Jump to content
IGNORERAD

Systemkamera ?


Guest Plätt

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Sony släpper tydligen en ny modell 7 juli A 57 0ch A 77

Någon som vet om det e värt o lämna tillbaks sin A 55 då jag har 30 dagar öppet köp på Elgiganten o byte till den större modellen

Trevlig helg thss

Du kan gooogla på Fotosidan.se och titta till höger i diskussioner där snackas det om A77

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 294
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    50

  • andrejsdenruskige

    25

  • C-dude

    13

  • korp

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du kan gooogla på Fotosidan.se och titta till höger i diskussioner där snackas det om A77

Tack va där jag läste allt.

Men som många andra kan man inte vidare mycket utan köpte sony för endel sa dom va bra.

Och man e ju nöjd men kommer det en ny modell o man kan byta upp sig utan o lägga för mycket i mellan.

Då jag kan lämna tillbaks denna A 55 inom 30 dagar så kanske man får en enu bättre kamera

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tack va där jag läste allt.

Men som många andra kan man inte vidare mycket utan köpte sony för endel sa dom va bra.

Och man e ju nöjd men kommer det en ny modell o man kan byta upp sig utan o lägga för mycket i mellan.

Då jag kan lämna tillbaks denna A 55 inom 30 dagar så kanske man får en enu bättre kamera

Är faktiskt lite tveksamm har inte läst någon testartikel :giggle: och är tveksamm till att butikerna får den redan nu

ds du kan ju se min literatur och hade jag läst nåt så hade du fått reda på det

post-3713-0-59777600-1307729488_thumb.jp

Myshörnan :great: mellan 05.00 och 08.00 sen vaknar Joel Pappa :whoco5:

post-3713-0-27706800-1307729439_thumb.jp

post-3713-0-27706800-1307729439_thumb.jp

post-3713-0-59777600-1307729488_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack va där jag läste allt.

Men som många andra kan man inte vidare mycket utan köpte sony för endel sa dom va bra.

Och man e ju nöjd men kommer det en ny modell o man kan byta upp sig utan o lägga för mycket i mellan.

Då jag kan lämna tillbaks denna A 55 inom 30 dagar så kanske man får en enu bättre kamera

Räkna dock inte med att en ev nyhet finns om i butik, kan ibland ta lång tid. Dessutom har ju Sony vart hårt drabbad av jordbävningen i Japan. Och den är väl inte officiellt lanserad, bara ett rykte? Fast de brukar ju stämma ganska bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är faktiskt lite tveksamm har inte läst någon testartikel :giggle: och är tveksamm till att butikerna får den redan nu

ds du kan ju se min literatur och hade jag läst nåt så hade du fått reda på det

post-3713-0-59777600-1307729488_thumb.jp

Myshörnan :great: mellan 05.00 och 08.00 sen vaknar Joel Pappa :whoco5:

Hej ja va inte så jag menade... jag såg på den sidan du sa den va på g ut..

Va faktisgt pga dig jag köpte en sony A 55 .. Men då jag såg dom kommer med en ny Kamera funderade jag på o lämna till baka den .. o istället ta den nyare modellen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ett litet tips ang systemkamera.

Såg idag på Mediamarkt (nackaforum) att dom sålde ut en sony A700 med 16-105 för 6995,00

Vet inte om det e billigt eller inte.

C;D

Tror det är billigt men det vet Enis han har den. Men det går nog och pruta en tusing till då det är en utgående modell tror jag i alla fall :giggle::giggle: Sen verkar ju objektivet trevligt 16-105 men det vet säkert Enis när han är färdig i köket

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej ja va inte så jag menade... jag såg på den sidan du sa den va på g ut..

Va faktisgt pga dig jag köpte en sony A 55 .. Men då jag såg dom kommer med en ny Kamera funderade jag på o lämna till baka den .. o istället ta den nyare modellen.

Du har en bra kamera :great: Så det är bara och köpa literatur och lära sig specielt Digitalfoto som är för oss nybörjare

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Boken som står vid väggen är :great:

finns på mediamarkt för omkr 100kr

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan Molin

Är det värt att köpa Pirat objektiv till -Nikon D90 i Thailand eller blixt eller dylika tillbehör

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Är det värt att köpa Pirat objektiv till -Nikon D90 i Thailand eller blixt eller dylika tillbehör

Beror väl på vilka objektiv du kikar på. Finns ju många mkt bra Tamron, Sigma, osv som är mkt prisvärda i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja efter att man har köpt kamerahuset så börjar det kosta, f-n va dyrt de e iaf. om man köper orginalobjektiv. Jag har för mej att sista gluggen jag köpte prutade jag ner till 18 000 Bath på MBK, så det va marginellt billigare än i Svedala

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja efter att man har köpt kamerahuset så börjar det kosta, f-n va dyrt de e iaf. om man köper orginalobjektiv. Jag har för mej att sista gluggen jag köpte prutade jag ner till 18 000 Bath på MBK, så det va marginellt billigare än i Svedala

USA och Sverige har ju varit ganska kända för att ha humana priser på kameror

Någon som vet hur läget är i USA nu med dollarn i botten ?

Skall dit om 3 veckor nämligen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

USA och Sverige har ju varit ganska kända för att ha humana priser på kameror

Någon som vet hur läget är i USA nu med dollarn i botten ?

Skall dit om 3 veckor nämligen

Tittade på sonys 580 i länken låg priset 5 300kr och i sverige på scandinavian foto ligger den på 8500kr hur det är med canons och Nikons får du googla på

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest wUThai

Idag beställde jag Canon 550D. Så nu undrar jag om nån vet hur pass billigare är det att köpa objektiv i Thailand. Nu sitter det 18-55 på den jag beställde. Det får väl duga så länge. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag beställde jag Canon 550D. Så nu undrar jag om nån vet hur pass billigare är det att köpa objektiv i Thailand. Nu sitter det 18-55 på den jag beställde. Det får väl duga så länge. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Till Sonyn som jag har, så sparar jag ca 1800kr på ett 16-105 objektiv.Då har jag jämfört med Tysken o pricerunner.

www.bigcamera.co.th/

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag beställde jag Canon 550D. Så nu undrar jag om nån vet hur pass billigare är det att köpa objektiv i Thailand. Nu sitter det 18-55 på den jag beställde. Det får väl duga så länge. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Här kan Du se priser på diverse objektiv till Canon. Både original och pirat.

http://bigcamera.co.th/index.php?sl=EN

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag beställde jag Canon 550D. Så nu undrar jag om nån vet hur pass billigare är det att köpa objektiv i Thailand. Nu sitter det 18-55 på den jag beställde. Det får väl duga så länge. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Några exempel på objektiv och priser till din Canon

Canon 17-55 2.8 IS. Cyberphoto 9200 kr. Fotofile BKK 36000 THB = 8200 kr

Canon 15-85 3.5-5.6 IS. Cyberphoto 7000 kr. Fotoflie BKK 29000 THB = 6600 kr

Sigma 17-70 2.8-4.0. Cyberphoto 4200 kr. Fotofile BKK 18500 THB = 4200 kr

Ändrades av knifetown

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Gömde bilder!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Nu är jag inte så intreserad på bilder på kameran.

Ta på dig skorna och plåta med den istället o posta här..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag är ute efter ett bra allround objektiv då jag vill filma en del. När man är nybörjare så är det en djungel och man är ganska vilsen! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Canon EFS 17-55 2,8 IS

Alla dagar i veckan. Sjukt snabb och smidig, grym skärpa, mkt ljuskänslig och byggd med L kvalitet. Även bra omfång på en 1.6 crop kamera. Ligger på cirka 8 popper i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...