Jump to content
IGNORERAD

Fira jul i Thailand


Up2You

Recommended Posts

Tänkte jag startar en tråd om julfirandet i Thailand.

Hur firar ni jul i Thailand? Skulle vara kul och höra hur ni firar :whistle:

Själv brukar vi starta på Kata Noi beach med ettpar kalla öl på förmiddagen och softa lite,Sen åker vi och tar en Sauna i Rawai och såklart ettpar kalla till :drinks: sen på kvällen så är det julbord på kompisarnas hotell i Karon där vi alla samlas och det brukar bli mycket trevlig stämning och massa svensk julmat och julsnappsar. Efter maten så är det dags för julklapps utdelning ( bara till personalen som jobbar ca.10-15pers) Men det är lika kul varje gång att se på för dom lottar ut klapparna och alla vill ju givetvis ha den största paketet hehe. Sen på senkvällen så bär det av på en redig barrunda i Karon och Kata med hela gänget och skoj som f-n är det.

Detta var lite hur jag/vi firar julen där ner.Berätta hur ni brukar fira :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

"Just another day in paradise" = Inget julfirande.

Stannar hemma var 5:e jul, räcker att fira då, för oss ..

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

"Just another day in paradise" = Inget julfirande.

Jag håller med. Anledningen till att jag började åka till Thailand över jul var för att slippa att fira jul och inte behöva vara med om den hysterin som så smått redan börjat råda här hemma. Men eftersom jag numera har en tjej i Thailand så har jag valt att istället för att åka ner från den 22:a december till slutet av mars, åka ner flera gånger under året fast i kortare perioder. 2-3 veckor brukar räcka för att stilla den värsta abstinensen. Den återkommer visserligen lika snabbt och med oförändrad styrka men eftersom jag vet att jag relativt snart är tillbaka igen så funkar det.

Så när jag varit i Thailand så har jag firat som jag gör de flesta andra dagarna. En dag på stranden med en god bok och sedan på kvällen blir det antagligen en kort bar-runda innan man sätter sig vid sin favoritbar. Men jag kan lika gärna gå och lägga mig tidigt även om det inte händer särskilt ofta just vid jul. Då är man ju fortfarande som en kalv på grönbete. Varje gång som jag ligger och njuter i poolen så tänker jag på de som är hemma i kylan och firar jul i kylan istället för att ha det så bra som jag tycker att jag har det just då.

Men det beror väl på vilken familjesituation man befinner sig i. Jag är själv ensamstående och ungarna firar jul hos mamman. Den yngre av dem har tidigare fått en resa ner till mig på februarilovet medan den äldste hellre vill ha ett kuvert med sedlar i. Det har funkat bra hittills. Nästa år är min förhoppning att vi kan åka ner gemensamt alla 3 + eventuellt någon flickvän, men den diskussionen har jag inte tagit med deras mamma än. Kanske kan de åka ner lite senare.

God Jul på er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog hålla med mbfpk och Welder. Har tillbringat julafton i Thailand två gånger, och det var då inget speciellt med den dagen. Annat än att en del klädde sig rött eller hade tomtemössor på sig ;-)

Lite bilder utan vidare kommentarer:

PICT0002jul.jpg

PICT0015jul.jpg

PICT0026jul.jpg

PICT0029jul.jpg

PICT0030jul.jpg

PICT0037jul.jpg

PICT0039jul.jpg

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2003 firade jag jul i PhiPhi men kan inte komma på vad jag gjorde då överhuvudtaget.

Ensamresande och utan turistguide :rolleyes:

Gissar att jag satt på DangDang puben vid stranden och blev full :drinks:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte mig se Herr Changs hand greppa ett stadigt tag i Tomtemors kjortel, vafalls, inga klappar där inte :whistle:

Vi firar lita lagom med ett par burkar sill och lite typ smörgåsbord, annars blir det som med Thailändarna på Nyårsafton den stora festen utbryter.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nöjd med det lilla.

Får jag bara mina hårda skinkmackor med stark slottssenap och min risgrynsgröt till frukost är jag nöjd.

Klappar och annat tjafs undanbedes bestämt. rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

I Bangkok utanför turistområdena är det knappt man märker att det är Jul om det inte fore för den jäkla musiken i Varuhusen!

http://www.youtube.com/watch?v=3354flS1KJs

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lovat min kompis smutten på woflan i Pattaya att komma med lite julmat.

Landar den 23 december så man får väl ta med sig dom stora kylväskorna.

God jul Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

För min personliga del slutade jag upp med och fira jul när ungarna blev stora. Kanske det ligger lite i att jag är ateist sedan 1976. Här i Thailand så är det nyår som gäller.

Vi brukar ha fest i dagarna två, eller tre beroende på hur det faller sig. // anders

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Varuhusjul / mvh

post-5592-125926115008_thumb.jpg

post-5592-125926115813_thumb.jpg

post-5592-125926116614_thumb.jpg

post-5592-125926115008_thumb.jpg

post-5592-125926115813_thumb.jpg

post-5592-125926116614_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
mamma bäng fan pappa käng

GOD JUL !!!

Fler julbilder?

post-5592-126097316022_thumb.jpg

post-5592-126097316022_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...