Jump to content
IGNORERAD

visumfråga igen


måne

Recommended Posts

Om man ska stanna 90 dagar,vilket visum ska man söka(singelentry eller)Mvh Måne minnet är inte bra

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Turistvisa gäller 60 dagar, så med ett sådant blir det dubbel inresa för att stanna i 90 dagar. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren.Så ni menar alltså att jag söker turistvisa för 60 dagar och sen gör ett visarun??Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren.Så ni menar alltså att jag söker turistvisa för 60 dagar och sen gör ett visarun??Mvh Måne

Non-Immigrant Visa, 90-dagar: ansökan görs innan avresa på Thailands ambassad. Detta visum kan fås om du har speciella skäl till att stanna länge i Thailand.

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

60 dagars visa kan förlängas med 30 dagar på immigration , ingen visa-run behövs - kostar 1900 baht.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som anonym säger, single entry är det du ska ha. Efter 60 dagar sticker du till immigration och betalar 1900 baht och får 30 nya dagar, behöver inte lämna landet.

Double entry söker du om du tänkt stanna 60+30 + 60+30 dagar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bockar och bugar.Gubben börjar bli gammal,sånt satt i ryggmärgen förr.Tack alla :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

när bär det av då :crazy::blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr gäller det inte mig clion,en polare ville ha hjälp av en gammel räv men räven hade glömt :bag: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Lånar tråden eftersom jag är i samma tankar.

Vad kostar ett 60 dagars turistvisum med single entry ?

Hittar inget om vad det kostar på Thai´s Embassy´s hemsida ?

Var i Laos/Vientiane ifjol (mars månad) och fixade 60 dagars visum där och då var det gratis.

Mvh Micke

Hittade vad jag sökte...läste på för dåligt på deras hemsida... :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr gäller det inte mig clion,en polare ville ha hjälp av en gammel räv men räven hade glömt :bag: Mvh Måne

Surt sa räven... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

men måne du e ju baaaara 57 tänk på mig då som e 60+ men stil going strong :drinks::preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Precis som anonym säger, single entry är det du ska ha. Efter 60 dagar sticker du till immigration och betalar 1900 baht och får 30 nya dagar, behöver inte lämna landet.

Double entry söker du om du tänkt stanna 60+30 + 60+30 dagar..

Du har bara 10 dagar om du går till emigration i Thailand.

Enligt Thaiambasaden i går 18/11-09 så måste du söka 60+60 från Sverige innan du åker ner och sedan måste du ut från Thai och då stämplar dom om och du får då ytterligare 60 dagar på det andra visat.

Du har då 2 st visa i ditt pass från början, (60+60) men du måste stämpla det andra efter 60 dagar.Det måste ske utanför Thailand.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har bara 10 dagar om du går till emigration i Thailand.

Enligt Thaiambasaden i går 18/11-09 så måste du söka 60+60 från Sverige innan du åker ner och sedan måste du ut från Thai och då stämplar dom om och du får då ytterligare 60 dagar på det andra visat.

Du har då 2 st visa i ditt pass från början, (60+60) men du måste stämpla det andra efter 60 dagar.Det måste ske utanför Thailand.

Saxat idag från Ministry of Foreign Affairs hemsida (http://www.mfa.go.th...482.php?id=2649):

Q: I am an Italian national currently staying in Koh Samui on my vacation. I entered Thailand with a tourist visa and was granted a permission to stay for 60 days until the end of this month. However, I wish to stay longer. What should I do?

A: You may apply for an extension of stay at any Immigration Office in Thailand

where you may be permitted to stay for another 30-day period. You must do so

before your stay permits expires, otherwise you will be fined 500 Baht for each day you overstay in Thailand.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...