Jump to content
IGNORED

Estonia

clion

Recommended Posts

Hej  jag funderar mycket om Estonia nu när den nya rullen dygt upp så jag undrar var ni tror 

jag tror att Ryssen satte en plog på nån Ubåt och tryckte till Estonia  Nu vill jag höra vad ni tror

• Ge karma 3
  • Ojojoj 2
  • Snurrigt 1
  • Haha 2
  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Tallviking

16

• Bike

13

• clion

10

• Swift 4X4

9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kommer ta ca en generation (20-25 år) innan gammelmedia dör ut.   Mest pga sura och griniga gamla yoghurt gubbar (yoghurt för det kom upp i ordförslagen).   Och definition av d

Jag tror....   ... Att BTT´s hund aldrig kommer att kissa i ett flygplan   Enis

Varför hemligstämplade man det man gjorde efter tsunamin?    Politiker skyddar sina rövar.   

Posted Images

Nineteen68

Rubriken luras lite, mer seriöst än så. Håll till godo för den som har intresse...

• Ge karma 3
  • Pannslag 1

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

12 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Rubriken luras lite, mer seriöst än så. Håll till godo för den som har intresse...

De där swebbtv-gubbarna skulle behöva lära sej att inte vara så förbannat långrandiga!

De har ibland intressanta saker som de diskuterar, men jag orkar INTE kolla på ett par självgoda gubbar (har nog aldrig sett en kvinna där) sitta och mala i en DRYG timma.

Har inte tid heller...

Mera kort och koncist, så hade de i alla fall fått fler som orkade titta.

MVH

• Ge karma 1
  • Fint 1
  • Haha 3

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

1 minut sedan, skrev Tommy:

De där swebbtv-gubbarna skulle behöva lära sej att inte vara så förbannat långrandiga!

De har ibland intressanta saker som de diskuterar, men jag orkar INTE kolla på ett par självgoda gubbar (har nog aldrig sett en kvinna där) sitta och mala i en DRYG timma.

Har inte tid heller...

MVH

Nu är du skedfull Gör inte som jag  Jag är äldre och har  gjort bort mig  Jag klarar det 

• Pannslag 1
  • Skål 2
  • Haha 2
4 minuter sedan, skrev Tommy:

Har inte tid heller...

MVH

Men för bövelen du har sett fel  SÅG DU INTE TV PROGRAMET I VECKAN 

• Pannslag 2
19 minuter sedan, skrev clion:

Men för bövelen du har sett fel  SÅG DU INTE TV PROGRAMET I VECKAN 

Jag antar att du menar den nya dokumentären om Estonia?

Nej jag har inte sett mer än vad nyheterna sagt, jag har inte tid att sitta å glo i timmar...

En film i veckan när familjen sover, och lite surfande däremellan.

Så för mej är en 20 minuters TED-talk om nåt intressant bra, jag blev dock avbruten 3 gånger under de 20 minuterna denna pågick:

Den rekommenderas igen, stress kan läka eller döda, det beror på hur man tar den...

Jag ser att damen (Kelly) har fler TED-talks, kollar dem ikväll.

MVH

• Ge karma 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

1 timme sedan, skrev clion:

Hej  jag funderar mycket om Estonia nu när den nya rullen dygt upp så jag undrar var ni tror 

jag tror att Ryssen satte en plog på nån Ubåt och tryckte till Estonia  Nu vill jag höra vad ni tror

Om du vill höra vad jag anser så anser jag att skämta om denna händelse är absurt och visar på total avsaknad av medkänsla för alla som gick bort i denna tragiska händelse. Jag bodde vid tillfället på Lidingö och en stor del av de civilanställda på polisen i den kommunen finns kvar i djupet , Bla min underbart trevliga handläggare på myndighetens vapenavdelning.  RIP alla underbara som gick bort från Lidingös Poliskår.

Att diskutera detta seriöst ser jag som en självklarhet, men de som tror att det finns en gnutta skämt i detta diskvalificerar sig å det grövsta. jag följer själv denna tragiska olyckas utredning och förväntar mig att inblandade myndigheter verkligen ser till att sanningen kommer fram  

• Ge karma 7
  • Fint 2
4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Sprängmedel på insidan av skrovet. 

Nått bildäck under ytan. 

Någon var väl missnöjd nåt som båten användes till. 

Ser skumt ut, och då menar jag hålet i skrovet, finns det inga vassa klippblock på  botten så kan det knappast vara en ren olycka 

• Ge karma 2
  • Fint 2
11 minuter sedan, skrev rolba:

De seglade väl på en kontainer som ramlat av någon fraktbåt. 

eller nått ryskt... som fraktades av nån "bark"båt?

Vad vet jag::::

C;D

• Haha 3

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

1 minut sedan, skrev C-dude:

eller nått ryskt... som fraktades av nån "bark"båt?

Vad vet jag::::

C;D

Ja bark båt chaffisen tappade nog en massa bark som smet in i båten och gjorde ett

hålutifrån. Tragisk olycka men att läsa om hålet utifrån eller inifrån vilka sagor

• Pannslag 1
  • Snurrigt 3

Alla är foliehattar som inte tror på statens haverikommission 

bullshit.gif

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 5

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

Nineteen68
1 timme sedan, skrev Tommy:

Har inte tid heller...

MVH

Jag skrev för den som har intresse 😉

• Ge karma 4
  • Fint 1

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

IsaanWarrior
2 timmar sedan, skrev clion:

Nu är du skedfull Gör inte som jag  Jag är äldre och har  gjort bort mig  Jag klarar det 

Åfan...

• Haha 2

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Hua Hin

Jag tror bara min teori att det var en "olycka" som orsakades av något som våran dåvarande och nuvarande regering gör allt för att dölja bara min teori .

• Ge karma 3
  • Fint 1

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

1 timme sedan, skrev Nineteen68:

Jag skrev för den som har intresse 😉

Har intresse. men inte lugn nog att ta mej så mycket tid.

Dessutom är det som jag skrev för några timmar sedan: " jag orkar INTE kolla på ett par självgoda gubbar (har nog aldrig sett en kvinna där) sitta och mala i en DRYG timma"

MVH och god natt!

Nineteen68
36 minuter sedan, skrev Tommy:

Har intresse. men inte lugn nog att ta mej så mycket tid.

Dessutom är det som jag skrev för några timmar sedan: " jag orkar INTE kolla på ett par självgoda gubbar (har nog aldrig sett en kvinna där) sitta och mala i en DRYG timma"

MVH och god natt!

Jag förstår dig! Men det finns flera kvinnor på Swebbtv bl.a Katerina Janouch som igenligen bytt sida. Från msm till alernativ media som är väldigt frispåkig. 

• Ge karma 4

12 timmar sedan, skrev rolba:

De seglade väl på en kontainer som ramlat av någon fraktbåt. 

Det är ju en inte helt tokig ide som jag ser det . Det ser inte ut som en laddning från skrovets insida i alla fall , intryckt utifrån , eller har jag sett fel på bilder och videos ? Skulle det vara en laddning innanför så skulle det se annorlunda ut, en torped knappast troligt då ingen sprängverkan har uppstått, Märkligt är det 

• Ge karma 1
11 timmar sedan, skrev Hua Hin:

Jag tror bara min teori att det var en "olycka" som orsakades av något som våran dåvarande och nuvarande regering gör allt för att dölja bara min teori .

I vilket syfte, det kommer ju i så fall att komma fram och huvuden att rulla, även bland de nu sittande eftersom de uppenbarligen har försökt stoppa vidare utredning 

5 minuter sedan, skrev Bike:

I vilket syfte, det kommer ju i så fall att komma fram och huvuden att rulla, även bland de nu sittande eftersom de uppenbarligen har försökt stoppa vidare utredning 

En fundering jag haft är om bogvisiret lossnat i den krabba sjön som är just där detta hände (har åkt med den båten i hårt väder innan den förliste ) Den rullar även kraftigt i sid-sjö , om visiret möjligtvis skulle kunna slå upp ett hål midskepps pga. av att visiret vid rullning hårt slår i bordläggningen. Det var riktigt hårt väder vid tillfället och just där är det väldigt krabb sjö som då i så fall kan ha knäckt fästen för bogvisiret, kanske långsökt 

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Snurrigt 1