även visakort.

Fick en väggklocka och lite fler saker när vi var där.

http://www.scb.co.th/index_en.shtml

Lyckost fick sega kola och ett paraply! :ironi:

Tydligen skillnad på kunder ha ha!!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Var in på kontoret i BuriRam när vi var där sist, inga problem även visakort.

Fick en väggklocka och lite fler saker när vi var där.

http://www.scb.co.th/index_en.shtml

Jag läste om det i tidningen.

Gå inte dit igen, dom vill ha tillbaka väggklockan och dom andra sakerna ni "fick"

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Jag gick bara in på Kasikorn bank med mitt pass och fixade konto o visakort, inga problem!

Vad har Kasikorn Bank för (Bic/Swift) ska skicka pengar men glömt lappen med Swift card på ?

Mvh. Plätt

OBS! hittat på det nu

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kan man dela Karma konto också???

Frugan är ju inte med på detta forum och hon kan ju behöva lite karma. Kan man skaffa ett familjekonte och hänvisa till min profil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

(((Bara för att nämna att det kan bli oväntade strul om man inte kollar vad man får göra med kortet man får. Det kan vara en del strul även för medelklassthailändare. Min programmerare fick inte handla på Internet med sitt kort, men han fick föra över (bort alltså) pengar med samma! Så för att kunna testa en webshop, som vi gjort, så måste han skaffa sig ett kort till i en annan bank. (Jag tror strulbanken var Bangkok Bank och den fungerande är Kasikorn Bank.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

(((Bara för att nämna att det kan bli oväntade strul om man inte kollar vad man får göra med kortet man får. Det kan vara en del strul även för medelklassthailändare. Min programmerare fick inte handla på Internet med sitt kort, men han fick föra över (bort alltså) pengar med samma! Så för att kunna testa en webshop, som vi gjort, så måste han skaffa sig ett kort till i en annan bank. (Jag tror strulbanken var Bangkok Bank och den fungerande är Kasikorn Bank.)))

Mycket parenteser i dina inlägg. Är det en "skada" från allt för mycket Excel eler liknande?

Skulle ju kunna färga parenteserna så vi kan härleda "formeln". :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket parenteser i dina inlägg. Är det en "skada" från allt för mycket Excel eler liknande?

Skulle ju kunna färga parenteserna så vi kan härleda "formeln". :crazy:

Ja jag lyckas inte heller härleda vad hans parenteser skall ha för funktion... men trodde att det var jag som var dum i och med att han har ju skrivit massor av artiklar för diverse tidningar och magasin ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har Kasikorn Bank för (Bic/Swift) ska skicka pengar men glömt lappen med Swift card på ?

Mvh. Plätt

OBS! hittat på det nu

Jag fyller på med det om det är nå'n mer som tappat lappen och glömt bort den. Vilket jag själv brukar göra så nu finns den här. :)

KASITHBK

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Ja jag lyckas inte heller härleda vad hans parenteser skall ha för funktion... men trodde att det var jag som var dum i och med att han har ju skrivit massor av artiklar för diverse tidningar och magasin ;)

(((Jasså det trodde jag var tydligt, inte i den här tråden, men i andra där det normalt varit exempel på det jag skrivit strax före d v s det går att hoppa över utan att missa något grundläggande om ämnet. Har ni inte märkt att uttrycksformen är olika i olika media?? Jag har märkt skillnad på att det normalt är skillnad mellan t ex chattar och inlagor till domstolar :) Och dagstidningar vill f ö ha korta meningar hellre än att de är gramatiskt riktiga.)))

Ändrades av Sek Losos uncle

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

(((Jasså det trodde jag var tydligt, inte i den här tråden, men i andra där det normalt varit exempel på det jag skrivit strax före d v s det går att hoppa över utan att missa något grundläggande om ämnet. Har ni inte märkt att uttrycksformen är olika i olika media?? Jag har märkt skillnad på att det normalt är skillnad mellan t ex chattar och inlagor till domstolar :) Och dagstidningar vill f ö ha korta meningar hellre än att de är gramatiskt riktiga.)))

Jag tänkte mest på parenteser innanför parenteser t.ex

=IF(IF(ISERROR(INDEX('TP-001'!$B$2:$B$51500;MATCH($A19&S$4;('TP-001'!$A$2:$A$51500&'TP-001'!$C$2:$C$51500);0)));"";INDEX('TP-001'!$B$2:$B$51500;MATCH($A19&S$4;('TP-001'!$A$2:$A$51500&'TP-001'!$C$2:$C$51500);0)))=M19;"";IF(ISERROR(INDEX('TP-001'!$B$2:$B$51500;MATCH($A19&S$4;('TP-001'!$A$2:$A$51500&'TP-001'!$C$2:$C$51500);0)));"";INDEX('TP-001'!$B$2:$B$51500;MATCH($A19&S$4;('TP-001'!$A$2:$A$51500&'TP-001'!$C$2:$C$51500);0))))

Där parenteserna måste användas så att.fan vad svårförklarat. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

(((Jasså det trodde jag var tydligt, inte i den här tråden, men i andra där det normalt varit exempel på det jag skrivit strax före d v s det går att hoppa över utan att missa något grundläggande om ämnet. Har ni inte märkt att uttrycksformen är olika i olika media?? Jag har märkt skillnad på att det normalt är skillnad mellan t ex chattar och inlagor till domstolar :) Och dagstidningar vill f ö ha korta meningar hellre än att de är gramatiskt riktiga.)))

Förstår fortfarande inte varför du har 3 parenteser innan och 3 parenteser efter som i texten jag citerade nu tex?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...