Jump to content
IGNORERAD

Sonkran 2010


Odin

Recommended Posts

Hejsan alla

Ok det är 4,5 månader kvar men.

Tänkte bara kolla om intresse finns för träff/partykväll i tex. Pattaya under Songkran, jag har aldrig varit nere under den veckan och skulle tycka att det vore trevligt att gå ut å parta ett helt gäng.

Vi kommer till Bkk. den 12/4 och drar direkt till fiskebyn är det fler som kommer ner eller redan befinner sig i trakterna så kan ni väl ge er tillkänna.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Odin

    5

  • L64

    4

  • Avregistrerad clion

    4

Mest aktiva i denna tråd

Avregistrerad clion

chang har ju planer för en aprilresa men det blir väl isan direkt :crazy::blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamenvafaaaan.

Ingen??? Luktar jag illa eller??

Hallå där..Jag bor i Pattaya och tycker du verkar vara en trevlig prick men mina erfarenheter av Songkran har fått mig att lova min sambo att fly utrikes nästa gång det inträffar blink.gif

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå där..Jag bor i Pattaya och tycker du verkar vara en trevlig prick men mina erfarenheter av Songkran har fått mig att lova min sambo att fly utrikes nästa gång det inträffar blink.gif

Mvh Fritz...

Just så Fritz!

Det är möjligt vi kommer till Pattaya i april, men definitivt inte under Song Khran! Då gömmer vi oss nog på vischan i Isaan...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

tänkte väl det.hur hade det gått me siggen å tända stup i kvarten :blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Någon som vet exakt datum för song kran? icon_baggirl.gif

Frugan skall eventuellt åka ned över Thai-nyåret och hon verkar inte kunna ge mig ett vettigt svar. crazy.gif

Känns som att jag behöver några datum att hänga upp biljettbokningen på om inte annat. (Dessa thai och kalendern suicide.gif ).

Hon kommer att vara i Udon Thaini, om det nu skulle firas på olika datum i landet - vet att det låter korkat men man vet aldrig med Thailand.whistle.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Just så Fritz!

Det är möjligt vi kommer till Pattaya i april, men definitivt inte under Song Khran! Då gömmer vi oss nog på vischan i Isaan...

Herr Chang har talat.

Klokt talat som vanligt Herr Chang. Jag är ju annars bofast i Pattaya och skulle gärna svinga en bägare Chang eller fler i ditt sällskap ifall ifall du dyker upp.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej!

Någon som vet exakt datum för song kran? icon_baggirl.gif

Frugan skall eventuellt åka ned över Thai-nyåret och hon verkar inte kunna ge mig ett vettigt svar. crazy.gif

Känns som att jag behöver några datum att hänga upp biljettbokningen på om inte annat. (Dessa thai och kalendern suicide.gif ).

Hon kommer att vara i Udon Thaini, om det nu skulle firas på olika datum i landet - vet att det låter korkat men man vet aldrig med Thailand.whistle.gif

jap.gif

olika datummar beroende på provins

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej UT006,

Song Khran infaller alltid 13 april, oavsett månens cykler. Exakt vilka dagar man firar beror en del på vilket veckodag 13 april infaller. Jag ser att det 2010 är en tisdag, kan tänka mig att man då på många ställen tjuvstartar under föregående helg. Sannolikt att måndag 12 april blir ledig dag för många statsanställda. Men jag bara spekulerar om det, vet inte.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

aha då e det väl loy cratong som firas lite olika datum

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Undertecknad kommer att vara i Pattis from 16:nde som det ser ut nu.

Kan ändras om jag trivs bra på skidresan framigenom.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det Clion, Loy Khratong styrs av när det blir fullmåne. I regel någon gång under november månad.

Den primära Song Khran dagen är som sagt 13 april, sen är det väl upp till lokala myndigheter att bestämma exakt vilka datum förutom det som man firar officiellt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det Clion, Loy Khratong styrs av när det blir fullmåne. I regel någon gång under november månad.

Den primära Song Khran dagen är som sagt 13 april, sen är det väl upp till lokala myndigheter att bestämma exakt vilka datum förutom det som man firar officiellt.

Herr Chang har talat.

Stämmer H Chang men i Pattis sartar de 13-15 april och en annan landar 10 april BKK.

Fyra dagar uppladdning i BKK innan man tar sig till Pattis? :drinks:

MVH Svampen

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru Changen...

Lite måste du väl ställa upp för konsten, och ställer du inte upp för en forumbroder som behöver vägledning?? Åka till Thailand och gömma dej i Isaan under songkran verkar lite för moget, lite vuxet nästan. Nää skärp dej nu, så kan vi gemensamt försöka övertala SURin(P3) att närvara åxå?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru Changen...

Lite måste du väl ställa upp för konsten, och ställer du inte upp för en forumbroder som behöver vägledning?? Åka till Thailand och gömma dej i Isaan under songkran verkar lite för moget, lite vuxet nästan. Nää skärp dej nu, så kan vi gemensamt försöka övertala SURin(P3) att närvara åxå?

Eftersom det här blir ditt första Songkran firande i Pattaya så kanske du inte ska döma Changen och hans liktänkande för hårt för att dom flyr slagfältet. Antingen så tycker man det är skithäftigt eller så hatar man eländet.. En dag hade räckt gott och väl men en hel vecka av detta dårskap väljs snabbt bort för mig..

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen inte är det en vecka, 3 dagar + 2 (dock senare på månaden, och inte alla områden).

Om jag uppfattat det rätt :)

Men håller med dig, det är lite väl lång tid, 1 dag hade räckt gott och väl.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det här blir ditt första Songkran firande i Pattaya så kanske du inte ska döma Changen och hans liktänkande för hårt för att dom flyr slagfältet. Antingen så tycker man det är skithäftigt eller så hatar man eländet.. En dag hade räckt gott och väl men en hel vecka av detta dårskap väljs snabbt bort för mig..

Så rätt så rätt, jag brukar dyka upp på kvällen den 16:nde för då blir det 3 hela dagar med spektaklet och det räcker.Skitkul och jobbigt men efter dom 3 dagarna är man hyfsat trött på skiten :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

In Lamai64 We trust...

Skitkul om gunstig herr'n är närvarande hoppas jag kan övertala Honkskrället åxå..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja honken, nu är det Pattaya the extreme city vi talar om, och där ska ju allt drivas till sin yttersta spets och håller på i en vecka.. Har för mig att avslutningsdagen skiljer sig som så att i Jomtien slutar dårskapet en dag tidigare än i Pattaya och Naklua/norra Pattaya en dag senare än Pattaya. Men det är inget jag har någon större koll på då jag undviker att resa ner under den tiden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen:

Åhh fan, trodde att de gav böter i Pattis för övertramp vid songkran, eller det kanske bara var vilken tid på dygnet man fortsätter?

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Odin,

Inget dåligt försök att försöka "omvända" mig! Men jag föredrar trots allt ett stillsamt Song Khran firande. Att försiktigt hälla lite vatten längs halsen på en thailändsk senior känns mer givande än att plötsligt få en hink smutsigt vatten inklusive isbitar över sig...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Odin,

Inget dåligt försök att försöka "omvända" mig! Men jag föredrar trots allt ett stillsamt Song Khran firande. Att försiktigt hälla lite vatten längs halsen på en thailändsk senior känns mer givande än att plötsligt få en hink smutsigt vatten inklusive isbitar över sig...

Herr Chang har talat.

Hälsar du på i Pattis efter Songkhran så skall vi nog ordna en spann rent vatten och hygieniskt rena isbitar åt dig B)

Men jag tycker faktiskt att du en gång i livet iaf skulle uppleva en Pattis-sonka, så varför inte komma ner kvällen den 18:nde och följa med på "varvet" sista dagen?

Inga problem med att dricka Chang och ta ett bloss ifred... ett par steg in i barerna är det till 97,3 procent säkert... :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...