Jump to content
IGNORERAD

Toaletten!


svampen

Recommended Posts

1. I restaurangköket ligger en man och bankar på biffar för att möra dem, PÅ GOLVET.

Det har jag också sett, visserligen inte en man utan en gammal kvinna med huckle.

I en restaurant som var reggad som kafe´ alltså dom hade ingen rätt att steka mat då köket saknade fettavskiljare och effektiv frånluft (utsugsfläkt) ovan (det illegala) stekbordet.

Föreningen kastade ut ägaren (en Turkisk gentleman)eftersom han bedrev otillåten verksamhet i lokalen, varvid han stämde föreningen och erhöll ett skadestånd på över 2 mille...

Sverige är underbart :suicide:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    18

  • stefan5300

    10

  • Odin

    6

  • Magrood

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Föreningen kastade ut ägaren (en Turkisk gentleman)eftersom han bedrev otillåten verksamhet i lokalen, varvid han stämde föreningen och erhöll ett skadestånd på över 2 mille

En sån sak måste ha kommit med i tidningarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har dom gjort här i Falun också och det var bara ett fåtal som klarade sig.

Men just det Odin skriver om måste ha varit med i en tidning för en sån absurd historia kan inte undgått media.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta hände för cirka 25 år sen. En kompis och jag gick in på en pizzeria för att ta nåt lätt att och en öl.

Min kompis beställde en räkmacka som han tog ett bett av men den tuggan lämnade munnen illa kvickt, han ropade till sig servitören och sa att det måste vara nåt fel på räkorna och ville ha en ny macka.

Efter ett tag kom kocken in med en ny räkmacka och bad om ursäkt för att han hade fått fel räkor till den första mackan. Dom räkorna han fick till den första mackan användes till pizzorna

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

skit-tråden blev mat-tråden,men det hör ju liksom ihop.Inkomster och utgifter.

Ät som en mygga,skit som en elefant,bra bantningstips :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Något man måste säga är väl att Thailand är "plastpåsens" förlovade land!

Vad man än handlar packas det först ned i en liten plastpåse sen till en

större och sedan till en större!

Enda fördelen är väl att dom är gratis!

Nä man skulle bli grossist på dessa i LOS! :whistle:

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Något man måste säga är väl att Thailand är "plastpåsens" förlovade land!

Vad man än handlar packas det först ned i en liten plastpåse sen till en

större och sedan till en större!

Enda fördelen är väl att dom är gratis!

Nä man skulle bli grossist på dessa i LOS! whistle.gif

MVH Svampen jap.gif

He he ... Köpte en miljöpåse i tyg förra resan. Fick den förpackad i 3 plastpåsar. :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har dom gjort här i Falun också och det var bara ett fåtal som klarade sig.

Men just det Odin skriver om måste ha varit med i en tidning för en sån absurd historia kan inte undgått media.

Jag pm:ar dej törs inte gå ut med namn på förening mm.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skita på ett thaidass ála hål i golvet är väl inget i en jämförelse.

Kommer ihåg en gång i snöstorm på kalfjället mitt i smällkalla lapplandsvintern. Bodde i en ark (tält) på en sjö ca 10 mil från toaletter och det gick inte i stormen att gå mer än två meter från tältet utan att tappa det ur sikte. Skita måste man ju ändå, så jag tog det tiometersrep jag hade och satte fast det i ena änden av den primitiva bostaden så att jag kunde gå åtminstone det avståndet och ändå hitta hem. Drog ner byxorna som på ungefär en millisekund fylldes tjockt av yrsnö. betänk att 30 cm djupa fotavtryck fylls igen på några få sekunder så fattar ni.

Gick inte att andas på marknivå pga snöyran så det var bara attt ta ett djupt andetag och dyka ner på huk och trycka på utav helevete. Upp igen och andas och sedan ner för ännu ett ryck. Tre ryck och 40 sek senare får det räcka eftersom benen börjar bli blålila av kylan.

Håll hårt som fan i pappret och torka med snö och detta stående (eftersom man inte kan andas längre ner). Släpp och pappret försvinner in i den totala snöväggen och smulas förmodligen i småstycken innan det fastnar i björkskogen 20 km bort. Dra upp dom snöfyllda kalsongerna hjälpligt och följ sedan repet tillbaka till bostaden.

In och ta en redig whiskey för att glömma eländet och drömma om varma, hål i golvet dass i tropikerna. ;)

För att inte tala om att göra samma sak på sommarfjället då man inte ens kan tala med varandra utan att få munnen proppfull av mygg och knott... brrr!

I övrigt så har jag efter många år lärt mig det Magrood beskriver... papper, vad ska man med det till egentligen? Blir ju inte ens hälften så rent som med en vanlig skopa, lite vatten och rätt hand. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skita på ett thaidass ála hål i golvet är väl inget i en jämförelse.

Kommer ihåg en gång i snöstorm på kalfjället mitt i smällkalla lapplandsvintern. Bodde i en ark (tält) på en sjö ca 10 mil från toaletter och det gick inte i stormen att gå mer än två meter från tältet utan att tappa det ur sikte. Skita måste man ju ändå, så jag tog det tiometersrep jag hade och satte fast det i ena änden av den primitiva bostaden så att jag kunde gå åtminstone det avståndet och ändå hitta hem. Drog ner byxorna som på ungefär en millisekund fylldes tjockt av yrsnö. betänk att 30 cm djupa fotavtryck fylls igen på några få sekunder så fattar ni.

Gick inte att andas på marknivå pga snöyran så det var bara attt ta ett djupt andetag och dyka ner på huk och trycka på utav helevete. Upp igen och andas och sedan ner för ännu ett ryck. Tre ryck och 40 sek senare får det räcka eftersom benen börjar bli blålila av kylan.

Håll hårt som fan i pappret och torka med snö och detta stående (eftersom man inte kan andas längre ner). Släpp och pappret försvinner in i den totala snöväggen och smulas förmodligen i småstycken innan det fastnar i björkskogen 20 km bort. Dra upp dom snöfyllda kalsongerna hjälpligt och följ sedan repet tillbaka till bostaden.

In och ta en redig whiskey för att glömma eländet och drömma om varma, hål i golvet dass i tropikerna. ;)

För att inte tala om att göra samma sak på sommarfjället då man inte ens kan tala med varandra utan att få munnen proppfull av mygg och knott... brrr!

I övrigt så har jag efter många år lärt mig det Magrood beskriver... papper, vad ska man med det till egentligen? Blir ju inte ens hälften så rent som med en vanlig skopa, lite vatten och rätt hand. ;)

Och vem tvingade dig att täta på kalfjället mitt i vintern? :unsure:

;)

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Skita på ett thaidass ála hål i golvet är väl inget i en jämförelse.

Kommer ihåg en gång i snöstorm på kalfjället mitt i smällkalla lapplandsvintern. Bodde i en ark (tält) på en sjö ca 10 mil från toaletter och det gick inte i stormen att gå mer än två meter från tältet utan att tappa det ur sikte. Skita måste man ju ändå, så jag tog det tiometersrep jag hade och satte fast det i ena änden av den primitiva bostaden så att jag kunde gå åtminstone det avståndet och ändå hitta hem. Drog ner byxorna som på ungefär en millisekund fylldes tjockt av yrsnö. betänk att 30 cm djupa fotavtryck fylls igen på några få sekunder så fattar ni.

Gick inte att andas på marknivå pga snöyran så det var bara attt ta ett djupt andetag och dyka ner på huk och trycka på utav helevete. Upp igen och andas och sedan ner för ännu ett ryck. Tre ryck och 40 sek senare får det räcka eftersom benen börjar bli blålila av kylan.

Håll hårt som fan i pappret och torka med snö och detta stående (eftersom man inte kan andas längre ner). Släpp och pappret försvinner in i den totala snöväggen och smulas förmodligen i småstycken innan det fastnar i björkskogen 20 km bort. Dra upp dom snöfyllda kalsongerna hjälpligt och följ sedan repet tillbaka till bostaden.

In och ta en redig whiskey för att glömma eländet och drömma om varma, hål i golvet dass i tropikerna. ;)

För att inte tala om att göra samma sak på sommarfjället då man inte ens kan tala med varandra utan att få munnen proppfull av mygg och knott... brrr!

I övrigt så har jag efter många år lärt mig det Magrood beskriver... papper, vad ska man med det till egentligen? Blir ju inte ens hälften så rent som med en vanlig skopa, lite vatten och rätt hand. ;)

Ha ha ha...

Den var kul, Kim.

Innan jag kom till Sverige första gången hörde jag en myt.

Det sades att det var så kallt i vissa länder att kisset hinner blir is innan det än når till marken.

Och jag lyckades bilda en inre bild av en man som står och kissar ut isglass-stråle --- med samma färg som öl.

:drinks:

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha...

Den var kul, Kim.

Innan jag kom till Sverige första gången hörde jag en myt.

Det sades att det var så kallt i vissa länder att kisset hinner blir is innan det än når till marken.

Det är nog ingen myt, såg något program för en tid sedan där de visade detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, vill varna för urinering vid riktigt kall väderlek då det kan frysa inne i själva röret, sk frostplugg.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en polare "vill inte nämna namn" ni kommer förstå!

Jo han är arrangör av ett antal bilträffar i svedala under sommar halvåret.

Det här ägde rum en bit norr om Stockholm.

Hade varit en kanondag mycket folk och rekordvärme "ej i år"!

När man arrangerar dessa träffar hyr man in toaletter "bajamajor".

Mycket folk = fulla muggar + 30 grader varmt ja det blir en soppa det.

Allt hade flytit bra hela dagen och arrangörerna var belåtna.

Dagen slut stängning mycket arbete bla bortkörning av staket scen osv.

Det höll polarn & en till på med när han vart akut nödig.

En staket hög låg precis vid bajamajorna så han hoppade in & skulle ta

en snabb mökning.

Sagt o gjort in på muggen ner med brallorna å så ahhhhhhh...!!. :great:

När han satt där i godanro hörde han lastbilens backsignal som vart

högre och högre tills lastbilen kör in lätt i bajamajan.

Polarn andas ut reser sej och börjar dra upp jeansen då han hör att

lastbilen varvar upp och backsignalen börjar om.

Han får panik men hinner inte denna gång blir det inte någon lätt

puff hela bajamajan välter!!! :yes:

Ni kan ju tänka er fy fan jag mår illa vid tanken! :no:

Få en hel bajamaja tank över sig som nästan har jäsit av

värmen!!!

PS: Chauffören & polarn är fortfarande kompisar!

Fattar inte det?

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog ingen myt, såg något program för en tid sedan där de visade detta!

Det blir inte som man skulle tro en frusen stråle utan mer som isdimma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, när det endast kommer dimma från urinröret har du gått torr och behöver genast justera västskebalansen.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha...

Den var kul, Kim.

Innan jag kom till Sverige första gången hörde jag en myt.

Det sades att det var så kallt i vissa länder att kisset hinner blir is innan det än når till marken.

Och jag lyckades bilda en inre bild av en man som står och kissar ut isglass-stråle --- med samma färg som öl.

:drinks:

Mvh

Magrood

Om man ska vara lite fräck så är det väl värre för en tjej i så fall, kan ju bli lixom ett klockspel i pälsen. :bag:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vem tvingade dig att täta på kalfjället mitt i vintern? :unsure:

;)

och vem tvingar alla toalettgnällare att åka tvärs över jorden till dessa fasansfulla hål. :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns när jag gick och sket första gången uppe hos dåvarande flickvännens hem i hembyn i Kaempaeng Phet.

Fick ut några rejäla bajskolvar som låg och flöt i hålet. Tog då vattenskopan och skulle spola ner kolvarna men upptäckte snart att inte fan försvann dem, oavsett hur mycket vatten jag vräkte ner i hålet.

Började då leta efter något att fiska upp skiten med men papper fanns inte och något annat lämpligt kunde jag inte upptäcka, så för att slippa tappa ansiktet fick jag helt enkelt köra ned hela högernäven och handgripligen avlägsna bajskolvarna som låg där och flöt i en bit under vattennivån i ubåtsläge.

BTT

Då infinner sig nästa fråga, stoppade du ner dina sk kolvar i en medhavd 7elevenpåse eller åkte dom ner i fickorna :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jisses..kommer ihåg nåt som hände för många år sen en vinter när jag jobbade i skogen som maskinist. Vi hade mobila toaletter som såg ut som raketer som entrepenören som flyttade kojorna och toan placerade där han tyckte var lämpligt. En gång hamnade toan på snödrivan närmast skogsbilvägen.

Min kompis uppsökte detta ställe, drog av sig brallorna, satte sig ned och vad händer ?

Toan välte bakåt och ekipaget stannade ca: 50 meter längre ner i backen. Han blev aldrig sig lik efter den resan drinks.gif

Mvh Fritz...

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med thai toaletter. Det är väl inte så farligt.

Jag menar dom flesta av oss har gjort lumpen. Då var det inte så kul, speciellt inte på vintern ute i fält.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med thai toaletter. Det är väl inte så farligt.

Jag menar dom flesta av oss har gjort lumpen. Då var det inte så kul, speciellt inte på vintern ute i fält.

Har du varit soldat?

Vad menar du ramlade du ner i gropen?ha ha ha :crazy:

Skämt å sido berätta?

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...