Jump to content
IGNORERAD

Äntligen besked....


Jonasn

Recommended Posts

Idag så fick jag ett muntligt besked ifrån Andreas Venge på MIG i Uppsala om att min flickvän har fått UT.

Hon åkte tillbaka till Thailand ifrån Sverige den 28/8.

Lämnade in alla papper för UT den 10/9.

Intervju den 1/10.

Jag fick frågeformuläret den 16/10.

Skickade tillbaka alla papper till MIG den 19/10

Några samtal till Upplysningen och ansvariga på MIG under förra veckan och denna vecka.

Muntligt besked idag den 3/10.

Hoppas att jag får beskedet i brevlådan i morgon.

Mycket bra och snabbt jobbat av MIG i Uppsala.

Så nu är det bara att boka biljetter så man kommer ner och får träffa hennes familj och vi kommer hem till kalla Sverige igen till jul.

/Jonas

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Jonasn.

Är ni gifta och är det registrerat?

Det har ju gått väldigt fort, GRATTIS :wai:

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jonasn.

Är ni gifta och är det registrerat?

Det har ju gått väldigt fort, GRATTIS :wai:

Det är nämligen dags för oss också.

Hon åkte hem den 24/10 och vi väntar i dagarna på en del översättningar av hennes papper.

Förmodligen lämnas de in i morgon och då får vi se vilket datum en intervju blir bokad.

Jag tillhör Mig. i Solna så det blir spännande!

BB.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BB.

Nej vi är inte gifta men jag skrev i frågeformuläret att jag skulle åka ner till hennes by och förlova oss där så fort hennes UT var klart och att vi planerar att gifta oss.

Kan rekomendera dig att ringa till migrationsverket någon dag efter att du har skickat tillbaka frågeformuläret (som du skickar som REK) och be att få prata med chefen för avdelning "Besök och boende"

/Jonas

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BB.

Nej vi är inte gifta men jag skrev i frågeformuläret att jag skulle åka ner till hennes by och förlova oss där så fort hennes UT var klart och att vi planerar att gifta oss.

Kan rekomendera dig att ringa till migrationsverket någon dag efter att du har skickat tillbaka frågeformuläret (som du skickar som REK) och be att få prata med chefen för avdelning "Besök och boende"

/Jonas

Tack Jonas.

Jag har tittat på frågeformuläret och delvis redan fyllt i det mesta och har skrivit att vi är förlovade samt när det skedde.

Man skall väl inte räkna med allt går fort bara för att vi varit tillsammans fysiskt i 8 månader varav de sista 7 månaderna i ett streck dag samt natt, men jag att önskar det kan hjälpa till.

Tar tacksamt emot rekommendationen om samtal till avdelningschefen på Mig. :D

/BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till dig Jonasn och din vackra dam! :great:

Hur kul som helst.det måste kännas underbart.

Lycka till BB! :yes:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Glömmer aldrig när man sedan stod på Arlanda med en ros och väntade love.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var biljetterna fixade också, det blir Thai Airways 5190:- till Thailand och Air Berlin 2X3537:- tillbaka till Sverige.

Är det någon här på forumet som har erfarenhet av Air Berlin?

/Jonas

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Glömmer aldrig när man sedan stod på Arlanda med en ros och väntade love.gif

Glömmer det inte heller Kenneth, men för oss var det hon som stod på Suvvan med en ros och väntade då jag åkte ner på semester, och sen åkte till Sverige tillsammans.

free-love-smileys-874.gif free-love-smileys-883.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Glömmer aldrig när man sedan stod på Arlanda med en ros och väntade love.gif

det håller jag med dig om att det var en speciell känsla. Problemet var bara att hon skulle komma till Kastrup, och fick besked vid incheckningen att biljetten var till Stockholm, då fick man lite panik när hon ringde och sa till mig.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...