Jump to content
IGNORERAD

Önskar tips, hur skulle DU göra?


Tommy

Recommended Posts

Jag är på jobb.

På väg mot Phuket efter 1,5 månader hemifrån hittills, resan tar cirka 3 veckor till.

Till frågan, hur skulle DU göra i detta fall?:

DU har varit borta 2 månader (av en 3-månaders jobbperiod) från DIN familj (3 barn och en fru).

DU får en chans att åka hem i 2 dagar, för att sedan åka till jobbet igen.

Det är 3 veckor kvar att jobba, ungarna kommer att bli överlyckliga att se DIG igen, men också jätteledsna när DU åker till jobbet igen efter 2 dagar...

Vad tror DU/NI är bäst för barnen? Att stanna på jobbet i 3 veckor till (får bita ihop, DU/NI längtar hem), eller att dyka upp hemma, för att strax försvinna igen efter 2 dygn?

Jag tror jag vet vad jag kommer att göra, men hur hade NI tänkt och gjort?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    11

  • Avregistrerad clion

    4

  • woffe2

    2

  • Falang-la

    2

Mest aktiva i denna tråd

Avregistrerad clion

jag hade gjort som du Tommy :blink:

ps vi känner inte dina barn så frågan blir lite svår

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så himla länge sedan jag var i den lyckliga situationen att jag hade små barn, nu har jag två barnbarn som jag inte kan träffa ofta nog (varje dag vore en dröm) så mitt val skulle vara att även om det kommer en tår eller två vid avskedets stund så är återseendets lyckat så mycket större. ÅK HEM...

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart skulle jag åka hem till de mina,inget går upp emot att få träffa sina barn(och fru)Säger som Baa,det är värt det trots tårarna vid avskedet :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Jag skulle också åka.

Har suttit i samma sits flera ggr och önskat att jag kunde åka, om än bara för ett par dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle åka hem, när du åker nästa gång är det ju bara 3 veckor tills du kommer tillbaka för 3 månader

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Visst tänker jag åka hem trots att det blir en Blixtvisit :unsure:

Farang har förstås en poäng... Antar att han kopplat att jag skall till Phuket och bor i Bkk, och visst blir ledigheten för kort, låt oss säga bara en kväll/dag ledigt, så blir det nog Bangla :drinks: Har inte satt min fot där sedan strax efter Tsunamin.

Får jag chansen till 2 dygn ledigt (som det är sagt), så åker jag hem, men man vet aldrig hur det kommer att bli utan kan bara hoppas på det bästa :preved:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Akt - utan att tveka. For nagra veckor sedan flog jag hem till Bangkok for endast 14 timmar hemma med dottern. Blev total ca 7 timmar flygtid extra men med latthet vart det. Suger stenhart att vara borta fran familjen och jag ar mer och mer fundersam over om det inte ar dags att skaffa ett 8-17 Svensson jobb istallet. Mindre cash men mera tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy.

Jag tänker så här, jag åker hem för att stilla min längtan ett par dagar.

Barnen mår bra en dag tills jag berättar att jag skall åka igen, jag mår bra en vecka eller kanske mer.

Sedan åker jag igen, barnen mår säkert sämre än jag, tre veckor med jobb går fort, sedan hem igen.

Det blir nog svårare för dom än mig,3 veckor till för dom skulle vara en evighet, men 2 eller 3 månader är nästan samma sak.

Mina barn är 4 1/2 och 6 år och betyder allt för mig, och då skulle jag nog längta 3 veckor till, istället för att göra

dem besvikna en gång till.

Jag tror barn tänker "varför åker pappa bort hela tiden om han älskar oss" hoppas du förstår hur jag tänker.

Kanske är dina barn äldre "och förstår", avundas dig inte.

Sitter snart i samma sits, och har ingen aning hur det kommer att funka en längre tid.

Hälsningar WOFFE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy.

Jag tänker så här, jag åker hem för att stilla min längtan ett par dagar.

Barnen mår bra en dag tills jag berättar att jag skall åka igen, jag mår bra en vecka eller kanske mer.

Sedan åker jag igen, barnen mår säkert sämre än jag, tre veckor med jobb går fort, sedan hem igen.

Det blir nog svårare för dom än mig,3 veckor till för dom skulle vara en evighet, men 2 eller 3 månader är nästan samma sak.

Mina barn är 4 1/2 och 6 år och betyder allt för mig, och då skulle jag nog längta 3 veckor till, istället för att göra

dem besvikna en gång till.

Jag tror barn tänker "varför åker pappa bort hela tiden om han älskar oss" hoppas du förstår hur jag tänker.

Kanske är dina barn äldre "och förstår", avundas dig inte.

Sitter snart i samma sits, och har ingen aning hur det kommer att funka en längre tid.

Hälsningar WOFFE.

Jag har tänkt som u skriver Woffe, gör jag detta för min skull eller för barnen?

Frugan tycker som Woffe.

Våra gemensamma barn är 2,5 och 3,5 år samt frugans dotter 9år, som jag känt så länge hon kan minnas (hon var 3 när jag kom in i bilden), så det är svårt att förklara nåt ordentligt för mina små, vår äldre dottern är van.

Visst de blir besvikna när jag åker iväg, men jag vet ju hur glada de kommer att bli när jag kommer hem, och det väger väl upp besvikelsen.

Kanske blir Bangla då, för barnens skull :whistle:

Skojar, hem blir det om tiden gives!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

stanna kvar barnen vänjer sig.vart värre om du vart hokyproffs i usa eller fotbollsprofs.mvh clion 5 barnsfar kommer du hem å upplever det mörker å regn som e här nu så kommer du säkert till å ångra dig

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja det är ju därför han ska stanna där.uppfattar som att han funderar på 7-5 jobb i sverige

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy, åk hem för helv...!

Jag hadde åkt, utan tveka! mdr.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit för en vecka eller kanske tio dagar, så är det en annan sak.

Då har barnen nästan glömt förra resan.

WOFFE.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det är ju därför han ska stanna där.uppfattar som att han funderar på 7-5 jobb i sverige

Då har du missuppfattat nåt, eller blandat ihop mina inlägg med Willes.

Jag vet ju inte hur Wille jobbar, men jag är ledig och hemma 3 månader, sedan borta 3 mån i taget.

DENNA gången får jag nog en chans att ta flyget från Phuket t BKK för att hälsa på familjen, ungefär vid Lucia, sen skall jag bort och missar Jul och Nyår innan jag har 3 lediga månader till.

Vad gäller Svensson-jobb i Sverige så är det inte det sämsta, men jag har inte provat sedan 1984-85, svarvade kullagerringar på SKF i 1 år innan lumpen.

Om vi får för oss att flytta t Sverige nån gång, så tror jag att jag kan få tillbaka mitt senaste jobb med hyfsat normal arbetstid, fast kanske inte i GBG...

Har faktiskt funderat på att söka på Ringhals som tekniker där, kanske dags för nåt nytt!

Anledningen till att flytta t Sverige kan vara skolgång för de små, eller om det blir stora oroligheter i Thailand efter tex ett makt/tronskifte...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

oki doki.jobbar du inom sjöfart?typ servar å lagar båtmotorer.annars kunde väl familjen följa med över jul å nyår? :unsure:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ...

Jobbade som maskinist i Marinen tills KA4/ AMF4 lades ner i Götet.

Sedan dess har jag sett mig om i världen, minst sagt.

Och tyvärr kan familjen inte hälsa på över julen.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off kanske.

Men Tommy, hur är vibbarna i LOS, med tanke på att kungen är så dålig.

Tror dom det blir oroligt, vad tror du.

Hälsningar WOFFE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt off, men kort svar :Ja det finns folk som oroar sig för oroligheter, ända upp till inbördeskrig.

Värt en egen tråd, och jag har ingen aning om vad som kommer att hända.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Star Cruises :blink:

Åk hem och träffa barnen några dagar, jobbigt att åka igen men de tre sista veckorna går fort.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Star Cruises :blink:

Åk hem och träffa barnen några dagar, jobbigt att åka igen men de tre sista veckorna går fort.

Jobbar du på SC, eller tror du att jag gör det?

Har vänner som jobbat på SC, men inte jag, fast nu var det ju inte detta en gissningstävling.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy,

jag hade åkt, bara ett par timmar med barnen anser jag vara värt att lifta med en amfetaminstinn lastbilsschaffis från Phuket till Bangkok.

Men, visst är det en svår fråga och det beror lite på hur barnen tar avsked oxå. Ibland kasnke det räcker med ett långt telefonsamtal?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...