Jump to content
IGNORERAD

Bankkonto i Thailand

maffe

Recommended Posts

Hejsan,

Är det någon som vet hur man fixar ett bankkonto med tillhörande visakort? Jag har en gammal bankbok i "Yellow bank" idag. Har försökt på alla dess vis att ordna ett vanligt "lönekonto" utan att lyckas.

Är det någon som sitter inne med ett knep hur man ordnar detta?

/Maffe

Dela på andra sajter

• Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• BaBoo

9

• stefan5300

3

• andrejsdenruskige

3

• maffe

3

Mest aktiva i denna tråd

Jag gick bara in på Kasikorn bank med mitt pass och fixade konto o visakort, inga problem!

Jag också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Tyvärr är det lite lotteri att fixa bankkonto i Thailand.

Jag har fått bankkonto med enbart ett VOA (Phuket) och blivit nekat bankkonto med mitt mitt 1:års visa (Bangkok), trots idoga försök!

Jag har numera ett VISA kort, men det krävdes ett spärrkonto på 400.000 Bath för att få ett VISA med 200.000 Bath max credit !

Enda tipset. Pröva nästa bank.

Poffa

Dela på andra sajter

Oki, jag skall nog traska in på nästa bank och försöka. Mitt hus har jag i Kamala och det känns som att det verkar stökigare att ordna kontot där?

Men som sagt allt är ju lite halvfladdrigt där nere...så jag provar! Får leta upp Kasikorn bank. Den banken har jag nog aldrig sett?

//Maffe

Dela på andra sajter

Oki, jag skall nog traska in på nästa bank och försöka. Mitt hus har jag i Kamala och det känns som att det verkar stökigare att ordna kontot där?

Men som sagt allt är ju lite halvfladdrigt där nere...så jag provar! Får leta upp Kasikorn bank. Den banken har jag nog aldrig sett?

//Maffe

Kasikorn bank hette för ett antal år sedan Thai Farmers bank

Dela på andra sajter

Hej

Har själv Kasikorn bank och det fungerar perfekt. Enda nackdelen är att jag inte inte kan logga in och sköta bankärenden från det kontot. Verkar som att faranger inte kan ha internetbanken hos dem.

Dela på andra sajter

Kasikorn Bank har alltid hetat Kasikorn Bank, men för några år sen skippade dom den engelska översättningen "Farmers Bank" för att slippa problem den amerikanska banken "Farmer Bank".

Poffa

Dela på andra sajter

//Maffe

Kamala Phuket!

Jag öppnade mitt konto på Kasikorn på Central Festival i Phuket Town!

Dela på andra sajter

I Oktober fixade jag ett konto med internetbank och visa på Kasikornbank i Pattaya , tog ca 10 min.

Kostade 500 bath första året sen 400 bath om året, inga problem alls, och jag var där som turist en månad.

Mvh l.h

Dela på andra sajter

I Oktober fixade jag ett konto med internetbank och visa på Kasikornbank i Pattaya , tog ca 10 min.

Kostade 500 bath första året sen 400 bath om året, inga problem alls, och jag var där som turist en månad.

Hmm?

Mitt konto, visa & internetbank är gratis!

Verkar som de har olika regler för personer utan nån logisk förklaring!

Dela på andra sajter

Hmm?

Mitt konto, visa & internetbank är gratis!

Verkar som de har olika regler för personer utan nån logisk förklaring!

Det kanske beror på hur prydligt klädd man är när man kliver in på banken...

Jag bara spekulerar!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Dom 500 bahten var sannolikt en insättning på ditt konto för att aktivera det, iaf för mig.

De 400 bahten är sannolikt kostnaden för visakortet, vilket också ger en engångsutbetalning

på 100.000 baht till din fru om du avlider. Har för mig det var så för mig.

Har också Internetbank hos Kasikorn där jag exempelvis kan kolla saldo. Kostar inget att få eller behövs

något speciellt konto. Har inte testa att föra pengar eller betala räkningar från kontot men tror det går

också.

När jag skaffade det så hade jag bara ett 30-dagars ankomst"visum" så funkar det inte på banken så försök

på nästa så löser det sig.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Öppnade konto (savings account) på Bankok Bank 2006 under vanligt 30 dagars besök. Kunde bara göras på deras huvudkontor på Silom Road medförande ett brev från Svenska Ambassaden som intygade att jag var svensk och passet äkta.

Dela på andra sajter

Jo var prydligt klädd (inga shorts o slippers) och blev titulerad "Sir" hela tiden :)

Jag var klädd i min vanliga Pattayaklädsel, shorts, singel och flappdojor och jag blev också tilltalad sir" vilket jag hatar"

Men jag fick mitt ATM/visakort utan problem. Men det är väl för att jag är så trevlig och charmig.

Dela på andra sajter

Jag var klädd i min vanliga Pattayaklädsel, shorts, singel och flappdojor och jag blev också tilltalad sir" vilket jag hatar"

Men jag fick mitt ATM/visakort utan problem. Men det är väl för att jag är så trevlig och charmig.

Förmodligen är det så :)

Dela på andra sajter

Men nu är grejen den. När öppnade Ni era konton? När jag fixade min "bankbok" för 2 år sedan, då kunde man fixa "riktigt" konto med internetbank och visakort. Nu i våras så var det bom stopp! Fattar inte varför jag inte fixade allt med en gång?

/Maffe

Dela på andra sajter

Men nu är grejen den. När öppnade Ni era konton? När jag fixade min "bankbok" för 2 år sedan, då kunde man fixa "riktigt" konto med internetbank och visakort. Nu i våras så var det bom stopp! Fattar inte varför jag inte fixade allt med en gång?

/Maffe

Hej Maffe

Jag öppnade mitt första konto med Visa i Bangkok Bank för lite mer än två år sedan. För två veckor sedan var jag inne och öppnade ytterligare ett konto, den här gången ansökte jag även om Internet bank. Det var inga problem alls. Det har tagit lite tid bara. Igår fick jag mitt användarnamn och nu väntar jag på lösen.

Kan passa på att nämna att min fru, som sökte samtidigt som jag, fick sin inloggning och lösen bara några dagar senare. Om det har med nationalitet att göra vet jag inte.

Niro

Dela på andra sajter

Avdelning "Moment 22".

För att få ett "pensionärsvisa" i Thailand krävs att man har 800.000 Bath på ett bankkonto i Thailand, men för att få öppna ett bankkonto i Thailand krävs att man har ett "långvisa" (O-visa, t.ex ett pensionärsvisa).

Thailändsk logik när den är på topp!

Poffa.

(Jag vet att det ibland går att fixa ett konto utan visa. Annars hade jag aldrig fått mitt "pensionärsvisa", men det ska normalt inte gå att få konto utan långvisa, och hur ska man då ha pengar på banken ?)

Dela på andra sajter

Avdelning "Moment 22".

För att få ett "pensionärsvisa" i Thailand krävs att man har 800.000 Bath på ett bankkonto i Thailand, men för att få öppna ett bankkonto i Thailand krävs att man har ett "långvisa" (O-visa, t.ex ett pensionärsvisa).

Thailändsk logik när den är på topp!

Poffa.

(Jag vet att det ibland går att fixa ett konto utan visa. Annars hade jag aldrig fått mitt "pensionärsvisa", men det ska normalt inte gå att få konto utan långvisa, och hur ska man då ha pengar på banken ?)

Jag fixade mitt konto, visakort o internetbank på mitt turistvisum!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Jag fixade mitt konto, visakort o internetbank på mitt turistvisum!

tjaba i januari öppnadej ag konto hos Bangkok bank i satuek visa kort går bra att använda i sverige också det kostade 300 bath totalt idag förde jag över 500 kr.genom min internet bank jag tror att avgiften var 50 kronor mvh

Dela på andra sajter

hej,

har också sett att man på turistvisum kan öppna konto i Siam Commersial Bank,

all information finns tillgänglip på deras hemsida.

mvh challenger98smile.gif

Dela på andra sajter

hej,

har också sett att man på turistvisum kan öppna konto i Siam Commersial Bank,

all information finns tillgänglip på deras hemsida.

mvh challenger98smile.gif

Går aldelles utmärkt jag har ett konto samt frugan har ett Nema Proplemas anslutet till Master!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...