Jump to content
IGNORERAD

The perfect hamburger


Oregistrerad

Recommended Posts

On 2021-05-27 at 15:57, skrev piloten66:

Junkies burger in surin very very good burger one of the best burger I have eat in Thailand

667987CB-8EAD-4E02-8FFA-230DC478330F.jpeg

Why Angkrit?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 99
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    7

  • Odin

    6

  • LTD

    6

  • Kötthandlarn

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2021-05-29 at 21:43, skrev Tommy:

Why Angkrit?

 

MVH

555 ja jag vet faktisk inte 

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

555 Han nämnde inget om kaloriinnehållet...?

 

 

Det ordet skall aldrig nämnas i samband med en hamburgare.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2021-05-27 at 15:57, skrev piloten66:

Junkies burger in surin very very good burger one of the best burger I have eat in Thailand

667987CB-8EAD-4E02-8FFA-230DC478330F.jpeg

Ser fantastiskt god ut. Thailand har utvecklats på många sätt, fast de verkar stå stilla på en del andra.

On 2021-05-29 at 16:43, skrev Tommy:

Why Angkrit?

 

MVH

Why thailish?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
6 minuter sedan, skrev Enis:

måste ju vara Big MAC?

 

Enis

 

Det verkar ju vara bra för hårväxten iallafall, gillade luggen på snubben...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Inte perfekt ikväll, men någon form av halloumi i alla fall...

 

CA7C3099-900F-4DEC-A2AE-F1B1DC0CF9C3.thumb.jpeg.22aca9a178c66bb66f96b14c72bcd24d.jpeg

 

D5BB0397-B137-4B80-A485-22920ADDB7DE.thumb.jpeg.1b4a72718d86e12852e4dae9ffd7e44e.jpeg

 

Äsch, det blev ju suddigt ju...

men gott!

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
22 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Inte perfekt ikväll, men någon form av halloumi i alla fall...

 

CA7C3099-900F-4DEC-A2AE-F1B1DC0CF9C3.thumb.jpeg.22aca9a178c66bb66f96b14c72bcd24d.jpeg

 

D5BB0397-B137-4B80-A485-22920ADDB7DE.thumb.jpeg.1b4a72718d86e12852e4dae9ffd7e44e.jpeg

 

Äsch, det blev ju suddigt ju...

men gott!

 

Man hade ju hoppats på lite bättre kvalitet från en "Global Moderator".........:giggle:

Fast antagningskraven till den tjänsten kanske inte är så höga?.......:ironi::ironi::rotfl::rotfl:

 

Å Halloumi kan aldrig någonsin vara en ingrediens i "the perfect hamburger".......:giggle:

 

P.S. I love you anyway.......:Yes:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-02-25 at 19:25, skrev Kötthandlarn:

 

Man hade ju hoppats på lite bättre kvalitet från en "Global Moderator".........:giggle:

Fast antagningskraven till den tjänsten kanske inte är så höga?.......:ironi::ironi::rotfl::rotfl:

 

Å Halloumi kan aldrig någonsin vara en ingrediens i "the perfect hamburger".......:giggle:

 

P.S. I love you anyway.......:Yes:

Haha! Slängde mest iväg inlägget för att jag var nyfiken på om någon annan på kvällen fixade ihop någon smarrig burgare, det var därför jag skakade liv i tråden med mitt taffliga ihopkok. Det finns ju så många duktiga gourmeter här! (Alltså icke gourmander, som är något annat) Jag har ju en tös här hos mig nuförtiden som inte äter kött, så det blir för mig många nya "smakupplevelser". Ikväll är jag dock ensam så då blir det givetvis en "blodig biff" som hamnar i en annan tråd om några timmar....

 

Ja, angående kneget som jag har här. Ironiskylt är överflödig, jag vet att du skojar.

Mina kvalifikationer är fler än att lyckas ta en knivskarp bild.

Kneget har inneburit att jag inte skriver mycket längre, vilket jag i sig kan tycka är tråkigt. Ja, inte för andra kanske, men för min egen del. Det är roligt att deltaga i diskussionerna. 

Men nu går all tid åt att granska. Jag går upp före dig för att se om någon klivit över gränsen på natten. Jag har under dagen ett ständigt vakande öga på forumet, medan du jobbar för fullt. Jag skippar (motvilligt) den där sista ölen på kvällen, för att med ett nyktert (nåja...) öga kunna göra bedömningar om regelverk och gränsdragningar. Läser och bemöter alla inkomna anmälningar och övriga synpunkter på det mesta mellan himmel och jord. Och så jäkla kul är det inte att behöva fimpa någon från möjligheten att skriva, bidraga och deltaga här. Oavsett om det är en nära polare eller någon man aldrig har träffat. Ett kneg, utan deg dessutom......

Således händer det hela tiden saker som den enslikde skribenten aldrig ser, hör eller märker av.

 

 

Jag har försökt springa på de flesta träffar jag haft möjlighet att närvara på. Alltid riktigt genomskoj! Och du min vän, är nog (vad jag kommer ihåg) den enda som jag gråtit tillsammans med, vilket betyder att du inte enbart har en stor och klok hjärna, utan även ett lika stort och varmt hjärta. Sådant är betydelsefullt och en ack så fin egenskap.

Önskar herrn en fin kväll och hoppas vi ses snart igen!  

 

:wai:

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
10 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Haha! Slängde mest iväg inlägget för att jag var nyfiken på om någon annan på kvällen fixade ihop någon smarrig burgare, det var därför jag skakade liv i tråden med mitt taffliga ihopkok. Det finns ju så många duktiga gourmeter här! (Alltså icke gourmander, som är något annat) Jag har ju en tös här hos mig nuförtiden som inte äter kött, så det blir för mig många nya "smakupplevelser". Ikväll är jag dock ensam så då blir det givetvis en "blodig biff" som hamnar i en annan tråd om några timmar....

 

Ja, angående kneget som jag har här. Ironiskylt är överflödig, jag vet att du skojar.

Mina kvalifikationer är fler än att lyckas ta en knivskarp bild.

Kneget har inneburit att jag inte skriver mycket längre, vilket jag i sig kan tycka är tråkigt. Ja, inte för andra kanske, men för min egen del. Det är roligt att deltaga i diskussionerna. 

Men nu går all tid åt att granska. Jag går upp före dig för att se om någon klivit över gränsen på natten. Jag har under dagen ett ständigt vakande öga på forumet, medan du jobbar för fullt. Jag skippar (motvilligt) den där sista ölen på kvällen, för att med ett nyktert (nåja...) öga kunna göra bedömningar om regelverk och gränsdragningar. Läser och bemöter alla inkomna anmälningar och övriga synpunkter på det mesta mellan himmel och jord. Och så jäkla kul är det inte att behöva fimpa någon från möjligheten att skriva, bidraga och deltaga här. Oavsett om det är en nära polare eller någon man aldrig har träffat. Ett kneg, utan deg dessutom......

Således händer det hela tiden saker som den enslikde skribenten aldrig ser, hör eller märker av.

 

 

Jag har försökt springa på de flesta träffar jag haft möjlighet att närvara på. Alltid riktigt genomskoj! Och du min vän, är nog (vad jag kommer ihåg) den enda som jag gråtit tillsammans med, vilket betyder att du inte enbart har en stor och klok hjärna, utan även ett lika stort och varmt hjärta. Sådant är betydelsefullt och en ack så fin egenskap.

Önskar herrn en fin kväll och hoppas vi ses snart igen!  

 

:wai:

Du är en fin människa och jag retas bara med dem jag tycker om.........💙

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Burgare kallar jag magsårsmacka, snabbt att fixa sen bara tugga och svälja, släpp aldrig greppet om matpaketet, då rinner den ut på finskjortan. Nää tacka vet jag friterad gräshoppa eller ......... nu tappa jag krypets namn

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev husse:

jag friterad gräshoppa eller ......... nu tappa jag krypets namn

 

Leksandit 

 

/Rnis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Enis:

Leksandit 

 

/Rnis

Kackerlacka

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Köp inte er 🍔 i Cambridge

 

 

Det var i förra veckan som en man, bosatt i brittiska Cambridge, besökte sin lokala McDonald's-restaurang för att inhandla middag som han sedan åt i sitt hem.

Men efter att ha tagit en tugga av sin hamburgare gjorde mannen, enligt Daily Record, en upptäckt som skulle få honom att "må illa".

Mer specifikt såg mannen hur någonting "rörde sig" i hans Big Mac.

– Jag åt min burgare och efter att ha tagit en tugga tog jag en paus och då märkte jag hur någonting rörde på sig. Det var då jag öppnade burgaren och jag såg vad som såg ut som en mask, säger mannen, enligt Daily Record.

Efter upptäckten publicerade mannen en video på hur masken krälar omkring i hans burgare på Facebook.

Mannen rapporterade fyndet till McDonald's huvudkontor och en talesperson för företaget har sedan dess svarat.

"Livsmedelssäkerhet är av yttersta betydelse för oss och vi lägger stor vikt vid kvalitetskontroll och att följa rigorösa rutiner för att undvika felaktigheter", skriver man, rapporterar Daily Record.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
13 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Perfect hamburger?

 

Max grillad kycklingburgare. 
Den får inget bra betyg.

 

5995D2D0-ECAE-4B37-A8A9-5F7A251C9511.thumb.jpeg.1b66825da352255258a64f1ec7f5a83e.jpeg
 

59E717D7-4996-4CA0-8580-CB5907EF8FDD.thumb.jpeg.48a043d71715b586cddeb229561d2625.jpeg

 

 

Borde inte få kallas för burgare 🤬

Link to comment
Dela på andra sajter

Åt på Coffee Club, Royal Garden idag.

 

Mustard burger 100gr.

Riktigt god... En av de bästa jag ätit på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur perfekt den är vet jag inte, men smakade bra iaf… Malde ihop lite wagyu, entrecôte och högrev, samt hemmagjord rökig burgerdressing 

 

25FA930F-29B5-44EA-974A-9D51D1DB0CCB.thumb.jpeg.6572d03a7f267d0d441e033159012064.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev Dalton:

Hur perfekt den är vet jag inte, men smakade bra iaf… Malde ihop lite wagyu, entrecôte och högrev, samt hemmagjord rökig burgerdressing 

 

25FA930F-29B5-44EA-974A-9D51D1DB0CCB.thumb.jpeg.6572d03a7f267d0d441e033159012064.jpeg

 

Sedan när blev du en sådan här "lyxlirare"?....🤔 🤗

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dalton:

Hur perfekt den är vet jag inte, men smakade bra iaf… Malde ihop lite wagyu, entrecôte och högrev, samt hemmagjord rökig burgerdressing 

 

25FA930F-29B5-44EA-974A-9D51D1DB0CCB.thumb.jpeg.6572d03a7f267d0d441e033159012064.jpeg

MAX Hamburgare🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Sedan när blev du en sådan här "lyxlirare"?....🤔 🤗

Äts ganska mycket wagyu hemma nuförtiden haha… 

Här t.ex surf’n’turf med wagyu oxfile

82190544-E889-4B3E-A604-97647F543EEA.thumb.jpeg.2571d7ed25a0f10939a29ade25b5e9c9.jpeg

 

Men ibland blir det en vanlig T-bone eller liknande om det bara är en vanlig tisdag i oktober eller så…. 
C0ABC4A7-9291-45F4-A521-FA1922EB6059.thumb.jpeg.f864b8bde35c434a4a49a0f11dff83b1.jpeg

 

1 timme sedan, skrev goli006:

MAX Hamburgare🤔

 Nja! Men en hemmagjord version utav donkens BigTasty :), tillagad efter denna video, även hemmagjorda dressingen är från denna videon 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Max var bättre förr när det tog tid att få en burgare, nu skall allt hafsas fram. Sedan beror det mycket på vem som meckar ihop dem. Här måste Max styra upp det hela.

 

När jag var växlingsledare på bangården i Sundsvall så gick man alltid till Max tvärs över vägen. Något som tyvärr inte finns mera som var min favorit "Maxbiff"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...