Jump to content
IGNORERAD

SÄPO


AnOnYm

Recommended Posts

Postgången mellan UD & migrationsverket verkar vara synnerligen trög när det gäller UT ansökningar.

Skickas ansökningarna via SÄPO för granskning ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du orolig om så är fallet whistle.gif

Orolig över tiden endast , SÄPOgranskning är det enda som skulle kunna förklara fördröjning mellan UD & MIG.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag har hört att SÄPO är ganska effektiva i denna behandling, det är dom dubbla kopiorna från SÄPO till CIA som tar tid. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

UT ansökan inlämnad den 12/10.

Intervju den 21/10

UT beviljat den 25/11 ! dance1.gifdance1.gifdance1.gif

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Grattis! / mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

UT ansökan inlämnad den 12/10.

Intervju den 21/10

UT beviljat den 25/11 !

Grattis! :preved:

Vad otroligt snabbt det gick! Ska inte UT ta ca 6 månader totalt?

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! :preved:

Vad otroligt snabbt det gick! Ska inte UT ta ca 6 månader totalt?

Anders

Inte nödvändigtvis. Det är Migrationsverkets standardsvar när man frågar, oavsett hur ansökan ter sig för dom och vad dom egentligen vet om trolig behandlingstid. Det är deras ambition (eller snarare direktiv från högre myndigheter) att behandla alla ärenden under högst sex månader... mer vill man inte uttala sig om.

AnOnYm verkar ha haft flyt, och det är bara att gratulera!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nödvändigtvis. Det är Migrationsverkets standardsvar när man frågar, oavsett hur ansökan ter sig för dom och vad dom egentligen vet om trolig behandlingstid. Det är deras ambition (eller snarare direktiv från högre myndigheter) att behandla alla ärenden under högst sex månader... mer vill man inte uttala sig om.

AnOnYm verkar ha haft flyt, och det är bara att gratulera!

Herr Chang har talat.

Skulle ha gått även snabbare om inte SÄPO ställt till det ! mdr.gif

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter kanske konstig men det är faktiskt sant.Min thaidam kom hit på 3-månaders turistvisa i maj 02,när vi skulle förlänga det yttreligare 3 månader så fick vi ej det för hon var gravid i 5 månaden för då skulle hon vara i 8-månaden vid hemresa och då skulle hon inte få flyga av säkerhetsskäl.Jag frågade då om möjligheten för UT nu på stört då istället,och hon fick faktiskt det efter en kort frågestund.Vi gifte oss nov.02,

fick ett flickebarn dec.02 och hon är fortfarande kvar

PS För att undvika komentarer om graviditeten så var jag i Thailand mars-02. DS

Link to comment
Dela på andra sajter

AnOnYm: ok, grattis!

Har MIG börjat fördela ärendena till olika enheter per automatik nu, för att sprida arbetsbelastningen och ha en likvärdig hanteringstid på alla enheter? Eller har Sthlm alltid skickat ärenden till Uppsala?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...