Swift 4X4 Inlagd November 30, 2020 Dela Inlagd November 30, 2020 2 timmar sedan, skrev Bike: Undrar vilka som anställer dessa ?? Ryggdunkarklubbar med de rätta värdegrunder som ansvarar för rekrytering så klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 30, 2020 Dela Inlagd November 30, 2020 2 hours ago, Nicholas said: Varför hemligstämplade man det man gjorde efter tsunamin? Politiker skyddar sina rövar. Ja och det har man gjort länge här i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 30, 2020 Dela Inlagd November 30, 2020 11 minuter sedan, skrev Mr atm: Ja och det har man gjort länge här i Sverige. Vaccinsamordnaren , vem tror du gav honom uppdraget, jo Hallengren. Är man det minsta isatt i hur läkemedelsindustrin fungerar så börjar man skratta högt, satan vad mycket slantar detta handlar om. Till och med min exhustru försökte läkemedelsbolagen muta, och hon förskriver inga direkt dyrbara läkemedel . men vaccin för hela befolkningen , tanken svindlar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 30, 2020 Dela Inlagd November 30, 2020 12 minutes ago, Bike said: Vaccinsamordnaren , vem tror du gav honom uppdraget, jo Hallengren. Är man det minsta isatt i hur läkemedelsindustrin fungerar så börjar man skratta högt, satan vad mycket slantar detta handlar om. Till och med min exhustru försökte läkemedelsbolagen muta, och hon förskriver inga direkt dyrbara läkemedel . men vaccin för hela befolkningen , tanken svindlar För att inte förglömma alla biverkningar som kommer. Sedan så blir det fler och fler vacciner framöver såklart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd November 30, 2020 Dela Inlagd November 30, 2020 58 minuter sedan, skrev Mr atm: Ja och det har man gjort länge här i Sverige. Märkligt då man älskar att utreda saker både en gång och två gånger, men när en internationell utredning ska tillsättas så blir det kalla handen direkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 30, 2020 Dela Inlagd November 30, 2020 53 minutes ago, Risifrutti said: Märkligt då man älskar att utreda saker både en gång och två gånger, men när en internationell utredning ska tillsättas så blir det kalla handen direkt. Cementera igen den så fort som möjligt. Gravfrid. Ingen jävel ska komma nära för då ska dom sitta i fängelse. Om man undrar, då är man dum i huvudet. Det har varit prat om sprängning från dag 1 nästan. Jag säger inget för jag vet inte. Men det jag vet att mycket vi får information om är rena rama lögnerna. Likadant i USA. Utredningen om Lewinsky-affären kostade mer än utredningen i 9/11. 2 plan träffade 2 skyskrapor, men 3 skyskrapor kom ner snabbare än fritt fall. I direktsänd tv pratar reportern om att wtc 7 om jag minns rätt, hade rasat, fast man såg den fortfarande bakom henne längre bort samtidigt. Som i pentagon sitter det kameror överallt. Dom visade 3 pissiga foton som bevis. Men som vi vet. Några minuter efter attentaten så hade dom bilder på alla grottmänniskorna från Afghanistan som hade gjort det. Runt New York och Pentagon är det området i världen som är mest bevakat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 1, 2020 Dela Inlagd December 1, 2020 19 minuter sedan, skrev Mr atm: Cementera igen den så fort som möjligt. Gravfrid. Ingen jävel ska komma nära för då ska dom sitta i fängelse. Om man undrar, då är man dum i huvudet. Det har varit prat om sprängning från dag 1 nästan. Jag säger inget för jag vet inte. Men det jag vet att mycket vi får information om är rena rama lögnerna. Likadant i USA. Utredningen om Lewinsky-affären kostade mer än utredningen i 9/11. 2 plan träffade 2 skyskrapor, men 3 skyskrapor kom ner snabbare än fritt fall. I direktsänd tv pratar reportern om att wtc 7 om jag minns rätt, hade rasat, fast man såg den fortfarande bakom henne längre bort samtidigt. Som i pentagon sitter det kameror överallt. Dom visade 3 pissiga foton som bevis. Men som vi vet. Några minuter efter attentaten så hade dom bilder på alla grottmänniskorna från Afghanistan som hade gjort det. Runt New York och Pentagon är det området i världen som är mest bevakat. Demokraterna kom lindrigt undan på den tiden, det kan jag hålla med om, men man fäller inte sin egen president så lätt. Grottmänniskor runt WC och Pentagon har jag aldrig sett och tror mest det är fake news från oppositionen som inte har någon som helst belägg, utan det är bara trams. Konspirationsteorier kan vara roliga ibland, men när dom går till överdrift blir det bara löjligt. Ang Estonia som tråden handlar om så tror jag faktiskt att du är rätt nära sanningen. Cementera igen den så fort som möjligt. Neka alla internationella utredningar och hänvisa till tidigare underlag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd December 1, 2020 Dela Inlagd December 1, 2020 15 timmar sedan, skrev Nicholas: Varför hemligstämplade man det man gjorde efter tsunamin? Politiker skyddar sina rövar. Nej nej nej, ingen politiker inblandad där!! (Om du frågar TV) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd December 1, 2020 Dela Inlagd December 1, 2020 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev apknug: Nu var ju hemligstämplandemästaren, Jan Danielsson, som mycket effektivt hemligstämplade vad han själv gjorde på annandagen iof regeringens stadssekreterare dvs tjänsteman dock politisk tjänsteman! Man ska se till att nån annan gör smutsgörat och tar skiten. Du kanske menar Lars Danielsson? Nej nej, han hade ju ingen koppling till regeringen! (om du frågar TV) 😏 Ändrades December 1, 2020 av Sakhon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 1, 2020 Dela Inlagd December 1, 2020 3 minuter sedan, skrev Sakhon: Du kanske menar Lars Danielsson? Nej nej, han hade ju ingen koppling till politikerna! (om du frågar TV) 😏 Statssekreterare på departementen är politiskt tillsatta. Blanda inte ihop myndigheter med departement för då visar du bara på din egen okunnighet om hur landet styrs..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd December 1, 2020 Dela Inlagd December 1, 2020 4 timmar sedan, skrev Tallviking: Statssekreterare på departementen är politiskt tillsatta. Blanda inte ihop myndigheter med departement för då visar du bara på din egen okunnighet om hur landet styrs..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 6, 2020 Dela Inlagd December 6, 2020 On 11/28/2020 at 10:46 AM, Bike said: En fundering jag haft är om bogvisiret lossnat i den krabba sjön som är just där detta hände (har åkt med den båten i hårt väder innan den förliste ) Den rullar även kraftigt i sid-sjö , om visiret möjligtvis skulle kunna slå upp ett hål midskepps pga. av att visiret vid rullning hårt slår i bordläggningen. Det var riktigt hårt väder vid tillfället och just där är det väldigt krabb sjö som då i så fall kan ha knäckt fästen för bogvisiret, kanske långsökt https://www.friatider.se/etablissemanget-har-estoniakatastrofen-bara-borjat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd December 6, 2020 Dela Inlagd December 6, 2020 Precis nyss, skrev Mr atm: https://www.friatider.se/etablissemanget-har-estoniakatastrofen-bara-borjat Tvivlar du på att jag läser Fria Tider ? Det borde fler göra, om man insett hur mycket gammel media mörkar vill säga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 6, 2020 Dela Inlagd December 6, 2020 Det kommer ta ca en generation (20-25 år) innan gammelmedia dör ut. Mest pga sura och griniga gamla yoghurt gubbar (yoghurt för det kom upp i ordförslagen). Och definition av dessa gubbar är alla som vägrar ändra uppfattning om allt och inget. Ålder oväsentlig. Skål... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 7, 2020 Dela Inlagd December 7, 2020 On 12/6/2020 at 2:10 PM, Surin P3 said: Det kommer ta ca en generation (20-25 år) innan gammelmedia dör ut. Mest pga sura och griniga gamla yoghurt gubbar (yoghurt för det kom upp i ordförslagen). Och definition av dessa gubbar är alla som vägrar ändra uppfattning om allt och inget. Ålder oväsentlig. Skål... Aka gråbrallor. Kan vara halva min ålder och borna gubbar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 8, 2020 Dela Inlagd December 8, 2020 (ändrad) Estoniadokumentären fick journalistpris men kritiseras för att ge liv åt gamla konspirationsteorier "Fyndet som ändrar allt", har dokumentärmakarna döpt sin filmserie om Estonia. Men kritikerna kallar den "ett bländverk som bara ger liv åt sedan länge avfärdade skrönor". Den nya dokumentärserien hos Dplay fick mycket uppmärksamhet redan när den gavs ut inför katastrofens årsdag, men i Sverige har diskussionen om den tagit ytterligare fart efter två färska händelser: Först fick dokumentärmakarna Stora journalistpriset i kategorin Årets avslöjande. Sen publicerade det granskande magasinet Filter ett över 20 sidor långt reportage där dokumentärseriens påståenden och fynd kategoriskt avfärdas. Pärmens underrubrik skräder inte orden. "Så lurades tre regeringar och miljontals svenskar att ta en konspirationsteori på allvar", lyder den. Mattias Göransson har skrivit det kritiserande reportaget och är också Filters chefredaktör. – På ett sätt är det inte överraskande att dokumentären fick ett sådant genomslag. Samtidigt borde nyhetsmedierna ha lärt sig för länge sen att avkoda den här typen av framställningar, säger han till Svenska Yle. Göransson förklarar att nyhetsmedierna borde ha varit mer kritiska angående vilka vittnesmål och uppgifter som lyftes fram i dokumentären jämfört med alla andra uppgifter och vittnesmål som finns. – Jag tycker det är ganska upprörande hur nyhetsmedia i Sverige behandlade det här, faktiskt. https://svenska.yle.fi/artikel/2020/12/06/estoniadokumentaren-fick-journalistpris-men-kritiseras-for-att-ge-liv-at-gamla Ändrades December 8, 2020 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 8, 2020 Dela Inlagd December 8, 2020 10 hours ago, Tallviking said: Estoniadokumentären fick journalistpris men kritiseras för att ge liv åt gamla konspirationsteorier "Fyndet som ändrar allt", har dokumentärmakarna döpt sin filmserie om Estonia. Men kritikerna kallar den "ett bländverk som bara ger liv åt sedan länge avfärdade skrönor". Den nya dokumentärserien hos Dplay fick mycket uppmärksamhet redan när den gavs ut inför katastrofens årsdag, men i Sverige har diskussionen om den tagit ytterligare fart efter två färska händelser: Först fick dokumentärmakarna Stora journalistpriset i kategorin Årets avslöjande. Sen publicerade det granskande magasinet Filter ett över 20 sidor långt reportage där dokumentärseriens påståenden och fynd kategoriskt avfärdas. Pärmens underrubrik skräder inte orden. "Så lurades tre regeringar och miljontals svenskar att ta en konspirationsteori på allvar", lyder den. Mattias Göransson har skrivit det kritiserande reportaget och är också Filters chefredaktör. – På ett sätt är det inte överraskande att dokumentären fick ett sådant genomslag. Samtidigt borde nyhetsmedierna ha lärt sig för länge sen att avkoda den här typen av framställningar, säger han till Svenska Yle. Göransson förklarar att nyhetsmedierna borde ha varit mer kritiska angående vilka vittnesmål och uppgifter som lyftes fram i dokumentären jämfört med alla andra uppgifter och vittnesmål som finns. – Jag tycker det är ganska upprörande hur nyhetsmedia i Sverige behandlade det här, faktiskt. https://svenska.yle.fi/artikel/2020/12/06/estoniadokumentaren-fick-journalistpris-men-kritiseras-for-att-ge-liv-at-gamla Om man vill hälla betong över hela båten efter att tidigare lovat att bärga den kanske man bäddade så mycket det gick för konspiration. Sedan att sätta Mona Sahlin på att ta hand om eftersläckningen som straff för att hon är helt slut i huvudet kanske inte ökar förtroendet. Eller vad tror du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 8, 2020 Dela Inlagd December 8, 2020 On 2020-12-06 at 14:10, skrev Surin P3: Det kommer ta ca en generation (20-25 år) innan gammelmedia dör ut. Mest pga sura och griniga gamla yoghurt gubbar (yoghurt för det kom upp i ordförslagen). Och definition av dessa gubbar är alla som vägrar ändra uppfattning om allt och inget. Ålder oväsentlig. Skål... Det finns ju också gammla sura yoghurt gubbar i Thailand som vet inget utan bara vill svammla. Allt är fel enligt er, va fa gå ut och gör nåt nyttigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd December 8, 2020 Dela Inlagd December 8, 2020 32 minuter sedan, skrev Boa52: Det finns ju också gammla sura yoghurt gubbar i Thailand som vet inget utan bara vill svammla. Allt är fel enligt er, va fa gå ut och gör nåt nyttigt Sen finns det alerta blindstyren i skogen i norr som tror att de är en hormonstinn tonåring med en kunskap och intelligens som ingen någonsin haft tidigare, möjligen Trump då, som undantaget som bekräftar regeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 27, 2021 Dela Inlagd September 27, 2021 TT Nyhetsbyrån Nya filmer från dykningarna vid Estonia visar hålet i fartygets skrov på ett tydligare sätt, rapporterar SR Ekot. Det ser ut som att plåten vikt sig utåt, säger en expert till radion. I de ännu sekretessbelagda filmerna som kommer från Haverikommissionens dykningar i somras, och som Ekot nu publicerar, framkommer fler detaljer kring skadorna än vad som hittills varit känt. Bitar av stålkonstruktionen ser ut att ha slitits upp inifrån. – Det ser trasigare ut än vad jag hade väntat mig. Och det ser ut som om plåten vikt sig utåt, säger Anders Ulfvarson, professor emeritus i skeppsbyggnadsteknik vid Chalmers tekniska högskola, till radion. Statens haverikommission analyserar fortfarande materialet och samlar parallellt in mer material. Där vill man inte kommentera huruvida den publicerade filmen förändrar bilden av hur hålet kommit till. – Det har jag ingen kommentar till just nu, vi har ett ganska stort material att analysera, säger Jonas Bäckstrand, utredningsordförande vid Statens haverikommission. – Det ser ut som att det är en kraft utifrån som har träffat fartyget, om det är botten eller något annat vill vi inte spekulera i just nu, säger Jonas Bäckstrand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd September 27, 2021 Dela Inlagd September 27, 2021 (ändrad) "I de ännu sekretessbelagda filmerna som kommer från Haverikommissionens dykningar i somras, och som Ekot nu publicerar," Hur fan går det ihop? Sen läste jag att filmerna ska rediceras innan pubilcering pga det finns kvarlevor av människor på filmen? Undra hur mycket det är kvar av människan efter 27 år i havsbotten? Kanske skelett. H. Amgigo, konspirationsteorikritiker Ändrades September 27, 2021 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 27, 2021 Dela Inlagd September 27, 2021 På temat Estoniakatastrofen och konspirationer har magasinet Filter skrivit en mycket intressant artikel, där Estonia får utgöra en slags handbok kring hur konspirationsteorier skapas. Som att koka soppa på en spik, typ. Bästa uppmaningen innan de presenterar checklistan är nog denna: »Kom ihåg vem som är svaret skyldig. Det är den som hävdar att den verkliga orsaken till Estoniaolyckan har hemlighållits som måste bevisa det påståendet. Kräv en förklaring: Vilka ingår i denna transnationella konspiration? Vilka resurser har den till sitt förfogande? Hur kan den utöva kontroll över så många människor? Hur har den lyckats hemlighålla sin verksamhet under så många år?« https://magasinetfilter.se/filterbubblan/estonia-fakta-checklista-sa-kanner-du-igen-intellektuellt-snomos/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd September 27, 2021 Dela Inlagd September 27, 2021 Estoniahaveriet kommer fortsättningsvis mörkläggas. Sanningen är allt för obehaglig för att tåla dagsljus. Blir ändå intressant hur de ska förklara att brottsytorna går UTÅT. Kan vara en Estländsk sjöman som inte ville bli instängd när båten sjönk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 28, 2021 Dela Inlagd September 28, 2021 Idag är det 27 år sedan Estonia sjönk! En tyst minut vore väl på plats? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 https://www.vof.se/blogg/arets-folkbildare-och-arets-forvillare-2021/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu