Jump to content
IGNORERAD

Respektlöshet mot andras egendom


Surin P3

Recommended Posts

Igår kom vi till byn för att kolla till risskörderiet.

Fick då se hur tillbucklad vår nya (en gammal skrotig pickis) bil var på ena sidan. :blink:<_<:angry:

Frågar då hur detta gått till och fick till svar att en granne till oss, som aldrig kört maskiner eller dylikt i hela sitt liv, fick för sig att provköra skördetröskan en sväng på gården.

Det första han gör är att backa in i bilen (med folk i, som blir dödsrädda) för att sedan brumma i väg en sväng på vägen och göra ett par piruetter på asfalten med gummilarverna.:blink:

När jag fått höra klart historien, beger jag mig till grannen för att undra över hans reaktion över det som hänt...

Han (detta är en kille jag känt i många år) är något förundrad över mina frågor, precis som om ingenting hänt.:rtfm: Han undrar också när vi ska skörda hans risfält och om han kan få köra maskinen själv eftersom det skulle underlätta arbetsbördan för de som i vanliga fall kör tröskan.:suicide:

Inte en endaste reflektion över att maskinen kostat ungefär 300 gånger mer än hans månadslön, inte en enda reflektion över att bilen är tillbucklad, inte en enda reflektion över kanske säga ursäkta.

Mina tankar kring detta är helt enkelt att han (och många andra) inte bryr sig om andras egendom. Speciellt inte "den rika farangens".

Vill nu bara påpeka att jag inte är rik, har sparat ihop dessa pengar som krävdes till handpenningen för att köpa tröskorna, köpt en skrotbil pga att jag inte anser mig ha råd att köpa en ny "skrotbil" osv...

Ställde frågan om hur det hade gått ifall han lånat "den rike thailändarens" (finns en sådan i byn också - som är rik på riktigt) tröska och rammat hans bil...?

Då fick han ett annat uttryck i ansiktet. Nej, det hade inte alls gått för sig.:mellow: Det hade ju varit dumt. Och t.o.m. farligt.

Men att göra så med våra grejor gick tydligen bra...:crazy:

Nej, jag vet inte vad jag ska säga...?! Känner mig lite hjälplös.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    6

  • måne

    6

  • svampen

    6

  • stefan5300

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hej

tråkigt men så här funkar det, har skälv hört hur de ibland kan tycka att det är roligt att ställa till med problem för falanger.

lås dina saker eller kanske sätt dit en brytare så det ej går att starta.

kanske de thailändare som finns på mpr kan förklara för dig,varför en del beter sig så korkat.

bilen är ju gamma så det gör ju inget (thai)

köp 2 rotwailer o låt inga thai umgås med dom

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår kom vi till byn för att kolla till risskörderiet.

Fick då se hur tillbucklad vår nya (en gammal skrotig pickis) bil var på ena sidan. :blink:<_<:angry:

Frågar då hur detta gått till och fick till svar att en granne till oss, som aldrig kört maskiner eller dylikt i hela sitt liv, fick för sig att provköra skördetröskan en sväng på gården.

Det första han gör är att backa in i bilen (med folk i, som blir dödsrädda) för att sedan brumma i väg en sväng på vägen och göra ett par piruetter på asfalten med gummilarverna.:blink:

När jag fått höra klart historien, beger jag mig till grannen för att undra över hans reaktion över det som hänt...

Han (detta är en kille jag känt i många år) är något förundrad över mina frågor, precis som om ingenting hänt.:rtfm: Han undrar också när vi ska skörda hans risfält och om han kan få köra maskinen själv eftersom det skulle underlätta arbetsbördan för de som i vanliga fall kör tröskan.:suicide:

Inte en endaste reflektion över att maskinen kostat ungefär 300 gånger mer än hans månadslön, inte en enda reflektion över att bilen är tillbucklad, inte en enda reflektion över kanske säga ursäkta.

Mina tankar kring detta är helt enkelt att han (och många andra) inte bryr sig om andras egendom. Speciellt inte "den rika farangens".

Vill nu bara påpeka att jag inte är rik, har sparat ihop dessa pengar som krävdes till handpenningen för att köpa tröskorna, köpt en skrotbil pga att jag inte anser mig ha råd att köpa en ny "skrotbil" osv...

Ställde frågan om hur det hade gått ifall han lånat "den rike thailändarens" (finns en sådan i byn också - som är rik på riktigt) tröska och rammat hans bil...?

Då fick han ett annat uttryck i ansiktet. Nej, det hade inte alls gått för sig.:mellow: Det hade ju varit dumt. Och t.o.m. farligt.

Men att göra så med våra grejor gick tydligen bra...:crazy:

Nej, jag vet inte vad jag ska säga...?! Känner mig lite hjälplös.

Det är väl som J. Pirinen sa en gång i forntiden :

"Med ett shysst järnrör slår man världen med häpnad".

Tror du verkligen att något som du ger till "byn" kommer att rendera dig någon tacksamhet ?

Sä fort något går sönder på tröskan, släpet eller dragbilen så kommer man till dig för att få mera pengar till reparationerna.

Måhända en krass verklighets tolkning, men så fungerar det.

Du har redan upplevt det första i en lång rad händelser som kommer att göra dig alltmer bbesviken över hur folk beter sig.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har hänt mig också, om än bara en skottkärra för 900 bath som frugans bror lånade för ett år sen. Nu när jag vill ha

tillbaka den säger han no have, sen får man världens största leende

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har hänt mig också, om än bara en skottkärra för 900 bath som frugans bror lånade för ett år sen. Nu när jag vill ha

tillbaka den säger han no have, sen får man världens största leende

hej

han kanske har sålt den.det går inte att låna ut saker som falang (undantag finns)

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där tror jag handlar mer om att man är för snäll, än att man är farang.

Dom lär sig att inget händer och att man kan göra lite som man vill.

Ingen rädsla för konsekvens = ingen repekt. Händer Thai lika ofta som faranger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu skall försöka hitta något positivt med den här händelsen, så får det bli att det väldigt konkret väger upp IL:s oförbehållsamma, romantiska skildringar av det thailändska bylivet.

TiT!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så det rätt ofta :angry:

Har varit delägare i ett antal köp motorbike ser ofta ut som fan när kommer tillbaka byn tröttnade skaffade några lås kedjor låste fast den i vardags rummet.

Svärmor sålde min fina grill ställde ditt rostig gammal model då blev faktis min sambo riktig arg.

Det ingen mening köpa dyrare prylar om man inte bor där då går dom bara sönder eller försvinner.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor sålde min fina grill ställde ditt rostig gammal model då blev faktis min sambo riktig arg.

Aha.. du skickar henne för lite pengar! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Surin

Beklagar det inträffade, och undrar vad dina släktingar sa när den här mannen ville provköra, om dom sa ja till att låta

honom köra eller om han bara tog den på egen hand.

Som jag ser det är det ju släktingarnas ansvar att se till att inget händer, och om dom tycker det är jobbigt att neka folk

kan dom ju alltid hänvisa till falangen.

Du får nog övertala släktingarna om att det bara är dom som får köra den och övrig tid ska den vara låst.

Vad det gäller bucklor på fordon så verkar dom inte bry sig om det på samma sätt som vi svenskar.

Förra vintern skavde frugans morbror av sidan på sin nya pick up mot en trädstam, själv tyckte jag att det var bedrövligt

men han och hans fru reagerade inte alls, den gick ju att köra med och stereon fungerade och det regnade inte in.

För övrigt tror jag inte att det här med att låna grejor och inte ta ansvar om något händer bara drabbar falanger utan

gäller Thai lika mycket.

Har någon släkting eller granne något som dom andra inte har tar alla för givet att det går bra att låna,

till deras försvar får man säga att dom alltid lånar ut saker själva och inte tvekar en sekund om det.

Vi låser in elektriska maskiner och annat som kan gå sönder i vårt hus när vi inte är där.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har någon släkting eller granne något som dom andra inte har tar alla för givet att det går bra att låna,

till deras försvar får man säga att dom alltid lånar ut saker själva och inte tvekar en sekund om det.

Vi låser in elektriska maskiner och annat som kan gå sönder i vårt hus när vi inte är där.

Varför inte låta de stackarna, som inte har något, använda dina maskiner när du ändå inte är där?

Kan inte maskinerna göra nytta och hjälpa?

Link to comment
Dela på andra sajter

till deras försvar får man säga att dom alltid lånar ut saker själva och inte tvekar en sekund om det.

Mvh Isan Lover

Så är det säkert, Men dom vill säkert också ha tillbaka sina utlånade saker och i helt skick

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det säkert, Men dom vill säkert också ha tillbaka sina utlånade saker och i helt skick

No plemplom if you broken, you pay for new :drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

För dj-ligt P3, men Du är inte ensam om syndromet som Du ser, händer oss alla, man måste slå näven i bordet riktigt rejält och skita i släktens förlorade anseende (ansikte). Det tar en stund men sedan blir det mer respekt, men man får stå på sig rejält.

Sedan har Jerker alldeles rätt, dom skiter i allt om Du inte är på plats, dom har t.o.m. mage att kräva Dig på ersättning för det dom förstört med Din egendom, bil eller tröska skit detsamma. Du var ju så jä-la dum att du köpte prylarna och då är du även ansvarig för dom, viket du är närvarande eller ej.

Har hänt även mig, grannens dotter, 17 år tog våran relativt nya, 6 mån, pickis för att hämta sin skitfulla farsa från ett party, CRASH, en MC in i högersidan, buckla på dörr o skärm samt backspegeln bortkörd.

Tror någon att grannen erbjöd sig att betala detta?

Men han fick igen några månader senare när han skulle låna stålar till borgen för att slippa sitta på aphuset en vecka, då hade farangen inga stålar kvar, jag sa åt hans fru att dom hade gått åt att laga bilen med, fast jag tror inte dom hajade den piken.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta fenomen är en av de saker jag är riktigt trött på i min hemby,ett ex.när vi var hemma i sverige så bröt sig svåger in i vårt hus och bröt upp vår m-c för att åka och handla något,han använde sedan m-cn tills den gick sönder och ställde sedan tillbaks den.När jag kom ner så blev jag oxtokig och frågade honom varför och fick till svar Varför????jag behövde ju åka och handla,ja men varför köra sönder den och inte reparera den,du var ju inte här och det kostar ju pengar :diablo: likaså förr när man köpt nåt t.e.x nytt kylskåp,när man kom tillbaka så var det insläpat till nån släkting men förklaringen att dom inte hade nåt och vi inte var där :diablo: vad att säga.Nä,det existerar ingen mitt och ditt när det gäller farangen grejor.Är tydligen bara att gilla läget.Mvh Måne som älskar Thailand men .

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro Baa m.fl ar nagot pa sparet nar de havdar att man maste markera tydligt forsta gangen det hander. Sjalv har det blivit lite konstigt nar systrar och broder till frugan lanat videokameror, tv-spel och bil. Nar svagern tyckte det var en bra ide att filma med HD-kameran staende i poolen och till slut ramlade sa blev det en ruggig affar av det hela. Av princip skulle han betala en ny ansag jag medans min fru tyckte hon kunde betala eftersom hon tjanade mer an honom. Till slut "vann" jag den diskussionen och han fick vackert anvanda sina surt sparade pengar till en ny kamera. Tva manader senare betalade vi dock for en rad av hans studiekostnader etc. sa det gick nog jamnt upp. Dock hade det en intressant effekt tror jag for nar jag nagra manader senare hade lanat ut ett PS2 till svagerskan sa lamnades den inte tillbaka trots att jag bad om den flera ganger. Till slut visade det sig att den var hos Sony for reparation. Tyckte det var stralande att de insag att det var deras ansvar att lamna tillbaka det de lanat i gott skick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig historia Surin.

Jag känner inte igen problemen som många tar upp men så var jag också lite okonventionell när jag valde ut min fru, min kravspecifikation var:

Inga syskon

Medelklassforäldrar utan lån och med pension och ingen ambition att bli rikare.

Fru och svärforäldrar som är erkänt snåla/forsiktiga och aldrig skulle låna ut en hink till en granne eller släkting.

Tyvärr fanns det ingen potentiel fru som hade ovanstående och samtidigt var snygg och trevlig men då jag nästan aldrig är hemma så tyckte jag det var en kompromiss jag var beredd att gora smile.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid problem i Thailand att krava in pengar for nagot nagon annan forstort. Vad gor man om de vagrar? Man kan ju hota att sla dem men ar man som jag sjalv en usel fighter sa ar det inte att rekommendera. Dessutom sa lar det bli problem om ordningsmakten blir inblandad. Inte manga ganger polisen eller thaiare i allmanhet staller sig pa farangens sida i handelse av konflikt. Man ar i princip rattslos i Thailand.

De flesta thai anser i princip det ar ok att ta sa mycket pengar som mojligt av farangen, inte ofta att de tar till brott for det hela men genom alla andra satt de kan.

Egentligen har nog de flesta faranger sig sjalva att skylla. De betalar for att inte tiiraken skall bli sur, for att slippa problem, for att tiggeriet helt enkelt kanns pinsamt osv.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag läser med bestörtning om alla problem som forumets medlemmar har råkat ut för.

Själva lånar vi släktingarnas bilar, traktorer och röjsågar, och frugan vill inte att vi skaffar oss egna innan vi har

flyttat dit, det verkar som om hon redan har förutsett hur det skulle kunna bli annars.

Och alla lånar gladeligen ut alla maskiner och verktyg som vi saknar, själv servar jag och lagar dom om det behövs.

Men jag vill ju gärna tro alla om gott så kanske är det så att allt som finns i släkten används av alla.

Men en sak som jag har märkt är att många lever för dagen och att pengar saknar betydelse (easy come easy go).

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen det också, jag hade en moppe en yamaha på avbetalning som jag skicka ner pengar varje månad.

Så kom det ett telefonsamtal om att moppen gått sönder, jag fråga hur i helvete kan den gått sönder den är ju för fan bara 5 mån. gammal.

Då var det så att tjejen lånat ut den till en full släkten som självklart kört omkull med den, okey det vart en ny sadel,framgaffel, några plastdelar samt lack och nya dekaler.

Den vart som ny igen (bad tjejen ta kort på den innan dom laga den) kostade ca 10 000 baht, sedan bokstavligen skällde jag ut tjejen om att inte låna ut den igen.

Sedan när jag kom ner till Los så stod moppen där skitig och jävlig, direkt så tvekade jag inte på att skälla ut tjejen och fråga vad dom hade gjort med den

hon sa att släkten brukade låna den.

Då sa jag till henne om att jag hade redan lagat den en gång pga. av just det, varpå släkten såg att jag var arg

det tog inte många sekunder innan dom tvätta den och putsa upp den så den fräsh igen.

En dag senare skulla jag ha moppen men den var borta, då sa tjejen att systerns man hade tagit den

för han skulle jobba återigen vart jag förbannad och fråga henne varför jag hade köpt moppen.

Det är för att jag ska ha den när jag är i Thailand inte för att släkten skall ha en ny moppe som dom inte har råd med,

så efter den dagen fråga dom mig om dom fick låna moppen.

Sedan flytta tjejen hem till hembyn ett tag hon tog med moppen, sedan kom jag ner till Los och moppen var inte i Korat

fråga vart den var hon sa den är i kvar i hembyn (kaset wisai) jag bara titta på henne och sa inte ett ord.

Efter några dagar skulle moppen betalas månadspengen jag vägra att göra det, det gick några dagar och mycket tjat om att betala för moppen.

Sedan ringde dom från firman och sa att dom hämtar moppen om det inte betalas, jag svara bara låt dom hämta den tjejen börja med tysta leken.

Firman kom och hämta moppen, gick några dagar till och fråga varför vi inte betala det var ju bara 8000 baht kvar att betala på moppen och den var i bra skick.

tejen tjata på mig ni vet snälla och på engelska please, då vart jag förbannad och tala om för henne varför jag inte betala.

För det första kör ni sönder skiten så att jag får betala, ni sköter inte moppen utan den ser ut som fan när jag kommer ner har lackat den två gånger.

För att sedan när jag kommer ner så har jag inte moppen,

första gången i Korat tog för givit att dom skulle ha den när dom skulle jobba så jag blir tvungen att ta bahtbussen

fast jag har en moppe som jag betalar.

Sedan tar du moppen till hembyn det är helt okey att du gör det, för att sedan skita i att ta med den till korat när jag kommer till Los.

För jag tänker inte betala för nåt jag inte har,därav tyckte jag att du samt släkten skall veta att så korkad är jag inte utan måste visa att nu får det fan vara nog.

Senare på kvällen ringde byhövdingen och bad om ursäkt för hela släkten och tyckte att jag hade gjort rätt.

Så nästa moppe jag köper kommer jag att få ha själv, samt så hoppas jag att dom lärt sig att vara rädd om farangens grejor

för det går en gång samt så blir ju farangen så arg.

Och så har dom inte råd att köpa ny moppe,och visst ser bra ut att ha en ny moppe framför huset så grannarna vet att dom har råd

med lite hjälp från farangen för sist tappa dom ansiktet då dom hämta moppen.

Jag hoppas bara att det inte uppstår igen, men som man säger THIS IS Thailand

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

ja... vad ska man säga...

Jag bodde i T-land 91-92, stack hem o lämnade allt ifrån lägenheten hemma hos thaipolarna, dom e typ miljonärer förutom mellanbrorsan.

När jag kom tillbaks efter några månader så hade brorsan lagt beslag på allt, typ utan att skämmas... jag tog vara på det jag kunde utan att säga allt för mycke pga TIT. respekt för hans bröder som gett mig mycket när jag var ute på rockturne etc med dom.''

Tjackade en 125 Honda fighter av den ohängde brorsan som behövde stålar, jag hade den i Bkk, kommer ner nästa resa och då var det läckande tank etc, men dom fixade det utan påstöttningar, nästa resa så kommer man till Bkk och...

dom hade ställt hojen vid en kåk i prattunam där dom hyr ut rum, där hade den tydligen blivit gratis reservdelslager för några boende, totalt strippad hehe sen så gav dom bort resterna til en polare i Rayong.. typ, den e väl inge o ha..

inga problem, jag "lånade deras honda Magna 750 under den semestern så...

Idag så vet dom hur jag funkar, ett lån e ett lån etc inge snack, om jag känner mig felbehandlad i t-land så säger jag idag till 99% ifrån, dom ska inte kunna gömma sig bakom fasaden - Thaikulturen... visst, man ska inte höja rösten i Thailand, anses fult ..

man ska inte få nån att förlora ansiktet, visst, men mitt ansikte då?

man brukar skämta o säga att när en thailändare säger "kå juum / ขอยืม - be att få låna så menar han egentligen "kå luum / ขอลืม - ber att få glömma ( att man lånat prylen ;)

jag snackar hyffsad thai o behöver inte höja rösten, det är lite svårare för dom att slingra sig när den hemska farangen snackar deras språk hehe

Surin, om du inte säger ifrån nu så... som nån skrev, detta borde din thaifamilj ta tag i, om inte annat av respekt för dig + att det förbanande "ansiktet" hos förövarna tar mindre stryk om dom får en skrapa av Thai o inte Back.si-da ;)

vad hade du gjort ifall tröskan vart krashad...?

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej SURIN,

Det var en mycket intressant historia som du berättade.

Det finns mycket att lära från den. Med lite mindre erfarenhet från Thailand så skulle jag nog ha varit helt säker på att detta respektlösa beteende bara drabbar faranger, och att det var ren illvilja från Thailändarna. Men precis som många andra har skrivit, så drabbar denna respektlöshet även thailändare emellan. (går det så går det)

Min thailändske svåger som i somras var här i Sverige och besökte oss fick då sin ganska nyinköpta motorcykel sabbad av hans faster som bor granne med honom utanför Korat. Utan lov hade hon tagit och kört runt på motorcykeln, och efter några dagar hade hon lyckats köra sönder kedjan och det främre kedjedrevet och även punkterat det ena däcket.

Ingen ursäkt eller vilja att betala reparationen från fastern inte. Inte var det hennes fel att motorcykeln gick söner – nej då. Denna reparation fick svågern till mig bekosta själv så fort han hade åkt tillbaka till Thailand. Väl framme i byn utanför Korat och ställd inför flera tusen bath i reparationskostnader så mötte han den obekymrade fastern som inte var sen med att stå där med utsträckt hand för att få en gåva från faranglandet.

Är fastern fattig och obildad? Nej hon har det ganska bra och det går ingen nöd på henne. Min svåger sa till mig att det skulle vara omöjligt för honom att kräva henne på ansvar eller pengar för reparationen. Det gick inte därför att hon var mycket äldre än honom, och som yngre och lägre i rang fick han inte tillrättavisa henne. (Gräng-Djaj-Kulturen)

Nu har han lärt sig läxan och kommer i framtiden att kedja fast hojen när han inte har den under uppsikt.

Antar att du får anställa en pensionerad polis eller någon av frugans manliga släktingar till förman och materialansvarig. Det är ju viktigt för släktingarna att även de känner att de drar ekonomisk nytta av din investering, annars blir din tröska helt ointressant för dem. Om något händer maskinerna som inte härrör till normalt slitage så blir det förmannen som blir betalningsansvarig. Även ett garage med lås vore nog att föredra. När tröskan används ute på vischan så vore det nog bra om den efter användning alltid körs upp och kedjas fast på en trailer. Sedan får man nog hitta på något bra sätt att förankra trailern så att inte någon får för sig att köra iväg med den. Förmodligen har du redan vidtagit nya säkerhetsåtgärder så det jag skrev här ovan är mer allmänt riktat till andra personer som eventuellt planerar att göra egna investeringar i Thailand.

Det är tråkigt att man inte kan räkna med dessa för oss ganska självklara ansvarsregler,

men du är inte ensam om att bli drabbad i Thailand, och förmodligen lär det dessvärre hända fler gånger.

Kämpa på i myllan!

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

ja... vad ska man säga...

Jag bodde i T-land 91-92, stack hem o lämnade allt ifrån lägenheten hemma hos thaipolarna, dom e typ miljonärer förutom mellanbrorsan.

När jag kom tillbaks efter några månader så hade brorsan lagt beslag på allt, typ utan att skämmas... jag tog vara på det jag kunde utan att säga allt för mycke pga TIT. respekt för hans bröder som gett mig mycket när jag var ute på rockturne etc med dom.''

Tjackade en 125 Honda fighter av den ohängde brorsan som behövde stålar, jag hade den i Bkk, kommer ner nästa resa och då var det läckande tank etc, men dom fixade det utan påstöttningar, nästa resa så kommer man till Bkk och...

. . . . etc . . .

Tjenare Lung King,

Det var inte igår som man hörde något från dig.

För det kan väl knappast vara någon annan än den King-Kong som jag känner till.

Många år har förflutit sedan vi bodde och härjade på AA-House vid Sukumvit 36.

Jag kommer ihåg dig och din motorcykel och ditt umgänge med "Micro" som jag tror att rockbandet kallades.

Hoppas att du mår prima idag. Det gör både jag och "Masken".

Han bor fortfarande kvar i Bkk, och vi snackar ibland.

Ha det bra, vi kanske hörs o ses.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...