Jump to content
IGNORERAD

Toaletten!

svampen
 Dela

Recommended Posts

Hej på ER tänkte starta en tråd där man kan "lätta på trycket"!

Berätta om både goda minnen såväl som dåliga i Thailand?

Tyckte det behövdes en tråd eftersom det "lättas" på alla

trådar mer eller mindre.

Så den "lätta på trycket tråden" är här nu!

Hoppas den uppskattas?

MVH Svampen :wai:

Ps nedan Broder Tuk Tuks favoritbar!!!!!!

post-4567-125914915306_thumb.jpg

post-4567-125914915306_thumb.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

• Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• svampen

18

• stefan5300

10

• Odin

6

• Magrood

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

trådar mer eller mindre.

Hoppas den uppskattas?

Ps nedan Broder Tuk Tuks favoritbar!!!!!!

Snygga toaletter "tillbaka till ämnet"?

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Bra initiativ!

Påminner mig om "toaletten" på Banthai där man går för att lätta på trycket.

Båda för de med riktigt diarré eller de som bara är smålösa i magen.

Även de som är hårda i magen är välkomna.

---

Hoppas jag inte har missuppfattat det.

---

Dagens första besök på toaletten för mig är:

Seagate externa hårddisk har världens sämta förpackning.

Tog mig nästan en hel timme att få ut skiten.

Och nästan en liter blod.

IRRITERANDE!!!

---

Nu hoppas jag har spolat efter mig ordentligt.

---

Mvh

Magrood

Ps. Glömde fråga om jag som ej bor i Thailand får vara med och lätta på trycket här också?

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

skittråd :blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Något jag kan tycka vara irriterande egentligen en skitgrej! :whistle:

Är kvaliten & längden på skitpapper i LOS.

Smalt tunt och 1.5 meter per rulle?

Samma visa på varenda Hotell med få undantag.

Har en kompis som skiter 100ggr per dag han var mäkta irriterad!

Måne läser du detta vet du vem jag syftar på!!!!

MVH Sampen :wai:

post-4567-125917888655_thumb.jpg

post-4567-125917888655_thumb.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

trådar mer eller mindre.

Hoppas den uppskattas?

Tror att många har missat ämnet det är inte "dagens skitstol" utan ovanstående!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Något jag kan tycka vara irriterande egentligen en skitgrej! :whistle:

Är kvaliten & längden på skitpapper i LOS.

Smalt tunt och 1.5 meter per rulle?

Samma visa på varenda Hotell med få undantag.

Har en kompis som skiter 100ggr per dag han var mäkta irriterad!

Måne läser du detta vet du vem jag syftar på!!!!

MVH Sampen :wai:

Jag brukar köpa ett 4-pack och ha i reserv.. Men det gäller att man gömmer det i väskan, för får städtanterna syn på det så slutar dom att fylla på.. :great:

Dela på andra sajter

Jag brukar köpa ett 4-pack och ha i reserv.. Men det gäller att man gömmer det i väskan, för får städtanterna syn på det så slutar dom att fylla på.. :great:

Jobbigt att göra inbrott i städskrubben? ha ha :whistle:

Nästa gång åker en hel bal med ner till LOS! :crazy:

Fan va skönt med Lambi???????

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Om det är skithistorier du vill ha, så kan jag berätta om hur det var med mitt första riktiga möte med ett hål i golvet..

Efter att bara besökt större turist mål som Pattaya, Bangkok, Hua Hin, osv, med god tillgång på farang toaletter, så skulle jag åka på mitt första visarun till kambodja (poipet).. Hade ju självklart krökat ner mig totalt kvällen innan och var ordentligt maokang när jag på morgonen skulle ta minibussen till kambodja..

I visa resan ingick frukost på nåt ställe jag inte kommer ihåg, men jag tryckte i mig ordentligt.. Och visst redan efter en halvtimme så börjar det bubbla i magen. Och filmen som visas under resan är ju självklart Jackass the movie, med scener som när en snubbe går in i en affär där dom säljer toalettstolar och sätter sig och skiter i den inte inkopplade toastolen samt när någon trycker in en lekaksbil i röven och går och röntgar sig.. Det gjorde ju inte direkt att trycket i magen minskade samt att illamåendet tilltog.. Och så ÄNTLIGEN stopp vid en mack..

Efter att ha ryckt upp varenda dörr och insett att det inte fanns någon farangtoilet så var det bara ta tjuren vid hornet och försöka sig till rätta över thaitoilet.. Efter väldigt snabbt övervägande så kom jag fram till att byxorna måste av för att hållas rena.. Och så äntligen på väg att sätta mig på huk.. SHIT inget toapapper.. På med byxorna, springandes så fort det gick i det skick jag nu befann mig i, in på macken och skrek Tissue TII NAI med svetten rejält lackande vid det här laget, raffsat åt mig en rulle så var det ju självklart kö.. Slet av plasten med prislappen på och slängde den och en hundrabathare till den smått chockade kassörskan och linkade in på muggen igen.. Och så fick man då äntligen lätta på trycket, inte i den bekvämaste ställning man haft, men det gick. Efter att ha släppt rejält på trycket så skulle jag gå in och handla lite för vidare färden och oj så roligt man hade åt mig där inne, för att inte tala om mitt resesällskap under resten av resan.. :_redface:

Trots att jag hade en del resor i bagaget så var det första gången som jag var tvungen att använda en thai toalett, men efter det så har det blivit många kära återseenden.. :friends:

Dela på andra sajter

55.det e faktiskt goare å skita än å äta :preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Är det nåt Thailand har gjort för mej så är det att bota min tidigare skithusfobi, vid dom första resorna så höll jag mej i dagar tills jag kom tbx till hotellet. Inte en chans att jag skulle använda hål i golvet.

Vändningen kom på en resa i Tratregionen efter att ha käkat på en seafood restaurang på vischan under lowseason..

Jag klarade mej 3 timmar sedan blev det en riktigt snuskig hål i golvet mugg på en annan restaurang efter vägen.

Jag rusade in utan att fråga om lov såg hålet och vände och på väg ut inför alla stirrande blickar insåg jag att nu går det inte längre, så jag sprang in igen ner med brallorna och insåg försent att det inte fanns ngt papper.

Faan vad ska jag göra?? Kom på att jag hade flera nya t-skirts i bilen- så av med tröjan och torkade med den. Efter förättat värv var det bara att traska ut genom restaurangen med bar överkropp till alla gästers (100%Thai)förvånade blickar som övergick i allmänt tokskratt och så värdigt som möjligt lägga en 100 batting på disken och avlägsna mej.

Jag överlevde bevisligen ...

Nöden har ingen lag

En numera botad Odin... Skitbotad faktiskt

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Jag har fan svårt att gå på ett svenskt utedass så ett hål i golvet i Thailand är en otänkbarhet för mig :kort:

Dela på andra sajter

Minns när jag gick och sket första gången uppe hos dåvarande flickvännens hem i hembyn i Kaempaeng Phet.

Fick ut några rejäla bajskolvar som låg och flöt i hålet. Tog då vattenskopan och skulle spola ner kolvarna men upptäckte snart att inte fan försvann dem, oavsett hur mycket vatten jag vräkte ner i hålet.

Började då leta efter något att fiska upp skiten med men papper fanns inte och något annat lämpligt kunde jag inte upptäcka, så för att slippa tappa ansiktet fick jag helt enkelt köra ned hela högernäven och handgripligen avlägsna bajskolvarna som låg där och flöt i en bit under vattennivån i ubåtsläge.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Första hålet i golvet jag såg... Så vände jag och sen dess planerar jag in att inte bli skitnödig utan farang toa.

Fåla se hur länge det håller ;)

Toa pappret i Thailand, Hur fanken får dom fram så tunt jäffla skit. Får ju typ vika 7 ggr för att inte bli skitig om händerna.

Enda rediga pappret jag hitta var hushållspapper. det vart tillräckligt tjockt som en annan är van vid.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Jag har fan svårt att gå på ett svenskt utedass så ett hål i golvet i Thailand är en otänkbarhet för mig :kort:

Första hålet i golvet jag såg... Så vände jag och sen dess planerar jag in att inte bli skitnödig utan farang toa.

Fåla se hur länge det håller ;)

Så resonerade även jag förut, men nöden har ingen lag :rules:

Dela på andra sajter

Man måste "praktisera" rövsprutan om man blir hänvisad ett "håligolvetmugg", finns ingen spruta :whistle: shit happens.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Den dagen den sorgen :mdr:

Haha Jag har bara ett råd Lappen... Träna kasta ut skithuspapperet hemma å se vad nöden framtvingar...

Ps. Jag klarar inte heller utedass, inte en chans jag spyr rakt av...Ds

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...