Jump to content
IGNORERAD

Systemkamera ?


Guest Plätt

Recommended Posts

andersbangkok

Saknar du inte PASM ratten?

Även om jag inte är så haj på kameror så skulle jag nog föredra att ha den för att slippa trycka mig runt i menyerna.

Jo jag har fortfarande lite svårt att hålla på att trycka på displayen. Nex har en liten rull-kula som, beroende på vad du gör, har olika funktioner. Den är riktigt bra!

Du ser den till höger om du använder 3D-vyn på dennasida

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 294
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    50

  • andrejsdenruskige

    25

  • C-dude

    13

  • korp

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej.vilket objektiv kopte du?

//Roger

Köpte kittet. Mao standard som följde med 18-55.

Funkar än så länge då jag är en mkt glad amatör.

Funderar på 16-105 som har fått bra kritik och som bör räcka för mina intressen, kanske ett macro oxå men det blir under resans gång, typ augusti-sep

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag tillhör gruppen som föredrar en liten kamera som lätt går ner i fickan och därmed alltid är med. Men utan tvivel är det så att det blir överlag bättre bilder med en systemkamera.

Det är sällan jag manipulerar mina bilder, det rör sig främst om att fixa till röda ögon efter fotografering med blixt. Det händer också att fru Chang vill att jag retuscherar bort vissa rynkor i hennes ansikte ;)

Ett tips vad gäller bilder man upplever viktiga är att ta minst tre exemplar av samma motiv och att röra sig lite mellan tagningarna. Oddsen blir bättre för att åtminstone en av bilderna blir hyfsad, och med tillräckligt minneskort är det inget att snåla på. Bara att slänga de som inte blev bra.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nufortiden kan man ju stalla in sa mkt i kameran att efterredigering ofta ar overflodigt. Dock brukar jag ofta rata upp bilder eftersom jag tycker en sne horisont ar duktigt irriterande.

Att folk slapar med sig kameran och anstranger sig for att ta ett bra foto men sedan inte orkar fixa till det dar lilla sista i ett redigeringsprogram tycker jag e lite skumt. Sarskillt som det handlar om ngn minuts jobb bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nufortiden kan man ju stalla in sa mkt i kameran att efterredigering ofta ar overflodigt. Dock brukar jag ofta rata upp bilder eftersom jag tycker en sne horisont ar duktigt irriterande.

Att folk slapar med sig kameran och anstranger sig for att ta ett bra foto men sedan inte orkar fixa till det dar lilla sista i ett redigeringsprogram tycker jag e lite skumt. Sarskillt som det handlar om ngn minuts jobb bara.

Jag orkar knappt släpa med mig kameran längre, än mindre redigera.. Brukar göra någon bild svartvit ibland.. Men när man väl orkar ta med sig kameran så plåtar man allt och alla :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag orkar knappt släpa med mig kameran längre, än mindre redigera.. Brukar göra någon bild svartvit ibland.. Men när man väl orkar ta med sig kameran så plåtar man allt och alla :)

Om du tranade lite mindre skulle du inte vara sa orkeslos... Du ser, fitness har biverkningar.

Men visst ar den stora hemligheten bakom bra foton bra tillfallen. Och da maste man ju slapa med sig kameran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkar knappt släpa med mig kameran längre, än mindre redigera.. Brukar göra någon bild svartvit ibland.. Men när man väl orkar ta med sig kameran så plåtar man allt och alla :)

Nu redigerar jag ju inte alla mina foton utan det är ju bara de man tycker vart riktigt bra eller så sådana som man försöker "rädda" istället för att kasta dem.

Lägger jag över 1000st foton i datorn så kanske det blir 10-20st av de som jag redigerar, jag brukar ta några kvällar per år som man sorterar och redigerar in nya foton i datorn.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hehe, nu har jag ju inte tränat på 2 veckor och midjemått och kilon har nog ökat mer än vad man hoppats på.. Men funderar på att skaffa mig en bra kompaktkamera som är lättare att bära med sig till vardags.. Hur blir det med ölandet förresten? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu redigerar jag ju inte alla mina foton utan det är ju bara de man tycker vart riktigt bra eller så sådana som man försöker "rädda" istället för att kasta dem.

Lägger jag över 1000st foton i datorn så kanske det blir 10-20st av de som jag redigerar, jag brukar ta några kvällar per år som man sorterar och redigerar in nya foton i datorn.

Får vänta tills jag kommer hem innan man kan redigera.. Min lilla och väldigt billiga dator har sina begränsningar, en är grafiken :crazy:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sjalv har en Olympus Tough-3000,vatten och stotsaker.Liten och behandig,Men.

Saknar macro och zoom,blir nog en Sony A55 med 18-55 o 55-200.

//Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hehe, nu har jag ju inte tränat på 2 veckor och midjemått och kilon har nog ökat mer än vad man hoppats på.. Men funderar på att skaffa mig en bra kompaktkamera som är lättare att bära med sig till vardags.. Hur blir det med ölandet förresten? :crazy:

Snackade kort med Jive tidigare idag och vi siktar mot lite senare middag imorrn - funkar det?

sry. for OT.

Skulle själv vilja ha en S90 att ha i fickan när man susar runt. Nu får man ju släpa med sig en hel rygga och det är onekligen inte så smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Snackade kort med Jive tidigare idag och vi siktar mot lite senare middag imorrn - funkar det?

sry. for OT.

Skulle själv vilja ha en S90 att ha i fickan när man susar runt. Nu får man ju släpa med sig en hel rygga och det är onekligen inte så smidigt.

Blir bra det.. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, nu har jag ju inte tränat på 2 veckor och midjemått och kilon har nog ökat mer än vad man hoppats på.. Men funderar på att skaffa mig en bra kompaktkamera som är lättare att bära med sig till vardags.. Hur blir det med ölandet förresten? :crazy:

Skaffa ett stort tungt shabrak istället, då får du ju liksom träningen på köpet...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Skaffa ett stort tungt shabrak istället, då får du ju liksom träningen på köpet...

Har ju redan ett stort schabrak.. Har en gammal Casio kompaktkamera som väl funkar ok att fotografera med men är hopplös med dockningsstation både för att ladda batteri och överföra bilder.. Vill ha en lite modernare där det bara behövs en sladd samt med lite bättre egenskaper :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :)

Måste du prompt ha en systemkamera så har du väl fått nog med argument.

Jag hade en Canon EOS 350D

18-55, 3.5 - 5.6

Plus Zoom 55-200, 4,5 - 5,6, som jag nästan aldrig använde (men saknade ibland).

På inrådan från gintonicman, inlägg #77 (sida 6) i denna tråd köpte jag en

Finepix HS20.

Zoom 30 X !!!!!!!!!!

24 - 720 mm

Inget byta objektiv, bara sitta still och vrida !

ca 16.000 ฿ gick den på på Big C.

Kolla gintonicman's demobild !

Min bild tog jag från TV-fotöljen ca 8 m från tofflorna.

post-5641-0-35183700-1307005228_thumb.jp

PDF-manual finns på nätet. Ca 100 sidor om man orkar läsa, annars, som vanligt "Auto och tryck". :D

post-5641-0-35183700-1307005228_thumb.jp

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Go bild Keithan :)

Hur ar nargransen,fota blommor och div kryp?

Mvh Roger

Ändrades av L200
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Inge vidare jag har ett 24-70 som standard.och det går inte å fota småkryp med.utan om du vill plåta smådjur typ myror getingar mm så är det ett macro objektiv du behöver.mitt är ett tammron 2.8 90mm

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Inge vidare jag har ett 24-70 som standard.och det går inte å fota småkryp med.utan om du vill plåta smådjur typ myror getingar mm så är det ett macro objektiv du behöver.mitt är ett tammron 2.8 90mm

Hur var det på träffen idag? MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hur var det på träffen idag? MVH HNjap.gif

Var inte där. Det blev Båstad med frugans mamma :sFduh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte där. Det blev Båstad med frugans mamma :sFduh:

OK, trodde du var där. Svärmor är viktigaregreat.gif. Min fru var inte intresserad, så kärring som jag är fick jag följa hennes vilja på hennes lediga dag. Fortsatt trevlig kväll gubben.. MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Go bild Keithan :)

Hur ar nargransen,fota blommor och div kryp?

Mvh Roger

Mja, nu har jag ju inte fotat så mycket på nära håll.

Jag sprang ut och tog en bild på mina kära Leelawadee.

Inte clion-pistill-ränar-skäpa.

Jag försökte "krypa in" i blomman först, men backade sedan och vred.

post-5641-0-95412200-1307245665_thumb.jp

Det minsta småkryp jag fångat var denne lille krabat som satt i köksdörren, när jag öppnade en morgon.

post-5641-0-10595700-1307246336_thumb.jp

Ingen dreggelglugg som enis har.

post-5641-0-12163300-1307246387_thumb.jp

Men, va vadå ? : det duger till den f*n som ska ha den. :D

post-5641-0-95412200-1307245665_thumb.jp

post-5641-0-10595700-1307246336_thumb.jp

post-5641-0-12163300-1307246387_thumb.jp

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

OK, trodde du var där. Svärmor är viktigaregreat.gif. Min fru var inte intresserad, så kärring som jag är fick jag följa hennes vilja på hennes lediga dag. Fortsatt trevlig kväll gubben.. MVH HNjap.gif

Va blev de då Harmoni Femman :whistle: Saigon :whistle: Kompis :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tips ang systemkamera.

Såg idag på Mediamarkt (nackaforum) att dom sålde ut en sony A700 med 16-105 för 6995,00

Vet inte om det e billigt eller inte.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Sony släpper tydligen en ny modell 7 juli A 57 0ch A 77

Någon som vet om det e värt o lämna tillbaks sin A 55 då jag har 30 dagar öppet köp på Elgiganten o byte till den större modellen

Trevlig helg thss

Link to comment
Dela på andra sajter

Sony släpper tydligen en ny modell 7 juli A 57 0ch A 77

Någon som vet om det e värt o lämna tillbaks sin A 55 då jag har 30 dagar öppet köp på Elgiganten o byte till den större modellen

Trevlig helg thss

http://camera.downloadatoz.com/news,2167,compared-to-sony-slt-a55-sony-slt-a57-upgraded-features-preview.html

Då A-57 verkar var uppföljaren till A-55 så är det väl den som gäller om du skall göra en liknelse.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...